Kuba pisze:Kpc21 pisze:A skąd pomysł, że żaden ich autobus nie został odkupiony przez Kasz-Busa? Nawet na Głownie/Łowiczu zdarzało mi się wielokrotnie jechać busami Kasz-Busa przejętymi po Speed-Travelu. Bardzo ciasno ustawione siedzenia, nie polecam.
Speed Travel nie miał zbyt dużo busów. Kilka trafiło do Piotrkowa, jeden chyba przejął bank. Po prostu nie kojarzyłem takiego przypadku, aby coś przejął Kasz-Bus, ale skoro tak, to ok - nie upieram się. Kojarzysz może numery rejestracyjne tych busów ex Speed Travel, które jeżdżą teraz w Kasz-Busie ???
Już mam jeden.
EBR 36FW.
Skąd moja teoria o przejęciu po Speed Travelu.
W momencie tego przejęcia we flocie Kasz-Busa pojawiło się kilka busów, wszystko to Sprintery nowej generacji, chyba produkcji Mercusa – które charakteryzowały się między innymi taką okrągłą naklejką o wyróżnieniu w jakimś konkursie w stylu "wybór konsumenta" naklejoną na tej ściance za kierowcą (nie wiem, jakim cudem czy to Speed, czy Kasz mógł wygrać taki konkurs z taką jakością przewozów... ale skoro ta naklejka jest tylko w tych kilku busach, to sugeruje, że musiały one zostać przejęte od jakiejś jednej firmy, która taki konkurs wygrała) oraz bardzo ciasno rozstawionymi na długość siedzeniami.
Inny z tych busów jest czerwony i ma okna od zewnątrz wyglądające, jakby sięgały niemal dachu.
Mogę jednak być w błędzie, bo Phototrans mówi, że one od 2012 roku jeżdżą w Kasz-Busie.
Tymczasem Kasz-Bus przejął linię Speed Travela w 2015 roku.
Ale przed 2015 rokiem na liniach Kasz-Busa (przynajmniej na Głownie/Łowiczu, do Tomaszowa nigdy nie jechałem) tych busów nie widywałem. Było, owszem, kilka Sprinterów II generacji, które nawet całkiem możliwe, że w 2012 roku wprowadzono (chyba chodziłem wtedy jeszcze do liceum, które skończyłem w 2013 – choć też coś mi się kojarzy, że oni te nowe Sprintery wprowadzili, jak już skończyłem liceum – nie pamiętam już), ale one nie miały ani tych okrągłych naklejek na przegrodach, ani aż tak ciasno ustawionych siedzeń (poza tym miały one inny wzór tapicerki i nawet dziś są mniej "wysiedziane"), a i jest wśród nich bus w kolorze czerwonym, ale z szybami nie sięgającymi sufitu.
Jeśli te busy jednak nie są po Speed Travelu (bo wpisy w TWB wskazują na to, że byłem w błędzie), to najwyraźniej do momentu przejęcia trasy do Koluszek były one przypisane do Tomaszowa, a właśnie wtedy zaczęły wyjeżdżać na Łowicz.
Ale na trasie do Łowicza, przed przejęciem Koluszek, od czasu do czasu pojawiały się Sprintery starej generacji przypisane do trasy do Tomaszowa (co można było poznać po wywieszonych wewnątrz rozkładach jazdy), więc dziwne, że tych nowych się wtedy na niej nie spotykało.
Swoją drogą, jak już dyskutujemy o TWB i Kasz-Busie, to ktoś mógłby poprawić pojazdy przypisane do tego zdjęcia:
http://phototrans.eu/14,657141,0,Merced ... 5601A.html
Sprinter II, przypisany do tego zdjęcia i przypisany do Kasz-Busa, tak naprawdę należy do Nep-Polu/San-Marco. Linia przypisana do tego zdjęcia to Łódź-Łowicz, a tak naprawdę Sprinter jest na linii do Nowego Miasta. W tle widać Ducato Łoś-Busa (po przewoźniku jeżdżącego dla francuskiego regionu Briere – napis na burcie: Transports de la Briere), które tak naprawdę jest Peugeotem. Jednak Łoś nigdy nie jeździł do Łowicza, a jedynie do Głowna.