Integracja systemu transportu w województwie łódzkim

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

chyba że przekona sie ludzi do jazdy tramwajami
ad. PS) Będzie przy okazji ŁTR.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

czy tylko zasieg ŁTR to dosiegnie-fakt problem kilonki moze (ale nie musi) rozwiazac sie po budowie LTR[o ile powstanie(bo panowie z umł są genialni i chcieli to zrobić najtaniej)]-wowczas pomysl jest faktycznie bez sensu.Jednak jezeli problem nadal bedzie to cos trzeba bedzie zrobic Obrazek.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

czy tylko zasieg ŁTR to dosiegnie-fakt problem kilonki moze (ale nie musi) rozwiazac sie po budowie LTR[o ile powstanie(bo panowie z umł są genialni i chcieli to zrobić najtaniej)]
Jakbyś mógł napisać jaśniej - bo nie rozumiem.
Kilińskiego nie rozwiąże się po wybudowaniu ŁTR. To równoległy - ale różny ciąg komunikacyjny, który wymaga własnego doinwestowania, że tak to określę. O ŁTR pisałem odnośnie przebudowy RLL, o której pisałeś 2 posty w górę.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Co do braku połączenia Central-Dw.Fabryczny:
bardzo długie lata był tramwaj na trasie Narutowicza-Piotrkowska (Kościuszki) i w sumie wobec tłoku w '57' można by do tego wrócić.
Wyrzucić samochody z Kilińskiego - koniecznie, a zobaczycie, że bez tunelu można się obejść (dlaczego tylko tu - wszędzie gdzie nie ma wydzielonego torowiska, chyba nie?). Wystarczy wprowadzić nakaz prawoskrętu, a już jest luźniej. Poza tym Targowa ma być przedłużona do Uniwersyteckiej.
Ale naprawdę należy zacząć od ujednolicenia biletów, bo cztery bilety między Pabianicami a Zgierzem to parodia.
W kwestii ludzi, którzy wiedzą, że mają zapłacić za piwo, a nie wiedzą, że za bilet też: jak ich mamusia nie wychowała, to ja ich nie wychowam.
Tomasz.bu

?

Post autor: Tomasz.bu »

@smugler1990

Ale czy tak trudno załapać, że jak uspokoi sie ruch - TAK JAK W KAŻDYM MIEŚCIE NA ZACHÓD OD ODRY, czy tak jak w Krakowie!!!, to nie będzie trzeba ani wywalać pieniędzy ani na tramwaje, ani na tunel. Po prostu tramwaje będą jeździć po ziemi - czyli tam gdzie ich miejsce.
Bez tego ani nie ruszysz rewitalizacji, ani upłynnienia transportu. Po raz kolejny polecam stronę, którą zlinkowałem Ci powyżej - to jest taka strona dla tych, co to nie wierzą, że Śródmieścia można zamykać dla samochodów - mimo, iż zrobiono to już w niemal każdym Śródmieściu Europy (przynajmniej tej bardziej cywilizowanej). Nie ma najmniejszego sensu iść pod prąd w imię wybudowania sobie drogiej zabawki, która nie rozwiąże podstawowego problemu, a przysporzy nowych.

Polecam też:

Artykuł - wywiad z Fridbergiem nt. komunikacji w Krakowie:

http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,42699,3740701.html

A także wątek w którym po troszę opisałem "jak to się robi" w Finlandii - najlepiej przeskoczyć od razu do pstów ze zdjęciami.

http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=391&w=45928303&v=2&s=0

Miłej lektury i pozdrawiam.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nowa linia tramwajowa pomagająca w poruszaniu się po centrum mogłaby w dużej mierze pokrywac się z 57, np.:

PLAC NIEPODLEGŁOŚCI - Piotrkowska, Żwirki (szkoda, ze nie przez Mickiewicza i dworzec tramwajowy), Kościuszki, Zielona, Narutowicza i albo Radiostacja albo Kilińskiego, Pomorska - PLAC WOLNOŚCI (krótko mówiąc: nowa linia na ciągu PN-PD tyle że z ułatwieniem dla mieszkańców, jakim będzie dostanie się z rejonu Narutowicza/Kilińskiego i Kilińskiego do al. Kościuszki i Centralu).


Bilety powinny być TANIE, takie same w Łodzi, Zgierzu, Pabianicach oraz na linie lokalne PKS, czyli 5xx, 6xx. Takie linie po odpowiednim rozmieszczeniu przystanków i kupnie odpowiedniego taboru staną się pospiesznymi liniami autobusowymi w Łodzi dojeżdzającymi poza jego granice. Takie dobre i proste.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Powracając do tematu-Może dodać do tego linię wewnętrzną P[część dotycząca Pabianic]-nowy jeden wagon produkcji Pesy taki jak w Elblągu.Na rezerwie jedna zmodernizowana 805Na.
Z tym tunelem to raczej marzenia-ale trza szukać jakieś alternatywy dl ŁTR-bo coś czuje że to bedzie sie ciągneło jak przebudowa trasy W-Z Obrazek
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Niemoze sie ciagnac bo wtedy UE nie dofinansuje i bedzie klapa upadlosc miasta i MPK Obrazek
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Niestety-ale na to wygląda-kwestia remontu torów dłuży sie a wiosna już blisko Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Smugler1990 pisze:- budowa dworca kolei regionalnych (usytuowanego np. w projektowanym tunelu średnicowym)
Integracja systemu tramwajowego:
- odbudowa linii do Aleksandrowa
- budowa nowej linii do Strykowa (a to może przydać sie wkrótce)
- budowa linii na Olechów (pętla przy fabryce Della)
- bulwar Narutowicza
- przebudowa placu Niepodległości
- budowa tunelu pod ul.Kilińskiego od ul.Nawrot do ul. Narutowicza.
- dwusystemowy tramwaj do Łasku i Koluszek (torami kolejowymi i tramwajowymi)
- budowa dworca tramwajowego ,,centrum''
Integracja sieci autobusowej:
- reorganizacja połaczeń podmiejskich
- nowy dworzec autobusowy przy dworcu Fabrycznym

Postanowiłem trochę odświerzyć temat, bo jest on dla mnie naprawdę interesujący i często niestety jedynie obiektem marzeń.
Zacytowałem głównie (ale nie tylko) rozwiązania dla samej Łodzi, ponieważ w temacie kolei jestem ciemny, chociaż wiem, że nowe dworce, tunel średnicowy i połączenia międzynarodowe muszą w Łodzi być.

Załóżmy, że władze nagle się obudziły i zaczynają racjonalnie myśleć o rozwoju komunikacji w Łodzi i okolicach.
Smugler1990 pisze: - odbudowa linii do Aleksandrowa
Obawiam się, że trudno by było odbudować tą linię, ponieważ należy jej zapewnić odpowiednie dobrą infastrukturę na odcinku Chochoła-Zielony Romanów, gdzie najpewniej trasa prowadziłaby polami. Jeśli chodzi o sam Aleksandrów to wątpię, żeby nawet bardzo dobre władze zdecydowały się na ponowne wprowadzenie tramwaju na ciasną ul. Wojska Polskiego i jednocześnie drogę krajową zapełnioną tirami. Obecne inwestycje na Placu Kościuszki w Aleksandrowie Łódzkim również byłyby przeszkodzą w odbudowie tramwajowego połączenia Łódź-Aleksandrów. Trzeba się zadowolić linią 78 i „nowym PKSem”, o którym niedługo wspomnę (co dokładnie mam na myśli). Aby łódzka linia 78 nie jeździła spóźniona, co bardzo często ma miejsce należy odpowiednio, na nowo (przy użyciu nowych arterii, jak np. projektowana trasa „Karskiego”) zorganizować ruch w centrum Łodzi.
Smugler1990 pisze: - budowa nowej linii do Strykowa (a to może przydać sie wkrótce)
Póki co niewiadomo, czy będzie tam zagłębie przemysłowe, a narazie wystarcza linia autobusowa w kilku kursach dziennie. Kilka nowych zakładów ma też własne, WYGODNE (czyt. szybkie) linie pracownicze, o które chyba postarają się kolejne, nowe fabryki. Tramwaj do Strykowa to bardzo kosztowna inwestycja (najbliższe krańcówki Strykowska i Warszawska znajdują się bardzo daleko od granicy Łodzi, nie wspominając o kilku miejscowościach pod Strykowem) to przede wszystkim wożenie powietrza w weekendy, a jak nie trudno się domyślić wyłączanie w dni wolne ruchu tramwajów na tej trasie nie wchodzi w grę. Myślę, że nie ma co się tutaj wiele zastanawiać – linia tramwajowa tam nie powstanie.
Smugler1990 pisze: - budowa linii na Olechów (pętla przy fabryce Della)
Można powiedzieć, że to jeden z priorytetów. Tak duże osiedla jak Olechów i Janów, które z resztą ciągle się rozbudowują oraz budowana fabryka Dell potrzebują połaczenia tramwajowego, lecz jednym z warunków musiałoby być dokończenie budowy szybkiej linii W-Z (co wpłynie też na inne inwestycje, nie tylko związane z komunikacją). Jeśli chodzi o linie, które powinny jeździć na Olechów to myślę, że 9 i 10 byłyby najlepsze. Linia 8 jest już za długa, a aż do dworca kaliskiego pokrywa się z proponowaną linią 10, która dodatkowo dojedzie na największe łódzkie osiedle. Linia 9 to poza połączeniem Olechowa i Janowa z innym rejonem centrum niż w przypadku liniii 10 (w tym z nowym dworcem Fabrycznym), także alternatywa dla obciążonej linii 96. Trasy linii 9 i 96 nie muszą przebiegać tak samo, ważne żeby połączyły te same osiedla z tym samym rejonem centrum.
Smugler1990 pisze: - bulwar Narutowicza
Pomysł bardzo fajny i z korzyścią dla komunikacji tramwajowej. Nie wiem jak planowana jest organizacja ruchu, ale uważam, że ruch kołowy powinien zniknąć przede wszystkim z odcinka między ulicami Wschodnią i Zachodnią.
Smugler1990 pisze: - przebudowa placu Niepodległości
Plac i jego rejon należy od nowa zagospodarować (w tym budynki handlowe i targowisko) i wykorzystać nieużytki od ul. Pabianickiej naprzeciwko parku „Legionów”. Ruch kołowy można wprowadzić na zakręt z Pabianickiej w Piotrkowską w kier. północnym, podobnie jak tramwaje, bo robienie objazdu dookoła placu i korki na ul. Sieradzkiej są nienajlepszym rozwiązaniem. W ramach ŁTR ma być tam sygnalizacja z korzyścią dla tramwajów, więc ich opóźniania na rzecz samochodów jadących nowym zakrętem nie będzie. Przydałby się tam też dobry punkt przesiadkowy (bardzo dobra lokalizacja) i mała krańcówka dla linii MPK i PKS. Na Plac Niepodległości można skierować linie 001 z Brójc oraz 92, szczególnie że w tym samym czasie robi kółko przez Dąbrowę, by wrócić pod wiadukt na ul. Dąbrowskiego.
Smugler1990 pisze: - budowa tunelu pod ul.Kilińskiego od ul.Nawrot do ul. Narutowicza
Jak dla mnie to nonsens. Zniszczenie miejskiej tkanki na rzecz samochodów jakoś mi się nie podoba. Ktoś dobrze zauważył, że w ul. Kilińskiego nikt nie będzie inwestował z powodu ogromnych korków i wiecznego hałasu. To nie sprzyja inwestycjom. Wiadomo, że nie wszystko od razu, ale myślę, że po pewnym czasie pojawią się nowe budynki, szczególnie, że to ścisłe centrum i niezapominajmy – okolica planowanego dworca o bardzo dużym znaczeniu. Alternatywą dla wyprowadzonego ruchu kołowego z ul. Kilińskiego od al. Piłsudskiego do ul. Północnej będzie nowo-Uniwersytecka (przedłużona ul. Uniwersytecka, ulicami Targową w kier. północnym i Dowborczyków w kier. południowym od al. Piłsudskiego).
Smugler1990 pisze: - dwusystemowy tramwaj do Łasku i Koluszek (torami kolejowymi i tramwajowymi)
Nie wyobrażam sobie dwusystemowego tramwaju trasą „jedenastki”, szczególnie że Łask jest dobrze skomunikowany z Łodzią. Jeśli chodzi o dwustystemowe połączenie do Koluszek to mam wątpliwości, gdyż obecnie pociągi dojeżdzają do samego centrum Łodzi – dworca Fabrycznego.
Smugler1990 pisze: - budowa dworca tramwajowego ,,centrum''
Pomysł jest genialny, szczególnie że w tamtym miejscu spotykałyby się dwie szybkie linie tramwajowe W-Z i ŁTR. Aż się prosi, aby tramwaje z ul. Żwirki zniknęły i pojawiły się pod Centralem tworząc świetny punkt przesiadkowy bez potrzeby zbędnych spacerów, jakie mają teraz miejsce na al. Mickiewicza od al. Kościuszki do ul. Piotrkowskiej (w relacji z południa na wschód, ale nie tylko). Nawiązując do trasy W-Z powiem, że potrzeba tam jak najwięcej inwestycji. Stare biurowce obok Urzędu Marszałkowskiego i Central nie zachwycają nowoczesnością i wyglądem, lecz straszą. Podobnie straszą stare kamienice i nieużytki przy skrzyżowaniach z Gdańską Wólczańską, Kilińskiego, Targową.
Smugler1990 pisze: - reorganizacja połaczeń podmiejskich
Najlepiej gdyby liniami podmiejskimi PKS-Łódź zainteresował się jakiś typowo „miejski” przewoźnik, nadał liniom konkretne numery, zmienił ich obecne trasy, dodał nowe, które przy okazji skomunikowałyby nawet słabo dostępne łódzkie osiedla (nie tylko podmiejskie miejscowości), kupił typowo miejski tabor, usługi świadczył na zasadach podobnych do panujących w MPK (bez kursów „przelotowych”, źle ułożonych rozkładów, słabo dostępnych biletów, itp., co panuje obecnie w PKSie). Na liniach typowo podmiejskich powinno być znacznie inaczej niż, jak na relacjach dalekobieżnych, międzymiastowych.
Smugler1990 pisze: - nowy dworzec autobusowy przy dworcu Fabrycznym
Jedno z podstawowych założeń nowego dworca Fabrycznego. Z korzyściami dla komunikacji wydaje się być najbardziej projekt stowarzyszenia IPT.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

To myśląc przyszłościowo możnaby do tego dodać budowę torów tramwajowych do powstającej IKEI i ewentualnie linię tramwajową do CH PTAK.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

smugler1990 pisze:Projekt we Wrocku czy mój-ja uważam to za rozwiązanie przyszłościowe-możliwe do zrealizowania za jakieś 10 lat.Ale jest to rozwiązanie niezbędne.Chyba że przekona sie ludzi do jazdy tramwajami (i płacenia za bilety[bo w Łodzi jesttakie chamskie przyzwyczajenie nie płacenia za przejazd)-taki tunel również pomoże pokonać ew. korki tramowi(oczywiscie na odcinku Pilsudskiego-Narutowicza).
Mów też za siebie, bo ja wiem, jak jest. Chcesz, żeby Kilińskiego stała się szeroką arterią dla samochodów po wyburzeniu wielu kamienic i przeniesieniu tramwajów pod ziemię, ponieważ to Ty jeździsz samochodem, a z KM w relacji dom - uczelnia korzystasz rzadziej niż w 75% przypadków. Tak się mówi, że jeden samochód nic nie zmieni, lecz jak pomyśli tak większość kierowców to mamy efekt ulicy Kilińskiego. Chcesz nie stać w korku to snujesz absurdalne plany, ale pomyśl, że gdyby na Kilińskiego pozostały tylko tramwaje i autobusy to znacznie szybciej niż stojąc w korku samochodem dostałbyś się do domu, czy na uczelnię autobusem linii 57 i krótkim spacerze od/do przystanku.

A tak prywatnie to wiesz, że wielokrotnie rozmawialiśmy o projekcie takiego tunelu, za każdym razem byłeś uparty i oporny na argumenty, a ja po dzisiajszym przeczytaniu tego tematu ponownie, po argumentach Tomasza.bu na Twoim miejscu bym zmienił swoje zdanie. Zapamiętaj, że takie tunele budowało się jeszcze 10-lat temu na zachodzie, obecnie bardzo żadko, teraz wyłącza się z ruchu samochody i pozostawia samochody na powierzchni. Dodam, że "metro" w tunelu od Piłsudskiego do Narutowicza to żadne metro, tylko niepotrzebnie wydane pieniądze.

A w wracając do pomysłów na zintegrowanie systemu transportu to oczywiście bardzo ważną rzeczą jest wprowadzenie jednakowych biletów w aglomeracji łódzkiej, podobnie jak ma się to w Warszawie.
Ponadto potrzeba więcej punktów przesiadkowych, pokrywania się kilku linii na wybranych odcinkach trasy (aby autobusy nie jeździły stadami, a później z pół godzinną przerwą, nacisk na Pabianice i Łódź), wspólne nazewnictwo przystanków jeśli korzystają z nich różne firmy (np. MPK i PKS).
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Arturro 70 pisze:To myśląc przyszłościowo możnaby do tego dodać budowę torów tramwajowych do powstającej IKEI i ewentualnie linię tramwajową do CH PTAK.
Linia do Ikei będzie. Baaardzo powoli szykują się zmiany na Chocianowicach. Poza budową marketu, powstanie też węzeł komunikacyjny drogi krajowej nr 14 z obwodnicą Pabianic. Ulica Pabianicka zostanie poszerzona od ul. Rudzkiej do planowej obwodnicy.

Co do linii do Rzgowa to podobnie jak w przypadku Aleksandrowa - tam raczej władze nie zdecydują się na obudowę i wciskanie tramwaju w ciasne centrum. Z resztą odnoga od ul. Pabianickiej do c.h. Ptak to bardzo długa trasa, czyli jednocześnie kosztowna. Aby sytuacja na trasie do Ptaka trochę się poprawiła należy wydłużyć tam linię 50 albo pozostawić PKS, lecz już sprywatyzowany.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Masz rację ale pomarzyć można.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Pomarzyć w których kwestiach?
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Linia do Aleksandrowa i Rzgowa.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Zacznijmy od spraw, które możnaby załatwić niemal od ręki. Rozbudowa sieci jest możliwa tak naprawdę tylko przy silnym poparciu - a nawet presji - społeczeństwa i inwestorów. Tak się dzieje przy jedynych dwóch planowancych inwestycjac htramwajowych w budowę od podstaw nowych odcinków, zarówno w przypadku krótkiej odnogi/przeniesienia pętli pod Ikeę jak i linii na Olechów.

Aby społeczeństwo doceniło tramwaj i wywierało presję na miasto jak i na inwestorów - by ci walczyli o tramwaj pod zakładem pracy - jest pokazanie, że obecna sieć może działać sprawnie. Mamy ku temu ogromne szanse: modernizacje naprawdę dużych odcinków torów, budowa ŁTR, nowe wagony - a może uda się zdobyć w kolejnych latach środki na kolejne modernizacje podobne w skali.

Przede wszystkim należałoby nauczyć ludzi korzystania z rozkładów jazdy i wymuszenia na przewoźnikach maksymalnego ich przestrzegania. Oczywiście w przypadku autobusów jest to dziś nierealne, ale w przypadku tramwajów już wkrótce może stać się celem na wyciągnicie ręki. Ciąg północ-południe dzięki światłom wzbudzanym będzie cechował się dużą przewidywalnością czasu przejazdu. Ograniczenie ruchu kołowego na ul. Kilińskiego pozwoli uniknąć opóźnień w tym "tradycyjnym" miejscu. Wreszcie ukończenie inwestycji w trasę W-Z, która do niedawna leżała odłogiem, a dziś jest modernizowana na pozostałych odcinkach, sprawi, że rozkład dziesiątki i linii przebiegających na długich odcinkach wspólnie z dychą będzie można ustalić precyzyjnie. Dotyczy się to zwłaszcza ósemki, która przebiega w pozostałej części trasy na dobrym, wydzielonym torowisku.

Pozostale ulice nie generują raczej jakichś drastycznych opóźnień., Możnaby zatem pokusić się o system kar dla przewoźników za niezrealizowanie kursu przy koniecznym dla rozwoju podniesieniem stawki za wozokm.

Co do planów rozbudowy, jedynym chyba realnym tramwajem podmiejskim może być linia do Aleksandrowa, ale przez Zielony Romanów. Stryków, Rzgów i takie tam - koszty niewspółmierne do zysków.

Unia biletowa - oczywiście, że tak - ni to na szeroką skalę najlepiej biletu aglomeracyjnego akceptowanego w Łodzi, Zgierzu, Pabianicach, na linii konstantynowskiej i na liniach lokalnych PKS - np. normalne bilety czasowe, a do tego migawki: łódzka, na całą sieć i na określone strefy podmiejskie (zgierska, pabianicka) oraz na określoną relację. Przy odrobinie dobrej woli prszynajmniej bilety miesięczne możnaby honorować w pociągach podmiejskich w strefie ograniczonej stacjami Zgierz (dla linii łowickiej), Zgierz Płn./Ozorków (kutnowskiej), Pabianice/Łask (sieradzkiej), Justynów (warszawskiej).

To są sprawy, które po dokończeniu inwestycji będą do załatwienia dzięki porozumieniom, a nie nakładom finansowym. Jednocześnie to sprawy, które mają największy chyba wpływ na bezpośrednią decyzję o podróży komunikacją publiczną, a nie samochodem.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

rkplodz pisze:zarówno w przypadku krótkiej odnogi/przeniesienia pętli pod Ikeę jak i linii na Olechów.
Tramwaj pod sklepem Ikea będzie i tak, bo miasto powoli przymierza się do przebudowy ul. Pabianickiej i budowy obwodnicy Pabianic, a także chyba (pisaliście o tym) przeniesienia zaj. Chocianowice(?).

Jeśli chodzi o linię na Olechów to miasto jest niestety zainteresowane tylko skierowaniem pod Dell linii autobusowych. Szansa tylko w inwestorze i jego zdaniu!

Wątpie, żeby linia do Strykowa powstała. Jest to zbyt kosztowna inwestycja i niezbyt oblegana trasa w porównaniu z np. linią do Aleksandrowa. Autobusy świetnie sobie radzą, linia 60 i pracownicze. Mieszkańcy Łodzi pracujący w Strykowie wolą szybkie połączenie z miastem, co zapewniają im linie pracownicze powstałe dokładnie według ich potrzeb. Aby tramwaj przejął obsługę tych linii musi posiadać kilka linii rozbiegających się po całej Łodzi i jechać minimum 70 km/h na na odcinku poza Łodzią i ul. Strykowskiej. Jeśli chodzi o przejęcie przez tramwaj tylko '60' to jest to zwyczajne wyrzucanie pieniędzy.

Lepiej inwestować tam w kolej - połączenie Strykowa ze Zgierzem i zachodnią częścią Łodzi oraz dalsze wykorzystanie tej trasy trasy do połączeń np. z Łowiczem.


Ważną rzeczą przy intergracji systemu jest też odpowiednie skomunikowanie linii, tak że np. linia autobusowa podmiejska lub kursująca po obrzeżach miasta czeka na pasażerów tramwaju jadących z centrum. Jest to NIEZWYKLE ważna rzecz, bo bardzo skraca czas podróży, ale wymaga punktualności. Często takie nieskomunikowanie widać na ul. Pabianickiej. Zdarza mi się również tego doświadczać. Dobre skomunikowanie linii to nie tylko komunikacja miejska, ale też kolej i autobusy PKS. Warto nad tym pomyśleć. Ważne jest też dobre ułożenie rozkładów jazdy kilku linii, które na znaczącym odcinku pokrywają się. Nie powinno być sytuacji (a zdarzają się), że dwie linie jadące przez połowę swojej trasy razem, posiadające podobną częstotliwość jadą jedna za drugą i później jest wielka dziura w rozkładzie.

Marzy mi się, aby w niedalekiej przyszłości w każdym mieście regionu łódzkiego efektowanie i z korzyścią dla pasażerów działała KM, kolej i PKS.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

SEC pisze: Tramwaj pod sklepem Ikea będzie i tak, bo miasto powoli przymierza się do przebudowy ul. Pabianickiej i budowy obwodnicy Pabianic, a także chyba (pisaliście o tym) przeniesienia zaj. Chocianowice(?).

Do IKEI bedzie przeniesiona petla Chocianowice, nie zajezdnia. Nowa petla ma powstac do kwietnia 2008r. podobnie jak caly LTR, wszystko juz jest praktycznie dopiete na ostatni guzik.
SEC pisze: Jeśli chodzi o linię na Olechów to miasto jest niestety zainteresowane tylko skierowaniem pod Dell linii autobusowych. Szansa tylko w inwestorze i jego zdaniu!

Akurat tu sie mylisz, miasto zagwarantowalo DELLowi powstanie linii tramwajowej pod zaklad, rozpoczeto starania o dofinansowanie inwestycji z funduszy UE. Aktualnie zanosi sie na to ze Lodz zglosi przynajmniej trzy projekty o dofinansowanie z funduszy UE:

1. tramwaj na Olechow, wraz z dokonczeniem trasy W-Z, nowym taborem (chyba 15 wagonow) oraz 100 nastepnych skrzyzowan do obszarowego systemu sterowania ruchem.

2. Kilinskiego, dokonczenie remontu tej ulicy, oraz przebudowa wezla Kilinskiego - Pilsudskiego (wysepki przystankowe na Kilinskiego)

3. Remont ul. Limanowskiego

Do tego na 95% Zgierz zlozy wniosek o budowe LTRu na os 650-lecia i caly czas wzrastaja szanse na podobny wniosek ze stryny Pabianic.

Aleksej
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ładnie brzmi, ale czy wszystko się uda?
Jestem sceptyczny, bo już kilka razy się zawiedliśmy.
ODPOWIEDZ