[Zgierz] MARKAB

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: BB93 »

Moje propozycje zmian:
https://drive.google.com/open?id=1NA-7j ... sZtMKMWn_3 - opis zmian
https://drive.google.com/open?id=1GgbDK ... p7zMK21BiX - Rozkłady linii 1 - 10
https://drive.google.com/open?id=15NKpA ... iVXRIGF2l4 - Rozkłady linii 11 i 61

Obsługa:
Robocze
1, 2, 3, 5, 6, 8, 61 - MAXI/MEGA
4, 7, 9, 10, 11 - MINI

Wolne
1, 2, 5, 6, 61 - MAXI
3, 4, 7+9, 8, 10+11 - MINI
Turqs
Niemowa
Posty: 7
Rejestracja: sob 14:28, 31 mar 2018

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: Turqs »

Czyli chcąc jechać spod SDK "Sem" w okolice Sezamu najczęściej jeżdżąca opcja to kółeczko wokół osiedla?
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: BB93 »

Tak, ale ogólnie rzecz biorąc to jestem w trakcie robienia korekt, bo dosyć dużo było uwag.

Jeśli chodzi o 1 i 5 to obecna sytuacja powoduje, że albo w stronę centrum albo w stronę osiedla możemy mieć idealnie równy takt. Teraz mam zamiar zaproponować jedynkę jak obecnie, natomiast 5 objazd osiedla w drugą stronę. Chodzi też o to, że proponowana przeze mnie trasa 5 pozwala zaoszczędzić trochę wzkm i dzięki temu dać częściej połączenia w innych częściach miasta.
Awatar użytkownika
michalzgierz1989
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: śr 13:05, 13 lut 2013
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: michalzgierz1989 »

Ale to jest dopiero projekt czy już celowe ułożenie linii, 11 zamiast do Grotnik to po Zgierzu będzie jeździła
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: BB93 »

Projekt mój własny. A 11 to w ogóle jeszcze istnieje? Z resztą zawsze może mieć inny numer. To jest sprawa trzeciorzędna :D
Awatar użytkownika
michalzgierz1989
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: śr 13:05, 13 lut 2013
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: michalzgierz1989 »

Rozkłady 11 na niektórych przystankach jeszcze wiszą, a czy jeździ to już się nie wypowiem bo nie bywam w tej okolicy w tych godzinach z rozkładu
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: nowy1212 »

A ja to bym wprowadził jeszcze jedną zmiane jaką zrobił lub ma zamiar niedługo wprowadzić Poznań wraz z aglomeracją, czyli każdy powiat(?) ma własną numerację. Np. Łódź 1-99, Łódzki Wschodni 200-299, Zgierski 300-399.
Czyli numery w Zgierzu by były nie 1,2,3, a 301, 302, 303 itd. To by poprawiło czytelność dla osób poruszających się po aglomeracji łódzkiej.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: TramMomentyStudenta »

Można i tak, ale na razie nie śpieszmy się z tym. Zresztą - w sumie i tak jest na to jakaś szansa, bo wkrótce wybory i na pewno będziemy mieli innego marszałka, który może nawet i zrobi porządek z takową numeracją. Żeby tylko nie było potem chaosu, gdy na przykład będzie chciał wprowadzić osobą numerację także dla linii międzypowiatowych oraz dla linii obsługiwanych przez prywatnych przewoźników (bo PKSy praktycznie zanikają), ale to już jest temat na osobną dyskusję. ;)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: nowy1212 »

Ale to nie marszałek decydować będzie o numeracji. To po prostu porozumienie między gminami/powiatami i tyle. Dzisiaj jest bez sensu, ze po Łodzi jeździ 6 i 6.(MUK). Jeśli da się tego uniknąć w łatwy sposób to warto to zrobić z reszta juz tak zrobiono z Andrespolem, gdzie mamy 201 i 202.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: Kpc21 »

Najważniejsze, by numery nie powtarzały się w obrębie jednej gminy, ew. w gminach sąsiadujących. Pokrywanie się numerów między Zgierzem a Pabianicami nie przeszkadza, ale już tej sytuacji z 6 być nie powinno.

Numeracja dla linii prywatnych też nie jest złym pomysłem, ale ktoś by musiał to koordynować, a nie że każdy przewoźnik sobie wymyśla numer i każdy z bodaj 5 przewoźników kursujących do Piotrkowa będzie korzystał z innego numeru linii.

A tu zawsze będzie bałagan, bo na część linii pozwolenia wydaje marszałek, na część ZDiT, a część tak naprawdę... formalnie nie istnieje, tylko jest połączonymi relacjami dwóch linii. W tym momencie chyba nie istnieje oficjalnie taka linia, jak Łódź-Łowicz czy Łódź-Tomaszów chyba też nie, choć kursy w takich relacjach jak najbardziej się odbywają i nie brakuje im pasażerów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: BB93 »

Numerację to sam bym chętnie zmienił, ale nie chcę żeby "zwykli ludzie" się na tym skupiali, bo musiałbym odpowiadać na 3 razy więcej postów na fb niż teraz :D
Turqs
Niemowa
Posty: 7
Rejestracja: sob 14:28, 31 mar 2018

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: Turqs »

BB93 pisze: Jeśli chodzi o 1 i 5 to obecna sytuacja powoduje, że albo w stronę centrum albo w stronę osiedla możemy mieć idealnie równy takt. Teraz mam zamiar zaproponować jedynkę jak obecnie, natomiast 5 objazd osiedla w drugą stronę. Chodzi też o to, że proponowana przeze mnie trasa 5 pozwala zaoszczędzić trochę wzkm i dzięki temu dać częściej połączenia w innych częściach miasta.
No i też nad taką opcją myślałem. Tylko, że podstawowa zmiana, to powinno być wprowadzenie taryfy czasowej, bo czasem to się robi kuriozalne gdy w ciągu 20 minut trzeba dwa bilety kasować, bo się na chwilę wysiadło z autobusu coś załatwić i za 10 minut wsiada się w następny żeby przejechać 3 przystanki.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: BB93 »

W Kutnie na przykład bilet na strefę miejską jest ważny przez 40 minut od skasowania, a na strefę miejską+podmiejską przez 60 minut. U nas po prostu bilet za 1,30/2,60 powinien być biletem godzinnym.

W kontekście moich propozycji to już jestem w połowie ich korekty, bo było dużo głosów przeciwnych moim zmianom. No i wiele na zasadzie "dej autobus, mam chore osiedle" :D
Turqs
Niemowa
Posty: 7
Rejestracja: sob 14:28, 31 mar 2018

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: Turqs »

BB93 pisze:W Kutnie na przykład bilet na strefę miejską jest ważny przez 40 minut od skasowania, a na strefę miejską+podmiejską przez 60 minut. U nas po prostu bilet za 1,30/2,60 powinien być biletem godzinnym.
Ja bym zrówał taryfę z łódzką, potem w razie powstania związku komunikacyjnego nie byłoby płaczu o ceny biletów (że strasznie rosną). A na 20-minutowym bilecie dałoby się i tak większość miasta przejechać.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: TramMomentyStudenta »

Turqs pisze: Ja bym zrówał taryfę z łódzką, potem w razie powstania związku komunikacyjnego nie byłoby płaczu o ceny biletów (że strasznie rosną). A na 20-minutowym bilecie dałoby się i tak większość miasta przejechać.
Można i tak, ale jak na Zgierz, to wydaje mi się, że nie ma na razie takiej potrzeby.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: BB93 »

Ja bym zrobił jedną taryfę dla całego Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego włączając w to wszystkie komunikacje gminne, miejskie i inne cuda w powiatach brzezińskim, łódzkim wschodnim, pabianickim i zgierskim. Powinien być jeden organizator, który ogłaszałby przetargi. Oczywiście też wspólna numeracja, SIP (przez początkowy okres na zasadzie, że dechy za szybą w jeden wzór w przypadku jakichś linii gminnych), wspólny wzór rozkładów i jedna strona z rozkładami i wyszukiwarką.

Podział na strefy można zrobić taki jak jest w Czechach. Jedna gmina = jedna strefa. Wtedy po prostu miesięczne na jedną/dwie/… strefy. Wiadomo, że dla ludzi np. z Ozorkowa byłoby drożej ale to byłoby chyba najbardziej sprawiedliwe.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: Kpc21 »

W GOP też chyba mają strefy równe gminom. Są bilety na jedną gminę, na dwie gminy i tak dalej.

Co do komunikacji gminnych i innych cudów, to problem jest taki, że ludzie jeżdżący teraz za darmo musieliby płacić.

W Głownie zrezygnowano z opłat dlatego, że... gdyby miasto miało kupić czytnik do łódzkich Migawek (żeby móc honorować WBA), kosztowałoby to je drożej, niż wynoszą zyski z biletów w kilkuletniej perspektywie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Turqs
Niemowa
Posty: 7
Rejestracja: sob 14:28, 31 mar 2018

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: Turqs »

Kpc21 pisze: W Głownie zrezygnowano z opłat dlatego, że... gdyby miasto miało kupić czytnik do łódzkich Migawek (żeby móc honorować WBA), kosztowałoby to je drożej, niż wynoszą zyski z biletów w kilkuletniej perspektywie.
Jak masz jeden - dwa autobusy, to tak też można.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: BB93 »

Aktualne propozycje zmian dostępne są na fb - strona Komunikacja w Zgierzu i okolicach.

Łatwiej mi jest ogarniać "płacze i lamenty" w jednym miejscu ;) Lenistwo robi swoje.
Awatar użytkownika
michalzgierz1989
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: śr 13:05, 13 lut 2013
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Re: [Zgierz] MARKAB

Post autor: michalzgierz1989 »

Od 17 Grudnia autobusy 61 wracają na swoją stałą trasę z przed remontu ulicy Okólnej, dodatkowo od 1 Stycznia część przystanków na trasie w Łodzi, będzie na żądanie
ODPOWIEDZ