[Pabianice] Linia P
ukalo pisze:Dołki to kopią pod sobą Pabianice. Polskie realia wyglądają tak, że KM trzeba dotować. Jak ktoś chce mieć tramwaj za darmo, a do tego dyktować warunki, to ja przepraszam...
Pabianice wykopały przed sobą dołki parę lat temu, więc teraz pozwoliłem to sobie pominąć - oczywista oczywistość, niestety. Jedyne na co można mieć nadzieję, to że będzie podpisana nowa umowa z MPK na normalnych warunkach, czyli z dotacją.
Tylko czy tak napięte stosunki na linii MPK - Urząd Miasta pozwolą na rzeczywiste porozumienie?
ukalo pisze:Dołki to kopią pod sobą Pabianice. Polskie realia wyglądają tak, że KM trzeba dotować. Jak ktoś chce mieć tramwaj za darmo, a do tego dyktować warunki, to ja przepraszam...
Wytłumacz to niektórym zatwardziałym łbom z UM w Pabianicach i nie tylko z UM. Będziesz wielki.
A jak byś porozmawiał na temat komunikacji Łódź - Pabianice
z dziennikarzem jednej z lokalnych gazecin to byś się zdziwił, co może siedzieć w głowie człowieka.
MZK i linia dzienna do Łodzi - buhahahahahahahahahahaha.
Habura na łamach "Żenady Pabianic" już to zapowiada.
Tylko, że zamiast puścić autobusy z miejsc nie obsługiwanych przez tramwaj, to będzie autobus kursujący wzdłuż ruiny torów.
Jak zaczną grzebać przy Ikei i gdy ona ruszy to będziemy mieli wąskie gardełko, na którym w godzinach szczytu odstoimy parę minutek...
A pewnie bilety na linii do Łodzi będą sprzedawane u kierowcy, co znacznie wydłuży czas jazdy.
Tłumaczenie pana Cichosza (z którym raz rozmawiałem), i innych, dlaczego nie można dać autobusu z Bugaju - bo są busy i PKS.
One są, bo nie ma niczego innego, ale tego też nikt nie jest w stanie zrozumieć.
Cichosz pojedzie pewnie pomachać szabelką i wróci w chwale jak to obronił biedną owieczkę (hmm, baranów?) przed wilkiem...
Super, zrobić coś źle, przekonując innych, że to jest dobre, w dodatku samemu będąc przekonanym, że jest to dobre.
A to nie jest dobre, to tylko ślepota...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SzK, łącznie zmieniany 1 raz.
Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 15 listopada 2008 r. pisze:Miasto zaskarży nowe ceny biletów?
Pabianice nie dają za wygraną w kwestii podwyżki cen biletów tramwajowych na linii P, jaką 3 listopada wprowadziło MPK. W czwartek wiceprezydent Pabianic Jarosław Cichosz spotkał się w tej sprawie z wiceprezydentem Łodzi Jarosławem Wojcieszkiem.
– Przekazałem wiceprezydentowi kilka naszych wniosków. Poinformowałem również, że bierzemy pod uwagę podjęcie dalszych kroków sądowych w kwestii wprowadzonej przez MPK podwyżki, na którą pabianiccy radni zgody nie wyrazili, a naszym zdaniem powinni – zapewnia wiceprezydent Cichosz.
Władze Pabianic chciałyby również, by w Chocianowicach MPK ustawiło wiaty dla pasażerów korzystających z linii P oraz by przedłużono trasę tego tramwaju aż do placu Niepodległości.
– Poruszaliśmy także kwestię poprowadzenia Łódzkiego Tramwaju Regionalnego w Pabianicach. Na studium wykonalności i dokumenty aplikacyjne potrzeba nam 200 tys. złotych. Chcemy, by Łódź i Ksawerów partycypowały w kosztach – podkreśla wiceprezydent Cichosz.
Łódź miałaby dołożyć 70 tys. złotych, Ksawerów 30 tys. złotych, a resztę pokryłyby Pabianice. Miasto ma się starać o dofinansowanie budowy ŁTR z funduszy unijnych.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Ta, masakra. Chcą więcej a z biletów mniej.
Dziś mnie zaskoczył rozkład jazdy tramwaju - wyszczególnione zostały "poniedziałek", "wtorek-piętek", "sobota", "niedziela i święta". Komicznie to wygląda. Ma to związek z wymianą zwrotnic na trasie oraz modernizacją sieci. Dziś do południa jeździło Z11. Obsługa składała się na trzy autobusy:
- Jelcz 121MB 2603.
- Mercedes Conecto 26XX.
- Mercedes O405GN 2859.
Na przystanku "Tkaniny Techniczne" stał Nadzór Ruchu.
Autobusy łapały wielkie opóźnienia ze względu na to, że kieroiwca prowadził sprzedaż biletów. Wydanie biletu, reszty, przyjęcie pieniędzy, informacja zdezorientowanych pasażerów - bite 2 minuty w plecy na każdym przystanku. Rozkład jazdy był i jest czystą fikcją. Mimo to, Nadzór sumiennie notował wszelkie odjazdy.
Autobusowe zapełnienie wyglądało całkiem nieźle.
Ciekawostka - zburzono samotny dom przy przystanku "Mierzejowa" od strony budowanej IKEA. Przystanek nie do poznania. Dotychczas ten budynek był swoistym oznacznikiem miejsca. Ano, czasy się zmieniają.
Dziś mnie zaskoczył rozkład jazdy tramwaju - wyszczególnione zostały "poniedziałek", "wtorek-piętek", "sobota", "niedziela i święta". Komicznie to wygląda. Ma to związek z wymianą zwrotnic na trasie oraz modernizacją sieci. Dziś do południa jeździło Z11. Obsługa składała się na trzy autobusy:
- Jelcz 121MB 2603.
- Mercedes Conecto 26XX.
- Mercedes O405GN 2859.
Na przystanku "Tkaniny Techniczne" stał Nadzór Ruchu.
Autobusy łapały wielkie opóźnienia ze względu na to, że kieroiwca prowadził sprzedaż biletów. Wydanie biletu, reszty, przyjęcie pieniędzy, informacja zdezorientowanych pasażerów - bite 2 minuty w plecy na każdym przystanku. Rozkład jazdy był i jest czystą fikcją. Mimo to, Nadzór sumiennie notował wszelkie odjazdy.
Autobusowe zapełnienie wyglądało całkiem nieźle.
Ciekawostka - zburzono samotny dom przy przystanku "Mierzejowa" od strony budowanej IKEA. Przystanek nie do poznania. Dotychczas ten budynek był swoistym oznacznikiem miejsca. Ano, czasy się zmieniają.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Może przez pomyłkę oddzielili piątek A rozkład faktycznie już sporo czasu wisi na przystankach. Zapewne rozchodzi się o to że nocne kursy trzeba dopasować względem wyjazdów z Chociek porannych tramwajów i zjazdów wieczornych by móc na czas dowieźć i odebrać pracowników bo w końcu to nocne kursy są kursami pracowniczymi nie komercyjnymi (jakimi jest tylko przy okazji).
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Co do skrzyżowania Zamkowa/Łaska i nowej sygnalizacji wzbudzanej - dostrzegłem dziś, że czujki dla składów jadących w stronę miasta po wydzielonym torze są zamontowane na sygnalizatorze i wycelowane w tor - pewno jakaś fotokomórka wykrywająca gabaryty tramwajowe/skrajnię?
Pętli Chocianowice dla autobusów faktycznie już nie ma, zdziwiłem się będąc tam ostatnio. Autobusy linii 68 mają przystanek na równi z przystankiem dla wsiadających linii 11, 46, 46A. Ramkę z rozkładem podpięto do przeciwnej strony słupka przystanku tramwajowego.
Pętli Chocianowice dla autobusów faktycznie już nie ma, zdziwiłem się będąc tam ostatnio. Autobusy linii 68 mają przystanek na równi z przystankiem dla wsiadających linii 11, 46, 46A. Ramkę z rozkładem podpięto do przeciwnej strony słupka przystanku tramwajowego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez prof_klos, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
-
- Stały bywalec
- Posty: 377
- Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
- Lokalizacja: Pabianice, Piaski
Podwyżka bez tłumaczeń
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji z Łodzi odmówiło przysłania Urzędowi Miejskiemu w Pabianicach analizy kosztów, na podstawie której firma wprowadziła od 3 listopada 20-procentową podwyżkę cen biletów. Magistrat chciał dociec, czy taki krok był rzeczywiście uzasadniony.
- Argumentowano, że jest to od początku linia komercyjna, utrzymywana z opłat za przejazdy, więc urząd nie ma nic do tego. My natomiast twierdzimy inaczej - podkreśla Jarosław Cichosz, wiceprezydent Pabianic.
Sprawa została już przekazana służbom prawnym magistratu. Niewykluczone, że znajdzie swój finał w sądzie, TEKST I FOT. (DBP)