Koniec Bazarowej?

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Koniec Bazarowej?

Post autor: Ventlan »

Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 30 grudnia 2006 r. pisze:Czy przedłużenie trasy zakończy wyścigi kierowców?
Autobusy nie pojadą na ul. Bazarową
Najprawdopodobniej jeszcze w styczniu przeniesiona zostanie łódzka krańcówka prywatnych autobusów kursujących pomiędzy Ozorkowem, Zgierzem i Łodzią. Dotychczasowa lokalizacja na ulicy Bazarowej przeszkadza mieszkańcom okolicznych kamienic.
Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi szuka nowego miejsca dla coraz liczniejszych autobusów.
- Mieliśmy sporo skarg na hałas, spaliny i tłok panujący na ulicy Bazarowej - mówi Aleksandra Mioduszewska, rzecznik ZDiT. - Zawraca tam sporo autobusów PKS i busów prywatnych z różnych kierunków. Trzeba wreszcie uporządkować tą sytuację.
Nie wiadomo na razie, gdzie będzie mieściła się nowa krańcówka dla podmiejskiej komunikacji. Pod uwagę brany jest dworzec PKS Północny, dworzec Kaliski lub Fabryczny. Przedłużenie trasy nie powinno spowodować wzrostu cen biletów, bo busom dojdą do pokonania zaledwie 2-3 kilometry. Może natomiast uzdrowić sytuację z prześciganiem się kierowców na trasie, na co wciąż uskarżają się pasażerowie.
- Gdyby udało się zmniejszyć częstotliwość kursów, nie dochodziłoby do spotykania się pojazdów należących do różnych przewoźników w korkach i nie dawałoby to powodu do wzajemnego wyprzedzania się - twierdzi przedstawiciel Inspekcji Transportu Drogowego w Łodzi. - Od kilku miesięcy próbujemy walczyć z niezdrową konkurencją i walką o pasażera na trasie Łódź - Ozorków, ale bez większych rezultatów. Autobusów jest po prostu za dużo. Odstępy między nimi są zbyt małe, a kierowcy nie przestrzegają rozkładu jazdy. Nie pomagają kary. Może wydłużenie trasy uporządkuje tę sytuację.
W/g moich danych z Bazarowej startują:
Zgierz - Wamad
Ozorków p. Zgierz - Aster, Aura, Gemar, Stojeccy, PKS Łęczyca
Ozorków p. Aleksandrów, Grotniki - Aura, PKS Łęczyca
Poddębice - Kris-Tour, Wicher, PKS Łęczyca, PKS Łódź, (jeszcze jeden busiarz)
Uniejów p. Poddębice - Andrew
Co do samego artykułu to wnioski w nim wyciągnięte wydają się paranoiczne, a sam pomysł wpychania busów jeszcze głębiej w centrum trochę nietrafiony.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Ventlan, łącznie zmieniany 2 razy.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

jeszcze:
Ozorków p. Zgierz SOkolniki Gemar
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Problem w tym, że ten punkt to idealny punkt przesiadkowy do jazdy dalej, jesli beda puszczac je gdzies indziej to problem sie tylko przeniesie, przescigania nie bedzie moze, ale bedzie walka z czasem bo spoznienia beda wieksze i na jedno wychodzi. Wamad jezdzi na PL Dabrowskiego i zbyt wiele osob nie korzysta z tego, wiekszosc i tak wysiada na Bazarowej.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jadąc niedawno autobusem Stojeckich z Ozorkowa autobus nie pojechał na Bazarową, ale na ul. Sterlinga przy Pomorskiej, gdzie była wysiadka.

Ostatniego lata w Grotnikach widywałem autobusy do Ozora przez Aleksandrów, Grotniki z PKSu Łęczyca.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Wg mnie Bazarowa nie jest idealna, lepszy byłby Dworzec Fabryczny, też nie idealny. A już na pewno nie nazywałbym go dworcem autobusowym. To tylko plac ze słupkami. Fajnie mieć lotnisko, ale Dworzec Autobusowy w metropolii (jak mówi Kropa) też by się przydał.
Kaliski też jest za daleko od Centrum, za to tamtejsza pętla autobusowa jest cywilizowana.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Adrian pisze:Jadąc niedawno autobusem Stojeckich z Ozorkowa autobus nie pojechał na Bazarową, ale na ul. Sterlinga przy Pomorskiej, gdzie była wysiadka.
Pewnie jechałeś kursem z Leźnicy, który rzeczywiście jedzie tak jak napisałeś.
Ostatniego lata w Grotnikach widywałem autobusy do Ozora przez Aleksandrów, Grotniki z PKSu Łęczyca.
Całkiem możliwe.
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Czy ja wiem Fabryczna przekorkowana, dodatkowo samo dotarce tam w godzinach szczytu to olbrzymie straty czasowe, busiarze straca duzo pasazerow, ja bym pozostawil Bazarowa, dawny Polnocny bylby dobrym wyjsciem, ale to raczej nie mozliwe
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Albo coś przy samej Manufakturze z przystankami na ul. Zachodniej przy Limanowskiego.

@Ventlan. Tak, to był kurs z Leźnicy Obrazek.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Oba dworce PKS mają jedną podstawową wadę - są komercyjne i na zawracanie na nich obowiązuje opłata dla gospodarza - PKS. Wiążą się z tym dość oczywiste profity jak choćby vywilizowana obsługa pasażera i figurowanie w netowym rozkładzie PKS (cały kurs, nie tylko odjazd z dworca) - ale sądzę, że busiarzom (Stojeccy czy emar mogliby to jeszcze przełknąć) po prostu nie będzie się opłacało płacić.
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Dokladnie, ale tak jak kolega powiedzial moze cos przy manufakturze, oni maja spore parkingi, a moze dawny parking UM przy manufakturze, tam teraz pustawo, mozna by latwym kosztem wydzielic mala krancowke
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Hehe a jak dla mnie super. Jak podniosą ceny to może troche tramwają sytuacja biletowa się troszke podreperuje Obrazek Oczywiście do Stojeckich i Edmara nic nie mam ale czepiam się tylko tych małych firm busikowych Obrazek
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

A czy tak duzo busiarzy jest, to sa glownie 2 moze 3 firmy, reszta to i tak niedlugo sama skapituluje Obrazek, a ostatnio ciekawostki serwuja, Stojeckich H9 bedaca nie wypalem bo nawet miesiac nie pojedzila spowodowala ze na linie wypuszczaja turystyczna Setre:) Choc az zal patrzec jak porzadny autobus jest usmiercany, narazie to jednak gdybanie pozyjemy zobaczymy
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Niestety do Uniejowa czy Poddębic tramwajem się nie dojedzie, a przy Żabieńcu też nie bardzo można teraz się zapętlać, chyba, że z zaliczeniem parkingu pod blokiem (mam na myśli kursy, po których kierowca robi sobie dłuższą chwilę przerwy).
Dworce powiadacie należą do PKSu? To tłumaczy ich nienajlepszy stan. Oraz niereprezentatywny. Kiedyś mówiło się, że dworce są wizytówką miasta, a pod Lublinkiem II parkowanie w piachu (dygresja, przepraszam). Może by tak miejski dworzec autobusowy?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

W związku z budową centrum sztuki i bulwaru Narutowicza mają zmodernizować Fabryczny i może powstanie taki jak w Krakowie - RDA.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Fajnie, w tym stuleciu?
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

tak, w tym. @SZAUTER: ja obawiam się że przesunięcie krańcówki wgłąb miasta raczej przysporzy klientów busiarzom niż odejmie Obrazek
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

A może wykorzystać plac przy krańcówce tramwajowej na Północnej? Po odpowiedniej adaptacji mogła by spełniać funkcje przystanku końcowego dla busów a dodatkową wygodą dla pasażerów mógłby być budynek „poczekalni”. Odległość od Bazarowej jest nie wielka, kierowcy nie musieli by się przebijać przez zatłoczone centrum aby dojechać do dworca Fabrycznego. A i w kieszeni busiarzy zostałoby kilka złotych za opłaty za stanowisku na dworcu.

Dodatkowym plusem byłoby zażegnanie groźby całkowitej likwidacji krańcówki (i oczywiście pozostawienie całej infrastruktury sieciowo/torowej).

Co o tym sądzicie? Wydaje mi się, że mogłoby to być lepsze rozwiązanie od tworzenia prowizorycznej krańcówki na parkingu przed dawnym UM.

Pozdrawiam Michał
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Ale wtedy zapewne tory by wyrwali Obrazek Zalali by asfaltem lub coś w tym stylu Obrazek
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Znając naszą inteligentną politykę - to bardzo możliwe. Jednak przyznaję, że miejsce dobre. Moim zdaniem lokalizacja nowej krańcówki przy Dworcu Kaliskim nie ma sensu - jest on niby w centrum, ale jednak na uboczu. Dworzec Fabryczny, to zbyt duży tłok. Idealnym rozwiązaniem wydaje się ta Manufaktura bądź okolica - czyli właśnie ten nieszczęsny dworzec tramwajowy... Wydaje mi się, że i tak busy pojadą do Fabrycznego...
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Tak, dworzec na Północnej byłby dobrym miejscem i zapewne torów by nie wyrwali z dwóch względów:
a) niepotrzebne koszty,
b) skoro budynek zostałby w rękach miasta - to naprawdę dobrze jest mieć awaryjną krańcówkę w centrum.

UMŁ ma jednak inne plany (BTW wie ktoś coś o wyniku tego przetargu, w którym chciał startować gość na którymś ze spotkań KMST? Kto był ten wie o co mi chodzi a nie umiem wytłumaczyć bo nie pamiętam szczegółów) - i busiarze pewnie:
a) nadal będą okupować Bazarową (to już chyba 3 próba likwidacji)
b) pojadą na DA Centralny,
c) znajdą inne dzikie miejsce.

Ja obstawiam a i c.
ODPOWIEDZ