Integracja systemu transportu w województwie łódzkim

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Integracja systemu transportu w województwie łódzkim

Post autor: smugler1990 »

Polityka zrównoważonego rozwoju transportu, realizowana obecnie przez większość ośrodków miejskich, wymaga zaoferowania mieszkańcom na tyle atrakcyjnego systemu transportu zbiorowego, aby stanowił on naturalną alternatywę dla transportu indywidualnego. Warunkiem osiągnięcia tego celu jest maksymalna integracja wszystkich form transportu zbiorowego w mieście i w aglomeracji. Przyjęta w 2001 roku Strategia Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej zakłada m.in., że obszar aglomeracji musi docelowo być obsługiwany przez jednolity system transportu zbiorowego, zapewniający powszechną dostępność do poszczególnych rejonów obszaru i stanowiący alternatywę dla komunikacji indywidualnej. Chcąc zrealizować zapisy wspomnianej Strategii, Wrocław przygotował koncepcję zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w mieście oraz aglomeracji. Koncepcja ta zakłada integrację systemu komunikacji zbiorowej na terenie wrocławskiego obszaru metropolitalnego m.in. na płaszczyźnie przestrzennej, funkcjonalnej i taryfowej, wspólne zarządzanie systemem oraz ujednolicony system finansowania oraz informacji i promocji.
Struktura polaczen kolejowych
Składniki zintegrowanego systemu transportu zbiorowego:
przewozy kolejowe, w tym: częściowo przewozy regionalne, Wrocławska Kolej Aglomeracyjna, Kolej Miejska,
przewozy autobusowe w obszarze aglomeracji,
podsystem dowozów lokalnych do WKA (w gminach i powiatach),
nowy system Tramwaj Plus we Wrocławiu,
komunikacja tramwajowa we Wrocławiu,
miejska komunikacja autobusowa we Wrocławiu (zamawiana przez Miasto i „komercyjna”)
System komunikacji zbiorowej we Wrocławiu –stan istniejący i perspektywy zmian:
Funkcjonujący we Wrocławiu system transportu zbiorowego składa się z systemu komunikacji tramwajowej i autobusowej. Komunikacja tramwajowa operuje na 23 liniach dziennych o sumarycznej długości ok. 516 km (liczonych oddzielnie dla każdego kierunku jazdy), przy czym długość torowisk tramwajowych to ok. 155 km toru pojedynczego + 19 pętli końcowych. W godzinach szczytu w ruchu jest 161 pociągów (262 wozy).
Komunikacja autobusowa natomiast obejmuje 54 linii dziennych o sumarycznej długości ok. 765 km oraz 13 linii nocnych o sumarycznej długości 199 km. W godzinach szczytu w ruchu jest 295 autobusów. Na najbliższe lata zaplanowano bardzo istotne wzbogacenie systemu miejskiego poprzez:
budowę nowych połączeń tramwajowych w 4 –6 kierunkach dotychczas obsługiwanych wyłącznie komunikacją autobusową,
wytrasowanie pewnych nowych korytarzy w obszarze śródmiejskim, w tym 2 odcinków tunelowych (po 600 –700 m każdy + rampy zjazdowe i wyjazdowe),
budowę kilkunastu nowych lub zmodernizowanych i zintegrowanych węzłów przesiadkowych,
wprowadzenie nowego taboru o podwyższonych parametrach,
wprowadzenie na skrzyżowaniach systemu sterowania ruchem z preferencją dla ruchu szynowego,
wprowadzenie systemu elektronicznej dynamicznej informacji pasażerskiej na przystankach i w pojazdach,
wdrożenie w całym systemie komunikacji zbiorowej zintegrowanych biletów elektronicznych.
Miasto jest szczególnie zainteresowane rozwojem transportu szynowego, co pozostaje w zgodzie z generalną tendencją, dającą się zauważyć, nie tylko na terenie Polski, ale też w Europie i na świecie. W tej formie komunikacji miejskiej upatruje się bowiem szansę na zmniejszenie zatłoczenia drogowego wywołanego komunikacją indywidualną.
Planowany system transportu szynowego we Wrocławiu obejmować będzie: aglomeracyjne przewozy kolejowe - Wrocławska Kolej Aglomeracyjnej (WKA), system przewozów zbiorowych określany nazwą Tramwaj Plus (w skr. T+), oraz obecny system tramwajowy (tramwaj klasyczny) Wszystkie podsystemy szynowe wraz z systemem autobusowym tworzyć będą jeden spójny zintegrowany system transportu zbiorowego we Wrocławiu.
Wroclawska Kolej Aglomeracyjna
Wrocławska Kolej Aglomeracyjna
Miasto jest zainteresowane radykalną poprawą jakości powiązań komunikacyjnych gmin i powiatów wchodzących w skład Wrocławskiego Obszaru Metropolitalnego z ośrodkiem centralnym tj. Wrocławiem. Preferowaną formą powiązań powinien być nowoczesny system transportu zbiorowego, składający się z Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej (skr. WKA), systemów lokalnych powiązań autobusowych dowożących mieszkańców aglomeracji do WKA oraz w formie uzupełniającej powiązań gmin i powiatów z Wrocławiem liniami autobusowymi, tam gdzie niemożliwa jest obsługa z wykorzystaniem WKA.
Wrocławska Kolej Aglomeracyjna (w skr. WKA) jest wspólnym przedsięwzięciem samorządu Miasta oraz Województwa Dolnośląskiego. Jego celem jest uruchomienie kolejowych przewozów pasażerskich na wybranych liniach o zasięgu aglomeracyjnym.
System przewozów WKA stanowić będzie także środek transportu miejskiego, służący przemieszczeniu się mieszkańców Wrocławia. Przewiduje się, że WKA stanowić będzie wyodrębniony podsystem kolejowych przewozów regionalnych w Województwie Dolnośląskim, skoordynowany jednak z ogólnym systemem takich przewozów w województwie. Postulowany jest następujący podział funkcjonalny kolejowych przewozów pasażerskich:
Przewozy krajowe i międzyregionalne
Przewozy regionalne w obrębie województwa dolnośląskiego
Przewozy regionalne o podwyższonej częstotliwości w relacjach:
Wrocław –Legnica, Wrocław –Wałbrzych oraz Wrocław –Kłodzko
Przewozy aglomeracyjne łączące Wrocław z:
Oleśnicą, Jelczem, Oławą, Wołowem i Żmigrodem
Przewozy miejskie:
Nowy Port Lotniczy –Wrocław Główny oraz Leśnica - Wrocław Świebodzki
Zakłada się, iż Wrocławska Kolej Aglomeracyjna będzie autonomiczna względem systemu kolei regionalnych PKP, operować będzie w systemie stałych linii, o jednolitych częstotliwościach i okresach funkcjonowania, o wyodrębnionym taborze i wizerunku. WKA będzie całkowicie zintegrowana z systemem miejskim. Miasto oraz samorząd Województwa w początkowej fazie planują uruchomienie linii pilotażowych WKA, w następnej zaś wdrożenie całego systemu przewozów aglomeracyjnych. Obecnie trwają prace nad dopracowaniem modelu całego systemu oraz dokonywane są uzgodnienia ze spółkami kolejowymi zarządzającymi infrastrukturą kolejową.
System Tramwaj Plus
System Tramwaj Plus
Kolejnym elementem zintegrowanego systemu transportu szynowego we Wrocławiu ma być system przewozów realizowanych nowym środkiem transportu określanym mianem Tramwaj Plus. W systemie tym priorytetowe będzie połączenie dużych osiedli mieszkaniowych ze ścisłym centrum miasta i z rejonem centralnych stacji kolejowych i autobusowych komunikacji zamiejskiej.
W opisanym systemie planowane jest w pierwszej kolejności zapewnienie powiązania z centrum miasta osiedli Kozanów/Maślice, Nowy Dwór/Muchobór Wielki, Psie Pole/Kiełczów/Zakrzów oraz Gaj/Jagodno. Rozważane są także inne niż wymienione kierunki wylotowe. Nie jest wykluczone wyprowadzenie linii Tramwaju Plus poza granice Wrocławia (kilka kilometrów) z wykorzystaniem istniejących torowisk kolejowych. Dotyczy to torowisk nie wykorzystywanych obecnie do przewozów pasażerskich.
Główne cechy odróżniające Tramwaj Plus od tramwaju klasycznego:
wydzielone z ruchu innych środków transportu torowiska tramwajowe
priorytet na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną
wszystkie przystanki wyłącznie w formie wysepek przystankowych nowy, niskopodłogowy (min. 70% niskiej podłogi) tabor, przystosowany do poruszania się w dwóch kierunkach
system elektronicznej informacji pasażerskiej odrębny wizerunek (kolorystyka, logo, system oznakowania rozkładów jazdy itp.)
Równolegle do wprowadzania systemu Tramwaj Plus przeprowadzona będzie odpowiednia modyfikacja przebiegów linii tramwaju klasycznego, a także wycofywane będą z obszaru śródmiejskiego funkcjonujące obecnie tam linie autobusowe. Kluczem do powodzenia projektu jest zapewnienie odpowiedniej atrakcyjności zintegrowanego systemu, a w konsekwencji - uzyskanie odpowiednio dużych potoków pasażerskich. Warunkiem osiągnięcia tego jest natomiast maksymalna integracja całego systemu w mieście i aglomeracji.
Wiem wiem - pewnie ktoś powie że znowu narzekam na nasze miasto-ale myśle że warto podyskutować na ten temat.
Osobiście myśle że program takiej integracji poniekąd startuje również u nas(no bo czym jest ŁTR??).Czy jednak nasz ŁTR równa sie programowi we Wrocku??Jego zakres jest chyba uboższy.Napisze wiec krótko jak powinien wyglądać u nas taki program.
Integracja systemu kolejowego w województwie
-połączenia większych miast(np.Sieradz,Zduńska Wola czy Wieluń z stolicą województwa.Kupno paru autobusów szynowych(elektrycznych)
-reaktywacja paru linii-do Tomaszowa i Łowicza(choć puki co jedna jest tylko zamknieta)
-budowa dworca kolei regionalnych(usytuowanego np. w projektowanym tunelu średnicowym.
-większe wykorzystanie kolei w Łodzi(utworzenie SKM oraz pałączeń Regio Express)
Integracja systemu tramwajowego:
-odbudowa linii do Aleksandrowa
-budowa nowej linii do Strykowa(a to może przydać sie wkrótce)
-budowa linii na Olechów(pętla przy fabryce Della)
-bulwar Narutowicza
-przebudowa pl.Niepodległości
-budowa tunelu pod ul.Kilińskiego-od ul.Nawrot do Narutowicza.
-dwusystemowy tramwaj do Łasku i Koluszek(torami kolejowymi i tramwajowymi)
-budowa dworca ,,centrum ''
Integracja sieci autobusowej''
-reorganizacja połaczeń podmiejskich -tak jak linii nocnych
-nowy dworzec autobusowy przy dworcu Fabrycznym
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Jak dla mnie te punkty nie realne i w wiekszosci nie potrzebne Lodzi, napewno w zakresie linii tramwajowych, Aleksandrow odpada, trzeba by od nowa tam prowadzic tory, Strykow tez swojego rodzaju hard core, ponioslo by to ogromne koszty, a czy jest sens, wg mnie przyszlosc w przypadku naszego regionu nalezy do polaczen autobusowych, busiarze rozwineli sie bardzo, warto by tylko jakies porozumienia miedzy nimi poustalac, i stworzyc takie centra komunikacyjne. Pamietajmy ze lodzkie MPK powoli dociera do coraz wiekszej liczby miejscowosci osciennych, do tego mamy PKS prywaciarzy, jakby to wszystko skalibrowac to mysle ze nie potrzeba takich rozbudow, narazie nalezy inwestowac w to co jest, bo pieniedzy niema duzo, a troche jest do inwestowania w zakresie chocby taboru.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Tak-ale w pobliżu Strykowa będzie wiele fabryk i magazynów
co do Aleksa to linia ma racje bytu-mieszkańcy Aleksa i Zielonego Romanowa pewnie by sie ze mną zgodzili.A dlaczego nie ma być tunelu pod Kilonką.Jeżdże regularnie ulicą Nawrtot i od niedawna widze jak burzą jedną z kamienic na rogu tych dwóch ulic(tj.Kilonki i Nawrotu)-co po jej wyburzeniu będzie sporo miejsca -zrobi sie mały plac-a to sprzyja budowie tunelu.Wówczas Kilińskiego bedzie można przerobić na jedno kieunkową ulice-co zmniejszy korki
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Integracja systemu kolejowego w województwie
-połączenia większych miast(np.Sieradz,Zduńska Wola czy Wieluń z stolicą województwa.Kupno paru autobusów szynowych(elektrycznych)
Sieradz - szynobusy nie, Wieluń owszem, tak samo jak Łowicz.
-reaktywacja paru linii-do Tomaszowa i Łowicza(choć puki co jedna jest tylko zamknieta)
Która? Ciekawe to co mówisz...
-budowa dworca kolei regionalnych(usytuowanego np. w projektowanym tunelu średnicowym.
Skąd kasa i czemu ma służyć ten tunel? Gdzie go chcesz kopać?!
-większe wykorzystanie kolei w Łodzi(utworzenie SKM oraz pałączeń Regio Express)
Tory idą tak że SKM jest pomysłem absurdalnym. Było na forum, EOT. Co to jest Regio Express?!
Integracja systemu tramwajowego:
-odbudowa linii do Aleksandrowa
Tak, ale nie odbudowa a budowa via Zielony Rumunów
-budowa nowej linii do Strykowa(a to może przydać sie wkrótce)
To wkrótce będziemy myśleć. Na razie 10 kursów 60 starcza - obłożenie zdecydowanie nie na tramwaj
-budowa linii na Olechów(pętla przy fabryce Della)
Tak i będzie.
-bulwar Narutowicza
A co ma bulwar do integracji systemu komunikacyjnego? nie rozumiem
-przebudowa pl.Niepodległości
A po co?!
-budowa tunelu pod ul.Kilińskiego-od ul.Nawrot do Narutowicza.
Po co? dla kogo?!
-dwusystemowy tramwaj do Łasku i Koluszek(torami kolejowymi i
tramwajowymi)
I do trójmiasta. Kolej w Łasku praktycznie nie istnieje bo dworzec jest ca. 3 km od centrum, a nikt nie da kasy na 3km toru. Koluszki - kolej wystarcza.
-budowa dworca ,,centrum ''
Tak.
Integracja sieci autobusowej''
-reorganizacja połaczeń podmiejskich -tak jak linii nocnych
Konkrety? Jakieś plaany linii? Gdzie przesiadki?
-nowy dworzec autobusowy przy dworcu Fabrycznym
Tak, taki RDA.
[/quote]
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

Do Sieradza najlepiej pasuje ED59 - szynobusy są za małe. 10 kursów Sieradz-Łódź Kaliska i 10 Łódź Kaliska-Sieradz wystarczy. Z Sieradza 5 kursów rano 3 w południe 2 wieczorem, z Łodzi 2 rano 3 w południe i 5 wieczorem.
Tomasz.bu

Pomieszanie z poplątaniem

Post autor: Tomasz.bu »

Panowie, panowie. Proponuję odrobinę ochłonąć i spojrzeć chłodnym okiem na sprawę. Co by nie robić musi to mieć elementarne uzasadnienie ekonomiczne. Nie ma sensu budować oddzielnej linii tramwajowej do Strykowa - trzeba wyremontować istniejącą kolej i ziorganizować autobus w Strykowie.

Nie ma sensu drążyć tuneli pod Kilińskiego - stamtąd trzeba wyrzucić samochody, tak jak czyni sie to w całej Europie (BTW - którą z kamienic rozbierają?)

Nie ma sensu budować dworca w tunelu - bo to podniesie jego koszt. Zwykły przystanek (kilka przystanków) wystarczy. Nie ma też sensu akurat dla Koluszek i Łasku budować tramwaju dwusystemowego.

Natomiast nie jest powiedziane, że w ogóle ruch regionalny przez Łódź nie miałby przejść jako tramwaj dwusystemowy po Zielonej.

Nie jest powiedziane, że tramwaj do Aleksandrowa kiedyś nie powstanie łącząc także Zielony Romanów.

Już teraz (zanim ew. tunel powstanie) powinno się zacząć budować sensowną kolej regionalną. Bez inwestycji - kierunki Skierniewice, Tomaszów, Piotrków/Radomsko i Sieradz - robota na 2-4 lata, aby połączenia z tymi miastami doprowadzić do sensownego poziomu tj. półgodzinny/godzinny takt w szczycie i godzinny/dwugodzinny - poza, w tym pojedyncze pociągi przyspieszone. I to można zrobić i na bazie En57.
10 połączeń dziennie do Sieradza, to stanowczo za mało.

Do tego dochodzi inna sprawa - w połączeniach regionalnych nie ma sensu tworzyć oddzielnych pociągów Łódź - Sieradz i Łódź - Skierniewice, tak jak nie ma 10A Retkinia - Centrum i 10B Widzew - Centrum. W przypadku tunelu średnicowego coś takiego jak "dworzec regionalny" w ogóle nie jest potrzebne. Potrzebny jest tylko przyzwoity fabryczny, który pozwoli przesiąść sie z regionalnych do pozostałych lub z wszystkich na tramwaj.

Natomiast w całej zabawie niezmiernie ważne są bilety - a u nas na razie nawet w jednej linii tramwajowej są różne. Czy to nie zabawne, że w takich Niemczech bilet miesięczny na cały region już jest NOMINALNIE dużo, dużo tańszy niż łódzka migawka+migawka na kolej, nie mówiąc o miesięcznych na wszystkie pozostałe miasta, które w sobie zawiera?

Niezmiernie istotne jest stworzenie wygodnych węzłów komunikacyjnych gwarantujących łatwą przesiadkę. Nie może być tak, że z kaliskiego lezie sie 5 minut zanim dotrze się do tramwaju, niedopuszczalny jest spacerek przez park z fabrycznego. Powinny też powstać nowe przystanki dla kolei - m in Retkinia, Kopcińskiego, Srebrzyńska - również ściśle powiązane z komunikacją miejską.

No i nikt z Was dotychczas nie wspomniał o Piotrkowie. Jak kania dżdżu integracja regionu wymaga budowy linii Łódź - Piotrków wzdłuż istniejącego pasma osadniczego (tj. Łódź - Rzgów - Tuszyn - Piotrków)

Kolej aglomeracyjna ma ogromny potencjał. W takich Helsinkach jeździ co kilka minut, a mimo to w szczycie pociągi potrafią mieć po 5 dwuwagonowych składów. Przystanki co 1-2 kilometry, linie autobusowe w satelickich miasteczkach dowożą do dworca, dalej pociągiem. Na każdym z kierunków kursuje zestaw linii do różnego stopnia przyspieszonych - czyli przekładając na nasze jeśli między Zduńską Wolą a Łodzią pociąg jeździ co 10 minut, to niekoniecznie każdy musi sie zatrzymać w Chechle a co któryś pomknie bez zatrzymania w ogóle na stacjach pomiędzy.
Natomiast taka kolej w pełni mogłaby wystartować dopierow po wybudowaniu tunelu średnicowego.

A do tego jeszcze cała masa zagadnień związanych z powiązaniem tego wszystkiego z systemem autobusowym, wewnętrzną integracją autobusów, tramwajów, taktowanie rozkładów jazdy, wymuszenie na PLK inwestycji w gnijącą infrastrukturę w naszym województwie itp itd. Dużo pracy jeszcze...
Pozdrawiam!
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

wyrzucić samochody z Kilonki???-to niemożliwe przy budowie bulwaru Narutowicza-zresztą przemyslalem sprawe i tunel powinien zaczynac sie przy skrzyzowaniu Pilsudskiego i Kilinskiego-taka tendencja do chowania linii tramwajowych panuje w Niemczech czy w Austrii.Stąd taki pomysl.Pociag do Strykowa-hmm,tam chyba trzebaby zaczac cokolwiek wyremontowac-a wlasciwie wszystko postawic od nowa-ale to nasze PKP takie jest ze nie dba o nic.Powyzsze plany sa przyszlosciowe.Tunel pod Kilinskiego mozna zastapic metrem-ale o ile mi wiadomo-poki co tylko w Warszawie bedzie metro
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Kolego Smugler a ja sie powtorze EKONOMIA EKONOMIA i EKONOMIA, te plany moze i sa ambitne ale to inwestycje dlugoterminowe, bardziej dla naszych dzieci i wnukow, przynajmniej narazie mysle ze wiekszosc z nich nie dokonca potrzebna i przemyslana, poki co nalezaloby dbac o to co mamy i rozsadnie tym zarzadzac.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Łódź powinna się zainteresować połączeniem z Koluszkami nowoczensym taborem kolejowym. Obecnie Bedoń Justynów, Gałkówek, Koluszki jest zdominowany przez BUSiarzy, a cały teren od granicy Łodzi z Andrespolem do Koluszek jest naprawdę bardzo zamieszkały. Gdyby powstała tam częsta, w miarę szybka, nowoczesna i BEZPIECZNA kolej to z PKSów i prywaciarzy pozostaną raptem linie do Stróży, Borowej, Janówki i może jakaś jeszcze...

Tunel pod Kilińskiego nie powstanie, to jest raczej pewne.

Jeżeli rozpocznie się budowa RDA w połączeniu z kolejowym na Fabrycznym to kr. autobusową można zbudować przy Kilińskeigo, tak aby główne wyjście z dworca było przy kr. autobusowej i tramwajach na Kilińskiego. Można tam zainwestować w jakiś ciekawy plac dla oczekujących na MPK, PKS i PKP. Parkingi można przenieść w inne miejsca, np. w stronę Tuwima bądź Węglowej - to KM powinna być najważniejsza. Autobusy typu 51, 53, 56, itd. (obecne z Placu Dąbrowskiego) można dalej pokierować ul. Narutowicza, Uniwersytecką i utworzyć, powiększyć przystanki aby powstały tramwajowo-autobusowe. Ludzie jadący autobusem od strony Dołów przesiadali by się na 7, 9, 12, 13, może wkrótce 43, 43 Bis na Narutowicza przy Placu Dąbrowskiego, natomiast z drugiej strony na Narutowicza przy P.O.W. (obecny przystanek 57). Kilka autobusów z Placu Dąbrowskiego oczywiście nie zniknie, ale będą się tam tylko zatrzymywać, np. 57, a nie będzie krańcówki, kosztem której ma być poszerzony plac pod imprezy. Dodatkowo na nowy R.D.A. można skierowac takie linie jak 74 i 82.

Jeżeli chodzi o inny punkt Śródmieścia to ciąg Piłsudskiego i Mickiewicza należy zagospodarować pod biurowce, punkty obsługowe, centra handlowe, a same nieużytki przy Kilińskiego do poszerzenia skrzyżowania. Powinien tez powstać dworzec tramwajowy Centrum, który ułatwi przesiadkę. Z tamtych rejonów należy powyburzać najbardziej zaniedbane kamienice, stary w połowie nie używany Central i przenieść wszystko do tego najnowszego. Na miejscu starego mógłby powstań hotel, który byłby w sąsiedztwie tego, który napewno ma powstać przy Mickiewicza od Kościuszki od Piotrkowskiej - tuż przy może przyszłym dworcu tramwajowym.

Samo Śródmieście wymaga nowych połączeń. Do tej pory brakuje połączenia Plac Dąbrowskiego - al. Kościuszki/Struga i Nawrot oraz Plac Dąbrowskiego - Central. 57 nie do końca się sprawdza, bo dojeżdza jedynie pod Galerię Łódzką. Każdy chyba wie, jak to jest załatwiać kilka spraw w Śródmieściu w różnych miejscach i ile trzeba się najeździć. Oczywiście nowe połączenia powinny być też częste, aby ludzie nie jechali jednak z kilkoma przesiadkami.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

ZTCP do Koluszek to praktycznie tylko PKP jeździ - więc nie mów o zdominowaniu przez busiarzy (Justynów tak)
Tomasz.bu

Post autor: Tomasz.bu »

@smugler1990

Jak najbardziej wyrzucić samochody z Kilińskiego - a przynajmniej tranzyt międzydzielnicowy. Jak sie powołujesz na tendencję w Niemczech i Austrii to zwróć uwagę na to jak wyglądają tam centra miast, w kwestii ruchu samochodowego. A z resztą zawsze możesz sobie skiknąć do Krakowa. Tam jakoś mamy śródmieście z uspokojonym ruchem i wszystko gra. Nikt tramwaju, przynajmniej pod Śródmieściem, nie zakopuje. A i tam gdzie zakopuje - to tylko dziedzictwo megalomanii lat '80.

A i co do skłonności do kopania tuneli z tramwajem nie zgodzę się (jakieś przykądy może podpowiesz?). Jeśli się takowe tworzy, to raczej tam, gdzie trzeba się przebić pod jakąś nieusuwalną przeszkodą (np. tory kolejowe). Przypadki zakopywania tramwaju tak dla jaj są raczej sporadyczne, bo zwyczajnie zbyt drogie. Taniej jest ograniczyć ruch samochodowy w centrum, niż ładować gigantyczną kasę w ciężki do zbudowania tunel, tylko po to, by samochody stały w korku 30 zamiast 35 minut. O póżniejszym utrzymaniu tunelu nie wspomnę, jak i o rewitalizacji centrum, gdy to zajeżdżone jest samochodami.

A co do Strykowa - zwróć uwagę na to, że z linii tramwajowej do Strykowa korzystałby tylko tramwaj. Z kolejowej - kolej do Strykowa, Głowna, Łowicza, Warszawy jak i pociagi towarowe. Dość znacząca różnica, pomijając już ograniczenie prędkości tramwaju do 70km/h, a pociąg spokojnie pojechałby tam 120 km/h
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

A może zrobić odnogę od istniejącej linii kolejowej z Łodzi i Zgierza do fabryk w Strykowie ze stacją kolejową?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Budowanie tunelu jest drogie??Owszem jest to może ekstremalne rozwiązanie ale to co sie dzieje na Kilińskiego -korki na kilometr i stojące tramy-jest niedopuszczalne.Więc jak niby chcecie wywalić ruch z Kilińskiego-mamy już Pietryne i to wystarczy(bo i Pietryna ma swój udział w takiej sytuacji).Absolutnie nie zgadzam sie z teorią że samochody da sie wywalić z Kilińskiego-bo żeby można było to zrobić trzebaby kupić ze 100 nowych wagonów tramwajowych-co jest napewno droższe niż budowa tunelu.Dla pomysłu wywalenia samochodów z Kilonki zadaje pytanie-gdzie chcecie skierowac ruch samochodow osobowych(i nie tylko -do tego cieżarówek i autokarów).A przy okazji Łodzi należy sie przynajmniej namiastka metra-tylko do tego trzeba władz które umieją ściągnąć kase do skarbca i wykorzystać co nieco z UE .Do tego należy że centra w Niemczech nie mają powierzchni kwadrata 1km na 1km. Ciekawe jest to że we Wrocku można takie rzeczy zrobić-rozumiem Wrocek to bogatsze miasto-ale mamy w końcu UE i dotacje.
Tomasz.bu

Post autor: Tomasz.bu »

smugler1990 pisze:Budowanie tunelu jest drogie??Owszem jest to może ekstremalne rozwiązanie ale to co sie dzieje na Kilińskiego -korki na kilometr i stojące tramy-jest niedopuszczalne.

Jest. I dlatego tranzyt międzyosiedlowy powinien stamtąd zniknąć, choćby od zaraz. Pomnę tylko, że jak nie było możliwości przejazdu Kilińskiego na wprost przez Piłsudskiego, to sytuacja była w zasadzie opanowana.
smugler1990 pisze:Więc jak niby chcecie wywalić ruch z Kilińskiego-mamy już Pietryne i to wystarczy(bo i Pietryna ma swój udział w takiej sytuacji).

Nie wystarczy. Żeby dało sie zrewitalizować Śródmieście - potrzebne jest ograniczenie ruchu samochodów w Śródmieściu - i tak masz w każdym chyba mieście na zachód od Odry, a na wschód od Atlantyku. Obecnie na ulicach w łódzkim Śródmieściu przekroczone są wszelkie akceptowalne normy - hałasu i zanieczyszczeń powietrza, część wielokrtnie. Skutki doskonale widać - Zachodnia od 40 lat wygląda jak po bombardowaniu, Kilińskiego, jakby się właśnie wojna skończyła - nikt nie chce budować w Śródmieściu - bo nikt nie chce w nim mieszkać.
To co zawarłoby się w łódzkiej strefie ruchu uspokojonego (ograniczonej Północną, Targową, Piłsudskiego, Karskiego) nie ma wcale większej powierzchni niż obszar krakowski ruchu uspokojonego.
smugler1990 pisze:Absolutnie nie zgadzam sie z teorią że samochody da sie wywalić z Kilińskiego-bo żeby można było to zrobić trzebaby kupić ze 100 nowych wagonów tramwajowych

Ani nie 100 tramwajów, ani tunel nie jest tak tani. Do rzetelnej obsługi Kilińskiego wystarczyłoby dogęszczenie taktu 1, 4 i 5 do 7,5 minuty, a to z gigantycznym zapasem i zakłądając, że ulica zasiedliłaby się. Powtórzę - korków na Kilińskiego nie powodują mieszkańcy i nie spowodują mieszkańcy choćby było ich 4 razy więcej. Kilińskiego stoi dzięki tranzytowi.
smugler1990 pisze:Dla pomysłu wywalenia samochodów z Kilonki zadaje pytanie-gdzie chcecie skierowac ruch samochodow osobowych(i nie tylko -do tego cieżarówek i autokarów).

W to samo miejsce gdzie w Krakowie - na wewnętrzne obwodnice śródmieścia. Jak sama nazwa wskazuje tranzyt miedzydzielnicowy nie zmierza na Kilińskiego ani z Kilińskiego, tylko przewala się tam przejazdem.
smugler1990 pisze:A przy okazji Łodzi należy sie przynajmniej namiastka metra-tylko do tego trzeba władz które umieją ściągnąć kase do skarbca i wykorzystać co nieco z UE.

Łodzi nie jest potrzebne zaspokajanie wielkomiejskich kompleksów nibymetrem, tylko rzetelna praca nad nowoczesnym modelem obsługi komunikacyjnej.
smugler1990 pisze:Do tego należy że centra w Niemczech nie mają powierzchni kwadrata 1km na 1km.

Tym bardziej powinno Cię dziwić, że mają w tym centrum ruch ograniczony.
smugler1990 pisze:Ciekawe jest to że we Wrocku można takie rzeczy zrobić-rozumiem Wrocek to bogatsze miasto-ale mamy w końcu UE i dotacje.

A cóż takiego we Wrocku dało sie zrobić?

Pomysł budowy tunelu dla tramwaju pod Kilińskiego to gaszenie pożaru za pomocą ekskluzywnej wódki - ani tanie ani skuteczne.

P.S. Przejrzyj sobie taką stronę, autorstwa Łodzianina z resztą. Trochę sympatycznych fotek tramwajowych, z której bardzo wiele można się nauczyć o współczesnym mieście. Myślę, że pozwoli ona pokonać strach przed tym, czego w Łodzi jak dotychczas nie ma - nowoczesnym zarządzaniem transportem w mieście

http://www.p.lodz.pl/I35/personal/jw37/urbtr/tramshots.html
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

smugler1990 pisze:Budowanie tunelu jest drogie??

Nie, no cos ty, tanie jak barszcz :twisted: . Za km tunelu cos ok 230 mln zl, budowanego metoda odkrywkowa 120 mln zl/km. Przypomne ze budowa LTRu (15 km torowiska, nowy tabor itd.) to niewiele ponad 200 mln zl.
smugler1990 pisze: Absolutnie nie zgadzam sie z teorią że samochody da sie wywalić z Kilińskiego-bo żeby można było to zrobić trzebaby kupić ze 100 nowych wagonów tramwajowych-co jest napewno droższe niż budowa tunelu.

A co ma nowy tabor do ograniczenia ruchu samochodow? Aby zamknac ulice dla ruchu kolowego wcale nie trzeba kupowac nowego taboru. Natomiast aby wybudowac tunel, i poscic tam tramwaje z identyczna czestotliwoscia jak obecnie, to potrzeba kilkudziesieciu nowych wagonow...przyczyna jest prosta, wagony z serii 105/805Na nie spelniaja wymogo przeciw pozarowych i nie moga jezdzic w tunelach.

Co do funduszy z UE, to Lodz dostala ich wiecej na rozwoj KM niz wroclaw (LTR i Kilinskiego-Pomorska). We Wroclawiu nikt nie buduje tunelu, jedyny taki jest budowany w Krakowie i to z wielkimi bulami, koszty astronomiczne.

Aleksej
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

wytrasowanie pewnych nowych korytarzy w obszarze śródmiejskim, w tym 2 odcinków tunelowych (po 600 –700 m każdy + rampy zjazdowe i wyjazdowe),
budowę kilkunastu nowych lub zmodernizowanych i zintegrowanych węzłów przesiadkowych,
-nadal twierdzicie że we Wrocku nic sie nie robi??Dodam jeszcze że we Wrocku zabudowa rowniez jest gesta i jest wysoki poziom wod grontowych.Mozna-mozna !!!
Tomasz.bu

Post autor: Tomasz.bu »

No ale skąd to cytat i kiedy to będzie realizowane? Poza tym nikt nie mówi, że jest to technicznie niemożliwe - tylko, że kompletnie zbędne.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Dlaczego kompletnie zbędne-dla mnie tak można rozwiazać problem korków na Kilińskiego-choć przyznaje jest to wizja do zrealizowania za jakies 10 lat-co do waronkow eksplatacji wagonow tramwajowych -zamiast 805-ek można kupić używane wagony z Niemiec-które są już przystosowane do jazdy w tunelu-środki z UE -czyli miasto wydaje na to z jakieś 60 mln złotych -czyli jak zakup 6 Citków i jeszcze zostaje 6 mln -wiec nie jest to takie wcale drogie-choc prawda jest taka że należy też wziąść też kredyt na 75%[bo UE oddaje kase dopiero po robocie]-wiec koszta okolo 70 mln [no bank ma procenty(chyba że inną metodą uzyska sie pieniądze)
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Sorki ale...
1) skąd wagony z Niemiec?
2) skąd pewność że UE skredytuje?
3) i skąd pewność że na 75%?
4) W oóle bez sensu projekt.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

rkplodz:Sorki ale...
1) skąd wagony z Niemiec?
2) skąd pewność że UE skredytuje?
3) i skąd pewność że na 75%?
4) W oóle bez sensu projekt.
1) A to jest ważne skąd-po prostu używane m8c albo m8s. 2)Jak pokaże sie im co sie robi na Kilińskiego 3)ba Wrocek umie na 85 (naprawde)
4)w jakim sensie bez sensu [pojedzcie sobie jakos tak o 14-15 to zmienicie zdanie).Metro też jest drogie a Wa-wa je ma -wiec my jako drugie miasto w Polsce powinnismy tez cos uzyskac .
P.S
Do moich postulatow dorzucam projekt przebudowy RLL
ODPOWIEDZ