Prywatna komunikacja podmiejska

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: kuba_łódź »

Firma "Januar" w ogłoszeniu rozwieszonym w busach poinformowała, że od 01.04.2018 zlikwidowane z przyczyn ekonomicznych zostaną linie Biskupia Wola-Łódź przez Czarnocin, Brójce, Stefanów i Karpin-Łódź przez Kurowice, Brójce, Wolę Rakową, Stefanów. Czyli mamy czarną dziurę bez komunikacji praktycznie tuż przy granicach Łodzi. Co prawda obie linie były praktycznie socjalne (Biskupia Wola-Łódź 6 par kursów w ciągu dnia, Karpin-Łódź... jedna para, obie linie tylko w dni robocze), ale te busy puste nie jeździły. Natomiast przewoźnik zostaje obecnie jedynie na "sztandarowej" linii Kurowice-Łódź przez Andrespol, Kraszew, Bukowiec (kursy codziennie oprócz 25 grudnia, 1 stycznia i Wielkanocy) oraz Kurowice-Czarnocin przez Brójce, Wardzyn, Dalków (jedna para kursów tylko w dni nauki szkolnej)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: prof_klos »

Co się dziwić, nikt wolontariatu wyprawiać nie będzie. Obsługa, paliwo, podatek, serwis, utrzymanie floty kosztują. Jeżeli istnieje realne zapotrzebowanie - niechaj gmina dotuje. Tak pewnie jednak nie jest, gdyż nawet PKS tam nie jeździ.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kuba »

Dopóki był Gminny Zakład Komunikacji to sobie gmina jeździła sama. Potem (około 2011 r.) gmina poinformowała że GZK likwidują, a przewozy przejmuje Januar. Myślałem więc, że gmina dotuje te przewozy, ale może tego nie robili (albo robili przez czas jakiś i zaprzestali) i już teraz Januarowi się nie opłaca.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

A nawet solidny przewoźnik z tego Januara jest, nie raz widać, że do Kurowic jadą normalnym autobusem.

A PKS... niby dlaczego PKS miałby tam jeździć, jak PKS już jakiś czas temu wycofał się z w zasadzie wszystkich połączeń podmiejskich, poza okolicami Rzgowa i Tuszyna (tam to chyba gminy dotują)?

Z "większych" linii jest jeszcze Lutomiersk-Kaziemierz, i chyba tyle. Reszta to dziwadła i pojedyncze kursy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: kuba_łódź »

Wygląda na to, że Januar jeździł "charytatywnie" - w internecie pojawiła się taka oto petycja :arrow: http://czarnocin.pl/BIP/Petycje/2018/Pe ... %80%9D.pdf

Januar ma bardzo ciekawy tabor, oprócz ziemniakowozów jest Volvo 8500, Fast Scoler i... DAF z 1977, który nadal regularnie obsługuje linie ;)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: prof_klos »

Z "większych linii" to Rzgów i otoka, na Czyżeminek jeżdżą co najmniej dwie brygady przez cały dzień w takcie godzinnym od 4-5 do 21-22, podobnie jest z Tuszynem, trochę gorzej chyba wygląda Kalinko i Romanów. Jakby gminy chciały, romanowski PKS jeździłby dalej z Giemzówka - na Wolę Rakową, al tam, przebiega granica gmin i zapewne w tym cały problem (się nie dogadują). Zresztą z Woli Rakowej względnie blisko do pętli MPK w Stróży. :)
Generalnie ciekawe jest, że tamtą trasą NIC nie jeździ, a wszakże to dobry trakt na Tomaszów "przez poboczne trasy".
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: kuba_łódź »

Szkoda, że nie wszystkie podłódzkie gminy są takie jak Andrespol - 2 linie MPK, 2 linie komunikacji gminnej wkrótce zintegrowane z łódzką taryfą, autobusy w zasadzie w każdym zakątku, a dla kontrastu obok jest taka gmina Brójce, którą delikatnie mówiąc mało obchodzi czy w ogóle coś jeździ (7 kursów furgonetki na większości terenu gminy, a niedługo nic).
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Brójce i Wolę Rakową do nie tak dawna obsługiwał jeszcze MS Kris (znany z linii Łódź-Pabianice) na trasie do Bab (miejscowość na linii kolejowej z Koluszek do Częstochowy): https://goo.gl/maps/LjXj4Gkm6D82. Busy te odjeżdżały z przystanku na Traugutta, a wcześniej, gdy był jeszcze stary Fabryczny - na Składowej. Linii tej już nie ma i te autobusy Januara są teraz już chyba jedynym, co te miejscowości obsługuje.

Do Bab do niedawna zajeżdżał też Gallcom na trasie Opoczno - Tomaszów Mazowiecki - Łódź. Z Tomaszowa do Łodzi jeździli niestandardową trasą. Najpierw S8 do Wolborza, następnie powiatówką do Bab, DW716 do Biskupiej Woli, stamtąd - znów ciekawie - powiatówką do Kruszowa (tak, tego przy DK91, gdzie niegdyś sięgała bocznica tramwajowa), i stamtąd już normalnie po ludzku przez Tuszyn, Rzgów do Łodzi http://www.gallcom.pl/rozklady/20160218 ... _jazdy.pdf. Co ciekawe, linia docierała w okolice Fabrycznego, więc pewnie i ludzie z Tuszyna i Rzgowa z tego korzystali chcąc szybko w północne rejony Łodzi się dostać.

Obecnie ta linia też istnieje, ale z Tomaszowa do Łodzi jeździ już normalnie - przez Rokiciny, Kurowice i Andrespol. Co ciekawe, jest jedną z nielicznych linii busowych, jakie korzystają z dworca Fabrycznego.

Co jeszcze znalazłem ciekawego - zarząd dróg z Piotrkowa Trybunalskiego udostępnia na swojej stronie internetowej rozkłady jazdy wszystkich przejeżdżających przez miasto "obcych" przewoźników: http://www.rozklady.zdium-piotrkow.pl/r ... /linie.htm. Podobnie robią Pabianice. A Łódź niestety nie.

Teraz Baby i Czarnocin mieć jeszcze będą połączenie z Piotrkowem Trybunalskim busami firmy Transportowiec.


Ciekawe, czy jakiś przewoźnik przejmie te trasy od Januara. Niedawno Kasz-Bus przejął w tej okolicy Koluszki od Speed Travela, a potem Janówkę od Kris-Toura.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: kuba_łódź »

Kasz-Bus przejął od Kris-Toura prywatną linię do Borowej, Janówka jest uruchamiana przez UG Andrespol.

Z Woli Rakowej można dojść do krańcówki 82B do Stróży i zapewne sporo ludzi tak robi, a teraz po likwidacji busa z Biskupiej Woli będą tak robić wszyscy. Brójce zostają w ogóle bez komunikacji, zostaje tylko 3-kilometrowy spacer do Kurowic.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Racja co do Borowej. Do Janówki też kiedyś jeździł, chyba, komercyjnie Kris-Tour, dobrze kojarzę? Oczywiście mówię o sytuacji zanim do Janówki wydłużono linię justynowską.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kuba »

Nie, Kris-Tour nie jeździł do Janówki. Był za to prywatny przewoźnik - pan Mucha (imienia nie pamiętam) i jeździł takim Sprinterkiem koloru niebieski metalik.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

W ogóle ile jest ruszających z Łodzi prywatnych (lub PKS-owych) linii podmiejskich, skąd one odjeżdżają i dokąd jeżdżą? Sam od czasu do czasu dowiaduję się o jakiejś, o jakiej wcześniej nie wiedziałem. Ale pewnie niektórzy na forum znają ich więcej albo więcej o nich wiedzą. Problemem jest tutaj też to, że część z nich w internecie (a nierzadko nawet na przystankach, jeśli chodzi o rozkłady jazdy) w ogóle nie istnieje. Czasem też dostępne informacje na ich temat nie są aktualne.

Inną kwestią jest postawienie granicy między linią podmiejską a regionalną, żeby nie zacząć tu nagle mówić o busach jeżdżących do Włocławka czy Kielc albo PKS-ach jadących aż do Wrocławia... Ale z drugiej strony, nierzadko obsługują one także relacje podmiejskie. Czasem jako jedyne.

Ja kojarzę następujące linie. Część informacji będę starał się sprawdzić w Internecie, część będę podawał z pamięci z braku informacji w Internecie. Rozgraniczenie między linią podmiejską a regionalną... myślę, że pewne linie typowo regionalne lub nawet ponadregionalne też wymienię, ze względu na znaczenie w obsłudze bliższych okolic Łodzi. Albo ze względu na to, że mało jest na ich temat informacji gdziekolwiek, ja się z informacjami o tych liniach spotkałem, a ktoś z was - być może nie. Szczególnie, jeśli mowa o liniach typowo prywatnych, nie PKS-owych.

Będę też unikać pisania o liniach jeżdżących np. raz w tygodniu, raczej też o liniach typu jeden czy dwa kursy w ciągu dnia. Ale bez żadnych sztywnych ram.

- Sienkiewicza/Piłsudskiego (ŚDM) lub Lutomierska/Zachodnia - Aleksandrów Łódzki - Poddębice (Wicher Travel)
- Lutomierska/Zachodnia - Aleksandrów Łódzki - Poddębice - Uniejów (Andrew Bus)
- pl. Wolności - Zachodnia/Lutomierska - Aleksandrów Łódzki - Grotniki - Ozorków (Łoś-Bus, linia przejęta od Aury)
- Lutomierska/Zachodnia - Zgierz - Sokolniki - Ozorków - [Parzęczew - Leżnica Wielka] (Stojeccy tzw. "5")
- Lutomierska/Zachodnia - Zgierz - Ozorków - [Sierpów - Łęczyca] (Dynamic Travel, są jeszcze dwa kursy, które z Ozorkowa jadą do Parzęczewa)
- Lutomierska/Zachodnia - Zgierz - Ozorków - [Sierpów - Łęczyca] (PKS Łęczyca, jest jeszcze kurs do Krośniewic)
- Sienkiewicza/Narutowicza (ŁDK) - Zgierz - Sierpów - Łęczyca - Krośniewice - Włocławek (Marag-Tour)
- Hotel Światowit - Zachodnia/Lutomierska - Zgierz - Piątek - Kutno (SandBus)
- Orla/Sienkiewicza przy ŚDM - Uniwersytecka/Rondo Solidarności - Dworzec Północny MPK - Stryków - Głowno - [Łowicz] (Express-Bus)
- Sienkiewicza parking strzeżony między Wigury a Orlą - Uniwersytecka/Rondo Solidarności - Dworzec Północny PKS/MPK - Stryków - Głowno - [Łowicz] (Kasz-Bus)
- Sienkiewicza/Piłsudskiego (Galeria) - Uniwersytecka/Rondo Solidarności - Dworzec Północny MPK - Stryków - Głowno - Łowicz (Trans-Bus)
- Dworzec Północny PKS - Stryków - Głowno - Łowicz - Gostynin - [Płock] (Trans-Bus)
- Radwańska/Wólczańska - Sienkiewicza/Piłsudskiego (Galeria) - Uniwersytecka/Rondo Solidarności - Dworzec Północny PKS - Lipiny - Brzeziny (PKS Łódź)
- Dworzec Północny PKS - Lipiny - Brzeziny - Rawa Mazowiecka - Nowe Miasto nad Pilicą (Nep-Pol/San-Marco)
- Drewnowska/Żytnia - Zachodnia/Legionów - Rewolucji/Sterlinga - Uniwersytecka/Rondo Solidarności - Palki/Wojska Polskiego - Lipiny - Brzeziny - Koluszki (Kasz-Bus)
- Piłsudskiego/Śmigłego-Rydza - Andrespol - Bedoń (Kris-Tour, na zlecenie gminy Andrespol)
- Piłsudskiego/Śmigłego-Rydza - Andrespol - Justynów - Janówka (Kris-Tour, na zlecenie gminy Andrespol)
- Sienkiewicza/Piłsudskiego (Galeria) - Piłsudskiego/Śmigłego-Rydza - Andrespol - Justynów - Gałkówek - Koluszki (Kasz-Bus, linia przejęta od Speed Travela)
- Sienkiewicza/Piłsudskiego (Galeria) - Piłsudskiego/Śmigłego-Rydza - Andrespol - Justynów - Gałkówek - Borowa (Kasz-Bus, linia przejęta od Kris-Toura)
- Sienkiewicza/Narutowicza (ŁDK) - Piłsudskiego/Śmigłego-Rydza - Andrespol - Bukowiec - Kurowice - Karpin - Rokiciny - Tomaszów Mazowiecki (Kasz-Bus)
- Dworzec Fabryczny - Piłsudskiego/Śmigłego-Rydza - Andrespol - Bukowiec - Kurowice - Rokiciny - Tomaszów Mazowiecki - Smardzewice - Sławno - Opoczno (Gallcom)
- Narutowicza/POW - Kopcińskiego/Narutowicza - Piłsudskiego/Śmigłego-Rydza - Andrespol - Bukowiec - Kurowice (Januar)
- Śmigłego-Rydza/Piłsudskiego - Dąbrowskiego/Kossaka - Kolumny/Tomaszowska - Posada - Stefanów - Wola Rakowa - Pałczew - Wardzyn - Brójce - Kurowice - Karpin (Januar, jedna para kursów, bus do Łodzi dojeżdża tylko na Dąbrowę, kasacja linii od 1 kwietnia)
- Śmigłego-Rydza/Piłsudskiego - Dąbrowskiego/Kossaka - Kolumny/Tomaszowska - Posada - Stefanów - Wola Rakowa - Brójce - Wardzyn - Czarnocin - Biskupia Wola (Januar, kasacja linii od 1 kwietnia)
- Broniewskiego/Rzgowska - Starowa Góra - Rzgów - Tuszyn (PKS Łódź)
- Broniewskiego/Rzgowska - Starowa Góra - Grodzisko - Rzgów - [Czyżeminek] (PKS Łódź)
- Jaracza/POW lub Dworzec Fabryczny - [Kopcińskiego/Narutowicza] - Broniewskiego/Rzgowska - [Starowa Góra] - [Rzgów] - Srock - Piotrków Trybunalski (Dawid Travel, Mix-Trans, Orion, Piotr-Max, Polan - pozwoliłem sobie zrobić z tego jeden wpis, bo na tej trasie jest aż pięciu przewoźników, jadących praktycznie tą samą trasą)
- Kościuszki/Radwańska - Ksawerów - Pabianice Bugaj (Polmix)
- Kościuszki/Radwańska - Ksawerów - Pabianice Bugaj (MS Kris)
- Kościuszki/Radwańska - Ksawerów - Pabianice Szpital (MS Kris)
- Kościuszki/Radwańska - Ksawerów - Pabianice Bugaj (Adam Giercarz)
- [Sienkiewicza/Narutowicza (ŁDK/TVP)] - Kościuszki/Radwańska - Ksawerów - Pabianice - Wadlew - Bełchatów (Dyliżans-Bus)
- Kościuszki/Radwańska - Ksawerów - Pabianice - Wadlew - Bełchatów (Sebastian Szubert)
- pomijam regionalne PKS-y wyjeżdżające z Łodzi przez Pabianice, bo trochę ich jest, kursują jednak maksymalnie po kilka razy dziennie
- pl. Niepodległości - Radwańska/Wólczańska - Bandurskiego/Dworzec Kaliski - Maratońska/Sanitariuszek - Konstantynów Łódzki - Kazimierz - Lutomiersk - [Szydłów] (PKS Łódź)
- Gdańska/Mickiewicza (stacja paliw Lotos) - plac Barlickiego - Legionów/Włókniarzy - Konstantynów Łódzki - Bechcice (Jacek Kowalczyk? Mariusz Grzelak? rozkład tej linii jest na stronie firmy Mariusz Grzelak, ale podane jest tam też, że odjeżdżają one spod Centralu, a pod Centralem nie ma przystanku autobusowego, poza nocnym)
- Zachodnia/Legionów (chodnik po stronie pl. Wolności) - przez Gdańską - Legionów/Włókniarzy - Konstantynów Łódzki - Lutomiersk - [Szydłów - Puczniew - Mianów] (Mariusz Grzelak)
- Wersalska/Szczecińska - Szparagowa/Aleksandrowska - Rydzowa/Lniana - Szczecińska/Rojna - Rąbień - Wola Grzymkowa - Aleksandrów (FKF, to jeździ chyba na zlecenie gminy)

Linie, które kiedyś były - nie wiem, co się z nimi stało, ale chyba już ich nie ma:
- Rondo Powstańców 1863 r. - gdzieś do jakichś wiosek chyba w gminie Zgierz, a na pewno w powiecie Zgierskim
- Galeria Łódzka - Kopcińskiego/Rondo Solidarności - Lipiny - Brzeziny (jakiś prywaciarz, nie PKS)
- te Baby, o których pisałem w poprzednim poście

Uff... trochę tego było. A na pewno nie wymieniłem wszystkiego. Ale naprawdę powinno istnieć jakieś centralne źródło informacji na temat tych linii. A z drugiej strony... pomyślcie, o ile wzrósłby ruch na Fabrycznym, gdyby to wszystko odjeżdżało stamtąd... Okej, może niekoniecznie linia do Tuszyna albo ta do Aleksandrowa przez Rąbień - ale nawet same te dłuższe.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
basutsuaa
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: basutsuaa »

[quote/] Rondo Powstańców 1863 r. - gdzieś do jakichś wiosek chyba w gminie Zgierz, a na pewno w powiecie Zgierskim[/quote]
Powiesz mi coś wiecej o tej linii?
Ostatnio zmieniony ndz 16:32, 25 mar 2018 przez basutsuaa, łącznie zmieniany 1 raz.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: kuba_łódź »

Kuba pisze:Nie, Kris-Tour nie jeździł do Janówki. Był za to prywatny przewoźnik - pan Mucha (imienia nie pamiętam) i jeździł takim Sprinterkiem koloru niebieski metalik.
Do Janówki spod Centralu jeździła jeszcze firma Jar-Pol, później wszystko (busa i linię) przejęła inna firma. Wspomniany bus był to finezyjnie oklejony Sprinter, a jeszcze dawniej jeździł Lublin. Pan Mucha (ten od niebieskiego Sprintera) również początkowo jeździł Lublinem. Obie linie jeździły tylko w dni robocze, i zostały zlikwidowane pod koniec 2015, zapewne z przyczyn ekonomicznych, bo wydłużona linia justynowska była bardziej atrakcyjna dla pasażerów (ulgi, bilety miesięczne i większy tabor).
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

basutsuaa pisze:
Rondo Powstańców 1863 r. - gdzieś do jakichś wiosek chyba w gminie Zgierz, a na pewno w powiecie Zgierskim
Powiesz mi coś wiecej o tej linii?
Kiedyś ci na wiadomości prywatnej o niej wspominałem, jak rozmawialiśmy o przewozach w powiecie zgierskim. Trafiłem na stronę internetową przewoźnika obsługującego taką linię i podesłałem ci wtedy linka. Dawno to było, jakoś w tym czasie, co Inflancką remontowali. Może nawet przed tym.

A tym finezyjnie oklejonym Sprinterem Jar-Pola zdarzyło mi się kiedyś jechać... na wycieczkę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: kuba_łódź »

Nawet napisy na busie reklamowały wynajem na wycieczki ;)

Z prywatnych linii są jeszcze:
- Sienkiewicza/Narutowicza - Andrespol - Kraszew - Bukowiec - Kurowice - Karpin - Rokiciny - Ujazd - Tomaszów Mazowiecki - Spała - Inowłódz - Nowe Miasto nad Pilicą (przewoźnik TurBus http://www.turbus.pl, tabor to 2 Volkswageny LT i nowy Sprinter)
- Sienkiewicza/Narutowicza – Andrespol - Kraszew - Bukowiec - Kurowice - Karpin - Rokiciny - Ujazd - Tomaszów Mazowiecki - Jeleń – Inowłódz - Nowe Miasto nad Pilicą (ten sam przewoźnik co powyżej).

Szkoda, że na trasie Tomaszów-Łódź podstawą jest obecnie pseudokomunikacja busikowa, z przeładowanymi pojazdami i kierowcami, którzy chyba przesiedli się z samochodów F1 (wczoraj jechałem Kasz-Busem do Tomaszowa, który postanowił wyprzedzić jadące przed nim Koluszki... na wąskim, ciemnym i dziurawym odcinku Rokicińskiej w Łodzi). Kolej oferuje socjalne 5 kursów w ciągu dnia do Łodzi i 6 powrotnych, PKS Tomaszów, który do Łodzi jeździł dużymi, komfortowymi autokarami zlikwidował niedawno wszystkie kursy. Miejmy nadzieję, że po przyjściu nowych pociągów dla ŁKA oferta kolei do Tomaszowa, a w dalszej perspektywie Opoczna poprawi się. Oczywiście komunikacja autobusowa na DW713 musi zostać, ale nie na obecnym poziomie.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Niestety na linii głowieńsko-łowickiej lepiej nie jest. Niedawno przyszedłem na przystanek, tak żeby złapać, według rozkładu, pewien popołudniowy kurs do Łodzi. Nie chcę się spóźnić na zajęcia. Kursu niet. W końcu podjeżdża bus po kilkunastu minutach - co ciekawe, praktycznie rzecz biorąc w godzinie odjazdu konkurencji (lub tuż przed nią). Skarżę się kierowcy i pytam, czemu takie opóźnienie (to był pierwszy dzień zamknięcia węzła przy Wydawniczej, co teoretycznie mogłoby je uzasadniać, poza tym w Łodzi ogólnie był dziwnie duży ruch samochodów, pewnie ze względu na słoneczny dzień). Kierowca odpowiada, że tak właśnie, jak on odjeżdża, mają w pozwoleniu. A na to, co jest w rozkładzie trzeba brać poprawkę.

Nie wiem, czy oni kiedykolwiek nauczą się stosować do rozkładu jazdy (w sensie tego, co jest upublicznione dla pasażerów, i co powinno być, zresztą, tożsame z tym, co mają w zezwoleniu). I w ogóle je publikować, bo konkurencyjna firma przez kilka miesięcy aktualnych rozkładów w ogóle nigdzie nie publikowała.

Ty teraz piszesz o przypadku, gdy Kasz-Bus do Tomaszowa wyprzedzał Kasz-Busa do Koluszek... Tu już nawet nie o konkurencję między firmami chodzi, oni to mają we krwi.

Ciekawym przypadkiem jest trasa do Piotrkowa Trybunalskiego, gdzie w relacji do samego tego miasta, nie licząc kursów przelotowych, jeździ aż 5 różnych przewoźników.

Swoją drogą ciekawe, że są w regionie okolice, gdzie prywatna komunikacja podmiejska ma się bardzo dobrze i mimo upadku PKS-ów, przewozy są zapewnione na wielu międzygminnych trasach (np. okolice Łęczycy, okolice Kutna/Żychlina/Gostynina), a są i takie, gdzie przewozy są w szczątkowej formie zapewniane przez pozostałości PKS-ów albo nie ma ich wcale (okolice Głowna, okolice Łowicza). W okolicach Łowicza jeszcze kilka połączeń podmiejskich zapewnia MZK Łowicz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: kuba_łódź »

Kasz-Bus w ogóle nie trzyma się rozkładów, busy do Tomaszowa potrafią wyjechać z Łodzi 20 minut po czasie, jadące z Tomaszowa meldują się w Kraszewie zwykle po 40 minutach (rozkładowy czas przejazdu... 59 minut). I oczywiście jak przystało na prawdziwego busiarza taka przyjemność przejazdu z Kraszewa na Wydawniczą kosztuje 5 zł. Porażka.

A jeśli chodzi o łamanie przepisów... 100 km/h (widziałem licznik) w terenie zabudowanym (Kraszew) to już podpada pod utratę prawa jazdy ?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Liczniki zazwyczaj mają pozawyżane wskazania o kilka km/h (jako taki tyłkochron dla producenta samochodu, żeby nie było, że ktoś będzie jechał z prędkością dopuszczalną według licznika, a dostanie mandat, bo okaże się, że licznik jest niedokładnie skalibrowany i zaniża wskazania), tak więc to 100 km/h to prawdopodobnie w rzeczywistości nieco mniej - mieści się w tym limicie 50 km/h ponad dopuszczalną.

Kasz-Bus nie trzyma się rozkładów, ale i tak postępem jest samo to, że w ogóle ma rozkład. A nawet ma stronę internetową, na której ten rozkład podaje.

----

Doczytałem, i jednak wcale nie chodzi o tyłkochron, tylko... o normy UE: http://dailydriver.pl/porady/technika/d ... -predkosc/
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
JakubKNZ
Niemowa
Posty: 9
Rejestracja: pn 14:39, 07 wrz 2015

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: JakubKNZ »

Kasz-Bus miał wogóle wypadek w Andrespolu 2 miesiące temu. Przyczyną wypadku była nadmierna prędkość (choć słyszałem też że kierowca zasnął). Jak widać to ich nic nie nauczyło...
ODPOWIEDZ