Prywatna komunikacja podmiejska

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

No punkt 3 to właśnie to, o czym napisałem – więc chyba się nie zrozumieliśmy.

Wzrost cen paliw – niby tak, ale ceny paliw takie, jak obecnie, już były kilka lat temu, i ceny biletów do takiego właśnie poziomu cen paliw zostały dostosowane (wtedy też chyba była jakaś podwyżka – z 5 na 6 zł? jak dobrze pamiętam). To jeszcze nie ten poziom, przy którym podwyżka cen paliw miałaby spowodować podwyżkę cen biletów – tak, jest drogo, ale rekordowo wysokich cen jeszcze nie ma.

Powodem może być raczej wzrost oczekiwań płacowych wśród kierowców.

A co do punktu 2 – jak najbardziej racja. Kasz-Bus jest jednym z chyba niewielu przewoźników w regionie, którzy podczas tej pandemii nigdy nie przestali jeździć na swoich trasach. W pewnym okresie jeździli poniżej kosztów, by zapewnić minimum komunikacji.

Na tej samej zasadzie, jak jeszcze nie było przywróconych połączeń kolejowych na trasie do Łowicza, nigdy nie przestawali jeździć w święta, włączając w to 25 grudnia i 1 stycznia. To też dni, w które wielu przewoźników połączenia zawiesza – oni rok w rok mocno okrojonym rozkładem, w minimalnym zakresie, ale jeździli.

Teraz już tego nie robią, ale robi to ŁKA.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: kuba_łódź »

Emary zwykle montuje się w celu rozliczania ulg ustawowych z urzędami marszałkowskimi (do niedawna były to jedyne dopuszczone kasy), czyżby Kasz-Bus zaczął stosować takie ulgi ? Bo raczej wątpię żeby ot tak zamontowali w busach Emary po 3000 zł sztuka+wyposażenie, gdy wystarczyłaby zwykła kasa za 1500 zł.

Będąc w temacie wspomnę, że we wrześniu 2020 roku firma Januar zawiesiła ostatnie kursy na linii Łódź-Kurowice, tym samym kończąc obsługę regularnych linii. Kasz-Bus został przewoźnikiem kursującym po DW713 między Bukowcem a Tomaszowem - do Kraszewa zagląda nadal symboliczne kilka kursów linii 202. Pozostali przewoźnicy - Gallcom na trasie Łódź-Kurowice-Tomaszów-Opoczno i Turbus Łódź-Kurowice-Tomaszów-Nowe Miasto nad Pilicą już dawno się zwinęli, chyba jeszcze przed 2020 rokiem. Poza tym w okolicy zyskały jedynie miejscowości położone wzdłuż LK17 - tu busiki praktycznie wyrżnęła kolej.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Honorowanie tych ulg jest obowiązkowe bez względu na to, czy masz Emara, czy nie, tylko po prostu jak nie masz jak się z ulgi rozliczyć, to nie dostaniesz rekompensaty. Ale to dotyczy tylko biletów jednorazowych, za okresowe rekompensaty dostają też przewoźnicy, którzy zawsze jeździli tylko ze zwykłymi kasami.

Może to ma jakiś związek z tym, że oni obsługują teraz linię dla gminy Pabianice, i rozliczenia z tą gminą wymagają stosowania dedykowanych kas biletowych?

Bo trudno mi sobie wyobrazić, by za ten bilet pewnie nie częściej, niż jeden raz na kilka dni na wszystkich ich liniach np. dla osoby niepełnosprawnej (bo to chyba najczęstsze przypadki, kiedy ulga ustawowa na bilet jednorazowy ma zastosowanie w autobusach – pozostałe to jakieś kompletne nisze) opłacało im się brać rekompensaty kosztem konieczności zakupu bileterek.

Albo po prostu Urząd Marszałkowski zaczął ich gonić za to, że nie wydają biletów w wymaganym prawem formacie... Z jakiegoś powodu te relacje przejazdu nawet na paragonach ze zwykłych kas fiskalnych w pewnym momencie zaczęły się u nich pojawiać.

Inna rzecz, że teraz rynek bileterek się rozwinął; jeszcze niedawno monopol miał Emar ze swoją wielką i przestarzałą 105-ką, a niedawno u jednego przewoźnika (w innej części kraju) widziałem bileterkę w formie takiej małej drukareczki fiskalnej, współpracującej z aplikacją na smartfona. No i Emar też ma ten nowy model.

To było chyba to: http://e-bileterka.pl

Z tego co widzę – nie jest to dużo tańsze od Emara. Sama drukarka fiskalna kosztuje 2000 zł, ale do tego płaci się 400 zł za aktywację i wdrożenie aplikacji + potem 30 zł miesięcznie abonamentu na pojedynczą instalację (niby przy większej liczbie urządzeń są zniżki).

Za to jeszcze kilka lat temu można było niekiedy spotkać stare Emary 05 (te z drukarką igłową i liniami drukowanymi naprzemiennie na czarno i na czerwono), nawet w PKS Łódź sporo ich było – dziś już chyba żadnego nie ma.

A swoją drogą...

Zabawne jest, że w grafice reklamowej tej nowej bileterki Emara, na stronie, producenta, jako przystanek początkowy pojawia się Stryków...

https://emar.pl/system-biletowy/bileter ... -emar-205/

W Strykowie aktualnie zatrzymuje się dwóch przewoźników korzystających z bileterek Emara (Kasz-Bus i PKS Skierniewice), przy czym chyba tylko Kasz-Bus ma te 205-ki xD

Ale to i tak jest wbita jakaś fikcyjna, nieistniejąca linia, bo nie ma linii autobusowej, którą by się dało bezpośrednio przejechać ze Strykowa do Warszawy (jeszcze kilka lat temu takie połączenie istniało nocną linią Karpacz–Warszawa Mobilisowego PKS-u Mława, wcześniej w obsłudze naprzemiennej PKS Kamienna Góra/PKS Mława... a tak z 10 lat temu jeździł raz dziennie do Warszawy przez Stryków, Głowno, Łowicz busik PKS Łódź).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: TramMomentyStudenta »

Kpc21 pisze:
sob 23:15, 02 paź 2021
Powodem może być raczej wzrost oczekiwań płacowych wśród kierowców.
W tym jest więcej niż 100% prawdy. I o tym z całą pewnością zapomniałem.
Kpc21 pisze:
sob 23:15, 02 paź 2021
Teraz już tego nie robią, ale robi to ŁKA.
Z tym tylko, że stacje kolejowe są oddalone nieco od przystanków autobusowych (z wyjątkiem samego Głowna czy Strykowa, gdzie odległość między przystankami jest relatywnie mała). Za Strykowem trasa praktycznie się rozmija, bo kolej jeździ w stronę Zgierza i dopiero do Łodzi, a bus podąża w stronę Dołów. Jednak na tej trasie minimalną komunikację zapewnia w święta MPK.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Pół Głowna ma po 2 kilometry na stację (a przystanek busów w miarę blisko), a ty mówisz, że w Głownie odległość między przystankami jest mała :)

Tak, jak weźmiesz pod uwagę przystanek busów przy Solanie, to jest mała. Tyle, że osoby z niego korzystające mają wręcz (w zdecydowanej większości) bliżej na stację kolejową, niż na ten przystanek.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: TramMomentyStudenta »

Kpc21 pisze:
ndz 22:01, 03 paź 2021
Tak, jak weźmiesz pod uwagę przystanek busów przy Solanie, to jest mała. Tyle, że osoby z niego korzystające mają wręcz (w zdecydowanej większości) bliżej na stację kolejową, niż na ten przystanek.
Tak. Dokładnie te dwa przystanki (busa i pociągu) miałem na myśli.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Z ciekawości, czy linia 4 Es-Ka-Esu – Pabianice–Konstantynów, ale przez Gorzew, Łaskowice i ul. Sanitariuszek, a nie przez DK71, już nie kursuje?

Na stronie Konstantynowa Łódzkiego jej rozkład jest dostępny, ale jest to rozkład obowiązujący do 2016 roku. Na www.komunikacjapabianice.pl nie ma tego rozkładu.

I czy z Lutomierska do Pabianic, ale najkrótszą trasą – przez Wrzącą i Prusinowice – faktycznie nic nie jeździ?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re:

Post autor: Kpc21 »

Kpc21 pisze:
pn 23:54, 10 sie 2015
Jeśli kogoś interesują rozkłady z linii łowickiej, to tutaj: http://glowno.ugu.pl/rozklady/ postarałem się wszystko zebrać.

Porównując pozycje przewoźników na tej trasie:
Kasz-Bus - ok. 60 par kursów w ciągu dnia
Trans-Bus - ok. 15 par kursów w ciągu dnia
Łoś-Bus - ok. 15 par kursów w ciągu dnia
Express-Bus - ok. 15 par kursów w ciągu dnia
Ilości kursów pozaokrąglałem, bo i tak nie wszystkie się odbywają.

Postaram się odgrzebać rozkłady sprzed kilku lat celem porównania.

----

Rozkłady z 2009 roku:
Kasz-Bus:
- Łódź-Głowno: ok. 37 par kursów w ciągu dnia
- Łódź-Łowicz: ok. 10 par kursów w ciągu dnia
- Głowno-Łowicz: ok. 11 par kursów w ciągu dnia
razem Łódź-Głowno: ok. 47 par kursów w ciągu dnia
Dla sytuacji obecnej kursów Łódź-Łowicz nie liczyłem, bo w ich sąsiedztwie nie odbywają się zazwyczaj będące w rozkładzie kursy Łódź-Głowno.
Łoś-Bus - ok. 26 par kursów w ciągu dnia
Mewa - ok. 29 par kursów w ciągu dnia
Nicol (obecny Express-Bus) - ok. 6 par kursów w ciągu dnia
Trans-Bus - ok. 16 par kursów w ciągu dnia

Krzysztof Bielski miał trzy trasy:
- przez Sosnowiec: 3 kursy Głowno-Zgierz w ciągu dnia
- przez Swędów, Klęk: 1 kurs Głowno-Zgierz w ciągu dnia
- przez Kębliny: 12 kursów Głowno-Zgierz w ciągu dnia

Ponadto PKS Skierniewice w ciągu dnia wykonywał aż 9 kursów z Głowna do Łodzi, natomiast PKS Łódź - 6 (w tym 2 przelotowe, 4 bezpośrednie). Obecnie PKS Skierniewice wykonuje jeden taki kurs, PKS Łódź - tylko 3 bezpośrednie.
6 lat temu porównywałem ówczesne rozkłady na tej trasie z tymi sprzed 12 lat, pora więc... na kolejne porównanie :)

W 2009 roku mieliśmy łącznie ok. 124 par kursów Łódź–Głowno busów + 17 par PKS (poza wymienionymi wyżej były jeszcze dwie wykonywane przez PKS Płock).

W 2015... ok. 105 par kursów busów, PKS – nie pamiętam dokładnie, ale raczej znacznie mniej, niż w 2009.

Dziś... Jedynym przewoźnikiem, jaki pozostał na tej trasie jest Kasz-Bus. Narzekałem wówczas na jego dążenie do dominacji na lokalnym rynku przewozowym – niestety stało się ono faktem, i dziś Kasz-Bus obsługuje też dodatkowo przejętą po PKS Łódź linię do Brzezin przez Lipiny (aczkolwiek w tym momencie nadal zawieszoną z powodu Covida), a poza tym zmonopolizował trasę i do Głowna/Łowicza, i do Tomaszowa (gdzie jeszcze parę lat temu miał konkurencję pod postacią PKS Tomaszów Mazowiecki).

A ile ma połączeń na trasie do Głowna?

Raptem 32 pary kursów...

Nadal jest to chyba najsilniejsza w ogóle inna, niż miejska linia autobusowa w województwie. Pewnie też jedna z najsilniejszych w kraju, szczególnie, jeśli spojrzymy na linie niedotowane.

Ale Covid bardzo mocno odcisnął swoje piętno...

Ale jest też poprawa. Obecnie dużo lepiej, niż w przeszłości jest z informacją pasażerską; rozkład jazdy udostępniony na stronie przewoźnika (gdzie w ogóle jest udostępniony!) jest przestrzegany. Na przystankach końcowych są aktualne rozkłady jazdy – choć na pośrednich już o ich aktualizację się nadal nie dba, a na przystanku w Strykowie chyba cały czas wisi rozkład jazdy sprzed ok. 10 lat, który w międzyczasie wielokrotnie kompletnie się zmienił.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Czy busa do Bechcic koło Konstantynowa/Lutomierska już nie ma?

Jak on w ogóle jechał i gdzie kończył bieg?

Jeśli chodzi o linię p. Grzelaka (?) za Lutomiersk, to rozkłady są na stronie Lutomierska – a zresztą w BIP-ie można znaleźć ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy, sugerujące, że jest to linia użyteczności publicznej, zamawiana przez samorząd.

Ale obecnie bardzo biednie to wygląda.

http://lutomiersk.info/download/Rozklad ... 178255.pdf

Łódź – Konstantynów – Kazimierz – Szydłów – Puczniew – Mianów
9:10
11:10 tylko do Puczniewa
15:10
17:10

Łódź – Konstantynów – Lutomiersk – Jerwonice – Puczniew – Mianów
7:10
13:10 tylko do Puczniewa

Mianów – Puczniew – Szydłów – Kazimierz – Konstantynów – Łódź
6:10
10:10
12:15 z Puczniewa
16:10
18:10
19:20 tylko do Kazimierza

Mianów – Puczniew – Jerwonice – Lutomiersk – Konstantynów – Łódź
8:10
14:15 z Puczniewa

Niby patrząc w rozkłady z 2017:
http://web.archive.org/web/201704281832 ... -osob.net/
http://web.archive.org/web/201709120519 ... -osob.net/
wcześniej tych kursów też było mało. Było ich więcej, ale w relacji... tylko do Kazimierza, a więc konkurującej, w zasadzie, z tramwajem.

Ale – do Szydłowa był jeszcze PKS, trasą przez Jerwonice.

Zamiast zakontraktować jakieś kursy nawet u Grzelaka w zamian za PKS – to wygląda to tak, że przekierowali po prostu przez Jerwonice dwie pary kursów do Mianowa – ludzie w Zdziechowie, Charbicach, Szydłowie te kursy stracili.

A w PDF-ie z rozkładami znajduje się logo gminy z napisem "idealny do zamieszkania"... No, ta komunikacja tak zachęca do tego, by tam zamieszkać...

Chociaż i tak gorsza od tego jest, też kontraktowana przez gminę, komunikacja do Babiczek/Babic (chyba musieli niedawno wydłużyć linię do Babic) – ostatni kurs w kierunku Babic jest z Konstantynowa o 15:45... Ciekawe, jak to wyglądało za czasów obsługi tej trasy busami przez Tramwaje Podmiejskie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Ze strony komunikacji miejskiej w Pabianicach zniknął rozkład jazdy busów w relacji Łódź–Pabianice. Czyżby linia ostatecznie przestała kursować?

Na stronie przewoźnika: http://busylodz.pl/rozklad.php nadal wiszą rozkłady, ale ta strona dawno nie była aktualizowana.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Od jutra Kasz-Bus w kursach do Głowna i Łowicza, w związku z zamknięciem Wojska Polskiego, nie będzie podjeżdżać na Dworzec Północny, a na Dołach będzie zatrzymywać się na Palki zamiast na Wojska Polskiego.

Dodatkowo zostaje do rozkładu jazdy wprowadzony przystanek Palki/Telefoniczna.

Do wczoraj trasa na kursach z Łodzi wyglądała tak (przystanki oznaczone wielkimi literami):
SIENIIEWICZA 117 (PARKING STRZEŻONY) – Sienkiewicza – Piłsudskiego – Kopcińskiego – KOPCIŃSKIEGO/NARUTOWICZA – Kopcińskiego – Jaracza – Uniwersytecka – UNIWERSYTECKA/RONDO SOLIDARNOŚCI – Źródłowa – DWORZEC PÓŁNOCNY (PĘTLA MPK) – Źródłowa – Wojska Polskiego – WOJSKA POLSKIEGO/STRYKOWSKA – Strykowska

Od jutra będzie wyglądać tak:
SIENKIEWICZA 117 (PARKING STRZEŻONY) – Sienkiewicza – Piłsudskiego – Kopcińskiego – KOPCIŃSKIEGO/NARUTOWICZA – Kopcińskiego – Jaracza – Uniwersytecka – UNIWERSYTECKA/RONDO SOLIDARNOŚCI – Palki – PALKI/TELEFONICZNA – Palki – PALKI/WOJSKA POLSKIEGO – Strykowska

W związku z powyższym godziny odjazdów niemal wszystkich kursów spod Galerii Łódzkiej zostają przesunięte o 8 minut do przodu – jako, że przejazd przez Palki zajmie mniej czasu.

Teoretycznie zmiana jest tymczasowa, ale przypuszczam, że na pierwotną trasę Kasz-Bus nie wróci. Znaczenie Dworca Północnego jako przystanku odjazdowego w ostatnich latach spadło. Szczególnie odkąd trasa niemal wszystkich kursów do Głowna i Łowicza zaczyna się pod Galerią Łódzką i w zasadzie nie ma już takich ruszających z Północnego (poza jednym kursem porannym, i jeden poranny ruszał z Dołów – teraz oba będą ruszać z Dołów).

Wczoraj byłem ostatnim (i jedynym na tym kursie) pasażerem, jaki wsiadł do autobusu do Głowna na Północnym... I być może ostatnim w historii. Bo był to ostatni kurs w ciągu dnia, a w niedziele Kasz-Bus do Głowna i Łowicza aktualnie (od 28 stycznia do 27 lutego 2022) nie kursuje, w związku z lockdownem.

I tym samym, być może, stałem się częścią (a w zasadzie ostatnim rozdziałem) wieloletniej historii odjeżdżania z Dworca Północnego do Głowna i Łowicza :) Ile się tam sam nawsiadałem...


Ciekawe, co w związku z tym stanie się z kursami do Nowego Miasta nad Pilicą przewoźnika Nep-Pol-San-Marco. Przewoźnik nie podaje żadnych informacji co do zmian, czyli najpewniej będą po prostu objeżdżać zamknięty odcinek Wojska Polskiego przez Boya-Żeleńskiego, tak samo jak 64/Z6. Tylko ciekawe, co, jak do remontu zamknięty zostanie odcinek między Sporną a Strykowską... Teoretycznie będą mogli wyjeżdżać z dworca przez Źródłową i Palki, i może tak właśnie będą robić...

Ja się zastanawiam, czy PKS nie dopłaca temu przewoźnikowi za odjeżdżanie z Północnego i nie przenoszenie się na Fabryczny, żeby funkcjonowanie tego dworca miało jakiekolwiek uzasadnienie :)

Zgodnie z informacją na dworcu:
Dyżurny Ruchu na Dworcu Północnym w Łodzi pracuje w godzinach od 7:00 do 14:30 od poniedziałku do piątku w dni robocze
Tymczasem pierwszy kurs na dworcu to przyjazd z Nowego Miasta rano o 7:25, ostatni to odjazd do Nowego Miasta o 19:37. Poza przewoźnikiem do Nowego Miasta, z dworca korzysta już tylko jeden przewoźnik, na dosłownie jednym kursie (tylko w jedną stronę) – odjazd o 8:40, Blue Trans na ex-PKS-owskiej trasie do Koła.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: TramMomentyStudenta »

Kpc21 pisze:
ndz 20:45, 06 lut 2022
w niedziele Kasz-Bus do Głowna i Łowicza aktualnie (od 28 stycznia do 27 lutego 2022) nie kursuje, w związku z lockdownem.
Ale lockdown mają tylko szkoły (choć uczelnie z tego co wiem pracują w zasadzie normalnie). Nie ma to nic do rzeczy w kontekście niedzieli.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Ale tak Kasz-Bus się tłumaczy :)

Nie do końca tylko szkoły, bo np. w urzędach też jest zalecenie pracy zdalnej (choć nie jest to aż tak ścisłe, jak w tych pierwszych lockdownach; wiele spraw jest normalnie obsługiwanych w urzędach na miejscu – np. takie związane z nieruchomościami) – ale nadal, w niedziele generalnie pracują raczej tylko te firmy, które muszą, więc niby na kursowanie Kasz-Busa (i spadek liczby pasażerów w ten dzień tygodnia) to nie powinno wpływać.

Ale coś w tym musi być, skoro raptem parę tygodni wcześniej przywrócili kursowanie w niedziele, a tu wraz z wprowadzeniem lockdownu znów je zawiesili.

Może te niedzielne kursy były na granicy deficytowości (przez kilka tygodni nie zdążyli odbudować popytu na przejazdy w niedziele), więc gdy spadła im liczba pasażerów na kursach w ciągu tygodnia z powodu lockdownu (w szkołach i urzędach), po prostu woleli nie ryzykować.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Tymczasem podzielę się moimi wrażeniami z (nie) przejazdu z SandBusem z Białej k. Zgierza do Łodzi.

W pięć osób chcieliśmy się dziś zabrać kursem o 15:09 z Białej. Firma kursuje w niedziele, i niby bardzo fajnie, bo coraz rzadziej można się z tym spotkać u lokalnych przewoźników.

Kurs wg rozkładu miał być obsługiwany autobusem.

Dochodzimy do skrzyżowania koło 15:01... i widzę, jak bus (nie autobus) jedzie. Gonię go, biegnę na przystanek, bus się na szczęście zatrzymuje (akurat nikogo innego na przystanku nie było). Proszę kierowcę o zaczekanie na pozostałe osoby. Kurczę, jedzie 8 minut przed czasem, poza tym jest niedziela, nie ma korków – nic mu nie szkodzi zaczekać.

Odpowiada, że nie zaczeka, bo ma komplet pasażerów – ale mówi, że za chwilę będzie jechać drugi bus.

Takie bisowanie kursów przy większej frekwencji (szczególnie jeszcze, że tutaj w ogóle miał jechać autobus, a puścili busa) to nie jest niespotykana praktyka, więc wyszedłem z założenia, że kierowca mówił prawdę.

Co się okazało? Żaden drugi bus nie przyjechał. W końcu zabraliśmy się na stopa...

Co ciekawe, cena biletu z Białej do Łodzi to... 12 zł. Ja wiem, że paliwo teraz jest drogie, ale tak czy siak to chyba trochę przesada... Wydawało mi się, że 11 zł z Głowna do Łodzi w Kasz-Busie to drożyzna. A tu biorą sobie 12 zł za przejazd na o 1/3 krótszej trasie, gdzie jeszcze za tę kasę nie chce im się puścić autobusu, tylko wysyłają busa i wypychają go "na glonojada" pasażerami.

SandBus kreuje się na poważnego przewoźnika, ma logo, całkiem porządnie wyglądającą stronę WWW, sprzedaż biletów na E-Podróżniku – a pasażera traktują gorzej, niż niejeden busiarz...

Co ciekawe – średnia opinii o SandBusie na Google Maps to 2 w skali od 1 do 5. I jak poczytać komentarze – to spora część tych negatywnych dotyczy ich flagowych tras dalekobieżnych (nad morze i w góry)... Pytanie, jak to się stało, że z tak kiepską jakością wymietli z trasy z Łodzi do Kutna PKS Kutno... PKS też tak kiepsko jeździł?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: komlo13 »

No i dziś w busie z Łodzi do Koła wraz z początkiem lata, niezły kocioł. 30 osób w malutkim żółtym vario, jeżdżącym na tej linii od lat, ludzie z pretensjami do kierowcy o za mały autobus... Tym właśnie skutkuje zawieszanie połączeń, wszak to jedyny kurs do miejscowości położonych między Łęczycą a Kołem. Taki cyrk zaczął się najpierw po zawieszeniu przez PKS Łęczyca kursów z Łodzi w tamte rejony, a później po likwidacji linii PKS Łódź do Konina. Jak widać zmiana przewoźnika nic w tej kwestii nie zmieniła, ten sam pojazd, te same problemy...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Obrazek

Remonty przejazdów kolejowych doprowadziły do sytuacji, że ludziom nie opłaca się już jeździć busem i wolą pociąg? Czy też dotychczas do busa przyciągały ich ceny biletów (prawdopodobnie korzystniejsze, niż w ŁKA), które teraz, na skutek podwyżek cen paliw, przestały być korzystne?

Jeśli żaden przewoźnik tego nie przejmie (a pewnie nie, biorąc pod uwagę sytuację rynkową) – to dobiegnie końca kilkunasto-, chyba -letnia, historia tego połączenia. Ktoś kojarzy, kiedy te busy (początkowo jako Speed Travel) zaczęły jeździć? Czy to było w trakcie remontu linii kolejowej Łódź-Warszawa?

Swoją drogą, jeden z komentarzy na profilu Kasz-Busa wskazuje na to, że połączeniami w relacji między Brzezinami a Andrespolem, niejako po zawieszonej ostatnio linii 90C, jest zainteresowanie...

Obrazek

Chociaż przez Koluszki to połączenie wcale nie jest takie złe. Między Brzezinami a Koluszkami jest co najmniej dwóch przewoźników – Kasz-Bus w ramach linii Łódź-Brzeziny-Koluszki i prywaciarz kursujący między Brzezinami a Koluszkami (w wigilię 2021 byłem w Brzezinach i nawet wtedy widziałem ich busa na przystanku). W Koluszkach... teraz trzeba się będzie przesiąść na pociąg.

Aczkolwiek rozkład linii Łódź-Brzeziny-Koluszki jest aktualnie dosyć ubogi...

Odjazdy z Łodzi:

Obrazek

To bardzo kiepski rozkład w porównaniu z tym, co jest na trasach do Głowna czy Tomaszowa Mazowieckiego. A to praktycznie jedyna linia obsługująca aktualnie Brzeziny (no bo rozkład 53B to jednak trochę żart, i czas przejazdu jest tam typowo MPK-owski – nie zachęca; busy do Nowego Miasta to z kolei raptem kilka odjazdów w ciągu dnia).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Karol »

Najlepsze jest to limitowanie komentarzy na takich prywaciarskich profilach. Byle nie zderzyć się z prawdą.
Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Tak xD Ale dopiero ostatnio się to zaczęło. Wcześniej tylko niewygodne komentarze usuwali.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Kasz-Bus uruchamia nową linię, po gminach Andrespol i Brójce.

Obrazek

Obrazek

Zorientowana chyba pod podwóz na pociąg na stację w Bedoniu – biorąc pod uwagę trasę po Andrespolu i podjazd na skrzyżowanie Fabryczna/Turystyczna.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kuba »

Znalazłem info, że w grudniu ub.r. zostało zawarte porozumienie międzygminne pomiędzy Gminą Brójce a Gminą Andrespol, w którym Andrespol powierza organizację komunikacji zbiorowej na swoim obszarze Gminie Brójce w zakresie linii komunikacyjnej na trasie: Karpin, Kurowice, Brójce, Wardzyn, Pałczew, Wola Rakowa, Ludwików, Stróża, Wiśniowa Góra, Andrespol, Kraszew, Bukowiec, Zielona Góra, Karpin
http://dziennik.lodzkie.eu/WDU_E/2021/6604/akt.pdf

Wygląda więc na to, że Kasz-Bus pewnie wygrał jakiś przetarg ogłoszony przez Gminę Brójce, która jest organizatorem tej linii.

EDIT: Jest też oficjalne info na stronie Gminy Brójce:
https://www.brojce.pl/art,865,rozklady- ... pol-karpin
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
ODPOWIEDZ