[Zgierz] Tramwaj

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
flugzeug30
Czasem wpada
Posty: 61
Rejestracja: wt 00:51, 27 mar 2007
Lokalizacja: Lodz

Post autor: flugzeug30 »

Nawiasem mówiąc, to te tory są bardzo już zużyte. I przydałoby się tam wprowadzić drugi tor.- można by było zagęścić kursy 11- tki.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Kto wie czy nie zrobia dwóch torów bo koszt dosyć wysoki a jak na jeden tor to na mój gust troszke dużo wychodzi:twisted:
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Ale tam nie ma miejsca na dwa tory, juz tramwaj i samochod czasami sie zblokuja przez parkujacego samochody, a co dopiero dwa tramwaje.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

To ograniczyć ruch samochodowy Obrazek
A serio - nie wiem czy jednotor przeszkadza w zwiększeniu częstotliwości. Możliwe, że dałoby się ją zwiększyć. Tylko czy jest po co? No i - co istotniejsze - Zgierz raczej nie jest tym zainteresowany.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Ale wiesz dwutor jest tańszy w utrzymaniu niż jednotor Obrazek Jednak odpadaja 2 zwrotnice (na wjeździe i wyjeździe) Obrazek
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Przy pewnej długości torów jednak proste zaczynają być droższe od rozjazdów. Przy małych odcinkach robi się sploty.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

No nie wiem czy tak duzo drożej wychodzi. Zwrotnice sie szybciej zuzywają niż prosty tor i trzeba częściej naprawiać. Do tego dochodzi jeszcze utrzymanie sygnalizacji i coś zapewne jeszcze by się znalazło Obrazek
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Jak dla mnie jednotor jest optymalny i wystarczajacy zwazajac na przejazd przez wazne skrzyzowanie 3 Maja z 1 Maja. Poza tym czestotliowsc jest wystarczajaca i nie widze sensu jej zwiekszania, zwlaszcza ze w planach budowa petli na osiedlu 650 lecia, duzo czesc osob dojezdza na plac kilinskiego autobusem z tamtad.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Bardzo dobrze. Autobusami z os. 650-lecia do centrum Zgierza, tramwajem z os. 650-lecia bezpośrednio do Łodzi.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

A jeszcze lepiej z os. 650-lecia do Łodzi tramwajem. Wierzę, że to się ziści Obrazek
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Ja bardziej wole ŁTR w Pabianicach niż Zgierzu. Żal było by mi lini Pabianickiej jak by upadła bo jednak jest to linia do dużego miasta gdzie może powstać jeszcze odnoga na Bugaj i przedłużenie pod Szpital. Choć nie mówie nie Zgierzowi a nawet jak by do Ozorkowa pojechał......To było by coś Obrazek
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Dla mnie ŁTR jest ważniejszy w Zgierzu. Tam ma powstać częściowo nowa linia a po za tym Pabianice cały czas starają się utrzymać tramwaj i nie dopłacać do niiego w przeciwieństwie do Zgierza który dopłaca do dwóch linii i podniósł kapitał spółce MKT gdy kupowali wagony z Freiburga.
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Jak dla mnie Zgierz wazniejszy i pewniejszy, widac co sie dzieje z Pabianicka komunikacja na ulicach. Porownajcie chocby autobusy zgierskie i pabianickie. Wladzom Zgierza zalezy na komunikacji a Pabianickim to widac.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Przydałoba się jakaś aktualna informacja ze stron władz Zgierza, tzn. czy dalej coś planują i co dokładnie.
Święty
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: wt 16:57, 27 lut 2007
Lokalizacja: Łódź

ŁTR w Zgierzu

Post autor: Święty »

Ze Zgierza jeździ wiecej ludzi do Łodzi niż z Pabianic do Łodzi. 11 do Zgierza jeździ 3 razy częściej niż do Pabianic. Budowa ŁTR do Zgierza będzie wiele tańsza niż budowa ŁTR do Pabianic.
Kilkakrotnie większy ruch do Zgierza, koszt torowiska kilkakrotnie mniejszy.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Do Zgierza ma być nowa odnoga do szpitala więc jest to jakby nowa linia, podwójny zysk:nowa linia i nowy tabor. W Pabianicach zlikwidowano by tylko mijanki, nastąpiły by małe zmiany w układzie torowym..
Awatar użytkownika
1888
Czasem wpada
Posty: 86
Rejestracja: czw 12:07, 21 gru 2006
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: 1888 »

No ale czy ktoś wie jaka jest aktualna sytuacja z ŁTR w Zgierzu ?????
Pamiętam, że ostatnio sprawa rozbiła się o jakiś VAT jako kaucja czy coś w tym stylu (w mln zł) na poczet projektu. Podobno przepisy się zmieniły i tego VATU nie trzeba teraz płacić.
Generalnie, w referendum większość mieszkańców (w tym ja - Obrazek )osiedla 600-500 była na tak dla ŁTR w Zgierzu. Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Czytając miejski serwis informacyjny ewidentnie widać, że Zgierz chce tramwaju na os. 650-lecia. Niestety co chwilę ktoś dorzuca jakąś kłodę pod nogi tamtejszym władzom.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Może busiarze - im rozwój tramwaju jest wybitnie nie na rękę.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nie. Mam na myśli m.in. spółdzielców. Zawsze można też pocztytać.
ODPOWIEDZ