Strona 78 z 84

: ndz 21:16, 11 wrz 2011
autor: Michał
No i fajnie, że przy okazji załatali dziury w numeracji.

: sob 00:10, 17 gru 2011
autor: domino
Wreszcie możemy dojechać autobusem MZK do Łodzi. Niestety, nie z Pabianic, ale z Aleksandrowa Łódzkiego i Rąbienia. Żart? Ależ skąd. Miejski Zakład Komunikacyjny wynajął Jelcza 120M #705 spółce Tramwaje Podmiejskie, która obsługuje w Łodzi linię 97. Nasz autobus od środy wozi pasażerów na trasie Rojna – Dworzec Łódź Kaliska przez Aleksandrów Łódzki i Rąbień.

Jeśli dobrze pójdzie, to autobus MZK będzie kursował na linii 97 do końca marca. Od 1 kwietnia spółka Tramwaje Podmiejskie ma zostać zlikwidowana, a obsługiwane przez nią linie tramwajowe do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska oraz linię autobusową 97 ma przejąć MPK-Łódź. Prawdopodobnie tylko do końca roku będzie funkcjonować linia busowa nr 3 z Konstantynowa Łódzkiego do Pabianic. Od stycznia w jej miejsce ma się pojawić prywatny przewoźnik, jednak z mniejszą liczbą kursów.

Jelcze 120M zostały przez MZK Pabianice wycofane z eksploatacji w październiku, kiedy wdrożono reformę komunikacji miejskiej. Wypożyczony do Łodzi autobus nr #705 nie jest pierwszym Jelczem, który teraz służy w innych miastach. Pod koniec sierpnia pojazd nr #708 odkupił od MZK łaski Zakład Komunikacji Miejskiej. Teraz podróżują nim mieszkańcy Łasku.

MZK Pabianice oprócz wypożyczonego Jelcza #705, posiada jeszcze pięć tego typu autobusów. Prawdopodobnie zostaną sprzedane.

http://komunikacjapabianice.pl/index.php?subaction=showfull&id=1324047116&archive=&start_from=&ucat=85&

: sob 00:59, 17 gru 2011
autor: Kpc21
A więc po Es-Ka-Esie i PKS Łódź, mamy w Łodzi kolejnego podwykonawcę na liniach miejskich.

: sob 11:06, 17 gru 2011
autor: Marcin
Niezupełnie. MZK Pabianice nie jest podwykonawcą. Usługi nadal świadczą Tramwaje Podmiejskie, tylko wypożyczonym autobusem.

: sob 15:21, 17 gru 2011
autor: Kpc21
A jak było z Es-Ka-Esem? Oni też tylko wypożyczali autobus, czy wykonywali przewóz (dając swojego kierowcę itd.) na zlecenie TP?

: ndz 18:28, 18 gru 2011
autor: Ventlan
Es-Ka-Es był podwykonawcą dla TP, z resztą nie pierwszym ma tej linii.

: ndz 19:18, 18 gru 2011
autor: Kpc21
A jakie firmy jeździły wcześniej na 97 jako podwykonawcy TP?

I dlaczego w ogóle tą linie dostały TP? I skąd wzięło się Koro na 58 (przecież wcześniej jeździło tam już MPK)? Na 97 też przed TP jeździło MPK? Jeśli nie, to jak to było przed podziałem starego MPK?

: ndz 20:23, 18 gru 2011
autor: BB93
Do reformy linia 97 łączyła Szpital CZMP z Dworcem Fabrycznym po trasie dawnego C. Natomiast do Niesięcina ze Złotna kursowało PKS-owskie (od 1995 roku, wcześniej MPK) 259 z kursami wariantowymi do Żabiczek (ok. 5 min. dłuższa trasa). Po reformie linia 97 miałabyć obsługiwana taborem małej pojemności, ponieważ MPK takiego nie posiadało wybrano TP (a może też Konstantynów maczał w tym palce Obrazek ). Jeszcze zagadką dla mnie jest kursowanie 97 do centrum Konstantynowa (nawet tak zaznaczono na planie "Demartu"). Kojarzę też przegubowe, stare Volvo na Kaliskim jako 97 z MPK.

: ndz 20:49, 18 gru 2011
autor: SEC
BB93 pisze:Do reformy linia 97 łączyła Szpital CZMP z Dworcem Fabrycznym
Do 1999 r.!
BB93 pisze:Jeszcze zagadką dla mnie jest kursowanie 97 do centrum Konstantynowa (nawet tak zaznaczono na planie "Demartu").
Taka była trasa bodajże od 1.01.2001 r. kiedy 97 wróciło. Później już chyba od razu skierowano ją do Zielonego Romanowa albo do Rąbienia(?).
Kojarzę też przegubowe, stare Volvo na Kaliskim jako 97 z MPK.
Jesteś pewien? To mogło być 94. Tam Volvo (krótkie) jeździły. Nie kojarze żeby 97 po ponownym uruchomieniu była obsługiwana przez MPK.

: ndz 20:58, 18 gru 2011
autor: Kpc21
Czyli coś jak dzisiejsze 70.

Kiedy w ogóle miała miejsce ta reforma autobusów? Wg tej strony, większość linii od ich powstania praktycznie się nie zmieniła (pomijając wydłużenia tras i zmianę liter w numerach na liczby).

I wg tej strony, w różnych latach istniały dwie linie o numerze C, zapewne na różnych trasach. 70 powstało przed pierwszą z nich. Jak było w rzeczywistości?

: ndz 21:30, 18 gru 2011
autor: SEC
Ostatnie C uruchomiono w 1987 r. po otwarciu CZMP. W 1994 r. zmieniono numer na 97.

W 1999 r. (nie mylić z 2001 rokiem!) miała miejsce mała rewolucja na liniach 70, 75 i 97. Przed reformą trasy wyglądały tak:
70 CZMP - Rokicińska
75 Paradna - Wydawnicza
97 CZMP - dw. Fabryczny
Po rewolucji pozostały linie 70 i 75 mniej więcej na obecnych trasach i jeżdzą do dzisiaj. Wraz z tą reformą zniknęła linia 97 i w 2001 r. razem z reformą tramwajową pojawiła się ponownie, w zastępstwie za 259 tyle że na dłuższej trasie.

Sama 70 przez bardzo wiele lat łączyła Józefów (obecnie CZMP) z Dąbrową i Widzewem na różnych, ale podobnych trasach.

: ndz 21:37, 18 gru 2011
autor: Kpc21
SEC pisze: Po rewolucji pozostały linie 70 i 75 mniej więcej na obecnych trasach i jeżdzą do dzisiaj.
Skoro wcześniej 70 jeździło na Rokicińską, to nie do końca. Chyba szybciej można powiedzieć, że 70 zastąpiło 97, a teraz przy okazji zamknięcia Fabrycznego, miasto chciało przywrócić 70 na dawną trasę.

: ndz 21:39, 18 gru 2011
autor: Solar
Jak dobrze pamiętam, to przez jakiś czas po tej "małej rewolucji" 75 jeździło na trasie Rokicińska - Wołodyjowskiego. Dopiero później przedłużono ją Paradną i Rzgowską do CZMP.

Dodam jeszcze, że 97 kursowało po Rydza - Śmigłego na odcinku Broniewskiego - Przybyszewskiego; 70 i 75 cały czas niezmiennie przez Dąbrowę.

: ndz 21:44, 18 gru 2011
autor: SEC
Jak dobrze pamiętam, to przez jakiś czas po tej "małej rewolucji" 75 jeździło na trasie Rokicińska - Wołodyjowskiego. Dopiero później przedłużono ją Paradną i Rzgowską do CZMP.
Też tak mi się wydaje. Tylko dowodów żadnych brak ;).

: ndz 21:59, 18 gru 2011
autor: Kpc21
A dlaczego 97 w dzisiejszej postaci nie jest już obsługiwane taborem małej pojemności? Czyżby wzrosła liczba pasażerów?

Czym MKT obsługuje linię 46bus? Na stronie MPK jest oznaczona jako "linia mikrobusowa", tymczasem na zdjęciach (których jednak jest niewiele) widzę tam pełnowymiarowy autobus.

I jak było z 58? Z tego co gdzieś czytałem, początkowo po przejęciu przez Koro obowiązywała tam taryfa własna Koro. Dlaczego Koro przejęło tą linię od MPK i kiedy została z powrotem włączona do ŁLTZ?

Czy były w Łodzi jeszcze jakieś przypadki obsługi linii miejskich przez firmy inne niż MPK (pomijając obecnie istniejącd)?

: ndz 22:58, 18 gru 2011
autor: SZAUTER
Co do linii 97 są kursy w których i autobus 12 metrowy to mało. Kilka razy miałem okazje jechać 97 i był tłok taki że w drzwiach musiałem stać. Ale generalnie były to godziny szczytu komunikacyjnego. Poza szczytem autobus zapełniony w ok 60 %.

: ndz 22:58, 18 gru 2011
autor: Kuba
Kpc21 pisze:A jakie firmy jeździły wcześniej na 97 jako podwykonawcy TP?
Odpowiadając na powyższe pytanie, mogę powiedzieć, że podwykonawcą na linii 97 swego czasu była także firma Edmar.

: ndz 23:23, 18 gru 2011
autor: Kpc21
SZAUTER pisze:Co do linii 97 są kursy w których i autobus 12 metrowy to mało. Kilka razy miałem okazje jechać 97 i był tłok taki że w drzwiach musiałem stać. Ale generalnie były to godziny szczytu komunikacyjnego. Poza szczytem autobus zapełniony w ok 60 %.
Dlaczego więc linia ta miała być obsługiwana busami?

: ndz 23:40, 18 gru 2011
autor: pawelczyk
Bo z założenia miała być dowozówką dla słabo zaludnionego przedmieścia a obecnie jest linią obsługującą Złotno, Zielony Romanów, po części Aleksandrów, Teofilów, itp.

: pn 00:42, 19 gru 2011
autor: SEC
Kpc21 pisze:Czy były w Łodzi jeszcze jakieś przypadki obsługi linii miejskich przez firmy inne niż MPK (pomijając obecnie istniejącd)?
W latach '90 linie 54 i 91 (albo któraś z nich) była obsługiwana przez firmę prywatną, nie MPK i nie PKS, tylko znowu brak uduokumentowanych przypadków. To były jeszcze stare trasy z krańcówkami przy Nowogrodzkiej i Taborowej.

Co do 97 to nie mam z nią dużej styczności, ale tak jak wsiadałem na Złotnie na parę przystanków to frekwencja była dość spora.

Na 46Bus (kiedyś 45Bus) pamiętam jeszcze w tym roku Mercedesa O405N z MKT i pewnie jest tak do tej pory. Jak na weekend to frekwencja była spora (Liściasta).

Słyszałem, że ma/miała się pojawić linia 97A na trasie Rojna - Zielony Romanów, właśnie pod to osiedle. To tak jeszcze przy okazji likwidacji tramwaju na Chochoła, oprócz 78 co 20 min. byłaby także druga linia co ok. 30 minut albo częściej, ale już w szczycie.