[Zgierz] Tramwaj

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: px33 »

Ja byłbym za tym żeby puścić do Zgierza 4 i ułożyć rozkład tak żeby była zapewniona przesiadka z/na 3 przy Dolnej - to technicznie możliwe a unikamy i super długiej trasy 11 i ewentualnego zgrupowania 11+4 na Zgierskiej (gdyby miała być zapewniona przesiadka na Helenówku).
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: Jordi »

Dokładnie. Świetny pomysł, @px33 :)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1622
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: kuba_bed »

Podziała to pół roku i walnie przy pierwszej lepszej zmianie rozkładów jazdy ;)
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: Kazik »

4 też miała / ma długą trasę - wg rozkładu z 2.04.2017 równo 60 minut.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: Jordi »

A 11 nie ma?

65 minut w szczycie...

4 po powrocie na ŚR będzie 61-62.


No to 45 bez kombinacji na Północną i niech się przesiadają.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: TramMomentyStudenta »

A w porywach na Telefę. ;)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: px33 »

kuba_bed pisze:Podziała to pół roku i walnie przy pierwszej lepszej zmianie rozkładów jazdy ;)
To myślę że lepszym rozwiązaniem powinno być zachowanie przez zdit standardów.
Taka moja szybka propozycja to checklista przed publikacją rozkładów, najlepiej automatyczna
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: Kuba »

Tak dla odnotowania (bo nie było chyba o tym wspomniane w tym akurat wątku):
Dziennik Łódzki pisze:Podpiszą umowę na remont torowiska linii 45 z Łodzi do Zgierza
Matylda Witkowska | 17 lutego

W poniedziałek (17 lutego) podpisana zostanie umowa na remont linii tramwajowej między łódzkim Helenówkiem a zgierskim Kurakiem. Po remoncie będzie mogła wrócić na trasę linia 45.

W poniedziałek (17 lutego) prezydent Zgierza Przemysław Staniszewski podpisze umowę na remont linii tramwajowej z Łodzi do Zgierza z przedstawicielami konsorcjum dwóch firm: Przedsiębiorstwa Drogowo-Budowlanego KEMY z Konstanty-nowa i łódzkiego MPK.

Remont obejmie 2 km torów między Helenówkiem a skrętem w ul. 1 Maja na Kuraku. Jego koszt wyniesie 21,5 mln zł, z czego 18 mln zł wynosi dofinansowanie unijne, a niecałe 2 mln zł środki państwowe.

Remont stał się możliwy dzięki zwiększeniu dofinansowania. Zgłoszone oferty znacznie przekraczały bowiem zaplanowany budżet.
Remont ma umożliwić powrót zawieszonego dwa lata temu tramwaju linii 45 z Łodzi do Zgierza. Ostatni jej kurs odbył się 3 lutego 2018 r., bo stan trakcji na granicy z Łodzią zagrażał bezpieczeństwu pasażerów.

Nie wiadomo, kiedy tramwaj powróci. Początkowe plany mówiły o zakończeniu remontu jeszcze w 2020 r, ale już wiadomo, że proces się przeciągnie. Harmonogram i termin rozpoczęcia prac będą znane po podpisaniu umowy.

Ale w Zgierzu potrzebne są też kolejne remonty, m.in. torowiska między Kurakiem a pl. Kilińskiego. Musi on być wykonany równolegle z pracami na linii do Łodzi.

- Będziemy chcieli wykonać go we własnym zakresie. Ten odcinek jest jednak w nieporównywalnie lepszym stanie niż tory do Helenówka- mówi Renata Karolewska, rzeczniczka Urzędu Miasta Zgierza.

Dużo trudniej będzie przeprowadzić remont linii tramwajowej. Konieczna będzie bowiem współpraca kilku gmin, które nie posiadają wystarczających środków. Jeśli się on nie powiedzie władze Zgierza rozważają wyremontowania torów do osiedla Proboszczewice i wprowadzenia tam tramwaju wahadłowego.

W artykule nie ma o tym mowy, ale Urząd Marszałkowski podawał, że prace mają się rozpocząć we wrześniu 2020 r. i potrwają półtora roku.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Tomba
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: Tomba »

Tramwaj do Proboszczowic ma na trasie ulice Skargi i wąską Łęczycką. Albo trzeba tam nastawiać świateł albo którejś dojazdowej do nich uliczce, należałoby zamknąć wylot, by tramwaj sprawniej przejechał.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: BB93 »

Konsorcjum firm Kemy i MPK-Łódź Sp. z o.o. usunęło już stare torowisko z całego odcinka pomiędzy Helenówkiem i Kurakiem, obecnie trwa wymiana tzw. podtorza, czyli warstwy kruszywa, na którym ułożone zostaną nowe tory. Osadzane w gruncie są także betonowe podpory pod 12 nowych słupów trakcyjnych. Większość z nich jest już gotowa do mocowania za pomocą śrub stalowych słupów, które będą podtrzymywać przewody jezdne. Za około 2 tygodnie wykonawca powinien przystąpić do ich montażu.
W dalszej kolejności planowany jest remont mostu na rzece Sokołówce i wykonanie przejazdów przez ulice poprzecznie dochodzące do ul. Łódzkiej, wzdłuż której biegną tory tramwajowe. Potem będzie już budowane nowe torowisko, po którym za rok powinny pojechać tramwaje. Będzie ono wybudowane w standardzie zapewniającym wyciszenie i możliwość rozwijania prędkości wagonów do 80 km/h.
- Prace posuwają się zgodnie z planem - zapewnia Prezydent Zgierza Przemysław Staniszewski. - Nie spodziewamy się opóźnień, liczymy na to, że tramwaje na plac Kilińskiego uda się ponownie uruchomić jesienią przyszłego roku. Linię będzie obsługiwało łódzkie MPK, rozmawialiśmy już wstępnie na temat przebiegu trasy na terenie Łodzi, ale żadne decyzje na razie nie zapadły. Będziemy zabiegać o to, aby tramwaje dowoziły pasażerów co najmniej do centrum Łodzi, a najlepiej także do południowych dzielnic miasta, np. w rejon Ikei.
Równolegle z remontem linii z Helenówka do Kuraka prowadzona jest modernizacja odcinka od Kuraka do ulicy do placu Kilińskiego. Tutaj modernizacji poddana zostanie głównie sieć trakcyjna, ale wymieniane są też tory od Kuraka do ulicy Łąkowej. Były w najgorszym stanie, podczas gdy te prowadzące na plac Kilińskiego wymieniano stosunkowo niedawno na nowe. Tam nie ma więc potrzeby ponownego remontu torowiska.
- Cały czas analizujemy możliwość odbudowy pozostałego fragmentu torowiska na terenie Zgierza, czyli od Kuraka do Proboszczewic - mówi Prezydent Zgierza Przemysław Staniszewski. - Wiemy, że jest taka potrzeba i ta linia prawdopodobnie także zostanie odbudowana. Wymaga to jednak znalezienia źródeł finansowania, bo odcinek ten jest długi, a jego remont będzie bardzo kosztowny.
Źródło: https://zgierz.naszemiasto.pl/prace-prz ... c1-7943631

Edit: Przy założeniu, że 45 stałoby się wydłużoną wersją 11B i że zostałby takt 15-minutowy, na takie 11B+45 potrzebne byłoby ok. 11-12 brygad. Przynajmniej według takiego rozkładu:

Kod: Zaznacz cały

[11i45r.txt] Chocianowice_Ikea (kierunek Helenówek)

 0:
 1:
 2:
 3:
 4: 19Z 38  58Z
 5: 18  38Z 58 
 6: 10Z 25  40Z 55 
 7: 10Z 25  40Z 55 
 8: 10Z 25  40Z 55 
 9: 10Z 25  40Z 55 
10: 10Z 25  40Z 55 
11: 10Z 25  40Z 55 
12: 10Z 25  40Z 55 
13: 10Z 25  40Z 55 
14: 10Z 25  40Z 55 
15: 10Z 25  40Z 55 
16: 10Z 25  40Z 55 
17: 10Z 25  40Z 54 
18: 13Z 20x 33  53Z
19: 15  35Z 56 
20: 16Z 36  56Z
21: 16  36Z 56 
22: 17Z 34x 54x
23: 21x 41x

x - kurs do: Zaj.Telefoniczna
Z - kurs do: Zgierz

[11i45r.txt] Zaj.Telefoniczna (kierunek Helenówek)

 0:
 1:
 2: 47Z
 3: 23C 27Z 43C
 4: 03C 07Z 08  42C 43 
 5: 39C 42Z
 6:
 7:
 8:
 9:
10:
11:
12:
13:
14:
15:
16:
17:
18:
19:
20:
21:
22:
23:

C - kurs do: Chocianowice_Ikea
Z - kurs do: Zgierz

[11i45r.txt] Helenówek (kierunek Chocianowice_Ikea)

 0:
 1:
 2:
 3:
 4: 59 
 5: 39 
 6: 15  44 
 7: 14  44 
 8: 14  44 
 9: 14  44 
10: 14  44 
11: 14  44 
12: 14  44 
13: 14  44 
14: 14  44 
15: 14  44 
16: 14  44 
17: 07  47 
18: 27  33x
19: 11  51 
20: 31 
21: 11  51 
22: 19x 59x
23:

x - kurs do: Zaj.Telefoniczna

[11i45r.txt] Zgierz (kierunek Chocianowice_Ikea)

 0:
 1:
 2:
 3: 49 
 4: 29 
 5: 09  49 
 6: 19  49 
 7: 19  49 
 8: 19  49 
 9: 19  49 
10: 19  49 
11: 19  49 
12: 19  49 
13: 19  49 
14: 19  49 
15: 19  49 
16: 19  49 
17: 15  57 
18: 05x 39 
19: 21 
20: 01  41 
21: 21 
22: 08  28  49x
23: 30x

x - kurs do: Zaj.Telefoniczna


[11i45r.txt/1]

Choci Zaj.T Helen Zgier  Zgier Helen Zaj.T Choci
       2:47        3:46   3:49              4:59
 5:18        6:18               6:44        7:44
 7:55        8:55               9:14       10:14
10:25       11:25              11:44       12:44
12:55       13:55              14:14       15:14
15:25       16:25              16:44       17:44
17:54       18:54              19:11       20:11
20:16             21:26  22:08             23:18
23:21 24:14

[11i45r.txt/2]

Choci Zaj.T Helen Zgier  Zgier Helen Zaj.T Choci
                                      4:42  5:35
 5:38              6:48   7:19              8:29
 8:40              9:50  10:19             11:29
11:40             12:50  13:19             14:29
14:40             15:50  16:19             17:29
17:40             18:50  19:21             20:31
20:36       21:36              21:51       22:51
22:54 23:47

[11i45r.txt/3]

Choci Zaj.T Helen Zgier  Zgier Helen Zaj.T Choci
                                      5:39  6:32
 6:40              7:50   8:19              9:29
 9:40             10:50  11:19             12:29
12:40             13:50  14:19             15:29
15:40             16:50  17:15             18:25
18:33       19:33              19:51       20:51
20:56             22:06  22:28             23:38
23:41 24:34

[11i45r.txt/4]

Choci Zaj.T Helen Zgier  Zgier Helen Zaj.T Choci
       4:08  4:57               4:59        5:59
 6:10              7:20   7:49              8:59
 9:10             10:20  10:49             11:59
12:10             13:20  13:49             14:59
15:10             16:20  16:49             17:59
18:13             19:23  20:01             21:11
21:16       22:16              22:19 23:05

[11i45r.txt/5]

Choci Zaj.T Helen Zgier  Zgier Helen Zaj.T Choci
                                      3:23  4:16
 4:19              5:29   5:49              6:59
 7:10              8:20   8:49              9:59
10:10             11:20  11:49             12:59
13:10             14:20  14:49             15:59
16:10             17:20  17:57             19:07
19:15       20:15              20:31       21:31
21:36             22:46  22:49       23:45

[11i45r.txt/6]

Choci Zaj.T Helen Zgier  Zgier Helen Zaj.T Choci
       4:07        5:06   5:09              6:19
 6:25        7:25               7:44        8:44
 8:55        9:55              10:14       11:14
11:25       12:25              12:44       13:44
13:55       14:55              15:14       16:14
16:25       17:25              17:47       18:47
18:53             20:03  20:41             21:51
21:56       22:56              22:59 23:45

[11i45r.txt/7]

Choci Zaj.T Helen Zgier  Zgier Helen Zaj.T Choci
       5:42        6:41   6:49              7:59
 8:10              9:20   9:49             10:59
11:10             12:20  12:49             13:59
14:10             15:20  15:49             16:59
17:10             18:20  18:39             19:49
19:56       20:56              21:11       22:11
22:17             23:27  23:30       24:26

[11i45r.txt/8]

Choci Zaj.T Helen Zgier  Zgier Helen Zaj.T Choci
       4:43  5:32               5:39        6:39
 6:55        7:55               8:14        9:14
 9:25       10:25              10:44       11:44
11:55       12:55              13:14       14:14
14:25       15:25              15:44       16:44
16:55       17:55              18:27       19:27
19:35             20:45  21:21             22:31
22:34 23:27

[11i45r.txt/9]

Choci Zaj.T Helen Zgier  Zgier Helen Zaj.T Choci
                                      3:43  4:36
 4:38        5:38               6:15        7:15
 7:25        8:25               8:44        9:44
 9:55       10:55              11:14       12:14
12:25       13:25              13:44       14:44
14:55       15:55              16:14       17:14
17:25       18:25              18:33 19:19

[11i45r.txt/10]

Choci Zaj.T Helen Zgier  Zgier Helen Zaj.T Choci
                                      4:03  4:56
 4:58              6:08   6:19              7:29
 7:40              8:50   9:19             10:29
10:40             11:50  12:19             13:29
13:40             14:50  15:19             16:29
16:40             17:50  18:05       19:01

[11i45r.txt/11]

Choci Zaj.T Helen Zgier  Zgier Helen Zaj.T Choci
       3:27        4:26   4:29              5:39
 5:58        6:58               7:14        8:14
 8:25        9:25               9:44       10:44
10:55       11:55              12:14       13:14
13:25       14:25              14:44       15:44
15:55       16:55              17:07       18:07
18:20 19:13
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: Jordi »

Sorry, ale chyba kogoś musiałoby w ZDiT mocno powalić żeby wydłużyć 11B. Najbardziej zapchaną linię w mieście od kilkunastu lat :o

Albo 45 do Północnej (to też centrum). Albo wydłużona 1, albo powrót 4 po remoncie ŚR za rok.


11A odpada bo to szczytówka. 11B jest teraz już niewydolne momentami, więc dowalanie Zgierza to jakieś kuriozum by było...


Staniszewski marzy o 46, ale realia są zupełnie inne po tych ponad 10 latach...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: px33 »

4 to chyba najlepszy pomysł. I równy takt z 11 plus ładnie napisana przesiadka z/na 3 przy Dolnej.
Potem ciąg Kilińskiego można synchronizować do 4.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: Kpc21 »

Znaczy się, linia dojeżdżająca do centrum jest pożądana o tyle, by jadąc z Ozorkowa nie trzeba było się dwukrotnie przesiadać (tak, jak teraz jest przesiadka na Helenówku, tak po otwarciu torów do Zgierza byłaby w Zgierzu).

4 jest słabe, bo nie dowozi do centrum w głównej osi, a to jest tak jakby najbardziej pożądane. W rejony Fabrycznego ze Zgierza jedzie już 61. I z trasy 4 średnio jest jak przesiąść się w jakąś linię przebiegającą równoleżnikowo w kierunku zachodnim na południe od Legionów, czy tym bardziej na południe od Zielonej.

11 jest nadal najbardziej zapchane teraz, gdy kursuje w szczycie co 7,5 minuty?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: nowy1212 »

No dobrze 4 nie jest idealna dla Zgierza, ale innej opcji nie ma specjalnie.
Jeśli wydłużymy 11 to ona będzie zbyt zapchana, dzisiaj już jest to problem (dzisiaj mam na myśli przed COVID gdy kursy były co 6min). Ta wersja po prostu odpada bo 40m tramwajów w Łodzi się nie planuje.

Tworzenie nowej linii w śladzie ŁTR oznacza że Miasto Łódź będzie musiało gdzie indziej uciąć kursy by tu dołożyć co nie brzmi zachęcająco.

Pozostałe w ten sposób tylno wydłużenie 4. Też bez przesady będzie można z 4 przesiąść się na 3 czy 11AB więc przesiadka zajmie ile 2min? W przeciwna stronę trochę gorzej bo może być ze trzeba będzie czekać długo na 4 do Zgierza. Będzie też tunel więc dla części osób że Zgierza alternatywa będzie mógł być pociąg i wtedy wysiada na Zielona - Kościuszki
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: TramMomentyStudenta »

Kpc21 pisze:
śr 00:20, 14 paź 2020
Znaczy się, linia dojeżdżająca do centrum jest pożądana o tyle, by jadąc z Ozorkowa nie trzeba było się dwukrotnie przesiadać (tak, jak teraz jest przesiadka na Helenówku, tak po otwarciu torów do Zgierza byłaby w Zgierzu).
To ja mam propozycję: linię przez część ŁTR i W-Z do pętli Widzew Stadion (ewentualnie do pl. Niepodległości). Dalej nie potrzeba, ponieważ łatwiej będzie mimo wszystko dojechać pociągiem ze Zgierza i się przesiąść na tramwaj dając szybszy dojazd.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: nowy1212 »

Ale skąd chcesz wytrzasnąć kasę na kolejną linię na ŁTR na odcinku łódzkim? Czyli inaczej mówiąc komu chcesz zabrać by tu dołożyć, bo tak to działa, a w zwiazku z COVID to nawet najwięksi sceptycy obecnej władzy muszą zaakceptować, ze budżet na zbiorkom nie urośnie

Narysowanie na mapie linii 45 Zgierz - ŁTR- pl. Niepodległości to nie problem. Tylko, ze to realnie by oznaczało konieczność skrócenia obecnego 11A z Kurczaków do DTC i stworzenia wariantu 45A Helenówek-pl Niepodległości (by wyszedł takt 12, bo Zgierz nie ebdzie chciał 45 co 12min cały dzień)
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: BB93 »

Co do tej zatłoczonej 11 to taka obserwacja, bo jeżdżę codziennie. Rano pierwszy kurs 11 po przyjeździe Z45 lub Z46 jest zawalony ludźmi ze Zgierza i Ozorkowa natomiast kurs 7/8 minut wcześniej lub później jedzie zazwyczaj niemal pusty na początku Radogoszcza. Wydaje mi się, że jednak Radogoszcze jeżdżą raczej do centrum 59 i 73.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: TramMomentyStudenta »

nowy1212 pisze:
śr 10:46, 14 paź 2020
Ale skąd chcesz wytrzasnąć kasę na kolejną linię na ŁTR na odcinku łódzkim? Czyli inaczej mówiąc komu chcesz zabrać by tu dołożyć, bo tak to działa, a w zwiazku z COVID to nawet najwięksi sceptycy obecnej władzy muszą zaakceptować, ze budżet na zbiorkom nie urośnie
To najlepiej niech ci z linii ozorkowskiej się przesiadają dwa razy, będzie git.
To już jak tak ma być, to można oszczędzić na kilku liniach:
1) 16 (do czasu wybudowania torowiska na Broniewskiego jest całkowicie zbędna, można bez tej linii obyć się i to nawet przez te ~1,5 roku)
2) 18 (po co te międzyszczyty, do cholery?)
3) w czasie przebudowy Przybyszewskiego 6 powinna wrócić na Kurczaki (a 3 skrócona do pl. Niepodległości). Pomimo zetek oszczędności murowane.
4) Stoki. Można zoptymalizować układ linii na Stokach. Jak już tak kombinujemy ze Stokami, to jedna z linii 12/15 może być skrócona do zajezdni Telefoniczna. 18 do Radiostacji.
Oraz jak już znikną wytyczne pandemiczne (sądzę że za około rok) próbować promować zbiorkom na maxa, aby poskutkowało to wzrostem wpływów ze sprzedaży biletów.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: nowy1212 »

TramMomentyStudenta pisze:
śr 11:05, 14 paź 2020
To już jak tak ma być, to można oszczędzić na kilku liniach:
1) 16 (do czasu wybudowania torowiska na Broniewskiego jest całkowicie zbędna, można bez tej linii obyć się i to nawet przez te ~1,5 roku)
2) 18 (po co te międzyszczyty, do cholery?)
3) w czasie przebudowy Przybyszewskiego 6 powinna wrócić na Kurczaki (a 3 skrócona do pl. Niepodległości). Pomimo zetek oszczędności murowane.
Wiesz tylko w linii do Zgierza nie chodzi o to co posłać w latach 2022-2023 bo tu będzie wielki bałagan w Łodzi i dyskusja o tym okresie po prostu nie ma sensu. Tu jest pytanie co wysłać do Zgierza od 2024r gdy sytuacja w Łodzi sie unormuje
4) Stoki. Można zoptymalizować układ linii na Stokach. Jak już tak kombinujemy ze Stokami, to jedna z linii 12/15 może być skrócona do zajezdni Telefoniczna. 18 do Radiostacji.
Ale 18 musi jechac na Telefoniczną by obsługiwać wspólny przystanek przy kampusie UŁ. Zostawienie jednej linii na Stokach to nie wystarczy spójrz na mape. Odcinek Telefoniczna Zajezdnia - Stoki to z 1,8km a tu proponujesz by wysłac linię 45 ze Zgierza po śladzie ŁTR do pl. Niepodległości, a to jest 11km, wiec o czym tu mówimy?
To najlepiej niech ci z linii ozorkowskiej się przesiadają dwa razy, będzie git.
Hmm tak, bo nie ma kasy na to by po Łodzi jeździła kolejna linia bez ucinania tych co sa obecnie. Jedynie można zmienić 18 na szczytową, ale tu z tego co pamiętam kasa na 18 sie znalazła, bo nie ma 4. 4 musi wrócić, a że była w takcie bodajże 24min to jest idealna do tego by wysłac ja do Zgierza.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: [Zgierz] Tramwaj

Post autor: TramMomentyStudenta »

nowy1212 pisze:
śr 11:26, 14 paź 2020
Tu jest pytanie co wysłać do Zgierza od 2024r gdy sytuacja w Łodzi sie unormuje
Drogi, niestety nie jest do końca prawdą, że sytuacja w ŁD się unormuje w 2024. Nie zapominaj że czeka nas paraliż W-Z z powodu tunelu 2.0, a poza tym do przebudowy w tym czasie szykuje się na pewno torowisko na Aleksie (i tu dopiero będzie bałagan, bo mamy na Aleksie - nie licząc 16 - cztery linie, które potencjalnie musiałyby zmieścić się na Żabieńcu, co jest chyba niemożliwe). Także Wojska Polskiego od pl. Kościelnego do Franciszkańskiej nie jest w najlepszym stanie i też być może w tym czasie będzie przebudowywana. Pozwólmy do tego dołożyć Rzgowską od Paderewskiego na południe (tyle dobrego, że wtedy będzie już Broniewskiego :))
4) Stoki. Można zoptymalizować układ linii na Stokach. Jak już tak kombinujemy ze Stokami, to jedna z linii 12/15 może być skrócona do zajezdni Telefoniczna. 18 do Radiostacji.
Ale 18 musi jechac na Telefoniczną by obsługiwać wspólny przystanek przy kampusie UŁ. Zostawienie jednej linii na Stokach to nie wystarczy spójrz na mape. Odcinek Telefoniczna Zajezdnia - Stoki to z 1,8km a tu proponujesz by wysłac linię 45 ze Zgierza po śladzie ŁTR do pl. Niepodległości, a to jest 11km, wiec o czym tu mówimy?
Dodaj do tego pierwsze trzy punkty. Pieniędzy do 2023 będzie jak znalazł. Potem to może już wpływy z biletów powrócą do wartości sprzed pandemii.
Hmm tak, bo nie ma kasy na to by po Łodzi jeździła kolejna linia bez ucinania tych co sa obecnie. Jedynie można zmienić 18 na szczytową, ale tu z tego co pamiętam kasa na 18 sie znalazła, bo nie ma 4. 4 musi wrócić, a że była w takcie bodajże 24min to jest idealna do tego by wysłac ja do Zgierza.
Ale 45 nie zastąpi 4 w normalnej trasie (zresztą do zawieszenia 4 jednak jeździła taktem 12 - a po powrocie niech będzie to przypuszczalnie takt 15). Poza tym wysyłając 45 na trasę 4 nie do końca spełnia to możliwość dojazdu do ścisłego centrum (co najwyżej do pl. Wolności i NCŁ, ale w tym drugim przypadku są pociągi). Jak już tak się zajmujemy oszczędzaniem na czym popadnie, to 45 niech wraca na Telefę i... już. Będzie zawsze trochę krócej niż do pl. Niepodległości.
ODPOWIEDZ