Tramwaje Podmiejskie

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Sytuację uprościłby projekt drogi razem z torami. Teraz alternatywną drogą w przypadku zatoru między Aleksandrowem a ul.Szczecińską jest droga przez Rąbień. Asfaltówka między Szalonym Romanowem (tak nazywają to osiedle jego mieszkańcy) a Teofilowem byłaby wielu ludziom na rękę i samorządy powinny nią być zainteresowane. Pozostaje problem doprowadzenia do niej linii z okolic Chochoła. Swoją drogą tory mogłyby iść Kaczeńcową i Rojną, ale ta ostatnia jest za wąska.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

oDP

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Jedynym miejscem na tory w Aleksandrowie jest odcinek od Zielonego Romanowa w kierunku zachodnim wzdłuż pasu zieleni Torfy przy stadionie MOSIR do krańca miasta własnie nieopodal własnie stacji CPN. Mam pytanko czy jest jakis plan na nie daleka przyszłośc by wrócił do Aleksa tramwaj czy tylko takie luźne rozmowy.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Plan to ja robie, i nie zaden MOSiR tylko przez Zielony Romanow do Wojska Polskiego. I pamietaj ze linia podmiejska z zakladana czestotliwoscia 15 min w szczycie potrzebuje jednego toru z mijankami.

Aleksej
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Od Chochoła można by się przebić do Zielonego Romanowa, następnie do Aleksandrowa wjechać DK 71, skręcić w lewo w Pabianicką i stworzyć pętle gdzieś w rejonie Placu Kościuszki - może nawet gdzieś w pobliżu Targowego Rynku. 78 dzięki temu by pozostało bez zmian.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Adrian pisze:Od Chochoła można by się przebić do Zielonego Romanowa, następnie do Aleksandrowa wjechać DK 71, skręcić w lewo w Pabianicką i stworzyć pętle gdzieś w rejonie Placu Kościuszki - może nawet gdzieś w pobliżu Targowego Rynku. 78 dzięki temu by pozostało bez zmian.

Od Chochola nalezy przebic sie do Zielonego Romanowa, inaczej cala inwestycja nie ma sensu, problem w tym ze nie ma za bardzo jak, musze zerknac na plany ponownie i sprawdzic pare alternatywnych przebiegow (w porownaniu do moich orginalnych zalozen).

Z Zielonego Ramanowa tramwaj mialby przejezdzac przez Konstantynowska, w zdluz tej ostatniej do Pabianickiej, dalej osiedlowa ulica do Wojska Polskiego i do targowiska przy Ogrodowej. Pabianicka jest wezsza od Wojska Polskiego w dodatku na uboczu, wiec bez sensu.

A juz zostawienie 78 po wybudowaniu nowe linii tramwajowej to juz kompletny bezsens, zamiast w miare dobrze zapelnionej linii tramwajowej bedziemy mieli tramwaj i autobus, oba srednio zapelnione i tylko podwojenie kosztow. Wrecz genialny pomysl.

Aleksej
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Aleksej i Adrian widze ,że znacie moje miasto .Ja też znam Zgierz , Ozorków ,Pabianice. Ale inaczej na Pabianickiej nie zmieści się tramwaju. Dlatego pisałem ,że od Zielonego R poprzez osiedle słoneczne po linii prostej gdzies w okolice centrum. Rzeczywiście jak tramwaj to nie autobus.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Aleksej pisze:Od Chochola nalezy przebic sie do Zielonego Romanowa, inaczej cala inwestycja nie ma sensu, problem w tym ze nie ma za bardzo jak, musze zerknac na plany ponownie i sprawdzic pare alternatywnych przebiegow
Może by tak środkiem jednej z tamtejszych uliczek (Safrina, Klinowa) - nie ma problemu z własnością gruntu. Co prawda lądujemy z drugiej strony Romanowa, ale to osiedle właśnie w tą stronę ma się rozwijać, więc tym lepiej.
Z Zielonego Ramanowa tramwaj mialby przejezdzac przez Konstantynowska, w zdluz tej ostatniej do Pabianickiej, dalej osiedlowa ulica do Wojska Polskiego i do targowiska przy Ogrodowej. Pabianicka jest wezsza od Wojska Polskiego w dodatku na uboczu, wiec bez sensu.
Tu się wszystko zgadza, a ta osiedlowa Bratoszewskiego się nazywa.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Najpierw to niech może zwiększą częstotliwość i godziny kursowania '97', a potem się okaże, czy tramwaj przez Zielony Romanów jest potrzebny
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

97 nie jest najważniejszą linią na Zielonym Romanowie. Jest też linia PKS bodajże 501 Bedoń - Central - Aleksandrów, która również dowozi do Kaliskiego i dalej do centrum. Na dodatek czasami jeździ częściej i zawsze szybciej niż 97. Ponadto jest też bodajże linia 507 PKSu Łódź-Fabryczna - Plac Wolności - Bazarowa (Lutomierska) - Żabieniec - Plac Kościuszki (Aleksandrów) - Zielony Romanów.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Mam znajomych na Romanowie i jeżdżą prawie zawsze '97', czasem '78', rzadko PKS, czy busami. Bo mają migawki
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Zielony Romanów sam w sobie oczywiście na tramwaj nie zasługuje, ale jest PO DRODZE do Aleksa i szkoda taki generator ruchu omijać, podobnie jak osiedle Słoneczne w Aleksie.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Obrazek
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Świetnie! Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Mimo wszystko, artykuł może okazać się pozytywny, jeśli wymiana taboru to nie tylko blef, ale realne plany.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Może to te z Bazylei Obrazek
niedzielny
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: śr 14:59, 11 kwie 2007

Post autor: niedzielny »

Jak się za to ktoś weźmie na poważnie, to się okaże, że z autobusem coś nie pójdzie (jakieś koszty, TP się w ostatniej chwili wycofa, cokolwiek), to się skończy na tym, że zlikwidują tramwaj a autobusami zajmą się prywaciarze.
I tyle go widzieli.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ja myślę, że o likwidacji nie ma co mówić. I jak już to prędzej o likwidacji TP niż o likwidacji linii tramwajowej, zwłaszcza że na horyzoncie projekt ŁTR2.
Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Post autor: Piotr Ossowski »

Kochany nasz marudny Naród, jakby to było, gdyby nie można by ponarzekać? Zawsze coś znajdziemy, co uznamy za godne skrytykowania, ba nawet umiemy wskazać właściwe rozwiązanie dla zastanej rzeczywistości jak i problemów!

Można się zgodzić z tezą, że najlepiej na linii 43 i 43bis nie jest, ale nie jest też najgorzej. O ile mnie pamięć nie myli, to w centrum Kansasu tory wymieniono, a TP eksperymentowało z nowym taborem, ale efekt okazał się niezadowalający.

Rozbawił mnie argument, że tylko w Kansasie jeżdżą najstarsze tramwaje. Do Ozorkowa linię 46 obsługują tramwaje wyprodukowane w 1962 roku. A i w innych miastach Polski, gdzie istnieje komunikacja tramwajowa, można spotkać stare wozy tramwajowe, pochodzące z lat 60. Np. w Gorzowie Wielkopolskim. Inna sprawa, że 803N nie umizgują się do starszych braci z Niemiec. Ale kwestię techniczną pozostawię fachowcom, ja wypowiedziałem się odnośnie najstarszych tramwai w Polsce.

Autobus będzie szybszy niż tramwaj. No i wszystko jasne. Korki omijają właśnie autobusy, ale za to z niebywałą złośliwością zatrzymują tramwaje.

O projekcie ŁTR2 słyszałem już chyba z rok temu. Wskazane byłoby, aby politycy zainteresowanych gmin podjęli odpowiednie kroki. UE zdecydowanie dofinansowuje projekty dotyczące komunikacji tramwajowej niż autobusowej czy trolejbusowej (stąd pomysł, aby w Płocku pojawił się tramwaje a nie trolejbus).

A poza tym dziennikarzy trochę się rozhukali w swojej nieomylności. Woda sodowa im do głów uderzyła. Ale to efekt gonitwy za sensacją i pieniędzmi zarówno na szczeblu lokalnym jak i ogólnopolskim.

I jeszcze jedno, mieszkańcy Gorzowa Wlkp. nie wyobrażają sobie swojego miasta bez tramwaju. Dali temu wyraz, gdy burmistrz/prezydent chciał zlikwidować je.

Ps. Mianem Kansas określiłem Konstantynów Łódzki. Spotkałem się kilka razy z takim określeniem, dlatego go zastosowałem, ale nie jestem pewien, czy on w ogóle funkcjonuje w mowie, zwłaszcza samych zainteresowanych.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Piotr Ossowski, łącznie zmieniany 1 raz.
rafal_ost
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: pn 12:04, 24 wrz 2007
Lokalizacja: Złotno/Retkinia
Kontakt:

Post autor: rafal_ost »

W samym Kanzasie i Lutomiersku (szczególnie w tym drugim) istnieje silne przywiązanie społeczne do tramwaju, jakkolwiek by spółka TP nie była zarządzana. Pozostaje mieć nadzieję, że ta kwestia przeważy w ewentualnych dyskusjach.

Poza tym... Stan torowiska nie jest zły, oczywiście wiele można by było zrobić, ale na razie (poza kilkoma tragicznymi mijankami) jeszcze o pomstę nie woła i jest dostosowany do nie za wielkiej częstotliwości przejazdu i średniej prędkości ok. 35 km/h (taką osiągają wagony na trasie do Kanzasu i poza (na odcinku Konstantynówek-Lutomiersk- patrzyłem motorniczemu na licznik).

@Piotr Ossowski: nie miałbym nic przeciwko temu, gdyby na linii konstantynowskiej pojawiły się GT6/GT8 takie, jak na ozorkowskiej, czyli z członem niskopodłogowym i po niemieckim remoncie kapitalnym w latach 80. Ale na razie to pozostaje w sferze marzeń. Gdyby o realizacji projektów unijnych takich, jak ŁTR2 decydowała inicjatywa obywatelska, poszedłbym pierwszy zbierać podpisy - ale cały Kanzas, Lutomiersk i Mirosławice to najwyżej 25000 ludzi (przy maksymalnie optymistycznych szacunkach)...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

ale cały Kanzas, Lutomiersk i Mirosławice to najwyżej 25000 ludzi (przy maksymalnie optymistycznych szacunkach)...
Plus trochę ludzi w mieście, którym pasuje jeżdżenie 43 na odcinku miejskim i chcieliby jeździć niskopodłogowymi tramwajami.
ODPOWIEDZ