Tramwaje Podmiejskie

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Konstantynów i Lutomiersk woli korzystać z PKSów, które ich dowiozą do Centralu i dalej do Placu Niepodległości. Aby sytuacja się zmieniła należy (wiadomo) zakupić nowy tabor oraz zmienić trasę 43/43 BIS na taką, jaką obecnie jeździ przez remont na Pomorskiej.

Apropos:
Na Pomorskiej pozostałaby sama 15, ale wtedy proponowałbym wrócić na stałe z częstotliwością, co 6 minut. Wtedy też można by zmniejszyć częstotliwośc 52 z co 6-7 minut na co 8 minut i wprowadzić TYLKO przeguby. 15 z większą częstotliwością, która nawet teraz czasem z tą częstotliwością po Chojnach jedzie prawie pusta zapełniłaby się częściowo pasażerami 52.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Może racja ze zmiana trasy. Może rzeczywiście np 43 bis powinno jeździć na Plac Niepodległości lub Kurczaki a 43 tak jak obecnie.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

smugler1990 pisze:do TP powinni dac jakiegos bardziej konkretnego prezesa-bo obecny jest moze mily ale nie pracuje efektywnie-kupowanie roznych marek autobusow w tak malej firmie to samobojstwo (...)
Patrząc na tabor autobusowy MKT to wcale nie jest lepiej: dwie kapeny, autosan h9, mercedes O405 , heuliez (!) O305, mercedes (jakiś bus)...
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Re: Odp

Post autor: Aleksej »

Adam1022 pisze:Myślę , że w Lutomiersku i Konstantynowie maja juz dośc najgorszych wagonów.

Sorki ale akurat 803jki z TP sa w znacznie lepszym stanie od wagon z MKT (no oprocz GT8)

Aleksej
gość

Re: Odp

Post autor: gość »

Adam1022 pisze:Widać to ,że stan wagonowy w MKT jest duzo lepszy


Chyba niewiele jeszcze wiesz w tym temacie.

Adam1022 pisze:A na Brusie pasuje jak nigdzie indziej muzem tramwajowe. Wspaniałe miejsce na muzeum dla pasjonatów.


Teraz jest już po przysłowiowych ptokach. Muzeum powstaje pomiędzy Wierzbową i Tramwajową. Za jakiś czas wzbogaci się o tor wystawowy dla zabytkowego taboru w hali obsługowej Bombardierów.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Gość to napisz cos więcej jeśli masz świeże lub sprawdzone informacje o stanie taboru w MKT i TP.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

A wariant taki jak w Pabianicach, tzn. komercyjna '11'?. Chyba na tym skorzystali?
Muzeum na Brusie byłoby sympatyczne, ale jest za daleko od miasta. Zaj. Tramwajowa to ziemia ojczysta KM w Łodzi i najlepsze miejsce na Muzeum.
Nie ma sensu rozdzielać 43 od 43bis - kogo interesuje tramwaj co godzinę (w Łodzi)?. Obecna trasa tj. przez Narutowicza jest w porządku, tak jak częstotliwość '15', która nie może być za duża, bo zrobią się zatory na Gdańskiej. Moja propozycja to '78' przez Pomorską do szpitala przy Czechosłowackiej.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Analizując powstanie nowej linii na jakimś odcinku należy brać pod uwagę potrzeby takie jak, np. Gdzie dalej ma jechać i skąd. 78 nikomu nic nie da. Należy rozładować tłok na odcinku Gdańska-Pomorska, a nie tworzyć jakiś nowy Teofilów-Pomorska. Wg mnie dobrze, że na Pomorskiej nie ma autobusów. Niech sobie jeżdzą Jaracza/Rewolucji. Na wielu podobnych ulicach jest podobnie i dzięki temu tramwaj nie konkuruje z autobusem.

Są godziny, w których ogromna masa ludzi się przemieszcza 15, więc nie wiem po co było zmniejszenie częstotliwości do co 7-8 minut. Co 6 minut to jest częstotliwość odpowiednią, jednak tak jak pisałem wcześniej można dzięki temu puścić 52, co 8 minut, ale z regułą: Tylko przeguby!
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Ale są i takie, gdzie wagony jeżdżą puste. 15 jeździ dość w porządku, możnaby ewentualnie poujawniać trochę zjazdów do/z zajezdni i puścić je Pomorską.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Owszem bywają, ale każda linia tak ma. Gdyby tak zmniejszyć częstotliwość 52 i usunąc 43/43 BIS z Pomorskiej to zawsze kogoś przybędzie.

Dziś zrobiłem sobie kółeczko na Dubois i od Wołodyjowskiego do Starorudzkiej, bądź przystanek wcześniej nikt nie wsiadł. Byłem tylko ja i jakieś małe dzieci z pobliskiej szkoły. Za to z powrotem jechało mnóstwo ludzi. Kierowca - nie wiem, czy zrobił to specjalnie, ale powiedział mi na Dubois, że dalej nie jedzie i że czeka na pogotowie technicze. Była godzina 17.45. Na rozkładzie był odjazd o 17.57, którego miało nie być, a następny ok. 18.25 Obrazek. W rezultacie na piechotę przyginałem do Pabianickiej, a kiedy już do niej doszedłem widzę to samo Vero z tym samym kierowcą jadącym normalnie na Chojny. Na Dubois idąc pieszo nie spotkałem się z żadnym PT. Na szczęscie zdążyłem na nie, tylko że nerwy miałem straszne Obrazek.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Jak jest kurs '15' który jest o godz. 8 przy Polibudzie, to potrójniak byłby zapełniony. Parę minut poźniej wystarczy już solówka. I bądź tu teraz mądry. '78' zaproponowałem zamiast '43', bo tram musiałby wchodzić z '15' w takt, czyli jeździć co 7,5/15 minut, żeby nie robić stad. Bus mógłby mieć inaczej przystanki.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Na Pomorskiej nie ma np. korków, przez które by się przedostał. Z5 gubi punktualność na krótkim odcinku Zachodniej, a nie na Pomorskiej. Dla mnie pomysł z 78 nie jest jednoznaczny, ale niewątpiwie wart rozważenia.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ja sądzę, że w przyszłości 78 i 59 należy skierować na Dworzec Fabryczny.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

'78' na Dw.Fabryczny będzie się jeszcze bardziej pokrywać z '96', ale w sumie może być. Zapropnowałem go na Pomorskiej jako zastępstwo za '43' między Lumumbowem i os.Matejki a pl.Wolności
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Bardzo dobrze, niech się pokrywa. 96 jest napchane po "uszy", pozatym można już do końca wykatować PKSy Obrazek, w przyszłości wydłużyć 78A do Zielonego Romanowa.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Generalnie to na całej trasie '96' mogłoby się pokrywać...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Pewnie, że na całej się nie da, ale przynajmniej od okolic Placu Dąbrowskiego może być. Szczerze mówiąc to do skrzyżowania marszałków powinno się co najwyżej pokrywać, bo dalej na Janów da się jakoś przeżyć, biorąc pod uwagę 55 i 55A.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

A tam, przynajmniej do Tatrzańskiej jest tłok, który kiedyś rozładowywało '29'
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

29 nie rozładowywało, tylko było w zamian za 96 Obrazek. 96 jeździło przez Piłsudskiego, obecnie jest tam 9.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Wiem. Na Piłsudskiego to dopiero musiał byc tłok w '96', a wcześniej w 'B'.
ODPOWIEDZ