mateeusz pisze:Druga sprawa to wytaktowanie. Z Szynkielowa odjeżdża o 6:50 do Sieradza wyżej wspomniany kurs PKS Sieradz. Z kolei o 7:09 dokładnie tą samą trasą jedzie autobus PKS Wieluń na kursie z Działoszyna. Jednak co zasługuje na szczególną uwagę - do celu, którym jest dworzec PKP w Sieradzu oba autobusy docierają dokładnie o 7:51...
Właśnie biorąc pod uwagę, że pod tymi rozkładami podpisuje się województwo, a nie przewoźnicy (choć w rzeczywistości pewnie to przewoźnicy je układali, co było zdecydowanym błędem), to jest jakiś totalny absurd. Coś takiego nie powinno być dopuszczalne.
BB93 pisze:Liczą na to, że gminy do nich przyjdą z gotowymi pomysłami, bo przecież po co się przepracowywać. Wniosku nie napisali, bo przecież i tak by nie dostali pieniędzy. Kult świętego spokoju żywy na Sadowej 6a
Ciekawe, co powiedzą na propozycje od osoby niebędącej samorządowcem...
Za to województwo wydaje się powoli naprawiać swoje błędy, bo... zapowiedziało integrację taryfową uruchamianych połączeń z ŁKA:
https://www.facebook.com/KolejLodzkie/p ... 7522365288
Broszura:
https://issuu.com/lodzkakolejaglomeracy ... ntegrowany – najciekawszą rzeczą jest jej strona 6, bo przedstawia ona zapowiedzi kolejnych połączeń autobusowych (które też mają zostać zintegrowane taryfowo z ŁKA):
– do grudnia 2019: Zaosie-Ujazd, Tomaszów-Spała, Tomaszów-Inowłódz, Tomaszów-Smardzewice, Tomaszów-Opoczno, Tomaszów-Drzewica, Tomaszów-Brzustów,
– w połowie 2020: Rogów-Jeżów, Rogów-Brzeziny, Rogów-Rawa Mazowiecka, Koluszki-Brzeziny,
– do grudnia 2020: Zgierz-Piątek, Zgierz-Sokolniki, Zgierz-Lućmierz,
– do grudnia 2021: Kutno-Krośniewice, Kutno-Łanięta, Kutno-Imielno, Kutno-Ostrowy, Kutno-Dąbrowice, Kutno-Płock, Głowno-Bielawy, Głowno-Dmosin, Głowno-Łyszkowice, Stryków-Smolice, Stryków-Sosnowiec, Piotrków-Wola Krzyżtoporska, Piotrków-Bełchatów, Piotrków-Gutów, Piotrków-Pawłów, Piotrków-Wolbórz, Piotrków-Sulejów, Kamieńsk-Kleszczów, Kamieńsk-Sulmierzyce, Kamieńsk-Chrzanowice, Kamieńsk-Rogowiec, Radomsko-Cielętniki, Radomsko-Ciężkowice, Radomsko-Kodrąb, Radomsko-Krzętów, Radomsko-Maluszyn, Radomsko-Przedbórz, Radomsko-Pajęczno, Radomsko-Wielgomłyny, Radomsko-Sulmierzyce
– po 2021: Pabianice-Rydzyny, Pabianice-Bełchatów
Zastanawia mnie kwestia tego, że na części z wymienionych linii istnieją już przewozy autobusowe (komercyjne). Np. na Koluszki-Brzeziny jest chyba trzech przewoźników, na Skierniewice-Łyszkowice dwóch, na Kutno-Krośniewice jeden. Ciekawe, czy te połączenia mają być wytrasowane jakoś np. zmienionymi trasami, czy je uzupełniać, czy też może z nimi – oby nie – konkurować. Czy może koncepcja jest taka, by dogadać się z istniejącymi przewoźnikami i płacić im za honorowanie taryfy ŁKA, podobnie jak to było dotychczas w przypadku integracji taryfowej z kilkoma liniami PKS-u Sieradz (tylko co, jeśli daną linię obsługuje dziś kilku przewoźników?). Poza tym część z tych tras to trasy wewnątrzpowiatowe, w tym np. w powiecie zgierskim, który póki co stwierdził, że wykluczenia komunikacyjnego w nim nie ma.
Na początek współpraca obejmie – poza już istniejącą z PKS-em Sieradz – PKS-y Łęczyca i Skierniewice.
Póki co oferta ma być dosyć ograniczona. Na kolei te bilety będą dostępne tylko... u konduktorów w terminalach mobilnych (ciekawe, dlaczego akurat tam – pewne inne oferty, np. WBS, nie są z kolei dostępne u konduktorów, a jedynie w kasach i w Internecie) oraz u kierowców w autobusach. Poza tym bilet w autobusie będzie można kupić tylko do Łodzi i tylko do wybranej przez przewoźnika stacji kolejowej – natomiast u konduktora już z dowolnej stacji kolejowej do dowolnego przystanku autobusowego.