[Zgierz] MARKAB

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: Jordi »

Szkoda, że nie zapytano mieszkańców Proboszczewic, co sądzą o 10, bo jak cieszą się z powstania tak... Bardzo nie podoba im się częstotliwość - sądzili, że 16 kursów to będzie w jednym kierunku, a nie łącznie. Jak zobaczyli rozkład, że to będzie 1 na ruski rok jeździć, to im ręce opadły, bo jednak linia dowozi w zupełnie inne miejsca niż Z46, które też jeździ rzadziej od tramwaju.

Poza tym mimo wszystko 50% trasy powiela z Z46, a co mamy na wspólnym odcinku?

Przykłady:

06|42 47 (najpierw Z46 potem 10)
07|41 42 (najpierw 10 potem Z46)
08|36 42 (najpierw Z46 potem 10)
14|10 12 (najpierw 10 potem Z46)
15|05 12 (najpierw 10 potem Z46)
16|06 12 (najpierw 10 potem Z46)

6 z 8 kursów jedzie prawie równo z Z46, a potem kiś się człowieku na deszczu i wietrze 25 do 29 minut :shock: Nic ta 10 nie dała prócz dojazdu dzieciakom pod szkołę...

Co do tego, że Zgierza nie stać. 2 lata temu Staniszewski mówił, że nie stać go na linie do Boruty, czy na Wiosnę Ludów i co? I są ;) Wybory idą i bardzo to czuć.
Turqs
Niemowa
Posty: 7
Rejestracja: sob 14:28, 31 mar 2018

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: Turqs »

prof_klos pisze:Mieli. Samochody te nazywały się bardzo wdzięcznie - ARNA M91BF (pochodne MAN 242F LPG). Były koloru czerwonego, wyprodukowano je w 1991 roku. Sprowadzono w 2000 roku 4 sztuki. Wyjątkowość pojazdów polegała na zasilaniu gazem LPG. Swoją drogą - to jaki one miały motor? Diesel czy benzyna? Benzyna chyba? Ostatnią Arnę zlikwidowano względnie niedawno, gdyż dopiero w 2011 roku.
Lista i fotografie aut:
http://phototrans.eu/2415,993,4633,0.html
Miały bardzo mięciutkie siedzenia, ale jeden feler. Latem w środku było jakieś 50 stopni chyba...
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: STUDI »

Jordi pisze:Szkoda, że nie zapytano mieszkańców Proboszczewic, co sądzą o 10, bo jak cieszą się z powstania tak... Bardzo nie podoba im się częstotliwość - sądzili, że 16 kursów to będzie w jednym kierunku, a nie łącznie. Jak zobaczyli rozkład, że to będzie 1 na ruski rok jeździć, to im ręce opadły, bo jednak linia dowozi w zupełnie inne miejsca niż Z46, które też jeździ rzadziej od tramwaju.
Dopóki jeszcze jeździ Z46 to więcej kursów na 10 nie ma sensu puszczać nie mówiąc wręcz o marnotrawstwie. Przestanie kursować Z46 to 10 będzie normalną linią. Co do trasy to 10 łączy z Pl Kilińskiego i dworcem PKP. Więcej poza uczniami jadącymi do/od Musierowicza to nie jest dublem Z46.
Ostatnio zmieniony pn 18:49, 02 kwie 2018 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: Kpc21 »

Ale i tak coś będzie musiało pojechać, co obsłuży Emilię i inne miejscowości. A prywaciarze na trasie do Ozorkowa/Łęczycy raczej tną komunikację, a nie ją rozwijają.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: prof_klos »

O zabezpieczenie komunikacji w Emilii, Słowiku i Aleksandrii niechaj martwi się gmina Zgierz, o komunikację z Ozorkowa - miasto Ozorków. Zgierz "sobie" już załatwił plan B i może mieć w nosie to, jak inni zorganizują komunikację. ;)
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: STUDI »

Bo ich oferta nie zachęcała, nie była też dla uczniów. Jednak w porach gdy 46 jeździło puste to w Z46 jest więcej ludzi. Czas przejazdu i znacznie wyższy komfort od tramwajów ( nawet nowych jak Swing) zachęca. Prywaciarze na dodatek z taką a nie inną mentalnością ( za dobrze znam małe firmy w różnych branżach) nie zachęca tak jak polityka obecnych wład Łodzi idącą w kierunku towarowych ramwajów bydłowozów nie zachęca do skorzystania. Tabor autobusowy MPK na Z46, jak na razie rewelacyjna niezawodność deklaruje busiarstwo.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: STUDI »

prof_klos pisze:O zabezpieczenie komunikacji w Emilii, Słowiku i Aleksandrii niechaj martwi się gmina Zgierz, o komunikację z Ozorkowa - miasto Ozorków. Zgierz "sobie" już załatwił plan B i może mieć w nosie to, jak inni zorganizują komunikację. ;)
Aleksandria i Słowik to nie gmina Zgierz. Czyli tylko Lućmierz i Emilia będzie mieć problem. Sądzę, że pokusa dodatkowych wpływów z biletów nawet przy braku zrzutki ze strony gminy Zgierz będzie kusić by tam zatrzymywać się bo itak autobus będzie musiał przez te miejscowości przejechać. O przystanki może zadbać zarządca drogi a po likwidacji torowiska będzue remont drogi.
Ostatnio zmieniony pn 18:49, 02 kwie 2018 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: BB93 »

Słowik jest w gm. Zgierz, Aleksandria w gm. Ozorków ;)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: Kpc21 »

Tylko tam w niektórych miejscach do wyznaczenia przystanków z zatokami potrzebna byłaby kompletna przebudowa tej drogi.

Chyba, że prywaciarz puści busa, który przystanek będzie miał czy to na stacji benzynowej, czy wjedzie w jakąś boczną uliczkę, tam zawróci i będzie mieć przystanek.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: prof_klos »

Tylko czy staruszka/matka z wózkiem/osoba na wózku inwalidzkim wbije się do busa? Nie ma opcji. Bus to nie komunikacja zbiorowa!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: STUDI »

Kpc21 likwidacja torów to i kompleksową przebudowa drogi. Wspomnę o braku chodnika przy Ozorklwskiek po zachodniej stronie jezdni.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: prof_klos »

Likwidacja torowiska nie pozwoli "dorzucić" pasu jezdnego, niemniej pozwoli dodać chodnik oraz lekką zatokę, tyle że torowisko jest wyłącznie po jednej stronie. A co z drugą, gdzie grunty mogą nie pozwolić na tak łatwe dysponowanie zasobem?

Pożyjemy zobaczymy.
Zobaczcie w ogóle jak MARKAB się rozwija na przestrzeni ostatnich miesięcy! Ściągnęli nowe Mercedesy, "weszli" na nową linię zgiersko-łódzką, mają autobusy przegubowe, a teraz uderzyli w ekologię w postaci wozów gazowych i nawet zainstalowali tablicę elektroniczną w centrum. Tramwaj z miasta, autobusom lżej, chce się rzec... :twisted:
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: Kpc21 »

prof_klos pisze:Tylko czy staruszka/matka z wózkiem/osoba na wózku inwalidzkim wbije się do busa? Nie ma opcji. Bus to nie komunikacja zbiorowa!
To jaka, jak nie zbiorowa? Indywidualna? :)

To jak najbardziej transport zbiorowy, ale niespełniający współczesnych standardów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: prof_klos »

A nie ma gdzieś zapisu, że komunikacja zbiorowa musi umożliwić przewóz np. z wózkiem dziecięcym? Jak tego dokonać w Sprinterze? Co innego takie wynalazki jak bus zakupiony przez Markab czy Es-Ka-Es albo nawet O100 City z Głowna. Takie busy to ja rozumiem, nawet Vero pisze się w ich kategorię, ale klasycznym Sprinterom, Vario itp. - stanowcze nie!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: Kpc21 »

Niestety nie ma takiego zapisu. Są co prawda zapisy w ustawie o transporcie zbiorowym, że plan transportowy powinien brać pod uwagę potrzeby niepełnosprawnych, ale... ciekawe, czy kiedyś doczekamy się wreszcie wdrożenia tej ustawy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: prof_klos »

Wtedy wszystkie autobusy szkolne, PKSy i in. szlag by trafił.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: Kpc21 »

Nie no, szlag by ich nie trafił, tylko musiałyby się dostosować.

Co do autobusów szkolnych, to zaraz i tak spora ich część zniknie z krajobrazu kraju ze względu na likwidację gimnazjów. Bo nierzadko bywało tak, że podczas gdy podstawówkę dzieci miały w zasięgu dojścia pieszego, to do gimnazjum musiały już dojeżdżać gimbusem (stąd zresztą to określenie). A PKS-y... będzie pewnie tak, że czy to gminy, czy powiaty, czy województwa będą ogłaszać przetargi bądź konkursy o przyznanie koncesji i obsługa taborem niskopodłogowym będzie zapewne liczącym się kryterium w tych przetargach czy konkursach. Ale póki co nie wiemy jeszcze, w jakim kształcie ustawa ostatecznie wejdzie w życie. Z tych PKS-ów i tak już zresztą mało co zostało tak naprawdę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: STUDI »

Po likwidacji torowiska można jezdnię przesunąć na zachód. Będzie miejsce na dwa chodniki, zatoki, dwie ścieżki rowerowe. Pas torowiska jest szeroki. Co do lasu jezdnego nawet jeden to dużo w wielu krajach stosuje się rozwiązanie gdzie korki są zależnie od pory dnia jednokierunkowe. Pas rano w kierunku do Łodzi a po południu w kierunku przeciwnym. Proste i skuteczne. Owszem problem u nas jedynie mentalny tak jak z małymi nisko zawieszonym sygnalizatorami, które w innych krajach socjalistycznych wtedy, już były w latach 80 a u nas?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: Kpc21 »

Co do sygnalizatorów, to akurat my w skali UE mamy je wyjątkowo duże i dobrze widoczne. W rzadko którym kraju stosuje się np. te czarne ekrany jako tło sygnalizatorów. I w wielu krajach nie są aż tak powszechnie, jak u nas, stosowane sygnalizatory nad jezdnią. Na pewno Niemcy są względem nas pod tym względem w tyle. To samo dotyczy zresztą sygnalizacji akustycznej dla niewidomych - u nas standard, w Niemczech rzadkość.

Niestety nie wszędzie jest tam tak luźno, torowisko (jednotorowe!) to wąski pas terenu, zatoki w wielu miejscach musiałyby powstać kosztem chodników. A jezdnia jest w dobrym stanie i GDDKiA nie ma żadnego powodu, by to przebudowywać.

Ale zobaczymy, w sumie po stronie, gdzie jest torowisko, miejsce na zatoki jest w miejscu torowiska, a po drugiej stronie jest szerokie pobocze + do wykorzystania pasek terenu między krawędzią jezdni a chodnikiem. Dobuduje się zatoki i będzie OK. Nie wiadomo, czy będzie miał kto tam jeździć, ale jak nie będzie miał, to gmina będzie musiała sama zorganizować komunikację.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: STUDI »

Kpc21 chodzi o te małe dodatkowe zawieszone nisko by kierowca w stojącej osobówce przy sygnalizatorów widział samą sygnalizację bez dodatkowej gimnastyki. Co do GDKiA to w sumie romijasz się. Przebudowa która oznacza nową podbudowę przy wytyczonej już drodze to taka super pajda dla uczestniczących w inwestycji.
ODPOWIEDZ