[Pabianice] Linia P
Tak. Umowa z PKS im się kończy. Ale... mogliby to zgrać z N4 porządnie.
Tym bardziej, że od 1 lipca MZK zawiesiło całotygodniowe kursy N - teraz są tylko od czwartku do soboty.
Edit 17:00 - orientuje się ktoś, czy kursy na odcinku Mały Skret - Chocianowice będą współfinansowane przez ZDiT?
I czy w nocy należy spodziewać się wagonów solo?
Tym bardziej, że od 1 lipca MZK zawiesiło całotygodniowe kursy N - teraz są tylko od czwartku do soboty.
Edit 17:00 - orientuje się ktoś, czy kursy na odcinku Mały Skret - Chocianowice będą współfinansowane przez ZDiT?
I czy w nocy należy spodziewać się wagonów solo?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Odcinek Chocianowice - Maly Skret w kursach nocnych nie bedzie wspolfinansowany przez ZDiT. Nocne kursy beda wykonywaly solowki. P w nocy to dowozowka dla motorniczych, czasy przystazdow i odjazdow zostaly ustalone przez zajezdnie pod katem swoich pracownikow. Chociaz przy zmianie rozkladu P postaram sie zalatwic aby zsynchronizowano kursy z N4. Ogolnie jak juz cos ma jezdzic w nocy do Pabianic to stwierdzono ze warto przy okazji zabierac pasazerow.
Aleksej
Aleksej
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Tylko zastanawia mnie, którzy motorniczowie będą wracać z pracy o 1 w nocy
No i żeby ludzie nie protestowali przeciw telepoczącemu się nocą tramwajowi... Bo już teraz pierwsze kursy o 4 poważnie irytują mieszkańców budynków oddalonych o 200 metrow od torowiska
No i żeby ludzie nie protestowali przeciw telepoczącemu się nocą tramwajowi... Bo już teraz pierwsze kursy o 4 poważnie irytują mieszkańców budynków oddalonych o 200 metrow od torowiska
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Tramwaj jest głośny - szczególnie na pabianickich torowiskach. Na pewno da się we znaki ludziom, którzy mieszkają obok linii tramwajowej.
Czy pomysł chwyci? Komercyjnie na pewno nie. Pewnie jacyś pasażerowie będą - tym bardziej, że MZK zlikwidowało kursy N w środku tygodnia.
Ale obawiam się raczej, że spora część nocnych pasażerów to będą rozmaici menele, którzy będą się zataczać gdzieś po Łaskiej albo Warszawskiej i nagle niespodziewanie nadjedzie dla nich tramwaj.
Poza tym jak będą egzekwowane opłaty? W nocnych kontrolerów wątpię. W uczciwość niektórych nocnych pasażerów jeszcze bardziej.
Czy P może zagrażać N-ce MZK? Raczej uzupełniać.
N nie dojeżdża wszędzie tam, gdzie P. Np. ciąg Warszawska-Zamkowa na dużym odcinku między Dużym Skrętem a SDH-em oraz Łaska na odcinku od Zielonej Górki do Dworca.
Poza tym N służy raczej jako rozsądny transport na trasie Łódź-Pabianice. Przypuszczam, że więcej nocnych pasażerów P będzie wewnątrz Pabianic bądź do Ksawerowa - ci, którzy wiedzą, że jest tramwaj i gdzie jedzie, a niekoniecznie chcą płacić za taksówkę.
Pasażerowie na trasie Łódź - Pabianice też na pewno będą - z musu, bo N nie zawsze kursuje. A jak potrzebują transportu, to go wykorzystają.
Nie sądzę, by P odebrało wielu pasażerów N. P zamiast N wybiorą co najwyżej ci, którzy od N muszą do swoich domów spory kawałek dochodzić (czyli 2 wspomniane odcinki).
Ci, którzy wybiorą P mogą trochę zaoszczędzić. Bilet ulgowy na P (o ile w ogóle go kupią) po mieście lub do Ksawerowa kosztuje złotówkę, a z 30-minutowym do Łodzi 2,20 zł.
Ulg na N nie ma - bilet po mieście to 3 złote (o 2 złote więcej), do Ksawerowa 3,60 zł (o 2,60 zł więcej), a do Łodzi 5 zł (2,80 więcej).
N ma jedną wielką zaletę w porównaniu do P - jest połączeniem bezpośrednim z centrum Łodzi. Gdyby uwzględniać czas na przesiadkę (niekoniecznie sympatyczną), to podróż tramwajem może być zwyczajnie dłuższa. Poza tym w N panuje raczej względny spokój. W P na pewno będzie więcej niechcianych pasażerów.
Czy pomysł chwyci? Komercyjnie na pewno nie. Pewnie jacyś pasażerowie będą - tym bardziej, że MZK zlikwidowało kursy N w środku tygodnia.
Ale obawiam się raczej, że spora część nocnych pasażerów to będą rozmaici menele, którzy będą się zataczać gdzieś po Łaskiej albo Warszawskiej i nagle niespodziewanie nadjedzie dla nich tramwaj.
Poza tym jak będą egzekwowane opłaty? W nocnych kontrolerów wątpię. W uczciwość niektórych nocnych pasażerów jeszcze bardziej.
Czy P może zagrażać N-ce MZK? Raczej uzupełniać.
N nie dojeżdża wszędzie tam, gdzie P. Np. ciąg Warszawska-Zamkowa na dużym odcinku między Dużym Skrętem a SDH-em oraz Łaska na odcinku od Zielonej Górki do Dworca.
Poza tym N służy raczej jako rozsądny transport na trasie Łódź-Pabianice. Przypuszczam, że więcej nocnych pasażerów P będzie wewnątrz Pabianic bądź do Ksawerowa - ci, którzy wiedzą, że jest tramwaj i gdzie jedzie, a niekoniecznie chcą płacić za taksówkę.
Pasażerowie na trasie Łódź - Pabianice też na pewno będą - z musu, bo N nie zawsze kursuje. A jak potrzebują transportu, to go wykorzystają.
Nie sądzę, by P odebrało wielu pasażerów N. P zamiast N wybiorą co najwyżej ci, którzy od N muszą do swoich domów spory kawałek dochodzić (czyli 2 wspomniane odcinki).
Ci, którzy wybiorą P mogą trochę zaoszczędzić. Bilet ulgowy na P (o ile w ogóle go kupią) po mieście lub do Ksawerowa kosztuje złotówkę, a z 30-minutowym do Łodzi 2,20 zł.
Ulg na N nie ma - bilet po mieście to 3 złote (o 2 złote więcej), do Ksawerowa 3,60 zł (o 2,60 zł więcej), a do Łodzi 5 zł (2,80 więcej).
N ma jedną wielką zaletę w porównaniu do P - jest połączeniem bezpośrednim z centrum Łodzi. Gdyby uwzględniać czas na przesiadkę (niekoniecznie sympatyczną), to podróż tramwajem może być zwyczajnie dłuższa. Poza tym w N panuje raczej względny spokój. W P na pewno będzie więcej niechcianych pasażerów.
Rozkład jazdy linii P w pdf
Dni robocze
http://www.mzkpabianice.republika.pl/tramwaje/rozklad/Pr.pdf
Soboty
http://www.mzkpabianice.republika.pl/tramwaje/rozklad/Ps.pdf
Niedziele
http://www.mzkpabianice.republika.pl/tramwaje/rozklad/Pn.pdf
Mam nadzieję, że bez błędów
Dni robocze
http://www.mzkpabianice.republika.pl/tramwaje/rozklad/Pr.pdf
Soboty
http://www.mzkpabianice.republika.pl/tramwaje/rozklad/Ps.pdf
Niedziele
http://www.mzkpabianice.republika.pl/tramwaje/rozklad/Pn.pdf
Mam nadzieję, że bez błędów
Marcin pisze:Właśnie przypuszczam, że będzie im wszystko jedno, czy ktoś zapłaci czy nie. Bo przecież tak czy siak tramwaj musi jechać... A na pewno motorniczowie nie będą mieli ochoty wykłócać się z nocnymi pasażerami.
Wcale bym się nie zdziwił, gdyby jednak dla wygody i komfortu motorniczych wprowadzili wchodzenie tylko pierwszymi drzwiami lub częstsze kontrole
prof_klos pisze:Pierwsza linia tramwajowa całodobowa. Ewenement na skalę krajową
W GOPie już nie ma nocnych tramwajów?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez geograf, łącznie zmieniany 1 raz.
geograf pisze:Marcin pisze:Właśnie przypuszczam, że będzie im wszystko jedno, czy ktoś zapłaci czy nie. Bo przecież tak czy siak tramwaj musi jechać... A na pewno motorniczowie nie będą mieli ochoty wykłócać się z nocnymi pasażerami.
Wcale bym się nie zdziwił, gdyby jednak dla wygody i komfortu motorniczych wprowadzili wchodzenie tylko pierwszymi drzwiami lub częstsze kontrole
Ale automaty są po środku.
geograf pisze:prof_klos pisze:Pierwsza linia tramwajowa całodobowa. Ewenement na skalę krajową
W GOPie już nie ma nocnych tramwajów?
Na pewno są w Toruniu i Poznaniu.
Trochę nie łapię. Bardziej sie opłaca MPK uruchomić zajezdniowy tramwaj niż autobus? To ilu motorniczych pracuje na tych Choćkach a dojeżdża do Pabianic, setka? Dziwaczne, jak dla mnie.
Podobno to kilka osób. Ale czy wszyscy mieszkają w bezpośrednim sąsiedztwie linii tramwajowej? Autobus dojedzie wszędzie, tramwaj nie.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
W GOPie już nie ma nocnych tramwajów?
Na pewno są w Toruniu i Poznaniu.
Ta, ale tam specjalne oznaczenia nocne - a tu całodobowa
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez prof_klos, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
ZMIANA NA LEPSZE
9 sierpnia zmieniają się rozkłady jazdy m.in. linii 11 oraz P.
Odjazdy będą lepiej skomunikowane w Chocianowicach !
Jadąc z Pabianic do Łodzi będą 4 minuty na przesiadkę.
W drugim kierunku - 5 minut (11-ki z centrum się spóźniają...)
W dni wolne 6 lub 7 minut (teraz było 12...)
W rozkładzie jazdy 11-ki kursy skomunikowane z linią P
będą oznaczone literą "p".
Wreszcie !
Odjazdy będą lepiej skomunikowane w Chocianowicach !
Jadąc z Pabianic do Łodzi będą 4 minuty na przesiadkę.
W drugim kierunku - 5 minut (11-ki z centrum się spóźniają...)
W dni wolne 6 lub 7 minut (teraz było 12...)
W rozkładzie jazdy 11-ki kursy skomunikowane z linią P
będą oznaczone literą "p".
Wreszcie !
Re: ZMIANA NA LEPSZE
Mogliby też oznaczyć tak jedenastki: "11P" Może ludziom by łatwiej też byłoSzK pisze: W rozkładzie jazdy 11-ki kursy skomunikowane z linią P
będą oznaczone literą "p".