Strona 6 z 18

: śr 12:55, 17 cze 2009
autor: Kazik
Tak sobie myślę, że gdyby uruchomić linię autobusową na os.650-lecia skomunikowaną z ŁTRem na pl.Kilińskiego, na której dodatkowo obowiązywałby ten sam bilet co w tramwaju (choć dla posiadaczy migawek to żaden zysk) - to w jakimś stopniu zrekompensowałoby to brak tramwaju na Osiedle.
Obecnie jest kilka linii z pl.Kilińskiego na Osiedle, '5' nawet dość często, ale żadnego skomunikowania, więc albo jest czekanie, albo dobieganie:(

@Zgierzanin - jeśli z os.650-lecia jeździsz do Ronda Solidarności '51', to umówmy się - i tak nigdy nie miałbyś bezpośredniego tramwaju w tej relacji. Chyba że zjazdową Pesę

: śr 18:31, 17 cze 2009
autor: Zgierzanin
Kazik pisze:@Zgierzanin - jeśli z os.650-lecia jeździsz do Ronda Solidarności '51', to umówmy się - i tak nigdy nie miałbyś bezpośredniego tramwaju w tej relacji. Chyba że zjazdową Pesę

Ale w każdym razie byłaby to już poważna alternatywa. Przejazd 11 spod szpitala na osiedlu do Zachodnia x Legionów wynosił by wg moich obliczeń 40 minut. Obecnie 5 lub 1 + 16 - 41 min. + czekanie na tramwaj. To już parę minut mniej, zlikwidowanie jednej przesiadki. Dodając jeszcze dojazd do Ronda Solidarności, wyszłoby to mniej więcej tak samo, czasowo, jak przejazd 51. Przy czym tramwaj jadący po równym torowisku jest wygodniejszy od skaczącego na dziurach autobusu, oraz przyjaźniejszy dla środowiska. Wybrałbym ŁTR.

: śr 18:43, 17 cze 2009
autor: SEC
Kazik pisze:Tak sobie myślę, że gdyby uruchomić linię autobusową na os.650-lecia skomunikowaną z ŁTRem na pl.Kilińskiego
Lepiej na Kurak - będzie wtedy i 46 w razie czego, albo najlepiej na Helenówek :twisted:.

: czw 00:11, 18 cze 2009
autor: Kazik
Heh, wiem co masz na myśli. Ale na Łódzkiej można w srogim korku utknąć i władze Zgierza szczęśliwie zdają sobie z tego sprawę.

: czw 10:45, 18 cze 2009
autor: Zgierzanin
Przecież może być taki rozkład, żeby jadąc z osiedla można się było na Starym Mieście przesiąść na 46, a na Placu Kilińskiego na 11. Połączenie aż na Kurak w pewnym sensie dublowałoby tramwaj.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: sob 06:43, 06 sty 2018
autor: TramMomentyStudenta
Dzień dobry. Czy to coś zmieni w kontekście Ozorkowa - chyba należy już pomału powątpiewać w możliwość utrzymania linii 46, tym bardziej, że gminy organizują się na własną rękę. Najpierw Pabianice z Ksawerowem, potem Konstantynów, teraz Zgierz.
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 57273.html
Sam projekt ŁTM chyba już nie wypali. Tyle w temacie.

Re: [Ozorków] Linia 46

: pt 18:06, 02 lut 2018
autor: BB93
Nie wiem, czy jest wątek dotyczący samego 45, ale chyba tutaj to też pasuje.

http://www.muk.zgierz.pl/698-rusza-remo ... wiska.html

Re: [Zgierz] Tramwaj

: pt 18:18, 02 lut 2018
autor: Kpc21
Ciekawe, że komunikacja zastępcza w Zgierzu za 45 w kierunku do Zgierza nie będzie jechać od Kuraka prosto do pl. Kilińskiego - tylko pojedzie dalej prosto przez Kurak i skręci dopiero w Długą za McDonaldem.

Tak więc osoby chcące się dostać z Łodzi w rejon skrzyżowania 1 Maja/3 Maja będą mieć gorzej.

Ciekawe, skąd taka decyzja - zamiast zawracania na pl. Kilińskiego, jak to robił tramwaj. Jezdnia na placu pozwalająca na takie zawracanie jest. A jak nie tam, to można zawracać jeszcze np. przez 3 Maja - Narutowicza.

Re: [Ozorków] Linia 46

: pt 19:12, 02 lut 2018
autor: Wojtek94
Jak się chce to wszystko można :)

Re: [Zgierz] Tramwaj

: pt 19:47, 02 lut 2018
autor: BB93
Korzystanie z Pl. Kilińskiego bądź Narutowicza utrudniałoby manewrowanie przegubem. Poza tym na Długiej przed Armii Krajowej jest cofnięta linia zatrzymania od strony Popiełuszki po to aby było łatwiej skręcić autobusem.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: sob 10:23, 03 lut 2018
autor: STUDI
Kpc21 pisze:Jezdnia na placu pozwalająca na takie zawracanie jest.

Niestety to odcinki wąskich jezdni z ostrym zakrętem po kątem prostym zamienione na parkingi. Autobus tam się nie zmieści.
Kpc21 pisze: A jak nie tam, to można zawracać jeszcze np. przez 3 Maja - Narutowicza.
Zaprponowany przebieg trasy jest lepszy. Wczorajszy przejazd 46. Kurs GT8N z Łodzi który przejeżdża przez Zgierz około 16:30. Do Kuraka - zapchany. Sporo ludzi wysiada na Kuraku. Drugie pustoszenie to Stary Rynek. Od Musierowicza do Przedmieścia 1/3 miejsc siedzących wolna. Z45 na trasie przez Stary Rynek pozwoli na zaoferowanie popytu na tę realcją obłsugiwaną przez kursy linii 46.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: sob 12:20, 03 lut 2018
autor: Marecky
Mógłby ktoś pokazać na mapce przebieg i krańcówkę Z45 w Zgierzu?

Re: [Zgierz] Tramwaj

: sob 12:25, 03 lut 2018
autor: Kpc21
No ale właśnie popyt jest i na Stary Rynek, i na plac Kilińskiego. Jedna relacja jest obsługiwana przez 45, druga przez 46. A teraz będzie bez sensu. Naprawdę nie dałoby się jakiejś pętli ulicznej z udziałem Narutowicza czy Mielczarskiego zrobić?

Link do mapki gdzieś w Internecie widziałem, na forum SSC był podany. Myślałem, że jest na stronie MUK (i pewnie gdzieś tam jest, bo na serwerze MUK ta mapka była), ale znaleźć nie mogę. Generalnie trasa wygląda tak: Łódzka - Długa - PLAC KILIŃSKIEGO (przyst. na 1 Maja) - 1 Maja - Kurak - Łódzka.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: sob 13:41, 03 lut 2018
autor: STUDI
Po co mapka jak rozkład jazdy z wykazem przystanków jednoznacznie wytycza przebieg trasy? Gdyby była kasa i miejsce to by były te kryteria uliczne. Wymogi kierowców MPK są znane w kwestii minimalnej szerokości ulicy.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: sob 14:56, 03 lut 2018
autor: Kpc21
Nie wiem, co za kierowców MPK zatrudnia, że nie umieją z ulicy w ulicę skręcić, ale pewnie Markab nie miałby z tym problemu. A jeśli Markab nie miałby problemu, znaczy to, że nie jest to jakiś super bezwzględny wymóg.

Co do szerokości, jedna ze wspomnianych ulic jest jednokierunkowa, a drugą można taką uczynić.

Co do zakrętów, można tak wytyczyć trasę, by autobus skręcał w lewo, wtedy będzie miał więcej miejsca.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: sob 20:05, 03 lut 2018
autor: STUDI
To przekonaj zgierzan by zgodzili się na to aby im utrudniać ruch kołowy. Co do Markabu to jeżdzi on tymi proponowanymi ulicami? Jeśli nie to dlaczego?

Re: [Zgierz] Tramwaj

: sob 20:43, 03 lut 2018
autor: Kpc21
Bo może Markab nie odczuwa potrzeby krańcowania na placu Kilińskiego.

Zresztą - to już problem Zgierzan.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: sob 20:45, 03 lut 2018
autor: domino
Marecky pisze:Mógłby ktoś pokazać na mapce przebieg i krańcówkę Z45 w Zgierzu?
http://www.miasto.zgierz.pl/sites/defau ... apa.jpg?35

Re: [Zgierz] Tramwaj

: sob 22:13, 03 lut 2018
autor: Kuba
Kpc21 pisze:Co do szerokości, jedna ze wspomnianych ulic jest jednokierunkowa, a drugą można taką uczynić.

Co do zakrętów, można tak wytyczyć trasę, by autobus skręcał w lewo, wtedy będzie miał więcej miejsca.
No właśnie Mielczarskiego jest jednokierunkowa, więc nie da się wytyczyć trasy tak, aby autobus skręcał w lewo. Także trochę te dwa zdania to sprzeczność.

Natomiast Narutowicza jest nieco węższą drogą od takiej typowej, ale to czasem nie tyle szerokość ma znaczenie, co np. kwestia wyjazdu z jakiejś ulicy podporządkowanej w inną. Widoczność może być utrudniona albo tego typu sprawy - i to też dyskwalifikuje kursowanie KM.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: pn 20:44, 09 lip 2018
autor: domino
Czy po Zgierzu kursować będzie wahadłowy tramwaj z Helenówka bądź Kuraka do Proboszczewic?
Prezydent Zgierza zapowiada rozmowy z łódzkim MPK, które pozwoliłyby wypracować szczegółowe rozwiązanie.
– Wówczas przewidujemy modernizację pewnych odcinków trasy wraz z kablem zasilającym do granicy naszego miasta – stwierdził.
– Nie przewidujemy prac związanych z tworzeniem krańcówki [pętli] tramwajowej – stwierdził bowiem nasz rozmówca. – Można zastosować wagony dwukierunkowe – tłumaczy.
Co ciekawe, według aktualnej koncepcji pojazdy z dwiema kabinami miałyby nie wjeżdżać do Łodzi, a kursować jedynie po terenie Zgierza. Według słów Przemysława Staniszewskiego łączyłyby północną i południową granicę miasta, kursując pomiędzy Proboszczewicami (na styku z gminą Zgierz) a Helenówkiem (z Łodzią).
Innym rozważanym scenariuszem jest zakończenie wahadłowej trasy na przystanku Kurak jeszcze na terenie Zgierza.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 58969.html