[Stryków] Linia 60

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

To, że kursy do fabryki nie pasują innym, to jest dla mnie oczywiste. Ale kursy do centrum nie pasują pasażerom. Do fabryki muszą być przeguby i są, a autobus pracowniczy jest krótki. Co do fabryki nie ma zastrzeżeń, ale co do reszty, to owszem.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nie damy rady wszystkich zadowolić, ale kilka brygad 60 mogłoby jeździć do Strykowa regularnie przez cały dzień.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Ale rozkład jest taki, że jak się spóźnisz, to czapa. Nie może być tak, że w środku dnia nic tam nie jeździ. Uważam, że choć 1 brygada powinna być całodzienną do Strykowa.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Dlaczego nie może być? :>
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Z założenia jest to chyba bardziej linia pracownicza, więc trzeba uważać, aby się nie spóźnić na kurs do fabryki.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Mogą wysłyać Vero. A wtedy przydałyby się jednak po 2 kursy, a nie jeden. Skoro są w Corningu, to mogą to rozwijać dalej.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

o3r pisze:Mogą wysłyać Vero. A wtedy przydałyby się jednak po 2 kursy, a nie jeden.
Hmm... Vero na 60 dla kilku spóźnialskich, a po drodze obsługiwane byłoby też nieraz oblegane 60A do Imielnika.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

To Vero mogłoby krążyć jako ta całodzienna brygada. Ewentualnie w szczycie wspomagany by był normalnym wozem.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Myślę, że MPK z chęcią puszczałoby same Citaro G co 10 minut, gdyby tylko Stryków odpowiednio zapłacił...
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

To na pewno. Ale sądzę, że Sryków zapłaciłby za tę 1 brygadę.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

o3r pisze:To Vero mogłoby krążyć jako ta całodzienna brygada. Ewentualnie w szczycie wspomagany by był normalnym wozem.
60 na swojej trasie ma jeszcze 60A, na które Vero nie wystarczy. A co dopiero do Strykowa. Do samego Strykowa - może, ale na trasie może być "gorąco".
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

To tylko można sprawdzić, puszczając testowo takie coś tam.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 25 sierpnia 2007 r. pisze:Więcej kursów nie będzie, a linii grozi likwidacja
"Sześćdziesiątka" jest za droga

Mieszkańcy Strykowa szybko przyzwyczaili się do wygodnego podróżowania miejskim autobusem łódzkiego MPK linii 60. Pasażerowie narzekają jednak, że pojazdy kursują do Strykowa zbyt rzadko. Kilka kursów rano, kilka po południu i jeden wieczorem nie zapewnią wszystkim zainteresowanym możliwości dotarcia do pracy i domu.

- "Sześćdziesiątka" to dla mnie idealne połączenie, bo pracuję w Łodzi w okolicach placu Dąbrowskiego - mówi Marlena Sękała. - Niestety kursy są tak poustawiane, że muszę być w firmie albo godzinę za wcześnie, albo jechać prywatnym busem. Te ostatnie są prawie zawsze przeładowane i nie honorują w nich migawek, które można kupić na podróże "60".

Niestety, nie ma dla strykowian dobrych wiadomości. Burmistrz miasta Andrzej Jankowski twierdzi, że samorządu nie stać na dopłacanie do linii 60, a działające na terenie gminy firmy nie palą się do jej dofinansowania. To oznacza, że autobusy łódzkiego MPK mogą w ogóle nie kursować do Strykowa.

- Rocznie dopłacamy do tych kilku kursów 200 tysięcy złotych. To bardzo dużo, jak dla takiej małej gminy. Tymczasem z autobusów korzystają głównie łodzianie dojeżdżający do zakładów pracy pod Strykowem. Nie chciałbym robić tym firmom prezentów z publicznych pieniędzy, dlatego skierowałem do większości z nich pisemną propozycję zapewnienia dojazdów swoim pracownikom we własnym zakresie. Chodzi o to, aby wzięły one na siebie całość kosztów dowozów pracowników, poprzez uruchomienie specjalnych linii pracowniczych, tylko dla zatrudnionych tam osób.

Takie stanowisko burmistrza spowoduje, że strykowianie chcący dostać się wygodnie do Łodzi pozostaną na przystanku. Pracownicze autobusy do centrum miasta nie przyjadą, a ogólnodostępnych autobusów linii 60 nie tylko nie będzie więcej, lecz mogą one w ogóle zniknąć ze Strykowa.
Kolejny dowód na nieudolność obecnego systemu finansowania komunikacji...
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Według mnie gmina powinna w tej sytuacji wziąć jakąś część kosztów na siebie.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Po co gmina ma dokładac skoro prywaciarze pojadą za friko???
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Koszty miesięczne dla firm na 2 autobusy kursujące z łodzi do strykowa to ok 12 000tys na miesiąc.
Marzena
Niemowa
Posty: 1
Rejestracja: czw 06:26, 30 sie 2007

60 do Strykowa

Post autor: Marzena »

Obrazek Chciała bym sie dowiedzieć co dalej z ta linią? Ja jeżdżę do pracy 60 i dużo ludzi z niej korzysta jak to będzie jak zabraknie 60 na tej trasie? A tak w ogóle to mogla by ona jeździć częsciej rano i po południu, mam nadzieje że władze miasta sie porozumieją i będzie dobrze a i jeszcze jedno - firmy które są w Strykowie, powinny zrobić wszystko żeby tą linie utrzymać ze względu na pracowników, którzy dojeżdżają z Łodzi, inaczej ich stracą!
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

No tak, tylko, że wszystko rozbija się o koszty. Może rzeczywiście prywaciarze pojechaliby za darmo dla gminy, ale będą jeździć tak, by zarobić, czyli niektórych kursów, potrzebnych mniejszej ilości ludzi, nie będzie. Póki co rozkład jest odgórny. Ale mieszkańcy gminy Stryków mogą zrobić petycję w obronie linii 60.
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Ale firmy wynajmują też prywatnych przewoników nie musi to być koniecznie mpk tak jest Azymucie.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Problem z 60 jest właśnie taki, że część kursów wykupił Corning a wbijają się ludzie z innych zakładów, a te nie chcą płacić. Dlatego Corning ma pełne prawo do zrezygnowania z opłacania tych przejazdów. Kursy do Stryków PKP to raczej taki dodatek.
ODPOWIEDZ