[Zgierz] MARKAB
Re: [Zgierz] MARKAB
Też właśnie słyszałem wersję, że to w Markabie byli tacy nerwowi. Nie spodziewali się pewnie, ze będzie jakaś konkurencja i ich trochę poniosło. Tym bardziej zareagowałem na słowa BB93, bo jak się nie jest pewnym to lepiej nie oceniać innych w taki sposób.
Re: [Zgierz] MARKAB
Tutaj tak na prawdę ten artykuł nie wyjaśnia nam do czego doszła policja. Według prawa, dopiero osoba skazana prawomocnie może być uznana za winną popełnionego czynu (chodzi mi o te groźby karalne). Zastanawiam się też, w jakich godzinach przedstawiciele K-T byli na zajezdni. Pewnie niektórzy orientują się, że Markab prowadzi działalność w kilku dziedzinach. Jest to m. in. SKP, czy szkoła nauki jazdy. Zamknięta brama raczej nie zachęciłaby klienta do skorzystania z ich usług.
O ile cenię sobie portal transport-publiczny to miejscami temu artykułowi bliżej do brukowca niż portalu branżowego.
Myślę też, że Arinera trochę tutaj odgrzał nam kotleta i teraz nie jest to największym problemem transportu zbiorowego w naszej aglomeracji
O ile cenię sobie portal transport-publiczny to miejscami temu artykułowi bliżej do brukowca niż portalu branżowego.
Myślę też, że Arinera trochę tutaj odgrzał nam kotleta i teraz nie jest to największym problemem transportu zbiorowego w naszej aglomeracji
Re: [Zgierz] MARKAB
Przeglądając ostatnio na niemieckiej stornie ogłoszenia o sprzedaży autobusów znalazłem dwa Citara, które niemal od razu rzuciły mi się w oczy ze względu na swój wygląd: https://drive.google.com/file/d/0B0DD6_ ... xEUmc/view
Wozy sprzedawał jakiś dealer z Oberhausen, ale z opisu ani zdjęć nie wynika gdzie autobusy jeździły wcześniej. W każdym razie teraz widać na czym Markab się wzorował stosując swoje nowe malowanie zakładowe.
Wozy sprzedawał jakiś dealer z Oberhausen, ale z opisu ani zdjęć nie wynika gdzie autobusy jeździły wcześniej. W każdym razie teraz widać na czym Markab się wzorował stosując swoje nowe malowanie zakładowe.
Re: [Zgierz] MARKAB
Jakby co to proszę to do innego watku przenieść. Informacja bardzo ciekawa.Zmiana trasy oraz przewoźnika autobusowej linii 61
MPK-Łódź Sp. z o.o.·28 września 2017
Na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu, od dnia 1 października 2017r. ulegnie zmianie trasa autobusów linii 61. Ponadto linia będzie obsługiwana przez MARKAB ZGIERZ
linia 61 ŁÓDŹ FABRYCZNA – Rodziny Poznańskich, P.O.W, Narutowicza, Rodziny Scheiblerów, Tuwima, Wydawnicza, Kopcińskiego, Palki, Strykowska, Wycieczkowa, Okólna, Zgierz: Długa, 1 Maja, Piłsudskiego, Piątkowska, Musierowicza, Gałczyńskiego, Tuwima, Staffa, Parzęczewska – ZGIERZ (Parzęczewska)
ZGIERZ (Parzęczewska) – Parzęczewska, Staffa, Tuwima, Gałczyńskiego, Musierowicza, Piątkowska, Piłsudskiego, 1 Maja, Długa, Łódź: Okólna, Wycieczkowa, Strykowska, Palki, Kopcińskiego, Jaracza, Uniwersytecka, Rodziny Scheiblerów, Rodziny Poznańskich – ŁÓDŹ FABRYCZNA
Na wydłużonym odcinku trasy autobusy będą zatrzymywać się na istniejących przystankach autobusowych.
Re: [Zgierz] MARKAB
Wow rzeczywiście z paru powodów:
1) Czy tak mozna w ogóle? Podobno tylko MPK moze w Łodzi miec takie przewozy
2) Jaka czestotliwość?
3) Kto za to płaci?
1) Czy tak mozna w ogóle? Podobno tylko MPK moze w Łodzi miec takie przewozy
2) Jaka czestotliwość?
3) Kto za to płaci?
Re: [Zgierz] MARKAB
1) podwykonawstwo, tak jak w przypadku KORO.
Komunikat tego nie wyjaśnia - to będzie łączona obsługa, czy wyłącznie przez Markab?
Komunikat tego nie wyjaśnia - to będzie łączona obsługa, czy wyłącznie przez Markab?
Re: [Zgierz] MARKAB
Rozkład jest już na stronie MPK. 61 obsługiwane przez Zgierz, 51 przez Łódź.
Częstotliwość do Zgierza 2-3 razy na godzinę w szczycie i co godzinę poza szczytem.
Częstotliwość do Zgierza 2-3 razy na godzinę w szczycie i co godzinę poza szczytem.
Re: [Zgierz] MARKAB
Z tym że prawo zabrania to jest mocno uproszczone ale to chyba temat na dłuży elaborat bo są różne opcje by po Łodzi jeździ inni przewoźnicy. Akurat w przypadku linii wyjeżdżających poza Łódź do sąsiednich miast jest to bardzo łatwo zrobić.nowy1212 pisze:Wow rzeczywiście z paru powodów:
1) Czy tak mozna w ogóle? Podobno tylko MPK moze w Łodzi miec takie przewozy
2) Jaka czestotliwość?
3) Kto za to płaci?
Re: [Zgierz] MARKAB
A jakoś na 6 jeździ Markab. Zresztą na podstawie dokładnie tego samego porozumienia. Jeśli na 6 może jeździć Markab, to nic nie stoi na przeszkodzie, by jeździł też na dawnym 51 (nie akceptuję numeru 61).nowy1212 pisze:Wow rzeczywiście z paru powodów:
1) Czy tak mozna w ogóle? Podobno tylko MPK moze w Łodzi miec takie przewozy
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: [Zgierz] MARKAB
Można się jakoś do numeru 61 doczepić, ale:
skoro jeździ 60 (w wariantach) poza Łódź, w rejon także powiatu zgierskiego, dlaczego ma nie być 61?
Druga interpretacja. 61 jako wariant linii 6 (wschodni) z dopisaną jedynką po prawo. Też przecież w relacji Zgierz-Łódź & vice versa.
Oczywiście zgadzam się w tysiącach procent co do obsługi linii przez Markab.
Jedyną wadą jest chaos w numeracji linii. Ja bym przeznaczył nry 51 i 67 na zupełnie inne linie. A do obsługi Skotnik poprowadziłbym nowy wariant... linii 60. Przez Okólną i Łagiewniki. 66 wtedy można skrócić do Szpitala. Ale to już bardziej post na wyobrażenia, tylko pozwoliłem wtrącić się.
skoro jeździ 60 (w wariantach) poza Łódź, w rejon także powiatu zgierskiego, dlaczego ma nie być 61?
Druga interpretacja. 61 jako wariant linii 6 (wschodni) z dopisaną jedynką po prawo. Też przecież w relacji Zgierz-Łódź & vice versa.
Oczywiście zgadzam się w tysiącach procent co do obsługi linii przez Markab.
Jedyną wadą jest chaos w numeracji linii. Ja bym przeznaczył nry 51 i 67 na zupełnie inne linie. A do obsługi Skotnik poprowadziłbym nowy wariant... linii 60. Przez Okólną i Łagiewniki. 66 wtedy można skrócić do Szpitala. Ale to już bardziej post na wyobrażenia, tylko pozwoliłem wtrącić się.
Re: [Zgierz] MARKAB
W zupełnie inny rejon powiatu zgierskiego 60 nie ma nic wspólnego z 61 (poza kawałkiem trasy w samej Łodzi). Dużo więcej wspólnego z 60 ma zgierska 2, a tam jakoś nie ma żadnego podobieństwa w numerach.TramMomentyStudenta pisze:skoro jeździ 60 (w wariantach) poza Łódź, w rejon także powiatu zgierskiego, dlaczego ma nie być 61?
Tylko kto w ogóle wpadnie na taką interpretację? Inny numer to przecież po prostu inna linia, a nie żaden wariant.Druga interpretacja. 61 jako wariant linii 6 (wschodni) z dopisaną jedynką po prawo. Też przecież w relacji Zgierz-Łódź & vice versa.
Ale to byłaby dłuższa trasa. Co jest mocno niewskazane biorąc pod uwagę, że ten autobus jedzie poza Łódź. Ludzie chcą dojechać do celu jak najszybciej, a jak będzie się im proponować w bonusie wycieczki krajoznawcze (których wcale nie chcą), to po prostu przesiądą się do samochodów.Jedyną wadą jest chaos w numeracji linii. Ja bym przeznaczył nry 51 i 67 na zupełnie inne linie. A do obsługi Skotnik poprowadziłbym nowy wariant... linii 60. Przez Okólną i Łagiewniki.
Ale jakiś autobus na Okólnej między Strykowską a Modrzewiem faktycznie powinien być. Proponowałbym raczej wariant 60 dojeżdżający do pętli Łagiewniki. Tylko pewnie mieszkańcy Strykowskiej za Okólną nie bardzo będą zadowoleni z okrojenia im oferty przewozowej - ale, kurczę, to już są tereny typowo wiejskie, a przy Okólnej tak samo mieszkają ludzie. Nie wiem, czy nawet nie więcej, niż na tym kawałku Strykowskiej od Okólnej do Imielnika. A to teraz jeden z bardziej wykluczonych komunikacyjnie obszarów w mieście.
Co do 66, to pętla Łagiewniki powinna być węzłem przesiadkowym, gdzie różne linie spotykają się równocześnie (i na siebie wzajemnie czekają!), a pasażer może się przesiąść do autobusu jadącego dalej Wycieczkową i w stronę Fabrycznego lub pozostać w autobusie jadącym Łagiewnicką i w stronę Bałut. Czy odwrotnie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: [Zgierz] MARKAB
O tak. 60 jak najbardziej do pętli Łagiewniki. A do Skotnik, hm, już wiem, wariant 66B, może nawet jechać przez Łagiewniki (gdzie skończyłby wariant 66A)Kpc21 pisze:
Ale jakiś autobus na Okólnej między Strykowską a Modrzewiem faktycznie powinien być. Proponowałbym raczej wariant 60 dojeżdżający do pętli Łagiewniki. Tylko pewnie mieszkańcy Strykowskiej za Okólną nie bardzo będą zadowoleni z okrojenia im oferty przewozowej - ale, kurczę, to już są tereny typowo wiejskie, a przy Okólnej tak samo mieszkają ludzie. Nie wiem, czy nawet nie więcej, niż na tym kawałku Strykowskiej od Okólnej do Imielnika. A to teraz jeden z bardziej wykluczonych komunikacyjnie obszarów w mieście.
Re: [Zgierz] MARKAB
Powinno się zapytać mieszkańców Łagiewnik Nowych i Skotnik, jakie bezpośrednie połączenie wolą - po trasie 51 czy po trasie 66.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
- michalzgierz1989
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: śr 13:05, 13 lut 2013
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
Re: [Zgierz] MARKAB
No i się doczekaliśmy powrotu starej trasy, bez wymyślonych przez Łódź przesiadek, pewnie stary numer został żeby numeracja w Łodzi się pokrywała, bo gdyby nie to to pewnie zmienili by na np 9 którego jeszcze w Zgierzu nie ma przecież, a o 11 póki co cisza się zrobiła choć rozkłady nadal wiszą tak jakby autobus cały czas wykonywał te kursy, a docelowo chcieli połączyć 11 Os-650 Lecia z Ustroniem przez Grotniki
Michał
Łódzka Grupa Akwarystów Morskich na FB --> https://www.facebook.com/groups/1841306 ... 3/?fref=ts
https://www.instagram.com/pasjonatakwarystyki/
https://www.youtube.com/channel/UCBQRyI ... Q/channels
DX Radio DAB+
Łódzka Grupa Akwarystów Morskich na FB --> https://www.facebook.com/groups/1841306 ... 3/?fref=ts
https://www.instagram.com/pasjonatakwarystyki/
https://www.youtube.com/channel/UCBQRyI ... Q/channels
DX Radio DAB+
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: [Zgierz] MARKAB
W przypadku 66 mieszkańcy będą mieć kupę szybciej do centrum, zwłaszcza poza szczytem. Obecnie z przesiadką na 3 wyjdzie bliżej i stąd taki wniosek.Kpc21 pisze:Powinno się zapytać mieszkańców Łagiewnik Nowych i Skotnik, jakie bezpośrednie połączenie wolą - po trasie 51 czy po trasie 66.
Re: [Zgierz] MARKAB
A bierzesz pod uwagę że miejsce pracy, szkołę wybiera się pod kątem dojazdu? Chcesz na siłę uszczęśliwić zabierając niekiedy jakikolwiek dojazd (godziny kursowania linii MPK to kpina z pracujących w innych porach niż jaśniepaństwo urzędnicze)TramMomentyStudenta pisze:W przypadku 66 mieszkańcy będą mieć kupę szybciej do centrum, zwłaszcza poza szczytem. Obecnie z przesiadką na 3 wyjdzie bliżej i stąd taki wniosek.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: [Zgierz] MARKAB
Fakt, że trzeba zapytać mieszkańców o wybór połączenia. Natomiast wysunąłem wniosek, wiadomo, że nie wszystkim dane połączenie będzie odpowiadać, wszak praca może odbywać się, co do zasady, wszędzie. Natomiast trudne zadanie czekałoby urzędników, którzy takową linię 66B (w razie, gdyby to ona prowadziła do Skotnik przez pętlę Łagiewniki) musieliby rozkładowo skorelować z funkcjonującą 61 (a może lepiej wrócić do nru 51?), lecz także z "trójką". Tu również leży część problemu.
Re: [Zgierz] MARKAB
Nieprawda, porozumienie między Łodzią a Zgierzem, podobnie jak w przypadku linii 6. Organizatorem jest Zgierz, który to jest dla Łodzi stroną, przewoźnik nie ma tu nic do rzeczy.kafar pisze:1) podwykonawstwo, tak jak w przypadku KORO.
Re: [Zgierz] MARKAB
Ok, nie wiedziałem. Podałem tylko pierwszą możliwość jaka mi przyszła do głowy. Dzięki za sprostowanie.
Re: [Zgierz] MARKAB
Niemniej jednak niezrozumiałe jest dlaczego rozkłady na terenie Łodzi zostały wywieszone przez MUK.
Dotychczas (od reformy) regułą było, że rozkłady 6 i 61 na terenie Łodzi wieszał ZDiT (a właściwie MPK) - w łódzkiej szacie graficznej, natomiast na terenie Zgierza MUK - w zgierskiej szacie graficznej (bardzo zbliżona do starej łódzkiej). Wcześniej po prostu na całej trasie 6 były rozkłady wieszane przez MUK, a na całej trasie 51 przez ZDiT/MPK. A teraz to wymieszali już kompletnie.
Dotychczas (od reformy) regułą było, że rozkłady 6 i 61 na terenie Łodzi wieszał ZDiT (a właściwie MPK) - w łódzkiej szacie graficznej, natomiast na terenie Zgierza MUK - w zgierskiej szacie graficznej (bardzo zbliżona do starej łódzkiej). Wcześniej po prostu na całej trasie 6 były rozkłady wieszane przez MUK, a na całej trasie 51 przez ZDiT/MPK. A teraz to wymieszali już kompletnie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)