Tramwaje Podmiejskie
Konstantynów i Lutomiersk woli korzystać z PKSów, które ich dowiozą do Centralu i dalej do Placu Niepodległości. Aby sytuacja się zmieniła należy (wiadomo) zakupić nowy tabor oraz zmienić trasę 43/43 BIS na taką, jaką obecnie jeździ przez remont na Pomorskiej.
Apropos:
Na Pomorskiej pozostałaby sama 15, ale wtedy proponowałbym wrócić na stałe z częstotliwością, co 6 minut. Wtedy też można by zmniejszyć częstotliwośc 52 z co 6-7 minut na co 8 minut i wprowadzić TYLKO przeguby. 15 z większą częstotliwością, która nawet teraz czasem z tą częstotliwością po Chojnach jedzie prawie pusta zapełniłaby się częściowo pasażerami 52.
Apropos:
Na Pomorskiej pozostałaby sama 15, ale wtedy proponowałbym wrócić na stałe z częstotliwością, co 6 minut. Wtedy też można by zmniejszyć częstotliwośc 52 z co 6-7 minut na co 8 minut i wprowadzić TYLKO przeguby. 15 z większą częstotliwością, która nawet teraz czasem z tą częstotliwością po Chojnach jedzie prawie pusta zapełniłaby się częściowo pasażerami 52.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Może racja ze zmiana trasy. Może rzeczywiście np 43 bis powinno jeździć na Plac Niepodległości lub Kurczaki a 43 tak jak obecnie.
Patrząc na tabor autobusowy MKT to wcale nie jest lepiej: dwie kapeny, autosan h9, mercedes O405 , heuliez (!) O305, mercedes (jakiś bus)...smugler1990 pisze:do TP powinni dac jakiegos bardziej konkretnego prezesa-bo obecny jest moze mily ale nie pracuje efektywnie-kupowanie roznych marek autobusow w tak malej firmie to samobojstwo (...)
Re: Odp
Adam1022 pisze:Myślę , że w Lutomiersku i Konstantynowie maja juz dośc najgorszych wagonów.
Sorki ale akurat 803jki z TP sa w znacznie lepszym stanie od wagon z MKT (no oprocz GT8)
Aleksej
Re: Odp
Adam1022 pisze:Widać to ,że stan wagonowy w MKT jest duzo lepszy
Chyba niewiele jeszcze wiesz w tym temacie.
Adam1022 pisze:A na Brusie pasuje jak nigdzie indziej muzem tramwajowe. Wspaniałe miejsce na muzeum dla pasjonatów.
Teraz jest już po przysłowiowych ptokach. Muzeum powstaje pomiędzy Wierzbową i Tramwajową. Za jakiś czas wzbogaci się o tor wystawowy dla zabytkowego taboru w hali obsługowej Bombardierów.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Gość to napisz cos więcej jeśli masz świeże lub sprawdzone informacje o stanie taboru w MKT i TP.
A wariant taki jak w Pabianicach, tzn. komercyjna '11'?. Chyba na tym skorzystali?
Muzeum na Brusie byłoby sympatyczne, ale jest za daleko od miasta. Zaj. Tramwajowa to ziemia ojczysta KM w Łodzi i najlepsze miejsce na Muzeum.
Nie ma sensu rozdzielać 43 od 43bis - kogo interesuje tramwaj co godzinę (w Łodzi)?. Obecna trasa tj. przez Narutowicza jest w porządku, tak jak częstotliwość '15', która nie może być za duża, bo zrobią się zatory na Gdańskiej. Moja propozycja to '78' przez Pomorską do szpitala przy Czechosłowackiej.
Muzeum na Brusie byłoby sympatyczne, ale jest za daleko od miasta. Zaj. Tramwajowa to ziemia ojczysta KM w Łodzi i najlepsze miejsce na Muzeum.
Nie ma sensu rozdzielać 43 od 43bis - kogo interesuje tramwaj co godzinę (w Łodzi)?. Obecna trasa tj. przez Narutowicza jest w porządku, tak jak częstotliwość '15', która nie może być za duża, bo zrobią się zatory na Gdańskiej. Moja propozycja to '78' przez Pomorską do szpitala przy Czechosłowackiej.
Analizując powstanie nowej linii na jakimś odcinku należy brać pod uwagę potrzeby takie jak, np. Gdzie dalej ma jechać i skąd. 78 nikomu nic nie da. Należy rozładować tłok na odcinku Gdańska-Pomorska, a nie tworzyć jakiś nowy Teofilów-Pomorska. Wg mnie dobrze, że na Pomorskiej nie ma autobusów. Niech sobie jeżdzą Jaracza/Rewolucji. Na wielu podobnych ulicach jest podobnie i dzięki temu tramwaj nie konkuruje z autobusem.
Są godziny, w których ogromna masa ludzi się przemieszcza 15, więc nie wiem po co było zmniejszenie częstotliwości do co 7-8 minut. Co 6 minut to jest częstotliwość odpowiednią, jednak tak jak pisałem wcześniej można dzięki temu puścić 52, co 8 minut, ale z regułą: Tylko przeguby!
Są godziny, w których ogromna masa ludzi się przemieszcza 15, więc nie wiem po co było zmniejszenie częstotliwości do co 7-8 minut. Co 6 minut to jest częstotliwość odpowiednią, jednak tak jak pisałem wcześniej można dzięki temu puścić 52, co 8 minut, ale z regułą: Tylko przeguby!
Owszem bywają, ale każda linia tak ma. Gdyby tak zmniejszyć częstotliwość 52 i usunąc 43/43 BIS z Pomorskiej to zawsze kogoś przybędzie.
Dziś zrobiłem sobie kółeczko na Dubois i od Wołodyjowskiego do Starorudzkiej, bądź przystanek wcześniej nikt nie wsiadł. Byłem tylko ja i jakieś małe dzieci z pobliskiej szkoły. Za to z powrotem jechało mnóstwo ludzi. Kierowca - nie wiem, czy zrobił to specjalnie, ale powiedział mi na Dubois, że dalej nie jedzie i że czeka na pogotowie technicze. Była godzina 17.45. Na rozkładzie był odjazd o 17.57, którego miało nie być, a następny ok. 18.25 . W rezultacie na piechotę przyginałem do Pabianickiej, a kiedy już do niej doszedłem widzę to samo Vero z tym samym kierowcą jadącym normalnie na Chojny. Na Dubois idąc pieszo nie spotkałem się z żadnym PT. Na szczęscie zdążyłem na nie, tylko że nerwy miałem straszne .
Dziś zrobiłem sobie kółeczko na Dubois i od Wołodyjowskiego do Starorudzkiej, bądź przystanek wcześniej nikt nie wsiadł. Byłem tylko ja i jakieś małe dzieci z pobliskiej szkoły. Za to z powrotem jechało mnóstwo ludzi. Kierowca - nie wiem, czy zrobił to specjalnie, ale powiedział mi na Dubois, że dalej nie jedzie i że czeka na pogotowie technicze. Była godzina 17.45. Na rozkładzie był odjazd o 17.57, którego miało nie być, a następny ok. 18.25 . W rezultacie na piechotę przyginałem do Pabianickiej, a kiedy już do niej doszedłem widzę to samo Vero z tym samym kierowcą jadącym normalnie na Chojny. Na Dubois idąc pieszo nie spotkałem się z żadnym PT. Na szczęscie zdążyłem na nie, tylko że nerwy miałem straszne .
Jak jest kurs '15' który jest o godz. 8 przy Polibudzie, to potrójniak byłby zapełniony. Parę minut poźniej wystarczy już solówka. I bądź tu teraz mądry. '78' zaproponowałem zamiast '43', bo tram musiałby wchodzić z '15' w takt, czyli jeździć co 7,5/15 minut, żeby nie robić stad. Bus mógłby mieć inaczej przystanki.