To ograniczyć ruch samochodowy
A serio - nie wiem czy jednotor przeszkadza w zwiększeniu częstotliwości. Możliwe, że dałoby się ją zwiększyć. Tylko czy jest po co? No i - co istotniejsze - Zgierz raczej nie jest tym zainteresowany.
No nie wiem czy tak duzo drożej wychodzi. Zwrotnice sie szybciej zuzywają niż prosty tor i trzeba częściej naprawiać. Do tego dochodzi jeszcze utrzymanie sygnalizacji i coś zapewne jeszcze by się znalazło
Jak dla mnie jednotor jest optymalny i wystarczajacy zwazajac na przejazd przez wazne skrzyzowanie 3 Maja z 1 Maja. Poza tym czestotliowsc jest wystarczajaca i nie widze sensu jej zwiekszania, zwlaszcza ze w planach budowa petli na osiedlu 650 lecia, duzo czesc osob dojezdza na plac kilinskiego autobusem z tamtad.
Ja bardziej wole ŁTR w Pabianicach niż Zgierzu. Żal było by mi lini Pabianickiej jak by upadła bo jednak jest to linia do dużego miasta gdzie może powstać jeszcze odnoga na Bugaj i przedłużenie pod Szpital. Choć nie mówie nie Zgierzowi a nawet jak by do Ozorkowa pojechał......To było by coś
Dla mnie ŁTR jest ważniejszy w Zgierzu. Tam ma powstać częściowo nowa linia a po za tym Pabianice cały czas starają się utrzymać tramwaj i nie dopłacać do niiego w przeciwieństwie do Zgierza który dopłaca do dwóch linii i podniósł kapitał spółce MKT gdy kupowali wagony z Freiburga.
Jak dla mnie Zgierz wazniejszy i pewniejszy, widac co sie dzieje z Pabianicka komunikacja na ulicach. Porownajcie chocby autobusy zgierskie i pabianickie. Wladzom Zgierza zalezy na komunikacji a Pabianickim to widac.
Ze Zgierza jeździ wiecej ludzi do Łodzi niż z Pabianic do Łodzi. 11 do Zgierza jeździ 3 razy częściej niż do Pabianic. Budowa ŁTR do Zgierza będzie wiele tańsza niż budowa ŁTR do Pabianic.
Kilkakrotnie większy ruch do Zgierza, koszt torowiska kilkakrotnie mniejszy.
Do Zgierza ma być nowa odnoga do szpitala więc jest to jakby nowa linia, podwójny zysk:nowa linia i nowy tabor. W Pabianicach zlikwidowano by tylko mijanki, nastąpiły by małe zmiany w układzie torowym..
No ale czy ktoś wie jaka jest aktualna sytuacja z ŁTR w Zgierzu ?????
Pamiętam, że ostatnio sprawa rozbiła się o jakiś VAT jako kaucja czy coś w tym stylu (w mln zł) na poczet projektu. Podobno przepisy się zmieniły i tego VATU nie trzeba teraz płacić.
Generalnie, w referendum większość mieszkańców (w tym ja - )osiedla 600-500 była na tak dla ŁTR w Zgierzu.
Czytając miejski serwis informacyjny ewidentnie widać, że Zgierz chce tramwaju na os. 650-lecia. Niestety co chwilę ktoś dorzuca jakąś kłodę pod nogi tamtejszym władzom.