[Ozorków] Tramwaj '46', a prywaciarze

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

[Ozorków] Tramwaj '46', a prywaciarze

Post autor: SEC »

Wczoraj po Autosanie chodziła konduktorka z kasą fiskalną. Szkoda, że nie chciało się kierowcy podjechać blizej Placu Dąbrowskiego. Wysadził mnie na Sterlinga przy Pomorskiej.
/Fragment wypowiedzi nawiązującej do tematu "Wieści z Rosanowa"./

Taka refleksja: Nie dziwię się, że ludzie wolą jechać autobusem, a nie 46. Jak mi uciekło 46 to cudem za 5 min. przy głównym placu w Ozorkowie podjechał autosan Stojeckich. Już zaraz na granicy Ozorkowa autobus minął 46, które trzęsło się niemiłosiernie na starych, krzywych torach. W ostateczności prawie dogoniłem jeszcze jedno 46. Minusem było jednak to, że kierowca pojechał Zachodnią, gdzie stałem w korku mimo, że nikt na Limance nie chciał wysiąść. Gdyby tak położyć nowe tory (solidne, jak pod ŁTR) na odc. Zgierz-Ozorków to tramwaj byłby górą. 46 naprawdę ostatnio mało osób jeździ. Za to busy są strasznie oblegane. Wyjątek to 11, która dojeżdza na Plac Kilińskiego, gdzie Stojeccy już nie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Proponuję się, Adrian, przejechać 46 w dzień roboczy - wtedy jest o wiele pełniejsze. Po przedłużeniu 46 na Choćki naprawdę busiarze to odczuli.
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

ale Stojeccy to nie jedyni busiarze, poza tym proponuje jazde w godzinach szczytu w tygodniu, jak od lucmierza jest korek do Lodzi, tramwaj jest potrzebny, poza tym tramwaj tanszy, kiedys jezdzil pelniejszy, ale rentownosc pozostaje, mysle ze jak tabor MKT uzupelni to 46 zno wwygra z prywaciarzami. A ten Autosan napewno Stojeckich ? Bo nie kojarze by oni mieli je w swoim liniowym taborze, i nie kojarze by Stojeccy dojezdzali do pl. Dąbrowskiego ??
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Domyślam się jak wygląda sytuacja z 46 w dzień roboczy. Linia ta łączy Zgierz i Ozorków z politechniką oraz jako-tako z centrum. Wczoraj dużo ludzi wsiadło w Zgierzu na Rynku, lecz jechali w okolice Proboszczewic (do Ozora już mało). Gdyby był tam autobus Markabu nie wiem, czy frekwencja na 46 by ostro nie zmalała. Pamiętam jak podczas wycieczki GT8 gdzieś na trasie Zgierz-Ozorków wsiadali grzybiarze Obrazek. Gdyby wkońcu wyremontować tory, puścić coś w zamian za reszte 803-jek to nie byłoby sytuacji, w których w weekendy na trasie Zgierz-Ozorków jedzie 5-10 osób, a obok "jedynką" napchany ludźmi Autosan prywaciarza. Po wymianach ludzie woleliby szybki i nowoczesny tramwaj.

Prywaciarze odczuli po przedłuzeniu 46, ale ZDiT chciał raczej 46 połatać dziury tam, gdzie jest tylko jedna linia tramwajowa (Pabianicka - 11, Politechniki i Gdańska - 15, Nowomiejska - 4). Podobnie jest 43. Niby czemu nie może jechać przez Narutowicza? Ponieważ po nie dokońca udanej reformie w 2001 roku ZDiT musi łatać dziury. 43 i 46 są oblegane na Pomorskiej, Politechniki (w weekendy), gdy 15 jedzie kilka minut za MKT. Jedyne co się w tym wszystkim udało to poprowadzenie 46 przy politechnice - w dni robocze naprawdę chętnych z Radogoszcza, Zgierza i Ozora nie brakuje. Dzięki temu samo poprowadzenie na Chocianowice wydaje się dobre. Gorzej z 43.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

'46' pomaga na Politechniki jak zaczynają się lub kończą zajęcia, poza tym raczej pustawo. Parę razy przejechałem się w dni robocze na budowę A2 i mniej więcej od Starego Rynku w Zgierzu w stronę Ozorkowa robiło się gęsto. ZTCW przy DK1 nie ma przystanków autobusowych i dzięki temu jest frekwencja w tramwaju. No i korki...
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Nie mów że 46 na Politechniki jest puste Obrazek Tam tłok w 15 i 46 zaczyna się ok 7 rano a kończy ok 17 nawet jeżeli nie o 18 Obrazek NIe raz to odczułem na sobie ale w 803 jak by był GT8 szczelnie by się wypełnił ale przynajmniej by nie zgnietli człowieka Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

No wczoraj faktycznie ludzi było dużo, ale tylko od Politechniki do Placu Wolności, czyli tam gdzie dalej jeździ tylko '15. Pozatym to '46 zjawiło się 3-4 min. przed '15, więc to wszystko tłumaczy (sobota).
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Ale dzięki temu odciązyło 15 i stało się bardziej rentowne Obrazek
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Kolego Adrian a czemu sie tak kolega tego Autosana uczepil, na tej trasie kursuja tylko dwie h9 prywaciarzy i to po generalce, tabor prywaciarzy mozna ocenic na dobry, reszta h9 to kursy pksowskie, prywaciarze tez wypchani wlasciwie jezdza tylko do Zgierza, a dalej pustkami nie liczac godzin szczytu. Mysle ze narazie jest rownowaga 46 i busiarze sa tak poustawiani ze dziela sie po rowno, tramwaj zawsze bedzie tanszy a autobus szybszy pomiedzy zgierzem a ozorkowem, bo dalej korki sie zaczynaja
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

@Adrian: OIDP to nie ZDiT chciał połatać dziury a MKT zaproponowało taką trasę na przedłużenie (jeszcze wtedy chodziło o 45 za utracone brygady po 41).
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

A przedłużenie miało na celu zapewnienie pracy wszystkim motorniczym którzy byli zagrożenie zwolnieniem po likwidacji 45. A tak na marginesie dziwi mnie polityka TP bo z jednej strony zwalniają motorniczych ze względu na ich nadmiar. A z drugiej strony ostatnio pojawiły się w niektórych wagonach ogłoszenia o zatrudnieniu motorniczych i kierowców z kat. D. Chyba że sa to jakies stare kartki z zamierzchłej przeszłości ale na takowe nie wyglądają Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Nie, to nie stare kartki. Info pojawiło się także np. na stronie www.tramwajepodm.lodz.pl .
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

SZAUTER pisze:Nie mów że 46 na Politechniki jest puste Obrazek Tam tłok w 15 i 46 zaczyna się ok 7 rano a kończy ok 17 nawet jeżeli nie o 18 :twisted: NIe raz to odczułem na sobie ale w 803 jak by był GT8 szczelnie by się wypełnił ale przynajmniej by nie zgnietli człowieka :)

Tłok generują szkoły i polibuda, zazwyczaj o pełnych godzinach; koło w pół do już są puchy. Najgorzej jest, gdy najpierw jest parówa, a dopiero za nią '15'. Sporo ludzi wsiada w parówę i wysiada przy Mickiewicza lub Zielonej, by się przesiąść. Szkoda, że zniknęła '27', a '98' nie jedzie przez Politechniki. Rozumiem, że 16-minutowy takt '46' wymuszają mijanki? bo lepsze byłoby 15min.
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Kilka postow wczesniej pisale ze Stojeccy nie posiadaja Autosanow, niestety zakupili H9 i puszczaja regularnie, dziwi mnie to troche, od pewnego czasu stawiali na dobry sprowadzany tabor, dzieki czemu zyskiwali uznanie w oczach pasazerow, a teraz wystawiaja H9 ktora lekko mowiac nie jest w najlepszym stanie
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Mam pytanie :> Czy motorniczy sprzedają jeszcze w 46 bilety zgierskie? :> Prawdę mówiąc, już ze 2 lata nie jechałem na zgiersko-ozorkowskim odcinku, a łódzkie to zawsze mam :>
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Jak tylko maja to tak, jeszcze sie nie spotkalem by nie mieli. Jednak warto miec odliczona kwota aby mieli wydac.
ODPOWIEDZ