Tramwaje Podmiejskie

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Adrian pisze:Ja sądzę, że w przyszłości 78 i 59 należy skierować na Dworzec Fabryczny.

Powiedz mi tylko po co? Czyż we wszystkich miastach nie dążą do tego aby były linie autobusowe dowożące mieszkańców do centrów przesiadkowych? Czy u nas tez tak być nie może? Przecież większość ludzi z 59 i 78 przesiada się na 15 lub 43 aby dostać się w okolice po pierwsze: Kamińskiego, Matejki (Studenci) ok 80 % a wiem to bo robiłem ankiety dla ZTiD w tamtym rejonie oraz przesiadka na 15 lub 46 żeby pojechac na Politechnike i to też większość studentów. Więc po co te autobusy miały by wozić powietrze na Fabryczny? Te 20 % co nie jest studentami to ludzie którzy jadą też generalnie w rejony Pomorskiej w kierunku Konstytucyjnej mniejszośc za to stanowią okolice Fabrycznego więc tak jak wspomniałem woziły by te linie powietrze. Tak jak jest ok bo przynajmniej jest to dowóz ludzi z Radogoszcza/Teofilowa do tramwajów w centrum aby się przesiąść.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Mylisz się jeśli sądzisz, że będą woziły powietrze. Autobusy, które mają służyć jako dojazdowe do tramwajów to są jakieś typu, na których jeżdzą Vero. Napewno 59 i 78 takimi liniami nie są.

A mi chodzi głównie o to, że kiedy będzie realizowany projekt bulwaru Narutowicza i powstanie krańcówka na Dworcu Fabrycznym to będzie on Regionalnym Dworcem Autobusowym jak w Krakowie i chyba dobrze jakby z pod samego dworca można było się dostać na Radogoszcz, Teofilów, Retkinię i inne sypialnie, bo w większości pasażerami są łodzianie, a znaczna ich część mieszka na wielkich osiedlach. Wtedy z tej krańcówki kursowałyby: 51, 51 A, 53, 56, 58, 59, 60, 67, 70, 70 A, 74 (korzyśc dla Złotna - 83 na Wydawniczą, 74 w rejon Narutowicza, już było o tym tu mówione i propozycja jest dobra), 78, 78 A, 82, 86, 88, 88 A.

Coś do końca nie mogę uwierzyć, że niemal wszyscy pasażerowie 59 i 78 to ludzie jadący na Pomorską i w jej okolice. Rejon Placu Dąbrowskiego i Centralu to jedne z ważniejszych miejsc w Śródmieściu i napewno zjeżdzają się tam ludzie z różnych osiedli.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

@Adrian: większość pasażerów 59 (nie wiem jak 78 ) przesiada się na 15/43/46. To są moje okolice - więc obserwuję często.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Większoćś moża tak ale tylko tych co jadą do pl. Wolności. Sporo przystanek wcześniej przesiada się na 2/3/6/11, czyli dalej na południe, i dobrze. Ale nie o tym chciałem.
Żadnych bezsensownych przedłużek autobusów po centrum Obrazek Autobus, jako uzupełnienie tramwaju, powinien jeździć tam, gdzie ten drugi nie dojeżdża i dowozić do najbliższego dogodnego punktu przesiadkowego.
Teraz taki prosty przykład: ostatnie wielkie są lamenty w Aleksandrowie, że 78 jeździ jak chce (z powodu korków, zwłaszcza przy Włókniarzy). A gdyby tak linia z Aleksa jeżdziła tylko na Teofilów? Dalej przesiadka na 2/5/8/13. Na tym odcinku korków brak, więc punktualność zapewniona, a i tak zdecydowana większość pasażerów przesiada się prędzej czy później, a większość tej większości robi to już na Teofilowie, żeby uniknąć rundki po osiedlu i stania w korkach. No ale to nie jest już "bezpośredni" dojazd do centrum (co z tego że i tak korzysta z niego niewielki procent pasażerów, a "pośredni" jest i tak szybszy).
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

oDP

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Powiem tak.Jestem z Aleksa i w sumie wg mnie 78 powinien jechać z Zabieńca Aleksandrowska prosto do Aleksa , 78A z Placu Wolności do Traktorowej i dalej Rojna do pętli i na 78A zwiekszyc troszke częstotliwośc jazdy tak jak na 78 też i było by super. Duzo osób jeżdżących z Aleksa wysiada lub idzie do pracy do ABB, Chemikolor Stomil,Teofilów,Fako i inne które leżą na odcinku od Szparagowej do Traktorowej i dlatego linia 78 powinna jechac Aleksandrowską.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

moim zdaniem powinni odbudowac linie do Aleksa- linia 16 Ogrodowa-Wierzbinska-Pabianicka-Zielony Romanow-nasyp przecinajacy S14-Aleksandrowska-Limanowskiego-Zachodnia-Kosciuszki-Piotrkowska-PLAC NIEPODLEGLOSCI-rola dowozi ludzi z Aleksa i Zielonego Romanowa - i do tego wspomaga linie w centrum-tabor 122 N -taki jak na LTRze lub jakies uzywance
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez smugler1990, łącznie zmieniany 1 raz.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Czepię się szczegółu. 121N to nie taki jak na ŁTR - tam będą 122N.
121N ma tylko trzy człony.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

hmm-ale moze taki by starczyl-ale fakt pomylilem sie 122 N-jak oceniacie ten plan ??
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Smugler wyjaśnij o co chodzi bo nic nie rozumiem z twojego postu. Ogrodowa -Wierzbińska Pabianicka ???? to gdzie miała by byc połozona ta linia. Na gruntach budynków komunalnych czy napowietrzna???
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Linia tramwajowa do Aleksandrowa to jedyna linia, którą można by przywrócić. Na ten przykład Konstantynów jest trochę mniejszy i tramwaje dalej tam jeżdzą.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Mam na myśli tą ulice która jest pierwsza wiekszą ulicą jak siejedzie OD KONSTANTYNOWA-pętla -myśle ze wlasnie tam bo jest skrzyzowanie z drogą na Konin-ew.linia moglaby pojc nieco dalej
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Smuglerku - tez pragne powrotu linii 44 ale to nie jest realne przy tych władzach oraz przy Twoim planie położenia linii. Mie3szkam TU od ponad 35 lat i jedyne wyjście / TRASA / powinna być polożona przez Romanów. Wojska Polskiego i Pl.Kościuszki zostały przebudowane.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adam Alex(ex1022), łącznie zmieniany 1 raz.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

no i jest w moim projekcie-zreszta opracuje niedlugo jakis wizualizacje Obrazek - TRSie2004
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez smugler1990, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Trasa od Aleksandrowskiej mogłaby być taka:
Aleksandrowska, Skwarczyńskiej, pole, Romanowska, Aleksandrów: Konstantynowska, Wojska Polskiego - PLAC KOŚCIUSZKI.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Jeszcze raz powiem.Wojska Polskiego i Plac Kościuszki zostały przebudowane i nie ma miejsca na TRAMWAJ.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Szkoda, bo trasa jest sprawdzona. W takim razie może warto pozostawić tam 78.

Tak mi się zamarzyło, że PKS Łódź, który zajmuje się liniami typowo podmiejskimi (jest nawet spis) mógłby stać się udziałowcem jakieś większej, lepszej spółki tak, jak jest w przypadku PKS Wejherowo. Może wtedy na tego typu liniach: DW. FABRYCZNY - Żabieniec, Aleksandrów: Plac Kościuszki - OS. ZIELONY ROMANÓW pojawiłby się lepszy tabor niż w samym MPK-Łódź, np.: Lionsy, Citaro (nowe). Przy okazji stworzyło by się wspólną numerację dla Łodzi i bilety.

Trochę się rozmażyłem, ale kto wie - może to kiedyś nastąpi.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Ventlan pisze:A gdyby tak linia z Aleksa jeżdziła tylko na Teofilów? (...)
A teraz: http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/wholemessage.jsp?articleId=1457
Czyżby to forum już miało taką siłę przebicia? :D
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Ventlan, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jeżeli są jakieś przebicia to może ja coś od siebie dodam Obrazek:

Na linii 70 na wszystkich brygadach powinny jeździć Volvo 7000A i Ciatro G z częstotliwością, co 3 minuty. Dziękuje Obrazek.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Nieee
KM powinna jeździć zewsząd - wszędzie - dowsząd z częstotliwością co chwilę Obrazek
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Re: Odp

Post autor: Aleksej »

Adam1022 pisze:Jeszcze raz powiem.Wojska Polskiego i Plac Kościuszki zostały przebudowane i nie ma miejsca na TRAMWAJ.

Na Wojska Polskiego od Bratoszewskiego tramwaj by szedl jak kiedys po srodku ulicy, petla za Pl. Wolnosci kolo stacji CPNu na Ogrodowej. Jedynie przy tworzeniu projektu mam problem z wyjsciem od Chochola do Zielonego Romanowa. Problem z ustaleniem wlascicieli gruntow i duzo osob sie tam pobudowalo.

Aleksej
ODPOWIEDZ