Koniec Bazarowej?

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ale opcja b) byłaby całkiem dobra, jeżeli chodzi o ułatwienia połączeń.
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

a) niepotrzebne koszty

Również uważam, że miasto nie zdecyduje się na niepotrzebne koszty tylko po to aby polepszyć nawierzchnię dla busów na krańcówce. W wielu ważniejszych miejscach w mieście od wielu lat są nieużywane tory w nawierzchni i nikt nie myśli o ich demontażu przed remontem takowego odcinka (np. ul. Struga, ul. Wróblewskiego na odcinku al. Politechniki – al. Jana Pawła II).
b) skoro budynek zostałby w rękach miasta - to naprawdę dobrze jest mieć awaryjną krańcówkę w centrum.

Mam nadzieje, że ktoś odpowiedzialny dostrzeże zalety z faktu posiadania rezerwowej krańcówki w centrum miasta, bliskość ciągu N-S jest dodatkowym atutem. Na północy rolę rezerwowej pętli pełniłaby cały czas krańcówka na Północnej a na południu krańcówka na pl. Niepodległości.
a) nadal będą okupować Bazarową (to już chyba 3 próba likwidacji)
b) pojadą na DA Centralny,
c) znajdą inne dzikie miejsce.

Też obstawiałbym a) i c). Miasto nie ma możliwości karać przewoźników za zatrzymywanie się w niedozwolonych miejscach (nie chodzi mi o zakaz zatrzymywania, tylko o wyznaczone „przystanki”), a takowym punktem stałaby się ul. Bazarowa.


Mój 10 post :D - taka okągła liczba

Pozdrawiam Michał
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Nie sądzę by ktoś chciał likwidować pętlę Północna, o ile utrzymana zostanie linia do Franiszkańskiej. Jednak budynek niestety na chwilę obecną nie jest nikomu potrzebny. Dodatkowo można jeszcze zawracać tramwaje na pl.Wolności.
Podobno kiedyś na Północnej zwracały autobusy nocne. Tory im nie przeszkadzały?
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 3 lutego 2007 r. pisze:Mogą zawracać na Bazarowej
Odbyło się spotkanie przedstawicieli Zarządu Drug i Transportu w Łodzi z prywatnymi przewoźnikami obsługującymi trasę Ozorków - Zgierz - Łódź. Ustalono na nim, że autobusy nadal będą zawracały na krańcówce przy ulicy Bazarowej w Łodzi. Kierowcy muszą jednak przestrzegać pewnych zasad, żeby nie uprzykrzać życia mieszkańcom okolicznych kamienic.

Ich lokatorzy uskarżali się na ciągłe hałasy, trzaskanie drzwiami, spaliny i... ludzi załatwiających swe potrzeby fizjologiczne w bramach. Przewoźnicy mają także przekazać kierowcom, by podczas postoju wyłączali silniki.
Jeszcze niedawno w wyniku konfliktu z mieszkańcami krańcówce groziło przeniesienie w inne miejsce, na przykład na dworzec PKS przy ul. Smugowej. Na szczęście ZDiT doszedł do porozumienia z lokatorami kamienic, którzy pod warunkiem zmiany obyczajów przez kierowców zgodzili się na jej funkcjonowanie przy ul. Bazarowej. Taka jej lokalizacja odpowiada z kolei pasażerom.
Już nie ma nic o ściganiu się, a problemy cały czas te same...
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Przejeżdżając w weekend ul. Lutomierską zauważyłem na Bazarowej wiatę przystankową Obrazek
Nie wiem od jak dawna ona stoi, ale chyba w czerwcu jej nie widziałem. Dodatkowo przyuważyłem też TOI-TOIA, a więc jak na razie chyba można mówić o unormowaniu się sytuacji w tej kwestii: usuwać czy nie usuwać autobusów z Bazarowej.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

Uważam, że w trakcje prac przy LTR i związanym z tym ogólnym zamiszaniem kwestie Bazarowej należy pozostawić. Natowmiast po zakończeniu remontu w przyszlym roku nalżaloby powrócić do tematu i ucywilizować krańczówkę dla busiarzy niezależnie gdzie ona mialaby się znajdować.

Pozdrawia Michal
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Ciekawe dlaczego na Bazarowej przy wiacie jest kubeł MPK i dlaczego z kilku przystanków autobusowych (np.Paderewskiego/Zaolziańska) zniknęły wiaty?
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

wiatę postawili niedawno. na północnej większe autobusy mogłyby nie wyrobić. a w większym tłoku też mogłyby nie wyrobić. a tak w ogóle to tam jest kiepski wjazd z ulicy - legalnie chyba się tego nie da zrobić, trzeba złamać przepisy ruchu. w nocy da się wytrzymać, ale w dzień...
ODPOWIEDZ