Linie podmiejskie-przyszłość

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Linie podmiejskie-przyszłość

Post autor: smugler1990 »

Moim zdaniem fajnie by było gdyby połączyć PKS Łódź ,MKT i TP- po takiej fuzki mogliby stanowic calkiem niezla przeciwwage wzgledem MPK -i a propo moznaby oznaczyc wszystkie linie przedsiebiorstwa np. linia 599 Zgierz -Grotniki ( a takowa linia jest obslugiwana przez MKT).Wiecej linie =wiekszy zysk=wymian taboru i remont infrastruktury=polepszenie komfortu jazdy tramwajami podmiejskimi oraz uratowanie lini do Lutomierska)
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Re: Linie podmiejskie-przyszłość

Post autor: rkplodz »

1. Zwracaj uwagę na ortografię i interpunkcję. I gramatykę ("Więcej linie - na Boga!)
2. Błagam, linii.
3. Dopóki Kanzas i Lutomiersk będą chciały finansować 43 to będzie ono jeździć, czyż nie?
4. Nie widzę sensu łączenia przedsiębiorstw podmiejskich z PKSem, który pełni funkcję transportu lokalnego i dalekobieżnego - oraz busiarza na liniach podmiejskich (z paroma wyjątkami jak linia do Stróży np.).
5. Fuzja MKT i TP - w sumie czemu nie, jak to mówią - w kupie siła - no i redukujemy sporą część kosztów (co jednocześnie oznaczałoby likwidacje jednej z zajezdni, zapewne Brusa).
6. Tak naprawdę to bez sensu jest tworzenie jakichś przeciwwag, to powinna być współpraca kontrolowana i nakręcana przez ZDiT - ale to ideał.
7. Numeracja linii nieMPKowych jest bardzo potrzebna, tak samo jak unifikacja nazw przystanków - znów ukłony do ZDiTu. Możnaby je wtedy poumieszczać na schematach - łatwiej byłoby się zorientować.
8. W etej chwili to TP i MKT jak wody potrzeba taboru - a na to kasy fuzją nie załatwisz.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Poruszając temat myslalem o zwiekszeniu dochodów .A Pekaes mozna przeciez podzielic jak PKP-na linie regionalne i miedzymiastowe.Zyski sa rowniez wieksze-zakladajac TP 20tys zl rocznie, MKT ok.45tys i PKS tj. kolo 80 tys-podane dane sa przykladowe .CHodzi mi o to ze kazda firma (nawet TP ) przynos zyski-łacząc je =wiecej kasy=wymiana taboru=zwiekszenie obrotów-np. po fuzji zakup 5 Jelczy Vero lub 3 M8eSów-wymieniajac tak tabor co jakis okres czsu moznaby zmienic wizerunek firmy-a to w konsekwencji moze prowadzic do zwiekszenia liczby pasazerow.A co do PKSu to ta firma jest niby prywatna ale tabor jaki kupje jest moim zdaniem niejednolity(ze 3 Setry ,pare Volvo ,Mercedesy(rozne choc z czesciami nie jest zleeee)i kupa zlomu tj.stare Autosany i Ikary-modernizacja taboru przyciaga wiecej pasazerow i o to moim zdaniem chodzi.Z zyskow mozna tez rowniez zadbac o tabor muzealny(np. 803na-to juz zabytek) .Taką fuzja mozna poratowac stan taboru zaj.Brus-bo jakby wzieli z Helenówka te 4 803na(znaczy sie te co zostana wycofane przez MKT)-mogliby miec wiecej czesci zamienych i ewentualnie wiecej wagonow-a z wagonami jak ostatnio slyszalem jest w TP bardzo zle-wystarzczy popatrzec na stan 803 (w wiekszosci zdezelowanych)
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

803Na - nie ma czegoś takiego Obrazek
Helenówek ma coś kasować?
Skąd ty wziąłeś te dane o zyskach?
Dzielenie PKS jest zbyteczne - jest już i tak za dużo PKSów w Polsce (cos koło 160) i raczej powinny się łączyć a nie dzielić. Odpuść sobie te busy i jak chcesz łączyc to tramwaje.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

odp.

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Łączenie dwóch spółek w jedna może miałoby sens ale jeśli patrząc na to z innej strony nie wiadomo czy obydwaj prezesi spółek jak by sie na to zapatrywali.Nie wiem czy którys chciał by sie zrzec stołka. a zresztą mają każdy ma inne miasto w udziałach bo w jednej jest gmina Łódź,gmina Zgierz oraz Ozorków a w TP jest gmina Łódź oraz Konstantynów i lutomiersk. Sprawa taboru w T.P. to katastrofa.Czy nie mogliby dojść do porozumienia i odkupic od MPK Łódź jakis wagonów co są odstawione lub rzadko jeżdżą. PKS to inna sprawa ,patrząć na ich IKARUSY to przyprawia ich stan i porządek we wnętrzu o mdłości. a zresztą to jest Państwowa Komunikacja Samochodowa i chyba dyrekcję mają gdzieś indziej. Choc nad tym zagadnieniem nigdy nie myslałem.Ale łączyc z tramwajowymi spółkami chyba ,że na Smutnej położą tory i zbudują hale naprawcze oraz tory postojowe.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Zastanawiam się, dlaczego w Łodzi i okolicach jest tak mało 'numerowanych' linii obsługiwanych przez prywatnych przewoźników. Możnaby wzorem innych miast rozpisać przetargi na obsługę poszczególnych linii podmiejskich. Są w Polsce solidni przewoźnicy autobusowi. Niestety, zupełnie nie widzę prywaciarza na tramwajach. Tu ratunkiem mogłoby być jedynie ponowne połączenie z MPK, pod warunkiem, że gminy, do których dojeżdża tramwaj stały by się jego udziałowcami. Bogu dzięki żadna z łódzkich firm komunikacyjnych nie jest państwowa, bo Tramwaje Śląskie należące do Skarbu Państwa przędą cienko.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

PKS Łódź ma dyrekcję na Smutnej.
krwawy_ratlerek
Czasem wpada
Posty: 82
Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
Lokalizacja: łódź

Post autor: krwawy_ratlerek »

moim zdaniem powinno się odbudować stare linie podmiejskie z nowym taborem i przy dzisiejszej technice układania torów łodz i jej okolice mogłyby stac sie ewenementem na skalę europejska - wiem że to tylko marzenia - ale miło by znów było sie przejechac tramwajem do rzgowa czy aleksandrowa. Żałuję ze polityka w latach 90 tych pozbawiła łódz i okolice tramwajów podmiejskich może ktoś ma jakis pomysł jak znów 'tchnąć życie' w tramwajową komunikacje podmiejską?
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

krwawy_ratlerek pisze:Żałuję ze polityka w latach 90 tych pozbawiła łódz i okolice tramwajów podmiejskich

Wszystko zaczelo sie pod koniec lat 70-tych.

Jednak sadzac po obecnym stanie TP i MKT nie wiem czy "nowe" linie podmiejskie poradzilyby sobie z PKSem i MPK.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Zauwaz tylko, ze obecne linie podmiejskie to rozjezdzone torowisko i tabor u schylku zywota, a i tak ludzie tym jezdza. Budujac cos nowego automatycznie zapewni sie nowa jakosc, wiec i pewnie jeszcze wiecej by korzystalo. Ale do tego i tak potrzebna bylaby zmiana polityki transportowej odpowiednich wladz.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Ventlan pisze:Ale do tego i tak potrzebna bylaby zmiana polityki transportowej odpowiednich wladz.

Mission Impossible
krwawy_ratlerek
Czasem wpada
Posty: 82
Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
Lokalizacja: łódź

Post autor: krwawy_ratlerek »

wyobraźcie sobie np łtr na trasie: łęczyca - ozorków - zgierz - łódź - pabianice - łask Obrazek
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Ventlan pisze:Ale do tego i tak potrzebna bylaby zmiana polityki transportowej odpowiednich wladz.

Prędzej Wisła wyschnie.
krwawy_ratlerek
Czasem wpada
Posty: 82
Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
Lokalizacja: łódź

Post autor: krwawy_ratlerek »

szkodaże polityka jest pro-busowa a nie pro-tramwajowa, a tramwaj byłby szybszy, ekologiczy i tańszy
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Z Łasku do Łęczycy to raczej pociągiem, przecież motorniczy by umarł na tak długiej trasie.
Ucieszyłbym się z tramwaju do Strykowa,Brzezin,Andrespola, Tuszyna, Aleksandrowa (przez Zielony Romanów)
Kasa jest w Brukseli, mądrość... no cóż, mam nadzieję, że Bóg nią kogoś obdarzył
krwawy_ratlerek
Czasem wpada
Posty: 82
Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
Lokalizacja: łódź

Post autor: krwawy_ratlerek »

z łęcycy do ozora nie jest daleko przy szybkim tramwaju i małej ilości przystanków góra 15 min, z łaskiem trochę gorzej ale w sumie po realizacji ŁTR czas przejazdu z łęczycy do łasku nie przekraczał by o wiele czasu przejazdu dzisiejszej '11' ze zgierza d pabianic. Można by tez tram puścić np w dwóch relacjach łask - helenówek i łęczyca - chocianowice Obrazek
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Z Łęczycy do Łasku?! Proponuję ze Świnoujścia do Ustrzyk Dolnych. Obrazek
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

To badzmy bardziej rozwojowi i stworzmy linie podmiejska-miedzynarodowa Obrazek Łódź-Lwów Obrazek
krwawy_ratlerek
Czasem wpada
Posty: 82
Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
Lokalizacja: łódź

Post autor: krwawy_ratlerek »

spoko , puści się skład 3x805N, trzeci wagon przerobi sie na sypialno-restauracyjny rotfl
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

ejjj-kezeli chcecie sobie fantazjowąc to róbcie to w innym temacie Obrazek
ODPOWIEDZ