Re: [Głowno] Wieści
: czw 20:28, 18 lip 2019
Inna kwestia, że pewnie jak przekroczenie nie będzie duże, to coś się uda dołożyć.
Też nie uważam, by wyświetlacze i SIP były w Głownie potrzebne, ale w przetargu na elektryki to wszystko było. Inna kwestia, że miasto myśli o rozwoju sieci po zakupie nowych autobusów. Może ograniczy się to tylko do zwiększenia liczby kursów – a może faktycznie pojawi się jakaś nowa linia i autobusy dotrą w nieobsługiwane dotąd rejony miasta.
Dziś komunikacja wygląda tak:
(sam to naniosłem chyba z rok czy 2 lata temu na OpenStreetMap)
Najdalej do komunikacji ma ulica Targowa. Tylko na nią za bardzo nie ma jak wprowadzić komunikacji, bo autobus nie miałby gdzie zawrócić. Na sesji rady miejskiej na początku roku padł pomysł porozmawiania z Gminą Głowno na temat tego, czy nie mogliby się dołożyć do komunikacji (tak, jak to już robią w przypadku Strykowa), by autobus mógł pojechać do Lubiankowa – gdzie możliwość zawrócenia istnieje (ewentualnie autobus mógłby też np. jechać z Lubiankowa do Ostrołęki i wracać do miasta ulicą Ostrołęcką).
Choć moim zdaniem te rejony miasta powinny być obsługiwane po prostu jakąś regionalną linią autobusową do Skierniewic (lub przynajmniej do Łyszkowic – z Łyszkowic do Skierniewic jeździ aż dwóch przewoźników, a odcinek między Głownem a Łyszkowicami to komunikacyjna biała plama po wycofaniu się kilka lat temu PKS-u Skierniewice z trasy Łódź-Głowno-Skierniewice). W sumie ciekawe, czy województwo łódzkie ma jakieś plany związane z "ustawą PKS-ową"... Znając życie, to pewnie nie – a szkoda. Głowno pod względem komunikacyjnym położone jest dosyć niekorzystnie, bo na pograniczu powiatów.
Zobaczymy, co się pojawi teraz w przetargu.
Sam się boję Karsana.
Też nie uważam, by wyświetlacze i SIP były w Głownie potrzebne, ale w przetargu na elektryki to wszystko było. Inna kwestia, że miasto myśli o rozwoju sieci po zakupie nowych autobusów. Może ograniczy się to tylko do zwiększenia liczby kursów – a może faktycznie pojawi się jakaś nowa linia i autobusy dotrą w nieobsługiwane dotąd rejony miasta.
Dziś komunikacja wygląda tak:
(sam to naniosłem chyba z rok czy 2 lata temu na OpenStreetMap)
Najdalej do komunikacji ma ulica Targowa. Tylko na nią za bardzo nie ma jak wprowadzić komunikacji, bo autobus nie miałby gdzie zawrócić. Na sesji rady miejskiej na początku roku padł pomysł porozmawiania z Gminą Głowno na temat tego, czy nie mogliby się dołożyć do komunikacji (tak, jak to już robią w przypadku Strykowa), by autobus mógł pojechać do Lubiankowa – gdzie możliwość zawrócenia istnieje (ewentualnie autobus mógłby też np. jechać z Lubiankowa do Ostrołęki i wracać do miasta ulicą Ostrołęcką).
Choć moim zdaniem te rejony miasta powinny być obsługiwane po prostu jakąś regionalną linią autobusową do Skierniewic (lub przynajmniej do Łyszkowic – z Łyszkowic do Skierniewic jeździ aż dwóch przewoźników, a odcinek między Głownem a Łyszkowicami to komunikacyjna biała plama po wycofaniu się kilka lat temu PKS-u Skierniewice z trasy Łódź-Głowno-Skierniewice). W sumie ciekawe, czy województwo łódzkie ma jakieś plany związane z "ustawą PKS-ową"... Znając życie, to pewnie nie – a szkoda. Głowno pod względem komunikacyjnym położone jest dosyć niekorzystnie, bo na pograniczu powiatów.
Zobaczymy, co się pojawi teraz w przetargu.
Sam się boję Karsana.