Integracja systemu transportu w województwie łódzkim
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Dla mnie inwestycje swoją drogą, ale najważniejsza jest przewidywalność rozkładu. Ma być tak, że Kowalski będzie praktycznie pewien (tzw. przypuszczenie graniczące z pewnością ), że wychodząc z domu o 6.12 będzie na 6.52 w pracy. Rozkład wywieszony na przystanku ma się równać staraniom, by był on dokładnie wypełniany.
Inna sprawa, że wiele rozkładów rtzeba urealnić trochę, ale to się odnosi do autobusów bardziej.
Inna sprawa, że wiele rozkładów rtzeba urealnić trochę, ale to się odnosi do autobusów bardziej.
Kowalski wychodzi z pracy na zakupy. W drodze powrotnej staje na przystanku. Ma do wyboru dwie linie dojeżdzajace do domu. Odjeżdzają one tak: 16.01, 16.03, 16.20. Jest godzina 16.05, więc Kowalski czeka 15 minut.
Kowalska postanowiła postanowiła załatwić sprawę w urzędzie w centrum Łodzi. Mieszka na obrzeżach, więc musi skorzystać z przesiadki. W drodzę do urzędu sprawdza sobie oba rozkłady jazdy. Gorzej w drodze powrotnej - nie przypuszczała o której będzie wracać. Jedzie więc licząc na szczęście. Tramwaj kursuje, co 10 minut, akurat podjeżdza. Udało się. Dojeżdza tramwajem do przystanku, skąd odjeżdza autobus kursujący w pobliżu jej domu po obrzeżach miasta. Sprawdza na rozkładzie i okazuje sie, że poczeka sobie na niego 25 minut.
Punktualność to nie wszystko. Idealne pokrywanie się linii i gwarantowana przesiadka to bardzo ważne sprawy. Obecne przykłady błędów to przesiadki np. na 62 z 11, 62 z 6, 63 z 11, 68 z 11, 68 z 70, 71 z 6, 93 z 6, itd.
Kowalska postanowiła postanowiła załatwić sprawę w urzędzie w centrum Łodzi. Mieszka na obrzeżach, więc musi skorzystać z przesiadki. W drodzę do urzędu sprawdza sobie oba rozkłady jazdy. Gorzej w drodze powrotnej - nie przypuszczała o której będzie wracać. Jedzie więc licząc na szczęście. Tramwaj kursuje, co 10 minut, akurat podjeżdza. Udało się. Dojeżdza tramwajem do przystanku, skąd odjeżdza autobus kursujący w pobliżu jej domu po obrzeżach miasta. Sprawdza na rozkładzie i okazuje sie, że poczeka sobie na niego 25 minut.
Punktualność to nie wszystko. Idealne pokrywanie się linii i gwarantowana przesiadka to bardzo ważne sprawy. Obecne przykłady błędów to przesiadki np. na 62 z 11, 62 z 6, 63 z 11, 68 z 11, 68 z 70, 71 z 6, 93 z 6, itd.
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
-
- Stały bywalec
- Posty: 279
- Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006
SEC nie atakuj mnie na forum . Jak miałbyś taki wybór jak ja , to też byś próbował innych środków [zresztą widać że słabo rozumiesz jak mówię że jeżdżę regularnie tramem do rodziców{ale co cię to obchodzi , najlepiej jest kogoś obrzucić błotem dla popisu}, jest to sprawa na pw].
Powracając do tematu , kwestia rozwoju komunikacji regionalnej zależy w głównej mierze od tego jak wyjdzie ŁTR . Jeżeli pomysł złapie , można myśleć o następnych pomysłach. Ogólnie trzeba by [pomyśleć o skoncentrowaniu krańcówek linii podmiejskich [ tramwajowych {MKT,MPK i TP} i PKS], bądź miejsc przesiadkowych . Takie miejsca przesiadkowe miałyby polegać na sprawdzonym patencie wspólnego przystanku dla tramów i autobusów. Wiata na takim przystanku winna być o wiele większa niż normalne wiaty [ około 2 razy] , do tego należałoby dołożyć jakiś kiosk. Kolejnym etapem miałby być remont linii Konstantynowsko-Lutomierskiej [ w pierwszym etapie w granicach miasta Łodzi , później do działania należałoby skupić gminy przez które przebiega linia . Fundusze można uzyskać z puli środków UE .
Powracając do tematu , kwestia rozwoju komunikacji regionalnej zależy w głównej mierze od tego jak wyjdzie ŁTR . Jeżeli pomysł złapie , można myśleć o następnych pomysłach. Ogólnie trzeba by [pomyśleć o skoncentrowaniu krańcówek linii podmiejskich [ tramwajowych {MKT,MPK i TP} i PKS], bądź miejsc przesiadkowych . Takie miejsca przesiadkowe miałyby polegać na sprawdzonym patencie wspólnego przystanku dla tramów i autobusów. Wiata na takim przystanku winna być o wiele większa niż normalne wiaty [ około 2 razy] , do tego należałoby dołożyć jakiś kiosk. Kolejnym etapem miałby być remont linii Konstantynowsko-Lutomierskiej [ w pierwszym etapie w granicach miasta Łodzi , później do działania należałoby skupić gminy przez które przebiega linia . Fundusze można uzyskać z puli środków UE .
-
- Stały bywalec
- Posty: 279
- Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006
-
- Stały bywalec
- Posty: 279
- Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006