Strona 22 z 24

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: sob 11:19, 14 gru 2019
autor: Kuba
Kpc21 pisze:Swoją drogą, ciekawym przypadkiem jest przystanek Kościuszki/Radwańska, na którym ZDiT wydaje zgody na odjeżdżanie z niego nowym przewoźnikom (rzecz jasna, w ciągu dnia)... wbrew uchwale Rady Miejskiej, zgodnie z którą jest to wyłącznie przystanek nocny.
Jak już się powołujesz na uchwałę, to podawaj właściwe przykłady.
Przed chwilą sprawdziłem w BIP UMŁ, że pod koniec 2018 r. była uchwała zmieniająca z nowym wykazem przystanków i tam te na Kościuszki - Radwańska straciły już status "nocnych", więc nowi przewoźnicy dostają tam zgody zgodnie z przepisami. :wink:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: sob 11:37, 14 gru 2019
autor: Kpc21
Okej – nie byłem świadom zmiany, nie sprawdziłem. Dobrze wiedzieć.

Nadal jednak przystanek wyszczególniony jest jako przelotowy, więc urządzanie tam postojów jest złamaniem uchwały. Choć akurat tam nie jest ono w żaden sposób szkodliwe. Ten przystanek Rada powinna określić jako krańcowy.

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: sob 11:53, 14 gru 2019
autor: Kuba
No tutaj też nie wiem czy może być "krańcowy", bo dla MPK jest przelotowym (i dla niektórych busiarzy chyba też). Ewentualnie zapis: "krańcowy/przelotowy".

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: sob 12:17, 14 gru 2019
autor: Kpc21
Ale uchwała nigdzie nie wskazuje na to, że na przystanku określonym jako krańcowy można tylko kończyć trasę, a nie można zatrzymywać się przelotowo.

Zresztą mamy taki przypadek – dawna pętla MPK przy dworcu Północnym.

Obecnie nic tam nie kończy trasy, natomiast istnieją linie zatrzymujące się tam przelotowo.

A w uchwale określona jest jako przystanek krańcowy.

Nadal, chyba, obowiązujące zasady są w tej uchwale: http://archiwum.bip.uml.lodz.pl/_plik.p ... 07_585.PDF – z drobnymi zmianami (dotyczącymi uruchomionego Fabrycznego) tutaj: http://archiwum.bip.uml.lodz.pl/_plik.p ... rm/977.PDF

Ciekawy jest jeszcze ten punkt:

Obrazek

Kojarzę co najmniej dwa miejsca, gdzie ten przepis jest łamany:
– przystanek przesiadkowy linii nocnych,
– Fabryczny, gdzie niektóre linie dalekobieżne mają przewidziane rozkładem jazdy postoje – a jest on określony jako przystanek przelotowy.

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: sob 16:15, 14 gru 2019
autor: Kpc21
I kolejna likwidacja w okolicach Łodzi – nie tylko Konin :(

Obrazek

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: sob 17:56, 28 gru 2019
autor: Kpc21
Od jakiegoś czasu busy do Piotrkowa Trybunalskiego przystanek początkowy mają ponownie na placu Dąbrowskiego.

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: pt 21:37, 07 lut 2020
autor: Kpc21
https://lowiczanin.info/kierowca-pil-al ... pasazerow/
Kierowca pił alkohol, a potem woził pasażerów
Autor: TM 7 lutego 2020 Kategoria: Okolice Łowicza

Funkcjonariusze łódzkiej Inspekcji Transportu Ruchu Drogowego zatrzymali kierowcę pasażerskiego busa, kursującego na trasie między Łowiczem a Łodzią.

Podejrzenie, że kierujący może być pod wpływem alkoholu mieli pasażerowie, którzy powiadomili łódzką inspekcję. Funkcjonariusze skontrolowali busa, początkowo udając cywilnych pasażerów. Wyczuli od kierującego woń alkoholu. Po przebadaniu alkosensorem okazało się, że skarżący się mieli rację – mężczyzna miał on 0,31 promila alkoholu w wydychanym powietrzu.

Został przekazany policjantom do dalszych czynności. Odpowie przed sądem za jazdę po alkoholu. Naturalnie, straci także pracę.

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: pt 18:22, 20 mar 2020
autor: Kpc21
Takie tam z Kaliskiego:
Na dworcu autobusowym Łódź Kaliska obecnie obsługiwane są wyłącznie następujące kursy:
godz. 10:50 Łódź - Lublin (kursuje codziennie)
godz. 17:00 Lublin - Łódź (kursuje codziennie)

godz. 11:30 Łódź - Wieluń (kursuje codziennie)
godz. 14:00 Łódź - Wieluń (kursuje od poniedziałku do piątku)
godz. 16:10 Łódź - Wieluń (kursuje w soboty)
godz. 17:00 Łódź - Wieluń (kursuje codziennie oprócz sobót)
godz. 05:10 Wieluń - Łódź (kursuje od poniedziałku do piątku)
godz. 06:40 Wieluń - Łódź (kursuje codziennie)
godz. 13:00 Wieluń - Łódź (kursuje codziennie)

Pozostałe kursy z Dworca Kaliskiego w związku z zagrożeniem epidemiologicznym poprzez rozprzestrzenianie się koronawirusa (COVID-19) zostały zawieszone do odwołania.
Wszystkie odjazdy autobusów i busów z Autobusowego Dworca Północnego w Łodzi od dnia 19.03.2020 roku zostają zawieszone do odwołania.
http://pks.lodz.pl/inf_og.php

Co do Północnego, to nie do końca, bo przelotowo nadal przystaje tam Kasz-Bus do Głowna/Łowicza (według mocno zredukowanego rozkładu), nie odjeżdżają natomiast busy do Nowego Miasta: https://kasz-bus.info/lodz-glowno-lowic ... -kasz-bus/



Ciekawe, jak na innych regionalnych trasach. I jak na Fabrycznym.

Bo Poddębice/Uniejów na pewno całkowicie zawieszone.


Firma Polan zawiesiła kursy do Piotrkowa, jeździ tylko do Tuszyna (kursy ex-PKS-owe): http://www.busypolan.pl

Konkurencja na trasie do Piotrkowa także zawiesiła kursy: https://www.facebook.com/pages/category ... 540719990/

SandBus do Kutna ograniczył rozkład, podobnie Kasz-Bus i Express-Bus do Głowna/Łowicza.

PKS Bełchatów wykonuje tylko pojedyncze kursy z Łodzi do Bełchatowa. Tak samo kursujący na tej samej trasie Dyliżans-Bus.

PKS Sieradz całkowicie zawiesił linię do Łodzi przez Wartę, Szadek, Lutomiersk, Konstantynów.

Nie ma informacji o zmianach na linii Łódź-Kurowice Januara.

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: pt 23:09, 20 mar 2020
autor: TramMomentyStudenta
Kasz-Bus: Łódź Manu-Brzeziny-Koluszki --> jeździ jedna brygada przez cały tydzień; Łódź Galeria-Brzeziny --> jeszcze w poniedziałek było wszystko normalnie (poza zawieszeniem kursów w soboty i niedziele), dziś zostały dwie pary kursów rano.

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: sob 09:35, 21 mar 2020
autor: Kpc21
A Express do Głowna pozostawił tylko 4 pary kursów, do Łowicza już nic. Na szczęście Kasz-Bus więcej ich utrzymuje.

I na swoim Facebooku wydał ciekawe oświadczenie:
Szanowna Pani, przykro nam, że tak to wygląda, ale w pierwszej kolejności wyeliminowaliśmy te połączenia, które były najmniej opłacalne. Żeby kurs wyszedł "na zero" musi z niego skorzystać (średnio na naszych liniach) 7 osób. Obecnie większość połączeń, to 3-4 osoby, co oznacza, że każdy kurs już teraz, mimo cięć, przynosi straty. My także pracujemy i my także ponosimy koszty. Nie da się w obecnej chwili zrobić tak, aby każdemu dogodzić, bo zawsze znajdzie się jakiś Pasażer, który akurat daną godziną podróżował i któremu zmiana jest bardzo nie na rękę. Nie odpowiadamy za aktualną sytuację w Polsce. Staramy się ze wszystkich sił, żeby zmiany były jak najmniej dotkliwe, ale (co wspomniano) zawsze ktoś będzie jednak pokrzywdzony. Jesteśmy bardzo wdzięczni, że mimo wszystko zdecydowana większość naszych Pasażerów z ogromną wyrozumiałością przyjęła ten stan rzeczy. Cieszymy się, że wspierają nas w tym ciężkim dla każdego okresie. Jesteśmy świadomi, że łatwo jest krytykować, gdy jest się "po drugiej stronie busa", jednakże z naszej perspektywy obecnie przeżywamy głęboki kryzys, z którego mamy ogromną nadzieję jakimś cudem jednak się podnieść... Zapewniamy raz jeszcze, że nie eliminujemy połączeń "na chybił-trafił". Każdą redukcję analizujemy pod kątem opłacalności, a proszę nam wierzyć, że obecnie praktycznie żaden kurs się nie opłaca. Niektórzy nasi pracownicy też korzystają z różnych przewoźników i przeżywają podobne problemy, co Pani - kursy zostały anulowane lub mocno okrojone. Nim jednak ponownie nazwie Pani te działania "kpiną" (co swoją drogą jest wyjątkowo krzywdzące), to proszę pamiętać, że raz: nie jest to nasze widzimisię, a dwa: nie ma obecnie pracującego Polaka, który nie byłby pokrzywdzony kryzysem związanym z koronawirusem. Życzymy Pani dużo zdrowia, pozdrawiamy i prosimy jednak, mimo wszystko, o trochę więcej empatii i wyrozumiałości.
7 pasażerów żeby kurs wyszedł "na zero" to nie tak dużo, wydawało mi się, że to więcej... Choć z drugiej strony, zwykle wygląda to tak, że o ile w jedną stronę bus jedzie pełny, to w drugą już prawie pusty, więc w zasadzie trzeba to mnożyć przez 2.

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: sob 10:12, 21 mar 2020
autor: Kpc21
W Natolinie na ul. Pasaż Natoliński są przystanki autobusowe z wywieszonymi rozkładami jazdy. Orientuje się ktoś, co tam jeździ?

Ostatnio widziałem tam chyba busa FKF-u, ale on, zdaje się, wykonywał przewóz szkolny – a więc nieuwzględniony w rozkładzie.

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: śr 09:01, 25 mar 2020
autor: kuba_łódź
Z ciekawości to ktoś wie jakie środki ochronne przed koronawirusem zastosowano w we wszelkiego rodzaju busikach ? Bo jak wiadomo kierowca w tego typu pojazdach nie ma kabiny, wejście jest tylko jedno - przy kierowcy, ponadto kierowca prowadzi sprzedaż biletów więc musi pobierać pieniądze od pasażerów. Biorąc pod uwagę dotychczasowe podejście busiarzy do wszelkich kwestii bezpieczeństwa może być z tym różnie...

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: śr 17:01, 25 mar 2020
autor: Kpc21
Nie wiem, nie jechałem, nie miałem okazji zobaczyć – pracuję zdalnie.

Generalnie wszelkiego rodzaju busiki jeżdżą teraz prawie puste pomimo (a może na skutek – wygaszanie popytu) drastycznych cięć rozkładów, co oznacza, że jakieś specjalne środki ochrony nie są też bardzo potrzebne – jeśli jeden kierowca dostanie kwarantannę, zawsze można ściągnąć z urlopu innego.

Problem może być ew. ze starszymi kierowcami, którzy faktycznie mogą być bardziej zagrożeni ze strony koronawirusa – no ale są też ci młodsi (którym nie grozi w zasadzie nic więcej, niż kwarantanna, będąca problemem bardziej dla pracodawcy, niż pracownika – szansa, że coś poważnego z jego powodu się stanie u tych osób jest znikoma) i sensowne byłoby wysyłanie na trasy właśnie ich, a dla starszych – urlop.

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: czw 10:34, 26 mar 2020
autor: BB93
Co prawda jest to komunikacja publiczna ale widziałem przedwczoraj Sprintera GZK Dąbrówka i kierowca nie miał nawet rękawiczek nie mówiąc już o tym, że nie było oczywiście żadnej strefy buforowej.

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: czw 16:27, 26 mar 2020
autor: Kpc21
Rękawiczki raczej nic by nie dały, gdyby miał je cały czas nosić. Z rękawiczkami chodzi o to, by nie mieć zarazków na rękach i ich nie przenosić na twarz, ale w tym kontekście sens ma tylko chwilowe użycie rękawiczek przez czas, gdy ma się do czynienia z zarazkami, a nie używanie ich non stop. To się po prostu mija z celem. W rękawiczce kierowca tak samo przeniesie te zarazki na twarz, gdy będzie chciał się podrapać, czy coś.

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: sob 12:43, 18 kwie 2020
autor: Kpc21
Wygląda na to, że od poniedziałku Milano Przewozy (nowy przewoźnik na trasie Łódź – Brzeziny – Rawa – Nowe Miasto, który pojawił się na niej kilka miesięcy temu jako konkurencja dla Nep-Pola/San-Marco) wznawia swoje 2 pary kursów na skróconej trasie z Łodzi do Rawy Mazowieckiej.

Natomiast na stronie facebookowej Nep-Pola/San-Marco nie ma żadnych informacji na temat planowanego wznowienia kursów.

Do Ozorkowa i Łęczycy nadal jeździ tylko PKS Łęczyca.

Do Poddębic i Uniejowa – Wicher jeździ ograniczonym rozkładem jazdy, jedną parę kursów do Poddębic utrzymuje PKS Łódź, natomiast zgodnie z informacjami na stronie Andrew, przewoźnik ten swoje kursy zawiesił do jutra, tak więc jest szansa, że od poniedziałku będzie już można dojechać z Łodzi do Uniejowa.

Przewoźnik do Konstantynowa, Lutomierska, Szydłowa, Puczniewa teoretycznie informuje o zawieszeniu kursów do 13 kwietnia, natomiast nie wiem, czy te kursy faktycznie wznowili.

Przez Konstantynów w normalnej sytuacji jeździ też PKS Sieradz – linia z Łodzi wydaje się jednak być teraz zawieszona.

Kierunek pabianicki – MS Kris i Adam Giercarz nie poinformowali w Internecie o jakichkolwiek zmianach w kursowaniu, choć przypuszczam, że pewnie jakieś są. Dyliżans Bus do Bełchatowa całkowicie zawiesił kursy, natomiast konkurencyjny przewoźnik, PKS Bełchatów, utrzymuje na tej trasie 2 pary kursów. W PKS Zduńska Wola zawieszone są wszystkie kursy z Łodzi. PKS Wieluń utrzymuje trzy pary kursów z Łodzi przez Pabianice, Łask do Wielunia, a od poniedziałku wznawia kursowanie linii Wieluń – Wrocław.

Piotrków Trybunalski. Tutaj chyba wszyscy przewoźnicy komercyjni: Mix-Trans, Polan, Orion i Piotr-Max całkowicie zawiesili kursy. Funkcjonują natomiast trzy pary kursów na linii marszałkowskiej do Łodzi z Piotrkowa przez Szydłów (to inny Szydłów, niż ten za Lutomierskiem), Wolę Kamocką i Wodzin (dalej od Głuchowa normalną trasą jak konkurencja), obsługiwanej przez przewoźnika Connect-Bus. Ponadto obsługiwane są kursy Tuszyn-Łódź Polana.

Kierunek tomaszowski. Januar nie informuje o żadnych zmianach na trasie do Kurowic, choć może po prostu nie pomyśleli o tym, by w ogóle zaktualizować stronę. Transportowiec z linią Łódź-Biskupia Wola w ogóle nie jest obecny w Internecie. Na trasie do Tomaszowa Kasz-Bus utrzymuje 12 par kursów w dni robocze, a nawet 4 pary kursów w soboty. Całkiem bogaty jest rozkład do Koluszek przez Justynów z kursami niemal co godzinę (15 par kursów w dni robocze, 4 pary kursów w soboty).

Brzeziny. Tutaj mamy wspomniane Milano Przewozy wznawiające kursy do Rawy od poniedziałku. Linia Łódź (Manufaktura) – Brzeziny – Koluszki Kasz-Busa – pozostaje 6 par kursów w dni robocze, 4 pary w soboty. Natomiast linia Łódź (Galeria) – Brzeziny jest całkowicie zawieszona.

I Łódź – Głowno – Łowicz. Express-Bus nadal ma zawieszone kursy, natomiast Kasz-Bus w dni robocze utrzymuje 5,5 pary kursów do Łowicza i dodatkowo jedną parę tylko do Głowna.

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: ndz 17:38, 17 sty 2021
autor: Kpc21
Dość biednie wygląda w chwili obecnej sytuacja na linii brzezińskiej.

Jeszcze kilka lat temu mieliśmy tam busy PKS-u odjeżdżające niemalże co kilkanaście minut, uzupełniane kursami Nep-Polu/San-Marco przez Brzeziny i Rawę do Nowego Miasta. Były też pojedyncze kursy PKS Łódź do Nowego Miasta, realizowane dużymi autobusami (często pojawiały się H9, choć to dosyć długa trasa), a także PKS Skierniewice do Rawy, bądź nawet PKS Grójec do Grójca czy Warki.

Co mamy dziś?

1. Przejęta po PKS-ie przez Kasz-Busa linia do Brzezin przez Lipiny – ma całkowicie zawieszone kursowanie. Ciekawa jest informacja na stronie przewoźnika: "ROZKŁAD JEST AKTUALNY, REALIZUJEMY WSZYSTKIE PONIŻSZE KURSY", a poniżej rozkład jazdy, który jest... pusty.

2. Linia Kasz-Busa z Drewnowskiej przez Jaracza/Rewolucji, Palki, Brzezińską przez Brzeziny do Koluszek. Całe... sześć par kursów dziennie. To biedniej, niż MPK i 53! Bo tam mamy 13 par kursów.

3. Nep-Pol/San-Marco do Nowego Miasta. 4 pary kursów dziennie.

Ciekawe, że ta trasa tak słabo się trzyma... Do Głowna w tym samym czasie mamy od dwóch do nawet czterech kursów w każdej godzinie, z wyjątkiem pojedynczych przypadków z tylko jednym kursem. I to same busy, bo do tego dochodzi jeszcze ŁKA – a Brzeziny kolei nie mają.

Nikt już z Brzezin do Łodzi nie dojeżdża?

Ciekawe, swoją drogą, jak wygląda sytuacja na linii Brzeziny–Koluszki...

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: ndz 18:53, 17 sty 2021
autor: TramMomentyStudenta
Kpc21 pisze:
ndz 17:38, 17 sty 2021
Co mamy dziś?

1. Przejęta po PKS-ie przez Kasz-Busa linia do Brzezin przez Lipiny – ma całkowicie zawieszone kursowanie. Ciekawa jest informacja na stronie przewoźnika: "ROZKŁAD JEST AKTUALNY, REALIZUJEMY WSZYSTKIE PONIŻSZE KURSY", a poniżej rozkład jazdy, który jest... pusty.

2. Linia Kasz-Busa z Drewnowskiej przez Jaracza/Rewolucji, Palki, Brzezińską przez Brzeziny do Koluszek. Całe... sześć par kursów dziennie. To biedniej, niż MPK i 53! Bo tam mamy 13 par kursów.
Trudno się mimo wszystko temu dziwić. Nie ma Galerii ani Manu w takim kształcie, jaki był choćby latem aż do wczesnej jesieni albo nawet w grudniu. Nie ma szkół (dopiero od jutra wracają, i to raptem klasy 1-3, trudno też oczekiwać szybkiego otwarcia się na przykład na klasy licealne czy techniczne, chociaż są zapowiedzi otwarcia klas maturalnych być może w lutym). Nie ma uczelni. Chociaż faktycznie muszę Ci przyznać rację, sytuacja na głowieńsko-łowickiej linii jest dosyć ciekawa. Chociaż dla przykładu z tego co się mam prawo orientować, to jednak odcinek drogi z Galerii do Brzezin jest porównywalny jak do Strykowa, a na linii głowieńskiej mamy Głowno i Bratoszewice, czyli miasto nieco liczniejsze od Brzezin i spora wieś. No i Stryków to też takie miasteczko, około 5-tysięczne zresztą. Na brzezińskiej linii to mamy w sumie tylko Natolin (dosyć bogaty w czerwoniaki), Teolin i Lipiny (niewiele biedniejsze w czerwoniaki), w dodatku to nie za duże na ogół wsie, liczące maksymalnie po 150-200 domostw i to jednorodzinnych. A potem w stronę Brzezin wsie już malutkie (30-60 domostw) chociaż delikatnie wykluczone komunikacyjnie jadąc dalej od DK72.

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: sob 21:26, 02 paź 2021
autor: Kpc21
Na trasie Łowicz-Głowno-Łódź jakoś od początku wakacji nie jeździ już Express-Bus, a jedynie Kasz-Bus. Express-Bus realizuje tylko przewozy pracownicze do firmy Sandoz/Novartis/Lek (fabryka leków w Strykowie, w sąsiedztwie stacji kolejowej; oni w kółko zmieniają nazwy, nie wiem, która teraz obowiązuje). Efekt jest taki, że od 15 sierpnia Kasz-Bus podniósł ceny, i obecnie bilet z Głowna do Łodzi kosztuje aż 9 zł.

A pamiętam, jak kosztował 4 zł...

Z innych ciekawostek – od jakiegoś czasu (rok-dwa?) Kasz-Bus wymienił zwykłe kasy fiskalne na bileterki Emara (te nowe), tak więc obecnie dostaje się już u nich normalnie bilet z podanym przystankiem początkowym, docelowym i odległością pomiędzy w kilometrach. Dawniej były po prostu paragony na produkt np. PRZEJAZD A (lub z inną literką zależnie od relacji), później powprowadzali relacje jako produkty w tych zwykłych kasach.

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

: sob 22:05, 02 paź 2021
autor: TramMomentyStudenta
Kpc21 pisze:
sob 21:26, 02 paź 2021
Efekt jest taki, że od 15 sierpnia Kasz-Bus podniósł ceny, i obecnie bilet z Głowna do Łodzi kosztuje aż 9 zł.
Czyli całkiem odwrotny do zamierzonego, bo jako zachętę do przewozu Kasz-Busem powinny raczej być choć odrobinę niższe ceny biletów. Mamy tylko trzy sensowne wytłumaczenia na to:

1) wzrost cen paliw
2) chęć uzyskania przychodów po stratach z drugiej i trzeciej fali (te były całkiem duże) i obawa przed ponownymi stratami wynikającymi z potencjalnej (a właściwie już obecnej, lecz póki co dość niegroźnej) czwartej fali
3) MONOPOL NA RYNKU po rezygnacji Express-Busa i zasadnicza możliwość dyktowania warunków cenowych.