Strona 4 z 8

: ndz 18:50, 21 sty 2007
autor: swistaqos
Czyżby MPK nie zaakceptowało zmian, już jest po 15 stycznia a nadal nie widać w rozkładzie dodatkowych kursów (obowiązuje rozkład z dnia 13.11.2006).

Czy kursy do Strykowa/Corningu są realizowane tylko przez autobusy przegubowe i jak wygląda dostępność łódzkich biletów na odcinku strykowskim?

Pozdrawiam Michał

: ndz 19:11, 21 sty 2007
autor: kierowca
Tak jak było tak jest dalej - widocznie Stryków nie dogadał się z MPK ale aż się prosi aby 60/5 wykonała dodatkowe kursy, bo obecnie robi tylko po 1 kursie rano i po południu.

Pod Corning podjeżdzają przeguby i obydwa przed godzinami zmian są zapełnione.

Dostepność biletów ? U kierowcy. Właściwie na odcinku do Strykowa nie ma miejsca gdzie można kupic normalnie bilet. a w samym Strykowei - trudno mi powiedzieć.

: ndz 20:40, 21 sty 2007
autor: JAROMIR_9700
ale czy 60/5 nie obsluguje potem 51 ?? kilka razy widzialem zjazd 51 przegubowego a na to miejsce wjechanie autobusu ktory skonczyl 60 ?? Niewiem moze akurat awariami spowodowane

: czw 12:47, 25 sty 2007
autor: M.C.
Raczej nie. Rano na 60/5 jedzie ten sam kierowca co na N1/5 i kończy pracę w zajezdni (jakoś tak przed 8.00)

: sob 17:59, 04 sie 2007
autor: Ventlan
Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 24 marca 2007 r. pisze:Autobusy częściej i do Zgierza

Dwa dodatkowe
kursy autobusu linii 60, obsługującego trasę z Łodzi do Strykowa pojawią się w rozkładzie jazdy od 1 kwietnia. Ponadto, niektóre z dotychczasowych autobusów kursujących na tej linii będą wjeżdżać do centrum miasta i zatrzymywać się na przystanku przy pl. Łukasińskiego.

- Jest to odpowiedź na prośby mieszkańców, którzy wyrażali swoje opinie na temat połączeń komunikacyjnych z Łodzią w ankiecie przeprowadzonej przez Urząd Miejski - mówi Andrzej Jankowski, burmistrz Strykowa. - Nowe rozkłady jazdy pojawią się na przystankach już w przyszłym tygodniu.

Po zmianach, autobus będzie odjeżdżał z krańcówki przy dworcu PKP w Strykowie dużo wcześniej niż dotychczas, bo już o godz. 5.27. Po południu natomiast wprowadzony zostanie dodatkowy kurs o godz. 18.02.
Z Łodzi dodatkowy autobus odjedzie o 4.37. Popołudniowe kursy będą nieco wcześniejsze niż dotychczas - o godz. 15.05, 16.07 i 17.05.

(...)
Ciekawe, czy te "niektóre autobusy wjeżdżające do centrum miasta" oznacza kolejny wariant linii 60 :)

[EDIT: Wątek do Zgierza wydzielony]

: sob 20:25, 04 sie 2007
autor: o3r
Sporo osób i tak wybiera PKS. Ma dogodniejsze godziny.

: ndz 09:45, 05 sie 2007
autor: Arturro 70a
Ale na MPK też są chętni bo w PKSie trzeba kupić bilet a MPK można jechać na gapę.

: ndz 13:14, 05 sie 2007
autor: SEC
PKSem też się da na gapę. A Ci którzy codziennie dojeżdzają do pracy do Strykowa mają w większości bilety miesięczne MPK.
PKS często jest szybszy niż MPK i to jest duży plus, ale akurat w przypadku linii do Strykowa są to oszczędnosci czasowe praktycznie żadne.

: pn 13:54, 06 sie 2007
autor: o3r
Do Corninga jeździ autobus pracowniczy. A PKS, jak już pisałem ma dogodniejsze godziny. PKSem da się jechać na gapę, ale jest to jednak trudniejsze.

: pn 20:07, 06 sie 2007
autor: SEC
o3r pisze:Do Corninga jeździ autobus pracowniczy. A PKS, jak już pisałem ma dogodniejsze godziny. PKSem da się jechać na gapę, ale jest to jednak trudniejsze.
PKSy jeżdżą o dogodniejszych godzinach? Przecież autobus pod Corning jest potrzebny tylko w czasie zmian w fabryce i wtedy zawsze jest 60 (w niektórych kursach dwa autobusy). Właśnie MPK ma najdogodniejsze godziny, bo jeździ wtedy gdy potrzeba. Ludzie nie jadą sobie na pole w Strykowie na wycieczkę w pozostałych porach dnia. Do PKSu często trzeba spory kawałek dojść.

Generalnie to autobusy pracownicze są najlepsze - często bezpośredni i znacznie szybszy środek transportu.

: pn 20:55, 06 sie 2007
autor: o3r
Są brygady 60, które jadą pod Corning, ale nie wszystkie. A autobus pracowniczy wynajmuje chyba Corning (nie jest to na pewno wóz MPK).

: pn 22:04, 06 sie 2007
autor: SEC
o3r pisze:Są brygady 60, które jadą pod Corning, ale nie wszystkie. A autobus pracowniczy wynajmuje chyba Corning (nie jest to na pewno wóz MPK).
Nie jadą wszystkie, bo akurat wtedy nie ma zmiany w zakładzie. Proste i logiczne.

: pn 22:08, 06 sie 2007
autor: o3r
No. A co to ma wspólnego z tym, że PKS nie pasuje?

: pn 22:14, 06 sie 2007
autor: SEC
Gdy nie ma właśnie zmiany w Corning to kto ma jechać tym PKSem? W godzinach wszystkich zmian jest 60 i linie pracownicze. 60 staje pod samym Corningiem, a PKS gdzieś na DK 71. 60 jedzie 37 minut na Plac Dąbrowskiego, a PKS około 35 na Dworzec Fabryczny. Miesięczny na 60 jest też tańszy.

: wt 20:26, 07 sie 2007
autor: o3r
Są ludzie, którzy nie są pracownikami Corninga, a jeżdżą do Łodzi ze Strykowa - znam takich osobiście. I ci właśnie korzystają z PKS, idąc na Dw. Północny, bo 60 ma niedogodny rozkład jazdy.

: wt 21:17, 07 sie 2007
autor: Arturro 70a
60tka powinna jeździć częście żeby mieszkańcy też mogli skorzystać. Ale na tych dodatkowych kursach wystarczyłyby krótkie autobusy.

: wt 21:29, 07 sie 2007
autor: o3r
Tylko taki kurs musi się jeszcze opłacać. Ale z drugiej strony, skoro PKSowi się opłaca...

: wt 21:50, 07 sie 2007
autor: SEC
o3r pisze:Są ludzie, którzy nie są pracownikami Corninga, a jeżdżą do Łodzi ze Strykowa - znam takich osobiście. I ci właśnie korzystają z PKS, idąc na Dw. Północny, bo 60 ma niedogodny rozkład jazdy.
Ale mówimy chyba o kursach do Corninga, a nie do miasta Strykowa?
o3r pisze:Tylko taki kurs musi się jeszcze opłacać. Ale z drugiej strony, skoro PKSowi się opłaca...
Większość, jak nie wszystkie(?) kursy są do Głowna, a tam nie ma alternatywy w postaci MPK. Stąd chyba ta opłacalność - Stryków po prostu jest po drodze.

: wt 21:56, 07 sie 2007
autor: o3r
Skoro taki z ciebie jasnowidz, to powiedz mi jakie numerki będą w sobotę w dużym lotku.
Problem w tym, że 60 jadący do Corninga jest niedogodny dla innych, a 60 jadący do miasta jest niedogodny dla pozostałych.

: wt 22:03, 07 sie 2007
autor: SEC
Corning jest kawał drogi od centrum Strykowa, więc nic dziwnego że jest dla wielu niedogodnie. Godzina nie musi tym innym pasować, bo przecież wiedzą, że jadą pod Corning, a nie do centrum miasteczka. To są kursy z założenia dla pracowników. Dla mieszkańców miasta kursy są w godzinach największych wyjazdów i powrotów z Łodz z pracy.