Integracja systemu transportu w województwie łódzkim

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Poruszyliście ważną sprawę - punktualność. Dziś normalne jest to, ze tramwaj mimo braku spóźnienia na poprzednim kursie wyjeżdża z pętli przepisowe 4 minuty po czasie. Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Dla mnie inwestycje swoją drogą, ale najważniejsza jest przewidywalność rozkładu. Ma być tak, że Kowalski będzie praktycznie pewien (tzw. przypuszczenie graniczące z pewnością Obrazek ), że wychodząc z domu o 6.12 będzie na 6.52 w pracy. Rozkład wywieszony na przystanku ma się równać staraniom, by był on dokładnie wypełniany.

Inna sprawa, że wiele rozkładów rtzeba urealnić trochę, ale to się odnosi do autobusów bardziej.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Kowalski wychodzi z pracy na zakupy. W drodze powrotnej staje na przystanku. Ma do wyboru dwie linie dojeżdzajace do domu. Odjeżdzają one tak: 16.01, 16.03, 16.20. Jest godzina 16.05, więc Kowalski czeka 15 minut.

Kowalska postanowiła postanowiła załatwić sprawę w urzędzie w centrum Łodzi. Mieszka na obrzeżach, więc musi skorzystać z przesiadki. W drodzę do urzędu sprawdza sobie oba rozkłady jazdy. Gorzej w drodze powrotnej - nie przypuszczała o której będzie wracać. Jedzie więc licząc na szczęście. Tramwaj kursuje, co 10 minut, akurat podjeżdza. Udało się. Dojeżdza tramwajem do przystanku, skąd odjeżdza autobus kursujący w pobliżu jej domu po obrzeżach miasta. Sprawdza na rozkładzie i okazuje sie, że poczeka sobie na niego 25 minut.

Punktualność to nie wszystko. Idealne pokrywanie się linii i gwarantowana przesiadka to bardzo ważne sprawy. Obecne przykłady błędów to przesiadki np. na 62 z 11, 62 z 6, 63 z 11, 68 z 11, 68 z 70, 71 z 6, 93 z 6, itd.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Lepiej żebyśmy nie nawalili z ŁTR-em bo wtedy unia nie będzie chciała dać pieniędzy na projekty które wymienił Aleksej. Szczególnie zależy mi na linii na os.650-lecia w Zgierzu i linii do Della.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Jeśli chodzi o przesiadki - to jest to baaardzo ważny element systemu. I to powinno się porobć miejsca z przesiadkami gwarantowanymi, gdzie jeden pojazd czeka na drugi - i zaznaczyć je w rozkłądzie.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

W Andrzejowie jest wybranymi kursami przesiadka gwarantowana z 82 na 90. Nie jest to jednak zbyt rozsądne gdyż autobus stojąc i czekając na przesiadkę gwarantowaną blokuję ruch. Pomysł jest dobry ale niedopracowany i w rozkładzie nie jest to zaznaczone.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

SEC nie atakuj mnie na forum . Jak miałbyś taki wybór jak ja , to też byś próbował innych środków [zresztą widać że słabo rozumiesz jak mówię że jeżdżę regularnie tramem do rodziców{ale co cię to obchodzi , najlepiej jest kogoś obrzucić błotem dla popisu}, jest to sprawa na pw].
Powracając do tematu , kwestia rozwoju komunikacji regionalnej zależy w głównej mierze od tego jak wyjdzie ŁTR . Jeżeli pomysł złapie , można myśleć o następnych pomysłach. Ogólnie trzeba by [pomyśleć o skoncentrowaniu krańcówek linii podmiejskich [ tramwajowych {MKT,MPK i TP} i PKS], bądź miejsc przesiadkowych . Takie miejsca przesiadkowe miałyby polegać na sprawdzonym patencie wspólnego przystanku dla tramów i autobusów. Wiata na takim przystanku winna być o wiele większa niż normalne wiaty [ około 2 razy] , do tego należałoby dołożyć jakiś kiosk. Kolejnym etapem miałby być remont linii Konstantynowsko-Lutomierskiej [ w pierwszym etapie w granicach miasta Łodzi , później do działania należałoby skupić gminy przez które przebiega linia . Fundusze można uzyskać z puli środków UE .
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Staram się Ciebie nie atakować, ale temat tunelu z korzyścią dla samochodów był bardzo dyskusyjny i wyszedł od Ciebie, a ja wiem co masz w zamyśle.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Tylko dawno powiedziałem TOBIE że ten pomysł jest bez sensu
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ja pamiętam, że zacząłeś być sceptyczny do tego pomysłu, ale czy napewno zmieniłeś zdanie to nie wiem - ja nie pamiętam. EOT.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Panowie Obrazek
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Sytuacja opanowana Obrazek Z kolegą gadam aktualnie na gg właśnie o tym
ODPOWIEDZ