Strona 10 z 18

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 14:02, 14 paź 2020
autor: nowy1212
TramMomentyStudenta pisze:
śr 12:13, 14 paź 2020
Ale 45 nie zastąpi 4 w normalnej trasie (zresztą do zawieszenia 4 jednak jeździła taktem 12 - a po powrocie niech będzie to przypuszczalnie takt 15). Poza tym wysyłając 45 na trasę 4 nie do końca spełnia to możliwość dojazdu do ścisłego centrum (co najwyżej do pl. Wolności i NCŁ, ale w tym drugim przypadku są pociągi). Jak już tak się zajmujemy oszczędzaniem na czym popadnie, to 45 niech wraca na Telefę i... już. Będzie zawsze trochę krócej niż do pl. Niepodległości.
Pierwotnie 4 nie miała taktu 12min. Mozna wysłać 45 na Telefę, ale to juz w ogóle pomija się centrum miasta, a 4 jednak dojezdża do NCŁ.
TramMomentyStudenta pisze:
śr 12:13, 14 paź 2020
Drogi, niestety nie jest do końca prawdą, że sytuacja w ŁD się unormuje w 2024. Nie zapominaj że czeka nas paraliż W-Z z powodu tunelu 2.0, a poza tym do przebudowy w tym czasie szykuje się na pewno torowisko na Aleksie (i tu dopiero będzie bałagan, bo mamy na Aleksie - nie licząc 16 - cztery linie, które potencjalnie musiałyby zmieścić się na Żabieńcu, co jest chyba niemożliwe). Także Wojska Polskiego od pl. Kościelnego do Franciszkańskiej nie jest w najlepszym stanie i też być może w tym czasie będzie przebudowywana. Pozwólmy do tego dołożyć Rzgowską od Paderewskiego na południe (tyle dobrego, że wtedy będzie już Broniewskiego :))
Tunel 2.0
Szybko nie powstanie :) Poza tym nie będzie tam przystanków kolejowych, wiec utrudnienia małe

WP
5 z Kilińskiego w Północną i Zachodnią do Limanowskiego
4 z podobnym objazdem tylko prosto Zachodnia i Zgierska
Jakąś zetke autobusową pewno tam by trzeba było przechnąć

Wpływ na reszte Łodzi mały

Rzgowska
3,5,11A,15
Tu w ogóle łatwo bo teraz będa robić skrzyżowanie Broniewskiego-Rzgowska i bedzie dużo relacji, wiec chociazby
3 (6?) ze Rzgowskiej w Broniewskiego-Kilińskiego-DW Chojny
5 do pl. Niepodległości
15 z Paderewskiego w Broniewskiego-Niższą na ŚLĄSKA NIŻSZA
Zostaje kwestia 11A - zalezy od pojemności krancowek ale ktoras z trzech wyżej wymienionych
Do tego Zetka autobusowa czy nawet zetki i tyle

Wpływ na reszte Łodzi mały


Aleksa
2 i 5 na Zabieniec
8 na NF6D to Ronda Korfantego
13 do Włókniarzy Legionów
Z13 od Włókniarzy Legionów przez Włókniarzy - Aleksa- Szczecińską na Rojną
Z8 z okolic Ronda Korfantego przez Aleksa do Kochanówka (przerwy dłuższe w zaj. Limanowskiego)
16 zawieszona/skrócona na Karolew

Choć tu najwięcej niewiadomych, bo gorzej jak zamkną kr. Żabieniec, też możliwy jest remont Włókniarzy-Legionów to by tez oznaczalo wieksze utrudnienia.


Tak czy inaczej żadna inwestycja nie powoduje wpływu na potencjalne wydłużenie 4 do Zgierza. Wyjątek WP, ale taki objazd to nie problem

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 15:21, 14 paź 2020
autor: TramMomentyStudenta
nowy1212 pisze:
śr 14:02, 14 paź 2020
a 4 jednak dojezdża do NCŁ.
No ale do NCŁ to w praktyce są pociągi ;)
Tunel 2.0
Szybko nie powstanie :) Poza tym nie będzie tam przystanków kolejowych, wiec utrudnienia małe
Tyle że już samo przecinanie Piłsudskiego może być bardzo kłopotliwe ze względu na tunel samochodowy. Więc aby nie trzeba było przecinać Piłsudskiego a co za tym idzie powodować dużych utrudnień musianoby poprowadzić tunel - powiedzmy - nieopodal W-Z ale bez jej przecinania przynajmniej do Wytwórni.
WP
4 z podobnym objazdem tylko prosto Zachodnia i Zgierska
4 nie musi akurat objeżdżać, bo jeździ Nowomiejską.
Rzgowska
3,5,11A,15
Tu w ogóle łatwo bo teraz będa robić skrzyżowanie Broniewskiego-Rzgowska i bedzie dużo relacji, wiec chociazby
3 (6?) ze Rzgowskiej w Broniewskiego-Kilińskiego-DW Chojny
5 do pl. Niepodległości
15 z Paderewskiego w Broniewskiego-Niższą na ŚLĄSKA NIŻSZA
Zostaje kwestia 11A - zalezy od pojemności krancowek ale ktoras z trzech wyżej wymienionych
Do tego najprawdopodobniej siłą rzeczy 16 zawieszona (bo wtedy na bank będzie planowo jeździć na Niższą).
Tak czy inaczej żadna inwestycja nie powoduje wpływu na potencjalne wydłużenie 4 do Zgierza. Wyjątek WP, ale taki objazd to nie problem
Ale poniekąd wpłynie na kwestie finansowania zbiorkomu, nie? I co oznacza - na to, że miasta będzie stać lub nie na linię ze Zgierza do obrębu centrum.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 15:34, 14 paź 2020
autor: nowy1212
TramMomentyStudenta pisze:
śr 15:21, 14 paź 2020
No ale do NCŁ to w praktyce są pociągi ;)
Na Kościuszki/Zielona też dojedzie pociąg :)


Tyle że już samo przecinanie Piłsudskiego może być bardzo kłopotliwe ze względu na tunel samochodowy. Więc aby nie trzeba było przecinać Piłsudskiego a co za tym idzie powodować dużych utrudnień musianoby poprowadzić tunel - powiedzmy - nieopodal W-Z ale bez jej przecinania przynajmniej do Wytwórni.
Ale KDP będzie gdzie indziej raczej - https://mpu.lodz.pl/files/mpu/public/ST ... zal_16.pdf
4 nie musi akurat objeżdżać, bo jeździ Nowomiejską.
Załozyłem remont Zgierska-WP
Ale poniekąd wpłynie na kwestie finansowania zbiorkomu, nie? I co oznacza - na to, że miasta będzie stać lub nie na linię ze Zgierza do obrębu centrum.
Raczej na sytuacje tymczasowe kasa się może znaleźć, bo to siła wyższa.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 16:18, 14 paź 2020
autor: TramMomentyStudenta
nowy1212 pisze:
śr 15:34, 14 paź 2020
Na Kościuszki/Zielona też dojedzie pociąg :)
Niestety do Centralu już niekoniecznie ;)
Tyle że już samo przecinanie Piłsudskiego może być bardzo kłopotliwe ze względu na tunel samochodowy. Więc aby nie trzeba było przecinać Piłsudskiego a co za tym idzie powodować dużych utrudnień musianoby poprowadzić tunel - powiedzmy - nieopodal W-Z ale bez jej przecinania przynajmniej do Wytwórni.
Ale KDP będzie gdzie indziej raczej - https://mpu.lodz.pl/files/mpu/public/ST ... zal_16.pdf
Jak tak to spoko :) Ale gdzieś czytałem że to już od Fabrycznego ma zacząć skręcać na południe.
Więc jaka konkluzja jeśli chodzi o tramwaj zgierski? Ty jesteś za tym, żeby to było "wydłużenie" 4 czyli skierowanie 45 na Dąbrowę przez NCŁ i takt wspólny 15 (czyli 4 do Helenówka co 30 i 45 do Zgierza co 30), a ja za tym, żeby 4 i 45 były obie w takcie 15, natomiast żeby 45 jechała może nie do pl. Niepodległości ale np. do pętli Widzew Stadion (a taka linia nie byłaby głupia, bo połączyłaby częściowo W-Z z ŁTR). Najprawdopodobniej będziemy się o to spierać :)

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 16:24, 14 paź 2020
autor: nowy1212
A wyjdzie jeszcze co innego ;)

W kwestii Zgierza to ciekawe jest co tam pojedzie. Zgierz widać że by chciał mieć 11 tylko czy znajdą kasę na opłacenie niskacza?

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 17:54, 14 paź 2020
autor: TramMomentyStudenta
nowy1212 pisze:
śr 16:24, 14 paź 2020
Zgierz widać że by chciał mieć 11 tylko czy znajdą kasę na opłacenie niskacza?
Ta, 11. Już to widzę. Opłacenie niskacza to akurat Pan Pikuś, gorzej sobie poradzić z tłumami jadącymi przez całe miasto od Radogoszczy aż po centrum. Tak się tego nie da załatwić. Poza tym jest jeszcze kwestia numeracji, jeśli to będzie przykładowo 11C, to nie będzie zgadzało się z ideą numeracji tramwajów podmiejskich, które tradycyjnie były 4x.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 17:57, 14 paź 2020
autor: nowy1212
Kiedys nie bylo 46, a jechała bodajże 16 :)

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 19:20, 14 paź 2020
autor: BB93
W latach 2004-2008 do Zgierza kursowała 11 i jednokierunkowo 11A, od 2008 do 2017 była to "szesnastka".

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 19:35, 14 paź 2020
autor: Solar
W tych wszystkich planach trzeba brać jeszcze pod uwagę przepustowość północnej części ŁTR-u. Obecnie mamy 32 kursy na godzinę, czyli tramwaj co ok. 1,8 minuty i chyba więcej już tam nie wejdzie.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 19:44, 14 paź 2020
autor: Kpc21
BB93 pisze:
śr 10:57, 14 paź 2020
Co do tej zatłoczonej 11 to taka obserwacja, bo jeżdżę codziennie. Rano pierwszy kurs 11 po przyjeździe Z45 lub Z46 jest zawalony ludźmi ze Zgierza i Ozorkowa natomiast kurs 7/8 minut wcześniej lub później jedzie zazwyczaj niemal pusty na początku Radogoszcza. Wydaje mi się, że jednak Radogoszcze jeżdżą raczej do centrum 59 i 73.
Hm, czyli w praktyce ten tłok w 11 jest i tak generowany przez przesiadających się z Z45 i Z46? W sumie – to i tak jedyna na Helenówku linia tramwajowa do ścisłego centrum (poza pl. Wolności i rejonami Fabrycznego).

To wydłużenie 11 do Zgierza wcale tego tłoku jakoś mocno zwiększyć nie powinno.

Jeszcze myślałem o tym, by skierować do Zgierza 6 zamiast na Żabieniec. Ale jedna rzecz, upierdliwy przejazd bokiem przez pl. Kościelny i Franciszkańską (który musi być), który wydłuży czas przejazdu, druga rzecz, to i tak rozwiązanie tymczasowe dopóki nie wyremontują Wojska Polskiego i Strykowskiej.

No i od Bałuckiego na Helenówek jest nieco dalej, niż na Żabieniec, więc to by było zwiększenie kosztów.

Numeracja to rzecz drugorzędna i nie może od niej zależeć to, by nie można było do Zgierza skierować linii jadącej przez całą Łódź. Jak komuś bardzo będzie zależało, to można wariant 11 do Zgierza oznaczyć jako 45.

Tłumy – tylko jeśli te tłumy, to faktycznie w dużej mierze przesiadkowicze z Z45 i Z46, to nic tu się nie zmieni.

Niskacze – 11 (oba warianty) jeździ w szczycie co 7,5 minuty, Zgierzowi wystarczy tramwaj co 15 minut. Więc na niskaczach może jeździć wariant do Radogoszcza, a wariant do Zgierza na wysokich. Logicznym byłoby, by do Zgierza pojechało dzisiejsze 11A (zresztą to wtedy będzie praktycznie odtworzenie dawnej 16). Jedyny problem jest taki, że 11A kończy kursowanie o 19 – ale przez tych kilka lat może się to przecież jeszcze zmienić, a w ostateczności – można Zgierzowi zrobić bonus i dać im te niskacze na kursach poza godzinami kursowania 11A (w gratisie, albo jakoś za cenę, którą będą w stanie zaakceptować), coby nie krzywdzić Radogoszcza wysoką.

Pytanie tylko, jaką faktycznie częstotliwość kursów będzie chciał Zgierz.

Jeśli chodzi o zetki, mamy dwie linie co pół godziny, a więc łączny takt co 15 minut. Więc jeśli chcemy odtworzyć schemat kursowania zetek, tramwaj do Zgierza powinien jeździć co 15 minut.

Ale przed likwidacją tramwaju łączny takt był 12-minutowy, a jeszcze wcześniej, przed reformą – 10-minutowy.

Jeśli Zgierz będzie chciał nietypowego taktu – to wtedy jedyną opcją będzie, niestety, osobne 45.

Jeszcze jest opcja, by zetka z Ozorkowa nadal dojeżdżała na Helenówek (czy tam na Świtezianki) – ale to bezsens, bo ludzie w Zgierzu będą musieli się zastanawiać, czy iść na autobus, czy na tramwaj, a ludzie z Ozorkowa nie ominą korka między Zgierzem a Łodzią. Jedyna słuszna opcja to Z46 dojeżdżające do Kuraka i skomunikowane tam z tramwajem ze Zgierza do Łodzi.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 19:53, 14 paź 2020
autor: TramMomentyStudenta
nowy1212 pisze:
śr 17:57, 14 paź 2020
Kiedys nie bylo 46, a jechała bodajże 16 :)
45 raczej nie było (46 to do Ozorkowa i jeździło zawsze). I to akurat było fatalne.
BB93 pisze:
śr 19:20, 14 paź 2020
W latach 2004-2008 do Zgierza kursowała 11 i jednokierunkowo 11A
11A do Helenówka, 11 do Zgierza. Pamiętam bo też jeździłem. Swego czasu częstym gościem linii 11A był wagon z reklamą JZO, którą uwielbiałem ;) Słynny 3325. Do tej pory jak widzę 2325, to przywołuje mi to bardzo dobre skojarzenia.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 20:32, 14 paź 2020
autor: Kpc21
Na 11 literą A był oznaczony wariant skrócony, nie dojeżdżający do końca trasy. W kierunku Zgierza A oznaczało dojeżdżanie tylko do Helenówka, w kierunku Pabianic dojeżdżanie tylko do Chocianowic. Bez względu na miejsce, w którym rozpoczął się kurs.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 21:15, 14 paź 2020
autor: TramMomentyStudenta
Czyli ta sama brygada 11 kończąca w Zgierzu mogła być za chwilę 11A jadącą do Chocianowic? Bo mnie np. kojarzy się, że 11A miała tablice:
Helenówek
Chocianowice

a to by mogło wskazywać na to, że jednak 11A jechała po prostu z Helenówka do Chocianowic na osobnych brygadach.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 21:17, 14 paź 2020
autor: Kpc21
A nie mogła być to po prostu brygada kursująca w relacji Zgierz–Chocianowice? Wtedy w kierunku Zgierza jechała pod oznaczeniem 11, a w kierunku Chocianowic jako 11A.

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 21:21, 14 paź 2020
autor: TramMomentyStudenta

Re: [Zgierz] Tramwaj

: śr 21:27, 14 paź 2020
autor: Kpc21

Re: [Zgierz] Tramwaj

: czw 05:02, 15 paź 2020
autor: TramMomentyStudenta
No ładnie... Nie wiedziałem. Chyba że po prostu zwykłem byłem jeździć brygadami tylko z 11 (a nie 11A).

Re: [Zgierz] Tramwaj

: czw 07:33, 15 paź 2020
autor: BB93
Był też poranny kurs 11A w relacji zaj. Chocianowice - pl. Niepodległości, który przechodził potem na kurs 11 z placu Niepodległości do Pabianic.

Re: Remonty torowisk

: sob 11:10, 25 wrz 2021
autor: MoBilny
Tory do Zgierza nadają się nawet na Pesy. Podstacje też silniejsze to może lepiej puścić tam 11. 11A należy przemianować na 19. Napewno wypadałoby by ta 19 jeżdziła 4-24 wraz z weekendami. 11 nie powina zagubić się w Zgierzu.

Re: Remonty torowisk

: sob 11:23, 25 wrz 2021
autor: Jordi
Do Zgierza albo 45 do Północnej, albo powrót 4. 11 jest zbyt ważną (najważniejszą linią w Łodzi), żeby ją jeszcze wydłużać do Zgierza i Pabianic żeby jeszcze bardziej podatne na opóźnienia były...