Strona 4 z 9

Re: [Głowno] Wieści

: pt 09:21, 23 gru 2016
autor: Kuba
No bo jak jest właściciel z tym samym rokiem "od" i "do" to system głupieje. Zauważyłem, że trzeba w takiej sytuacji w edycji metryczki wklepać w odwrotnej kolejności i po kliknięciu na wyślij zapisze się już w poprawnej. Ot taki chochlik.

EDIT: poprawiłem, ale jednak nic się nie zmieniło niestaty... Nie wiem dlaczego...
EDIT2: na innym komputerze (z innym systemem operacyjnym i inną przeglądarką) udało się to poprawić

Transita można wpisać, o ile znany jest numer rejestracyjny.

Re: [Głowno] Wieści

: sob 01:13, 07 sty 2017
autor: Kpc21
Mam dwa zdjęcia, na których widać go nieco lepiej. Oczywiście daleko im do zdjęć np. z GTLodza czy TWB - ale to zawsze coś.

Autobus nadal pozbawiony jest oznaczeń przewoźnika.

Obrazek

Obrazek

Niedawno widziałem też na linii Mercedesa. Według mnie to właśnie Mercedes powinien "standardowo" obsługiwać komunikację miejską, ze względu na niskopodłogowość, a Autosan być pojazdem zastępczym. Ale nie wiem, może starają się przeprowadzić w tym Mercedesie wszelkie możliwe naprawy.

Zdjęcia z czwartku 5 stycznia, godz. 8:16. Autobus jedzie ul. Sosnową i zbliża się do skrzyżowania z ul. Kopernika. To trzeci kurs w ciągu dnia (rozkład jazdy).

Re: [Głowno] Wieści

: pn 13:36, 06 lut 2017
autor: Kpc21
Najnowsze Wieści z Głowna.

Obrazek

Obrazek

Re: [Głowno] Wieści

: pt 21:38, 07 kwie 2017
autor: Kpc21
Gdyby kogoś interesowało - nagrałem większość trasy komunikacji miejskiej w Głownie: https://www.youtube.com/watch?v=i4xWhUWZ8zQ

Niestety sprzęt nienajlepszy i warunki oświetleniowe też kiepskie (film nagrywany o zmierzchu, na początku jest OK, ale końcówka jest już dosyć kiepska).

Re: [Głowno] Wieści

: wt 10:58, 06 mar 2018
autor: Kpc21
Dzisiaj w Głownie w autobusie MZK natrafiłem na... liczenie pasażerów!

Re: [Głowno] Wieści

: wt 14:18, 06 mar 2018
autor: prof_klos
O jasna cholera! Palców jednej ręki starczyło? ;)

Re: [Głowno] Wieści

: wt 20:13, 06 mar 2018
autor: Kpc21
Nie no, akurat kurs którym jechałem był dosyć załadowany, wszystkie miejsca siedzące w Autosanie i kilka osób stało. A to kurs około południa był.

I dwie osoby to były, chłopak i dziewczyna w wieku licealnym. Mieli przygotowane tabelki, w których wpisywali liczbę osób wsiadających i wysiadających na danym przystanku na każdym kursie.

Choć wymianę pasażerów na danym przystanku faktycznie na palcach jednej ręki (no, w niektórych przypadkach dwóch) policzyć się dało.

Re: [Głowno] Wieści

: wt 22:48, 13 mar 2018
autor: Kpc21
Ta kwestia zupełnie nam umknęła, a tymczasem w Głownie miał miejsce... przetarg na zakup autobusów.

Dzisiaj powinno być otwarcie ofert, natomiast jeszcze żadnych informacji na temat tego otwarcia nie ma.

Przetarg tutaj: http://glowno.bip.net.pl/?a=2757

Czytając opis przedmiotu zamówienia można znaleźć ciekawe rzeczy. Np. autobusy mają mieć... system informacji pasażerskiej! I to nawet z gadaczką. Gdy obecnie MZK nie stosuje nawet tablic kierunkowych.

Inną ciekawą rzeczą jest zamknięta kabina - coś, czego dotychczas w Głownie nie było.

Bez sensu jest zapis o zaleceniu zaoferowania autobusu z możliwie jak największą liczbą miejsc, w tym z dużym udziałem liczby miejsc stojących. Podczas gdy w Głownie w przypadku autobusów tej wielkości (od 8,5 do 10,5 metra) spokojnie wystarczyłby układ siedzeń 2+2 i pasażerowie mieliby lepiej.

Re: [Głowno] Wieści

: śr 09:07, 14 mar 2018
autor: prof_klos
Jestem przekonany, że Głowno konsultowało warunki przetargowe z którymś z miast, które wystawiało taki przetarg w minionym czasie. Z uwagi na brak doświadczenia w tej dziedzinie było to raczej oczywistością, bo łatwo w tym temacie o buble, tak jak w Łasku, gdzie nie zastrzegli, że wozy mają mieć automatyczną skrzynkę biegów i jakieś kosmiczne marki im wygrały.
System informacji pasażerskiej to absolutny standard - wyobrażasz sobie autobus typowo miejski z pustymi dołami w miejscu gdzie powinna mieścić się tablica kierunkowa? Ja niespecjalnie.

Szalejecie rzucając się w autobusy napędu elektrycznego. I to dwa! Masz świadomość, że teraz będziecie pionierem w Polsce? Będziecie miastem, gminą, która 100 procent floty ma elektryczną! Będą do Was wycieczki przyjeżdżać! Nowoczesna, ekologiczna gmina! ;)
W tak małej flocie teoretycznie można sobie na taką innowację pozwolić, lecz będzie to raczej forma testowania technologii i błyskotki niż racjonalne udogodnienie ekologiczne.
Kto w rzeczonym budżecie zaoferuje swoje pojazdy? Solaris? AMZ? Ursus? Gama jest mocno okrojona. Wyczuwam AMZ-ta...

Re: [Głowno] Wieści

: śr 10:42, 14 mar 2018
autor: Kpc21
AMZ i Ursus to nie jest teraz to samo?

AMZ był w Głownie na testach, więc jest taka opcja. Budzącą niepokój kwestią jest też bardzo krótki termin na wyprodukowanie autobusów (i ponoć termin jest nie do przesunięcia ze względu na projekt unijny) - to by sugerowało, że mogą być dogadani z AMZ-em i AMZ jest na to przygotowany.

Co do informacji pasażerskiej - wiem, że to jest standard, ale to olbrzymi przeskok od absolutnego braku takiej informacji (główny autobus obsługujący linię obecnie nie ma nawet żadnych oznaczeń, że to jest komunikacja miejska, rezerwowy takie oznaczenia ma), włączając w to brak tablic kierunkowych, do nie dość, że elektronicznych wyświetlaczy zewnętrznych, ale jeszcze gadaczki i choinki wewnątrz.

Gdyby wyświetlaczy miało nie być, to miejsce na wyświetlacz mogliby zakleić folią. Chociaż... jak jeździł jeszcze H9-35, to on miał ekspozytor na tablicę kierunkową i nie był on wykorzystywany, zamiast tego tablica (bo wtedy jeszcze tablicę kierunkową można było spotkać) była stawiana za szybą.

W sumie, to nie wiadomo nawet, co na tej tablicy pokazywać, przecież komunikacja miejska w Głownie ma jedną krańcówkę. Bez sensu, by wyświetlacz pokazywał cały czas ten sam kierunek.

No ale rozumiem wyświetlacze, bo to standard, co innego z całą resztą :)

Wiem, że będziemy pionierem, zresztą już teraz jesteśmy jednym z nielicznych miast w kraju z darmową komunikacją miejską. Natomiast obawiam się o niezawodność tych elektryków, szczególnie po upływie okresu gwarancji. No i takiego spalinowca można eksploatować latami, w elektryku po paru latach akumulatory stracą pojemność.

Re: [Głowno] Wieści

: śr 11:34, 14 mar 2018
autor: prof_klos
Dwa autobusy wiążą się, mam nadzieję, z planem rozwoju tej komunikacji. Powinniście Autosana sobie zostawić, nawet jako rezerwę, pod wynajem czy przewozy szkolne, w pierwszym okresie elektryki mogą cierpieć na choroby wieku młodzięczego, a obsługa będzie musiała się "wgryźć" w umiejętność prawidłowego zawiadywania tym taborem.

Ile to wspaniałych komunikacyjnych cudów w roku wyborczym 2018, Pabianice, Ksawerów, kolej (LK14), tunel pod Lutomierską, Tomaszów Mazowiecki, Łask, Łódź a nawet Głowno.
Zgierz zaszalał z nowym taborem (mini i CNG), zaś pogrzebał tramwaj, przez co i Ozorków ucierpiał w tej stawce... Cieszę się, że takich czasów doczekaliśmy, co rusz dobre informacje zakresu komunikacyjnego!

W Głownie po MPK był jeden Ikarus 260 z tego co się orientuję, przejęty po przekształceniach. Do kiedy on mniej więcej mógł być używany?
Pasowałoby uzupełnić dane bazy transportowej TWB, a tylko Ty jesteś miejscowy. Mógłbyś powiedzieć co dzieje się z O100 Cioty? Skasowali go? Kiedy został wycofany? Uzupełniłbym metryczki, bo formalnie widnieje jako wciąż liniowy a tak chyba nie jest?

Re: [Głowno] Wieści

: pt 15:53, 16 mar 2018
autor: Kpc21
Brak ofert.

Ciekawe, co zrobią. Drugi przetarg - ale czy zdążą w terminie żeby nie stracić funduszy?

O100 jeździ jako rezerwa, chyba przedwczoraj widziałem go na linii.

Re: [Głowno] Wieści

: pt 18:01, 16 mar 2018
autor: prof_klos
Nie zdążą zrobić drugiego przetargu. A nawet jak, to termin dostawy pewnie byłby jeszcze krótszy, by nie przekroczyć tego związanego z ważnością dotacji?
Cóż, po Łasku i Głowno ma pecha. Zatem H7 i O100 City jeszcze u Was pojeżdżą... innowacji się zachciało. :(
Szkoda, naprawdę szkoda.

Eh, to jest klasa. Na jesień, na wybory kupić mieszkańcom NCh. :D

Re: [Głowno] Wieści

: pt 18:49, 16 mar 2018
autor: Kpc21
Tak wygląda odpowiedź na jedno z pytań oferentów:

Obrazek

Jeśli faktycznie utracą dofinansowanie, to będzie ciekawie - bo to potrójna porażka transportu publicznego w mieście:
1) rezygnacja z udziału w projekcie roweru aglomeracyjnego (bo niby wydajemy już pieniądze na komunikację miejską i nie stać nas na wydawanie drugiego tyle na rower),
2) likwidacja skomunikowania komunikacji miejskiej z ŁKA (to akurat od początku ubiegłego tygodnia - jeszcze po chamsku ją rozkomunikowali tak, że autobus spod dworca odjeżdża 2 minuty przed przyjazdem pociągu),
3) teraz możliwa porażka projektu autobusowego (jeden ze sztandarowych projektów obecnej kadencji i obietnica wyborcza aktualnego burmistrza z ostatnich wyborów).

Może jeszcze uda im się wyprosić "Unię" o przedłużenie terminu... Przecież ci z instytucji od UE też chyba widzą sytuację i wiedzą, że jest dużo zamówień na autobusy, powinni to zrozumieć...

Jak faktycznie dojdzie do tej utraty dofinansowania, to czy przypadkiem rząd nie planuje udzielać jakichś dofinansowań na elektromobilność? Może z tego skorzystają?

Albo niech pójdą w normalne spalinowe autobusy, które kosztują mniej więcej tyle (a nawet trochę mniej), co wkład własny do elektryków.

Re: [Głowno] Wieści

: pt 22:01, 16 mar 2018
autor: Kpc21
Jeszcze artykuł.

http://lowiczanin.info/dwa-wazne-przeta ... na-oferta/
Dwa ważne przetargi i tylko jedna oferta
Autor: Jakub Lenart 15 marca 2018 Kategoria: Głowno/ Stryków

W Urzędzie Miejskim w Głownie dokonano otwarcia ofert w przetargach na dwie istotne inwestycje: zakup dwóch autobusów elektrycznych oraz termomodernizację Szkoły Podstawowej nr 2. Zainteresowanie nimi było jednak bardzo małe.

W postępowaniu dotyczącym zakupu autobusów elektrycznych wraz z budową stacji ładowania transportu zbiorowego nie wpłynęła żadna oferta. W budżecie na 2018 rok przewidziano na ten cel 4.057.073,27 zł, z czego 2.828.890,67 zł ma pochodzić z dofinansowania w ramach Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego. Ze względu na brak ofert, przetarg trzeba będzie unieważnić.

W przetargu na wykonanie termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej nr 2 wpłynęła jedna oferta, opiewająca na 2.749.000 zł, którą złożyła firma Tom-Bud z Domaniewic. Miasto przewidywało wydatek rzędu 2.425.000 zł (na tę inwestycję miasto ma otrzymać około 1,5 mln zł z ŁOM). By rozstrzygnąć przetarg już teraz, konieczne byłoby dołożenie brakującej kwoty, na co zgodę musiałaby wyrazić Rada Miejska.

Re: [Głowno] Wieści

: sob 11:42, 17 mar 2018
autor: prof_klos
Bo się też rzucili na te błyskotki elektryczne...

Re: [Głowno] Wieści

: sob 11:50, 17 mar 2018
autor: Kpc21
Bez błyskotek to w każdej chwili można za te same pieniądze kupić autobus.

Re: [Głowno] Wieści

: sob 15:53, 17 mar 2018
autor: prof_klos
Dokładnie!
Podejrzewam, że władze Głowna chciały zabłyszczeć, wprowadzić innowację, popularyzację miasteczka - popatrzcie! mamy flotę 100% elektryczną, nowe wozy, stawiamy na ekologię, mamy darmowe przejazdy, jesteśmy super!
Inicjatywa może i chwalebna, chociaż ewidentnie poszli mocno z fantazją. W obecnej sytuacji należy jedynie silnie lobbować u komisarzy unijnych ;) o przedłużenie terminu, chociaż skoro oferenci to - słusznie - zauważyli, a władze nic nie wskórały, by termin przeciągnąć to chyba z "elektrykami" można się pożegnać.
No cóż, ogłaszajcie drugi przetarg, tym razem na diesle, ewentualnie wozy hybrydowe!

Re: [Głowno] Wieści

: sob 15:55, 17 mar 2018
autor: Kpc21
Początkowa koncepcja była właśnie na hybrydy.

Re: [Głowno] Wieści

: sob 18:58, 17 mar 2018
autor: Kpc21
W ogóle tak jak się zastanowić - to na te autobusy dostaliśmy bardzo duże dofinansowanie (70%), i w zasadzie wychodzą one taniej od spalinowców bez dofinansowania.

Kojarzy ktoś, z jakimi cenami teraz np. Solaris zgłasza się do przetargów oferując Urbino 8,6?

Bo wychodziłoby na to, że miasto na autobusy może wydać ok. 1,2 mln zł.

I tak jak patrzę - Karsany w tej kwocie by się zmieściły (456 500,00 zł netto za sztukę), ale, kurczę, kto by to w Głownie serwisował? Tu trzeba kupić coś solidnego, a nie turecki wynalazek.

Swoją drogą, ciekawe, że - zgodnie z tym: http://infobus.pl/znamy-cene-sprintera- ... 86343.html - Sprinter City 77 jest o ponad połowę droższy od Karsana :) Więc nie ma się co dziwić, że łódzkie MPK w ogóle nie bierze go pod uwagę.

Z kolei Stratos kosztuje porównywalnie z Karsanem (swoją drogą ciekawe, że przetarg na normalne autobusy też wygrało u nich Iveco - włoskie autobusy nie są w Polsce zbyt popularne). Ale to dla Głowna byłoby chyba trochę za małe.

Urbino 8,6 wychodzi, jakby kosztowało ok. 860 tysięcy, a to już za drogo... Chociaż z kolei w Żywcu Solaris niewiele więcej zawołał za 12-metrowce. A po sąsiedzku w Łowiczu... niemal milion zł netto za wersję Urbino 8,9!