Strona 5 z 9

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: wt 19:32, 31 gru 2019
autor: Jordi
Byłem pewien, że Aleksandrów-Łask i Poddębice weźmie Wicher, bo nikt inny się w tej okolicy nie nadaje.

Sieradz-Łask wiedziałem, że poleci wczesnoranny kurs - woził totalnie powietrze często całą trasę jechał na pusto...

Tuszyn pojawia się kurs na prośbę mieszkańców Tuszyn Lasu i szpitala. Jak widać UMWŁ przychyliło się do prośby :)

Lutek nie jest hepi, bo woleli linię przez Babice i Wolę Grzymową do Aleksa, a jadą "na około" przez KŁ...

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: wt 19:39, 31 gru 2019
autor: Kpc21
Ale generalnie bieda z tymi połączeniami. Jak były białe plamy, tak są, dodane nowe kursy to tyle, co nic, praktycznie też nie ma żadnych zagęszczeń taktów (w zasadzie tylko pojedyncze przypadki dodania pojedynczych kursów). Jak to jest, że w ŁKA się da, a w autobusach nie?

Według mnie bawienie się we współpracę z PKS-ami i busiarzami to nie jest najlepszy pomysł... Oczywiście tam, gdzie chcą jeździć, można na nich się opierać, ale generalnie UMWŁ powinien wystartować z projektem połączeń autobusowych robionych w całości na własną rękę, w oparciu o ŁKA.

Tak samo współpraca z PR, jeśli chodzi o kolej, tak średnio im się układała (tzn. nie było tragedii, jak w niektórych województwach, ale nie było też cudów), a wejście ŁKA spowodowało na wielu trasach znaczny wzrost przewozów, pojawiły się gęstsze takty, ogólnie większość zmian na plus.

Teraz potrzeba czegoś podobnego w komunikacji autobusowej.

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: wt 22:07, 31 gru 2019
autor: TramMomentyStudenta
Naprawdę +1 dla Ciebie, Kpc. :)

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: ndz 19:07, 05 sty 2020
autor: TramMomentyStudenta
Tak się zastanawiam nad relacją Głowno-Łyszkowice.
A może teraz kolej na trasę Głowno-Łyszkowice-Brzeziny? :lol:
Pomarzyć zawsze można.
Ale szczerze - tereny między Dąbrową Mszadelską a Kalenicami to w praktyce też biała plama. Tam jeździ tylko kurs szkolny do Łowicza, w dodatku nie jeżdżący do Brzezin, a jedynie do Teresina. I nie istnieje w sensie rozkładowym, to typowa dowozówka dla uczniów.
Co o tym myślisz, Kpc?

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: pn 21:00, 06 sty 2020
autor: Kpc21
Ale tą drogą Łyszkowice-Brzeziny, to nie jeżdżą autobusy Skierniewic w relacji Łowicz-Brzeziny? A nikt z Głowna nie będzie jeździć do Brzezin przez Łyszkowice – chyba.

Według mnie obsługa odcinka Głowno-Łyszkowice to powinny być po prostu wydłużone te kursy z Łyszkowic do Skierniewic. Żeby dać też bezpośrednie połączenie z Głowna do Skierniewic.

Skierniewice to po pierwsze lepsza, niż w Łowiczu czy Łodzi, przesiadka na pociąg do Warszawy, po drugie rzadko bo rzadko, ale czasem mieszkaniec Głowna ma interesy w Skierniewicach, np. Głowno "podlega" pod skierniewicki WORD.

A sam w ogóle na lokalnej grupie facebookowej widziałem narzekania, że nie ma żadnej komunikacji w Borkach. I to prawda, tylko nie wiem, czy tam nie jest za wąsko, by przejechał tamtędy pełen autobus, komunikacja tam to chyba musiałaby być na busie.

Pytanie, czy z Głowna do Borek przez Dmosin, czy przez Piaski Rudnickie (też narzekające na brak komunikacji – niedawno zrobiono tam asfalt, więc teraz już by się dało puścić tamtędy jakiegoś busa), i choć do Piasków Rudnickich jest mi bliżej, chyba jednak taka linia musiałaby iść przez Dmosin, bo Borki w Dmosinie mają gminę.

Dalej z Borek... raczej bez sensu jechać do Lubiankowa, bo tam wzdłuż tej drogi nic nie ma, ona idzie przez las i pola, i dalej nie wiem, czy Rozdzielna, czy Kuźmy.

Ale to powinna być raczej jakiegoś rodzaju komunikacja gminna organizowana przez gminę Dmosin...

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: wt 16:17, 07 sty 2020
autor: TramMomentyStudenta
Kpc21 pisze: Ale tą drogą Łyszkowice-Brzeziny, to nie jeżdżą autobusy Skierniewic w relacji Łowicz-Brzeziny? A nikt z Głowna nie będzie jeździć do Brzezin przez Łyszkowice – chyba.
Tak, zgadzam się, tylko mogli w takim układzie nie robić linii Skierniewice-Łyszkowice-Łowicz (a od razu do Głowna). W tej sytuacji jedyną sensowną opcją byłaby nowa trasa do Skierniewic przez Retniowiec i Święte.
Natomiast od Dąbrowy Mszadelskiej do Kalenic, jak wspomniałem, nie ma dojazdu poza tym przytoczonym szkolnym kursem, który już do Brzezin nie dojeżdża.
Kpc21 pisze: A sam w ogóle na lokalnej grupie facebookowej widziałem narzekania, że nie ma żadnej komunikacji w Borkach. I to prawda, tylko nie wiem, czy tam nie jest za wąsko, by przejechał tamtędy pełen autobus, komunikacja tam to chyba musiałaby być na busie.
Swoistym pomysłem byłoby wydłużenie powiatowej linii do wsi Borki (tylko gdzie ewentualnie zrobić krańcówkę? A może pomyśleć o pętli ulicznej w rejonie wsi Rozdzielna/Kuźmy?).

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: wt 18:24, 07 sty 2020
autor: Kpc21
Ulicznej :) Ulice to są w mieście – chyba.

No i ogólnie jest to jakaś opcja, ale moim zdaniem tego nie powinno się robić w oderwaniu od reszty gminy, tylko już całą gminę Dmosin potraktować kompleksowo i pomyśleć o ogarnięciu komunikacji we wszystkich wsiach, gdzie jej jeszcze nie ma – a przynajmniej w większości. Ale ja nic raczej nie zaproponuję, bo za słabo gminę Dmosin znam, tzn. w zasadzie tylko te północne rejony.

Co do Dąbrowy Mszadelskiej i Kalenic, to jak sprawdziłem w E-Podróżniku, jest tam jeden kurs po południu z Łowicza do Brzezin – faktycznie mało.

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: wt 21:12, 07 sty 2020
autor: TramMomentyStudenta
Kpc21 pisze:No i ogólnie jest to jakaś opcja, ale moim zdaniem tego nie powinno się robić w oderwaniu od reszty gminy, tylko już całą gminę Dmosin potraktować kompleksowo i pomyśleć o ogarnięciu komunikacji we wszystkich wsiach, gdzie jej jeszcze nie ma – a przynajmniej w większości. Ale ja nic raczej nie zaproponuję, bo za słabo gminę Dmosin znam, tzn. w zasadzie tylko te północne rejony.
No ale po wydłużeniu linii powiatowej do okolic Rozdzielnej, to białe plamy pozostaną jedynie we wsiach: Lubowidza, Grodzisk, Kałęczew, Ząbki, Zawady, Kraszew Wielki (nie mylić z Kraszewem!) i Michałów oraz przydałoby się podziałać coś z komunikacją w Teresinie i Dąbrowie Mszadelskiej.
Ostatnie dwie miejscowości to chyba najmniejszy kłopot, wystarczy, że mieszkańcy wezmą sprawy w swoje ręce i może jakoś obecna linia komercyjna z Brzezin do Głowna pojedzie przez Dąbrowę Mszadelską, jedynie wymaga to drobnych korekt w rozkładzie jazdy. A przynajmniej mieszkańcy Teresina będą mieli sporo bliżej...
Swoją drogą wydłużenie linii powiatowej też powinno pociągnąć jakieś korekty w rozkładzie jazdy, poza tym przydadzą się dwa kursy w środku dnia dla osób starszych.

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: wt 23:15, 07 sty 2020
autor: Kpc21
Przez Kałęczew, Ząbki, Kuźmy (a także i przez Borki) można by wytrasować część połączeń Głowno-Skierniewice/Łyszkowice. Tyle, że dziś nie ma żadnych...

Być może nawet nie przez Łyszkowice, lecz stamtąd prosto do Makowa. Czy tamte rejony są obsługiwane przez jakąkolwiek komunikację? Patrząc tak na szybko w rozkłady, wydaje się, że nie, a jeśli już, to na jakichś pokręconych trasach po jeden czy dwa kursy dziennie.

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: śr 06:17, 08 sty 2020
autor: TramMomentyStudenta
Sorry za odwracanie kota ogonem, ale takiej Trzciance owszem, przyda się połączenie do Skierniewic, ale również do Łyszkowic.
I to już jest jakiś plan, bo w zasadzie można (ale nie trzeba) zrobić trasę choćby z Głowna przez Lubianków, Borki, Dmosin Drugi (rejon Wincentowa), Kałęczew, Ząbki, Kuźmy, Trzciankę do Łyszkowic. To da się osiągnąć. Miło byłoby zapewnić przy tym korelację, jeśli nie z ŁKA (z Głowna), to chociaż z istniejącymi busami na obu krańcach. Tylko to rozwiązanie ma potężną wadę. Nie to nawet, że jest okrężna, a to, że na newralgicznym odcinku nie zapewnia dojazdu wprost do Dmosina. Można byłoby uprościć trasę i zrobić ją przez Dmosin, ale wówczas z pominięciem przystanku na Osinach (bo ci mają już 9 par kursów, trochę sporo, nie?) i nie likwiduje białych plam na bardziej niezbędnym odcinku, czyli tych po kasacji kursów Łódź-Skierniewice przez Głowno i Łyszkowice.

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: śr 14:57, 08 sty 2020
autor: Kpc21
Dlatego bez sensu trasować coś takiego przez Lubianków - to bez sensu pokręcona trasa. Wincentów nie musi mieć busa u siebie, to raptem kilka domów, które do drogi na Kałęczew/Zawady mają 500 metrów dojścia (fakt, że trzeba wspiąć się na wiadukt A2). Do drogi na Borki podobnie.

Też Trzcianka ma tylko pół kilometra do DW704, gorzej Kuźmy i inne wsie w stronę Dmosina.

Z innych rzeczy, które w okolicy byłyby potrzebne, to jakiś autobus, który by jechał Albinów-Domaniewice przez Długą Wieś. Tam to już kilka kilometrów jest.

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: śr 18:20, 08 sty 2020
autor: TramMomentyStudenta
Kpc21 pisze: Też Trzcianka ma tylko pół kilometra do DW704
Ale w praktyce teraz nie mają sensownego dojazdu, tylko przytoczone już szkolne kursy (jeden rano, drugi po południu), więc jakiś dojazd w środku dnia lub przynajmniej późnym rankiem i wczesnym popołudniem do Łyszkowic jest na wagę złota. :|
Kpc21 pisze:Dlatego bez sensu trasować coś takiego przez Lubianków - to bez sensu pokręcona trasa. Wincentów nie musi mieć busa u siebie, to raptem kilka domów, które do drogi na Kałęczew/Zawady mają 500 metrów dojścia (fakt, że trzeba wspiąć się na wiadukt A2). Do drogi na Borki podobnie.
Toteż linię można pociągnąć przez Dmosin, ale jeśli już, to z pominięciem przystanku na Osinach.
Albo w ogóle to najlepiej byłoby zrobić linię z Łodzi przez Sierżnię, Niesułków, Nowostawy, Dmosin, Ząbki, Kuźmy, Chlebów do Skierniewic. Można przy tym nawet nie pomijać przystanków MPK. Przynajmniej wioskom położonym na liniach MPK sprezentuje się dojazd do Niesułkowa, co przecież niegdyś miało miejsce. ;)
Ale to bardziej wyobrażenie...
Myślę, że pierwszymi dwoma rzeczami do zrobienia są wydłużenie od 2021 roku linii powiatowej Brzeziny-Dmosin do pętli, którą z uporem Manniaka będę nazywał "uliczną"*, w rejonie Rozdzielnej/Kuźmów oraz rozbicie linii Skierniewice-Łyszkowice-Łowicz na dwa segmenty: Głowno-Łyszkowice-Skierniewice i Brzeziny-Łyszkowice-Łowicz (lub ewentualnie, ale skoro mówisz, że to nie ma sensu, to tylko napiszę, że ewentualnie utworzenie linii Brzeziny-Łyszkowice-Głowno). Jeżeli linia Sk-Łysz-Łow zostanie rozbita na wymienione segmenty, to oczywiście trzeba zadbać o korelację rozkładową, w sensie od strony Brzezin w taki sposób, żeby była przesiadka do Skierniewic i vice versa.

* przy okazji moich rozważań o pętli ulicznej przytoczę tylko fragment plakatu odnośnie rekolekcji wielkopostnych w Dmosinie x lat temu (jak chodziłem jeszcze do gimnazjum, to co roku...), niestety grafiki nie mam, ale w rozpisce na piątkowy wieczór była wpisana Droga Krzyżowa ulicami Dmosina. Choć Dmosin nie ma ulic. ;) Także można chyba mówić "uliczny". ;)

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: śr 18:46, 08 sty 2020
autor: Kpc21
Nie wiem, po co Osiny pomijać, jak i tak trzeba przez nie przejechać. Chyba lepiej, by ludzie mieli lepszą ofertę. Nie lubisz Osin, czy co? :)

A Dmosin zamiast nazw ulic ma dziwny podział na Dmosin, Dmosin I i Dmosin II.

Co do linii z Łodzi to całkiem sensowny pomysł, choć to przekreśla szansę na poprowadzenie takiej linii z Głowna. Ale sensowną opcją byłoby też zapewnienie skomunikowania w Dmosinie z autobusem Stryków-Głowno-Brzeziny.

Jeśli chodzi o podział obecnej linii Skierniewice-Łyszkowice-Łowicz na dwa segmenty, to chyba masz rację. W tej konkretnej relacji Skierniewice-Łowicz są przecież także pociągi oraz autobusy po innych trasach.

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: czw 19:24, 06 lut 2020
autor: Kpc21
PKS Skierniewice na linii do Brzezin przez Stryków jeździ lepszym taborem, niż na "normalnych" swoich liniach:

Obrazek

Przypuszczam, że UMWŁ miał jakieś wymogi co do standardu taboru.

Inną ciekawostką jest to, że na nowym odcinku tej trasy, w Dmosinie, Szczecinie i Nowostawach, powstały też nowe przystanki autobusowe, ale... słupki przystankowe umieszczono tylko z jednej strony jezdni (zamocowano po dwa znaki drogowe D-15, takie całkowicie zgodne z przepisami, na jednym maszcie).

Brakuje tam także tabliczek przystankowych, rozkłady (z braku innej opcji) są ponaklejane na sam znak D-15.

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: czw 21:19, 06 lut 2020
autor: TramMomentyStudenta
To są jakieś jaja...
Ponoć autobus jeździ pustawy i nie ma wielkich potoków...
W sumie nic dziwnego. W takich Nowostawach transportu nie było od wielu lat. Nie pamiętam, kiedy tam coś było ostatnio. Może w latach 90.

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: czw 22:30, 06 lut 2020
autor: Kpc21
Raczej zrozumiałe, że taka nowo wprowadzana linia potrzebuje czasu, by zyskać pasażerów. W MPK też to było widać przy okazji reformy. Poza tym pewnie nie pomaga tu w żaden sposób praktyczny brak synchronizacji z ŁKA (i to, że skomunikowanie z pociągiem jest w Głownie, a nie w Strykowie, więc trzeba jechać naokoło).

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: sob 19:51, 22 lut 2020
autor: Kpc21
Przystanki w Dmosinie.

Nowy przystanek (przy kościele) – na linii wojewódzkiej w ajencji PKS Skierniewice (Głowno – Dmosin – Nowostawy – Stryków – Niesułków – Brzeziny):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Stary przystanek (przy OSP) – linia powiatowa w ajencji Euro-Busa oraz linia komercyjna PKS Skierniewice:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przystanek w Osinach:

Obrazek

Przystanek w Głownie koło kościoła w Osinach (w rozkładzie jedynie linii wojewódzkiej, linia komercyjna PKS teoretycznie powinna tam przejeżdżać bez zatrzymania):

Obrazek

I brakuje rozkładu – jest tylko rozkład MZK:

Obrazek

Tego typu wiaty, dawniej pomalowane na żółto, były kiedyś w całym Głownie. Do dziś jednak większość została albo całkowicie zdemontowana, albo (w kilku przypadkach) zastąpiona nowymi.

Bonus:

Obrazek

Obrazek

Nie wiem, czyje to. Jakiś pracowniczy.

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: pn 11:40, 13 kwie 2020
autor: Kpc21
Z ciekawości, czy przed epidemią kursy komercyjne PKS-u z Głowna do Brzezin o 7:00 i z Brzezin do Głowna o 6:15 się odbywały?

Bo na stronie PKS Skierniewice jest komunikat o zawieszeniu kursów z powodu pandemii, ale te nie są w nim wyszczególnione. Z drugiej strony, dziwne gdyby zachowali jako jedyne akurat takie poranne kursy, gdy młodzież nie chodzi do szkół. Okej, ludzie (niektórzy) jeszcze jeżdżą do pracy, ale muszą jeszcze jakoś z tej pracy po południu wrócić do domów, a wszystkie kursy popołudniowe są zawieszone. Linia wojewódzka jedzie zupełnie inną trasą (jedyne wspólne miejscowości to Głowno, Osiny, Dmosin i Brzeziny), linia powiatowa (Euro-Busa) – lekko zbliżoną, ale pytanie, czy teraz ona w ogóle jeździ – przypuszczam, że nie.

Co ciekawe, komunikat nie wymienia także kursów wojewódzkich, czyli te być może się odbywają (poza weekendowymi).

Nie wiem, czy faktycznie się odbywają.

Wygląda też na to, że kurs z Dmosina do Brzezin rozkładowo z 6:15 tak naprawdę odbywał sie o 5:55, bo taką godzinę podano w komunikacie o zawieszeniach.

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: ndz 07:16, 19 kwie 2020
autor: TramMomentyStudenta
Zawieszenie kursów PKS na mojej linii (komercyjnej) jest od 18 marca, z wyjątkiem kursu 6:15 Brzeziny-Głowno i 7:00 Głowno-Brzeziny, który nie jeździ od 16 marca.
Poza tym ciekawe, jak wyobrazić sobie funkcjonowanie komunikacji po powrocie do szkół (o ile ono nastąpi przed wakacjami - ale jednak możliwe, że nastąpi), skoro i tak tylko połowa miejsc siedzących może być zajęta.

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

: ndz 13:19, 19 kwie 2020
autor: Kpc21
W pierwszym etapie do szkół mają wrócić tylko uczniowie klas 1-3 plus przedszkola. Gdy będzie wracać reszta, może zniosą też ten wymóg zapełnienia autobusu max. 50% miejsc siedzących.

Na stronie województwa pojawiła się informacja, które z wojewódzkich linii są zawieszone, a które funkcjonują: https://www.lodzkie.pl/organizacja-ruch ... publicznej

Linia publiczna Brzeziny–Stryków–Głowno także jest zawieszona od 18 marca.

Ciekawe, czym Urząd Marszałkowski się kierował decydując, którą linię zawiesić, a którą utrzymać. Wygląda, jakby te decyzje były podejmowane według przewoźnika, co wydaje się być dosyć absurdalne.