[Pabianice] Linia P

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

CDP - Ciąg dalszy Panowie ?? Obrazek

Dobrze, że linia będzie skomunikowana na Choćkach, a czy n4 skomunikowane będzie N4P Obrazek ??
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Jestem pod wrażeniem!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Te ABCDP można bardzo łatwo wytłumaczyć:
A - wyjeżdża z Helenówka/Chocianowic
B - dojeżdża do Chocianowic/Helenówka
C - wagon niskopodłogowy
D - duże prawdopodobieństwo awarii podstacji ;>
P - skomunikowane z P

Oczywiście należy się postarać żeby wszystkie kursy poza trzema dziennie były oznaczone pełnym schematem i żeby było co najmniej 10 (a co, europejski standard) kolumn z czasami jazdy.

(mam nadzieję, że ZDiT nie podchwyci mojego pomysłu i rozumowania Obrazek )
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Zerknijcie lepiej na czasy przejazdu 11 w nowym rozkładzie...
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Powiem tak: Jestem lekko zdziwiony wydłużeniem czasu przejazdu Obrazek
Obrazek
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Co sie dziwic, nie dzialaja jeszcze wszystkie zwrotki elektryczne to trzeba im wydluzyc troszke czas. Rowniez OSSR nie zacznie dzialac z dnia na dzien, najpierw trzeba dostroic system i wszystko przetestowac. To moze potrwac kilka miesiecy i spodziewalbym sie zmian rozkladow jazdy na LTRowskich liniach co kilka tygodni.

Aleksej
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Zasadniczo to mnie to nie dziwi (zwłaszcza, że wydłużenie czasu dotyczy właściwie tylko południowego odcinka trasy, gdzie nadal trwają prace sporo utrudniające ruch). Bardziej dziwi mnie Obrazek że wcześniej czasy wyśrubowano.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A co się dzieje z tymi zwrotnicami? To będą zwykłe zwrotnice sterowane na podczerwień z panelu czy będą automatyczne i sprzężone z OSSR (czyt. zależnie od tego jaka linia podjedzie pod skrzyżowanie, zwrotnica przełączy się odpowiednio)
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Póki co pojawiają się zwykłe odbiorniki podczerwieni. I słusznie, nawet jak OSSR ruszy, to nie zaszkodzi kompatybilność ze starym systemem.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Bedzie sterowanie radiowe i rowniez na podczerwien, przynajmniej do czasu az znaczaca wiekszosc tramwajow nie bedzie mialo sterowania radiowego.

A problemem sa napedy zwrotnic, Bombardier nie wyrabia sie z produkcja Obrazek

Aleksej
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 30 sierpnia 2008 r. pisze:Ponad milion za autobus do Łodzi

Urząd Miejski w Pabianicach szacuje koszty utrzymania linii autobusowej do Łodzi w przypadku, gdyby nie udało się porozumieć z MPK w kwestii świadczenia usług komunikacji tramwajowej w mieście. Łódzki przewodnik wypowiedział miastu umowę na początku lipca.

– Nadal chcemy utrzymać tramwaj w Pabianicach, trwają rozmowy na ten temat. Gdybyśmy jednak nie ustalili wspólnego stanowiska z MPK, musimy myśleć o czymś zastępczym – podkreśla Jarosław Cichosz, wiceprezydent Pabianic.

Roczne koszty utrzymania linii autobusowej do Łodzi szacuje się obecnie na koło 1 mln 200 tys. złotych. Znaczna część tej sumy (mówi się o 60-70 proc.) miałaby być pokrywana z wpływów ze sprzedaży biletów. Mimo to kwota i tak jest duża, bo obecnie miasto płaci za utrzymanie torowiska tramwajowego tylko 400 tys. złotych.

Jeśli nic innego, to może w końcu kasa przekona do tramwaju :)
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Linia autobusowa do Łodzi jest potrzebna, nawet dwie. Ale nie zamiast tramwaju.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

To 1,2 mln to chyba koszty linii autobusowej Pabianice - Chocianowice...
Bez amortyzacji (bo trzeba autobusy kupować raz na 12 lat, o czym Z.Sysio, bo to on obliczał, nie pomyślał).
A wpływy z biletów chyba nieco przeszacowane.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SzK, łącznie zmieniany 2 razy.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Przede wszystkim trzeba by zakupić tabor przegubowy, ten który jest nie zastąpi tramwaju.
Ale lepiej na razie nie rozważać takich opcji. Dychto powiedział w ostatni piątek, że za jego kadencji o rezygnacji z tramwaju mowy nie będzie.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Ale kadencja się zawsze kiedyś kończy Obrazek

Swoją drogą - ciekawe jakby to wyglądało w wykonaniu MZK - 1 kurs na godzinę? Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Wyglądałoby to tak, trzy kursy na godzinę , ale
np 7:00, 7:01, 7:02, 8:00, 8:01, 8:02 - bo przecież dużo osób chce jechać o jednej porze.

Poza tym, liczba autobusów (nawet z Solarisami) oraz problemy z kierowcami nie pozwalają na uruchomienie linii z dużą częstotliwością dalej niż do Chocianowic. No chyba, że co godzinę...

Dychto pewnie nie będzie się ubiegał o reelekcję z racji wieku.
Bo szanse by jakieś miał.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Dychto pewnie nie będzie się ubiegał o reelekcję z racji wieku.

?! Nie przesadzaj.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Dychto ma 63 lata, więc za dwa lata będzie 65.
I podczas ewentualnego podejmowania decyzji, czy startować, na pewno będzie brał to pod uwagę.
Zwłaszcza, że miałby szanse.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Express pisze:Pabianiczanie będą płacić więcej za przejazdy tramwajem. Miejskie Przedsiębiorstwo
Komunikacyjne z Łodzi zdecydowało już bowiem o wprowadzeniu 20-procentowej podwyżki cen
biletów na linii P, która łączy Pabianice z zajezdnią w Chocianowicach. Za bilet normalny trzeba
będzie zapłacić 2,40 zł, a za ulgowy 1,20 zł. Nowe stawki mają wejść w życie od 3 listopada.


MPK tłumaczy konieczność wprowadzenia podwyżki względami ekonomicznymi. – Drożeje prąd, wzrosły też koszta pracy i inne wydatki
związane z eksploatacją. Linia P to linia komercyjna, która utrzymywana jest głównie z wpływów ze sprzedaży biletów – podkreśla Bogumił Makowski z biura prasowego MPK. – Ulgi na przejazdy
uchwalone przez pabianicką Radę Miejską i ustalone
z przedsiębiorstwem nadal będą obowiązywać. MPK chce wprowadzić podwyżkę cen biletów tramwajowych, mimo iż Rada Miejska Pabianic nie zgodziła się na taki krok.
– Będziemy się zastanawiać, jakie w tej sytuacji podjąć działania prawne, bo kolejny już raz MPK podnosi ceny biletów mimo braku zgody rady.
Zgodnie z porozumieniem międzygminnym, dotyczącym komunikacji tramwajowej w naszym mieście, radni powinni ją wyrazić – zapewnia Jarosław Cichosz, wiceprezydent Pabianic. W ciągu kilku najbliższych
dni wiceprezydent Cichosz ma się spotkać w tej sprawie z Jarosławem Wojcieszkiem, wiceprezydentem Łodzi. Urzędnicy dyskutować będą także na temat dalszej obecności linii tramwajowej w Pabianicach po wypowiedzeniu w lipcu przez MPK umowy dotyczącej świadczenia tych usług w mieście. Od tego czasu przewoźnik działa, wypracowując jedynie roczny okres wypowiedzenia umowy. TEKST I FOT. (DEP)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SzK, łącznie zmieniany 2 razy.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

1. Busiarze już się cieszą.
2. MZK też mogłoby się cieszyć, ale właśnie rozdzielono część wspólnych przystanków, poza tym MZK ciągle nie jeździ do Łodzi.
3. MPK samo pod sobą dołki kopie. Wiem, że nie ma dotacji i że wpływy ze sprzedaży biletów są jedynymi, ale... 2,40 zł to za dużo jak na te warunki. Mogli zwiększyć do 2,20 zł - to byłoby bardziej racjonalne.
4. Tramwaj ludziom zbrzydnie jeszcze bardziej.
5. Wizja ŁTRu nie nabierze rozpędu, za to wizja rzeczywistego zakończenia współpracy z MPK jak najbardziej. To się niestety raczej nie skończy dobrze.
Zablokowany