Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy
: sob 12:57, 20 lip 2019
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 2840186650
Ciekawe, w jakich relacjach województwo planuje uruchomienie tych linii...W czwartek, 18 lipca, w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbyło się spotkanie Panów: Premiera Mateusza Morawieckiego, Andrzeja Adamczyka – Ministra Infrastruktury i Rafała Webera – Sekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, z przedstawicielami samorządów (głównie powiatowych) i z administracją wojewódzką, poświęcone wejściu w życie ustawy z dnia 16 maja 2019 r. o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
Przedstawiona na tym spotkaniu, licząca 20 slajdów prezentacja pt. Fundusz rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, zasady dofinansowania, zadania organizatorów – 7 KROKÓW organizatora publicznego transportu zbiorowego”, w całości dostępna jest w serwisie Ministerstwa Infrastruktury oraz w wielu poczytnych portalach, skupię się zatem na jej omówieniu oraz na zadanych w trakcie spotkania pytaniach i udzielonych odpowiedziach.
Z uwagi na złożoność materiału, przedstawiony scenariusz oraz w miarę dokładny zapis treści dyskusji (spisany z nagrania), która wywiązała się później, zawarłem w plikach ilustrujących post.
Niektóre odpowiedzi przedstawicieli resortu rzucają zupełnie nowe światło na pewne sprawy i problemy – warto to dokładnie przeczytać.
Przy wynikających z prezentacji bardzo mobilizujących terminach i niezwykle trudnej procedurze, samorządom niełatwo będzie zdążyć z uruchomieniem linii z dofinansowaniem już od września.
Są jednak już pierwsze zapowiedzi aplikowania o środki z Funduszu: na przykład samorządowe województwo łódzkie planuje uruchomienie ponad 25 nowych linii.
Co ważne, samorząd nie ograniczy się do jedynie minimalnego poziomu dofinansowania ze środków własnych założonego w ustawie (10%), gdyż do każdej złotówki pozyskiwanej od premiera, bierze pod uwagę możliwość dorzucenia nawet do drugiej całej złotówki z własnego budżetu.
Jak w ogóle tak obszerny projekt ma szansę się udać w krótkim czasie?
Wynika to z w pewnym sensie uprzywilejowanej pozycji województw, które mają już pewną praktykę w organizacji przewozów kolejowych, ale województwo łódzkie wśród nich się dodatkowo wyróżnia – posiada wyspecjalizowane kadry zarządzające przewozami drogowymi.
Dlatego akurat w tym przypadku wierzę w sukces