[Lipiny] Linia 54

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

[Lipiny] Linia 54

Post autor: ukalo »

www.mpk.lodz.pl pisze:Od dnia 30 października br., zostanie wydłużony do Lipin przebieg linii 54

KOMUNIKAT 603

Na nowym odcinku trasy (od krańcówki Natolin) obowiązują przystanki:

- Teolin (w obu kierunkach)

- Lipiny (w obu kierunkach)

- Lipiny (krańcówka)

Dodatkowe informacje są dostępne pod całodobowym numerem telefonu: 0-801 301 309.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Za Lipinami są zaraz Brzeziny. Kto wie, może już wkrótce do Brzezin pojedziemy 53, a 54 do Nowosolnej Obrazek.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Bardzo dobrze. Łódź powinna inwestować w komunikacje z gminami i miejscowościami ościennymi po to, by stać się ważnym centrum regionalnym. To wręcz kluczowe dla rozwoju miasta. 8 par kursów/dzień (takze w soboty i niedziele!) zapewnia całkiem przyzwoitą, jak na początek, częstotliwość. Wróżę bardzo dobrze tej linii. W przyszłym tygodniu postaram się wpaść zobaczyć frekwencję - no i nową linię.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Osiem par kursów to dobrze, ale powinni wszystkie kursy skierować do Lipin. Może znowu powstanie wariant "B" Obrazek.

Autobus linii 53 mógłby kursować do Brzezin z częstotliwością, co 60 minut. Obliczyłem, że jeżeli dojeżdzałby do "dworca" PKS w Brzezinach obecną trasą PKSu to należy dodać TYLKO DWIE brygady. Przerwa w Brzezinach wynosiła by około 10 minut. Przypomnę, że w porównaniu z sytuacją z 78 tutaj jest inaczej, ponieważ 78 posiada tylko jedną normalną krańcówkę i dlatego ma przerwę w Aleksandrowie 15-20 minut. Dla 53 wystarczy 10 min. - ma dwie krańcówki z przerwą i średniej długości trasę po przedłużeniu. Oczywiście pozostałby wariant 53 A do Nowosolnaj, natomiast linia 54 starciła by wariant "A" i wszystkie kursy odbywały by się na trasie WYDAWNICZA-NOWOSOLNA/w sezonie letnim: PODZ POLANKA/.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Adrian pisze:Obliczyłem, że jeżeli dojeżdzałby do "dworca" PKS w Brzezinach obecną trasą PKSu to należy dodać TYLKO DWIE brygady.

A moze AŻ dwie.
Przerwa w Brzezinach wynosiła by około 10 minut.

Najczesciej postoj trwa 5-7 minut i tyle wystarczy.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Proponuję połączenie z Brzezinami właśnie przez to, że wystarczą dwie brygady. Myślę, że na to stać MPK skoro linia ma być dochodowa - Brzeziny to wkońcu spore miasteczko.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Jeśli Brzeziny zapłacą za te 2 brygady to nie widzę problemu Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Z optymistycznego punktu widzenia niedługo to powinno nastąpić. PKSy jeżdzą, np.: co 50 minut, później co 1.5 h, a później za 1 h i dojeżdzają zaledwie na dworzec Północny. 53 pojedzie, co 60 minut i do centrum.

Z łódzkiego punktu widzenia ciężko mi cokolwiek powiedzieć.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

53 miast 54 powinno do Brzezin jechać - bo Pl. Dąbrowskiego jest fajniejszym miejscem na wysiadkę niż Wydawnicza Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Zresztą gdyby puścić 53 do Brzezin to dzięki temu kasujemy PKSy. 53 pozatym dowozi już do Śródmieścia, a 54 najwyżej do skrzyżowania marszałków
Myszon
Stały bywalec
Posty: 291
Rejestracja: pt 16:55, 21 lip 2006
Lokalizacja: Hollyłódź
Kontakt:

Post autor: Myszon »

54/54A (i może 82) będzie można wydłużyć do nowej krańcówki przy Dworcu Fabrycznym (kiedykolwiek ona powstanie Obrazek )
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Taki plan wydłużenia jest, ale dotyczy głównie 82. Jest coraz mniej pociągów, które przejeżdzają przez Andrzejów na Dworzec Fabryczny, a pozatym ma powstać na dworcu ta duża, nowa krańcówka. Z Andrzejowem jest ogólnie dziwnie, bo ludzie korzystają głównie z PKSów, które ich doworzą do Centralu. Linia 90 służy głównie Feliksinowi i tym którym na ich najbliższym przystanku PKS się nie zatrzymuje lub muszą się przesiąść, gdy jadą do szkoły/pracy (dwa miesięczne).

Co do Brzezin: Obliczyłem jeszcze raz i tak naprawdę wystarczy tylko jedna brygada 53! z częstotliwością, co 60 minut. Dojazd z Nowosolnej do Brzezin to około 25 minut, czyli mnożymy razy dwa i doliczamy 10 min. przerwy.

70 może zastąpić PKSy Łódź-Tuszyn. Potrzebna jedna brygada, ponieważ kasujemy tą, która jeździ do Ptaka i teraz doliczamy dwie, co 30 minut. Wychodzi jedna dodatkowa. Potrzebny przegub.

50 może zastąpić PKSy Łódź, Pl.N.-Rzgów, Ptak (dawna 42). Potrzebna jedna brygada. Czas przejazdu z Gadki Starej do Ptaka to niecałe 10 minut. Mnożymy razy dwa, doliczamy przerwę i mamy częstotliwość, co 30 minut. Wystarczą krótkie brygady.

Gdyby MPK się postarało (tabor) to może nieźle zarabiać na kursach do sąsiednich gmin (porozumienie) i przy okazji wygrać z PKSem (kasacja starego taboru, starszego niż w MPK, który codziennie jeździ).
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Ciekawe opracowanie, ale pomyśl, co będzie jak na Gierkówce w Tuszyn-lesie padnie Odkurzacz. Jednak '70' do Tuszyna przez Rzgów (przez Poddębinę?), '50' do Ptaka, '90' do Andrespola (Justynowa/Wiśniowej Góry?) - jak najbardziej za:)
Myślę jednak, że skoro od paru lat '54', a nie '53' jeździ do Natolina, to jest jakiś powód. Może spytajcie właściwych osób?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Pare razy widziałem, jak ludzie wysiadają na Nowosolnej i idą na 53. Tą trasą jeździ też PKS, którego w ten sposób można zniszczyć.

Andrspol, Andrzejów - Nie.
Ludziom (znam paru mieszkańców) obecne PKSy za 1.50 do Centralu jak najbardziej pasują. 1.50 to naprawdę mało. Sam bilet 10-minutowy kosztuje 1.70. Pozatym kontakt z centrum mają bardzo dobry. 90 niech jeździ dla Feliksina i dla dzieci jeżdzących na Olechów/Widzew-Wschód do szkół, bo jak wiadomo PKSy się wszędzie nie zatrzymają.

Co do Tuszyna - należy skierować 70 tak jak PKS, tyle że przez krańcówkę CZMP:
Rzgowska, (Szpital CZMP), Rzgowska, Starowa Góra, Rzgów: Katowicka, Pabianicka, Tuszyńska (przy Ptaku), Babichy, Modlica, Tuszyn: al. J.P.II (Poddębina, Tuszyn-Las), Rzgowska - TUSZYN RYNEK bądź TUSZYN TARGOWISKO.

Owszem odkurzacze się coraz częściej psują, ale równie dobrze może się popsuć poranna brygada 88 ze Skoszew.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Zawsze na taką trasę można dać lepszy tabor - Conecto wydaje się być wprost idealny na takie trasy.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Wystarczą zaledwie dwie brygady, więc może Nowe Sady zaczęłyby obsługiwać takie kursy.

Jakby się wzięli za remont odkurzaczy to może nie doszło by do takich sytuacji, gdzie trzeba przenosić autobusy z innych zajezdni, bo brakuje.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Nie miałem na myśli autobusy do Andrespola zamiast na Feliksin. Poza tym czy PKS ma niskopodłogowce?
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Nie ma.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Myślę, że 50 do Ptaka, 53 do Brzezin (54 do Nowosolnej) i coś do Tuszyna to dobre pomysły. Chodzi o to, żeby zastępować nieudolne PKSy na tych trasach. W godzinach szczytu autobusy jeżdzą zapełnione, więc MPK by się to opłacało.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

No to zgodnie z zapowiedzią wybrałem się dziś do Lipin - wraz z Adrianem i Smuglerem. Wybraliśmy kurs 11.24 z Wydawniczej. Ja zjawiam się na pętli koło 11.10 (przyjechałem VB10L na 83). 54 (Citaro 1114) przyjeżdża równo o godzinie odjazdu. Zmiana kierowców chwilę trwa - więc odjazd +2. Jedziemy. Na skrzyżowaniu Marszałków dosiadają się towarzysze Obrazek Na odcinku "miejskim" frekwencja całkiem ładna. Za Nowosolną jednak jest już tylko 4 osoby w autobusie prócz nas. Po drodze zauważamy małą przebudowę pętli w Natolinie. Droga w miarę pusta. Za Natolinem auutobus zatrzymuje się na przystankach PKSu: tabliczki z rozkładami przywieszone są na starych wiatach. Do Lipin dojeżdżamy sami prócz 2 osób. Na pętlę dojeżdża tylko 1 z nich. Wychodzimy i focimy. Mamy tylko 4 min do odjazdu - więc "szybka" sesja, choć łącznie nacisnęliśmy spust kilkanaście razy. Kierowca (pozdrawiam!) znosi nasze fanaberie cierpliwie. Sama pętla jest nowa, nieadaptowana z niczego. Jest ciekawie położona - praktycznie pod czyimś domem, na terenie jakiegoś dawnego zakładu czy czegoś takiego. Krańcówka jest dość mała, a stio na niej tylko słupek Obrazek. Pakujemy się z powrotem. Z krańcówki odjeżdza jeszcze tylko 1 człowiek (ten sam, który przyjechał - znajomy kierowcy chyba). Jednak na przystanku w centrum Lipin dosiada się 5 osób. Kupują bilety u kierowcy. W drodze powrotnej zauważamy Ik260 z KORO na 58. Wysiadamy na Marszałkach, Adrian "łapie" 75 (1696 - miał szczęście trafić na wyremontowanego). My idziemy na 14 i do domów.
ODPOWIEDZ