Strona 13 z 19
Re: [Zgierz] MARKAB
: ndz 13:32, 01 kwie 2018
autor: Jordi
Szkoda, że nie zapytano mieszkańców Proboszczewic, co sądzą o 10, bo jak cieszą się z powstania tak... Bardzo nie podoba im się częstotliwość - sądzili, że 16 kursów to będzie w jednym kierunku, a nie łącznie. Jak zobaczyli rozkład, że to będzie 1 na ruski rok jeździć, to im ręce opadły, bo jednak linia dowozi w zupełnie inne miejsca niż Z46, które też jeździ rzadziej od tramwaju.
Poza tym mimo wszystko 50% trasy powiela z Z46, a co mamy na wspólnym odcinku?
Przykłady:
06|42 47 (najpierw Z46 potem 10)
07|41 42 (najpierw 10 potem Z46)
08|36 42 (najpierw Z46 potem 10)
14|10 12 (najpierw 10 potem Z46)
15|05 12 (najpierw 10 potem Z46)
16|06 12 (najpierw 10 potem Z46)
6 z 8 kursów jedzie prawie równo z Z46, a potem kiś się człowieku na deszczu i wietrze 25 do 29 minut
Nic ta 10 nie dała prócz dojazdu dzieciakom pod szkołę...
Co do tego, że Zgierza nie stać. 2 lata temu Staniszewski mówił, że nie stać go na linie do Boruty, czy na Wiosnę Ludów i co? I są
Wybory idą i bardzo to czuć.
Re: [Zgierz] MARKAB
: ndz 15:06, 01 kwie 2018
autor: Turqs
prof_klos pisze:Mieli. Samochody te nazywały się bardzo wdzięcznie - ARNA M91BF (pochodne MAN 242F LPG). Były koloru czerwonego, wyprodukowano je w 1991 roku. Sprowadzono w 2000 roku 4 sztuki. Wyjątkowość pojazdów polegała na zasilaniu gazem LPG. Swoją drogą - to jaki one miały motor? Diesel czy benzyna? Benzyna chyba? Ostatnią Arnę zlikwidowano względnie niedawno, gdyż dopiero w 2011 roku.
Lista i fotografie aut:
http://phototrans.eu/2415,993,4633,0.html
Miały bardzo mięciutkie siedzenia, ale jeden feler. Latem w środku było jakieś 50 stopni chyba...
Re: [Zgierz] MARKAB
: pn 17:28, 02 kwie 2018
autor: STUDI
Jordi pisze:Szkoda, że nie zapytano mieszkańców Proboszczewic, co sądzą o 10, bo jak cieszą się z powstania tak... Bardzo nie podoba im się częstotliwość - sądzili, że 16 kursów to będzie w jednym kierunku, a nie łącznie. Jak zobaczyli rozkład, że to będzie 1 na ruski rok jeździć, to im ręce opadły, bo jednak linia dowozi w zupełnie inne miejsca niż Z46, które też jeździ rzadziej od tramwaju.
Dopóki jeszcze jeździ Z46 to więcej kursów na 10 nie ma sensu puszczać nie mówiąc wręcz o marnotrawstwie. Przestanie kursować Z46 to 10 będzie normalną linią. Co do trasy to 10 łączy z Pl Kilińskiego i dworcem PKP. Więcej poza uczniami jadącymi do/od Musierowicza to nie jest dublem Z46.
Re: [Zgierz] MARKAB
: pn 17:54, 02 kwie 2018
autor: Kpc21
Ale i tak coś będzie musiało pojechać, co obsłuży Emilię i inne miejscowości. A prywaciarze na trasie do Ozorkowa/Łęczycy raczej tną komunikację, a nie ją rozwijają.
Re: [Zgierz] MARKAB
: pn 18:36, 02 kwie 2018
autor: prof_klos
O zabezpieczenie komunikacji w Emilii, Słowiku i Aleksandrii niechaj martwi się gmina Zgierz, o komunikację z Ozorkowa - miasto Ozorków. Zgierz "sobie" już załatwił plan B i może mieć w nosie to, jak inni zorganizują komunikację.
Re: [Zgierz] MARKAB
: pn 18:42, 02 kwie 2018
autor: STUDI
Bo ich oferta nie zachęcała, nie była też dla uczniów. Jednak w porach gdy 46 jeździło puste to w Z46 jest więcej ludzi. Czas przejazdu i znacznie wyższy komfort od tramwajów ( nawet nowych jak Swing) zachęca. Prywaciarze na dodatek z taką a nie inną mentalnością ( za dobrze znam małe firmy w różnych branżach) nie zachęca tak jak polityka obecnych wład Łodzi idącą w kierunku towarowych ramwajów bydłowozów nie zachęca do skorzystania. Tabor autobusowy MPK na Z46, jak na razie rewelacyjna niezawodność deklaruje busiarstwo.
Re: [Zgierz] MARKAB
: pn 18:46, 02 kwie 2018
autor: STUDI
prof_klos pisze:O zabezpieczenie komunikacji w Emilii, Słowiku i Aleksandrii niechaj martwi się gmina Zgierz, o komunikację z Ozorkowa - miasto Ozorków. Zgierz "sobie" już załatwił plan B i może mieć w nosie to, jak inni zorganizują komunikację.
Aleksandria i Słowik to nie gmina Zgierz. Czyli tylko Lućmierz i Emilia będzie mieć problem. Sądzę, że pokusa dodatkowych wpływów z biletów nawet przy braku zrzutki ze strony gminy Zgierz będzie kusić by tam zatrzymywać się bo itak autobus będzie musiał przez te miejscowości przejechać. O przystanki może zadbać zarządca drogi a po likwidacji torowiska będzue remont drogi.
Re: [Zgierz] MARKAB
: pn 18:47, 02 kwie 2018
autor: BB93
Słowik jest w gm. Zgierz, Aleksandria w gm. Ozorków
Re: [Zgierz] MARKAB
: pn 20:36, 02 kwie 2018
autor: Kpc21
Tylko tam w niektórych miejscach do wyznaczenia przystanków z zatokami potrzebna byłaby kompletna przebudowa tej drogi.
Chyba, że prywaciarz puści busa, który przystanek będzie miał czy to na stacji benzynowej, czy wjedzie w jakąś boczną uliczkę, tam zawróci i będzie mieć przystanek.
Re: [Zgierz] MARKAB
: pn 20:38, 02 kwie 2018
autor: prof_klos
Tylko czy staruszka/matka z wózkiem/osoba na wózku inwalidzkim wbije się do busa? Nie ma opcji. Bus to nie komunikacja zbiorowa!
Re: [Zgierz] MARKAB
: pn 21:08, 02 kwie 2018
autor: STUDI
Kpc21 likwidacja torów to i kompleksową przebudowa drogi. Wspomnę o braku chodnika przy Ozorklwskiek po zachodniej stronie jezdni.
Re: [Zgierz] MARKAB
: pn 21:18, 02 kwie 2018
autor: prof_klos
Likwidacja torowiska nie pozwoli "dorzucić" pasu jezdnego, niemniej pozwoli dodać chodnik oraz lekką zatokę, tyle że torowisko jest wyłącznie po jednej stronie. A co z drugą, gdzie grunty mogą nie pozwolić na tak łatwe dysponowanie zasobem?
Pożyjemy zobaczymy.
Zobaczcie w ogóle jak MARKAB się rozwija na przestrzeni ostatnich miesięcy! Ściągnęli nowe Mercedesy, "weszli" na nową linię zgiersko-łódzką, mają autobusy przegubowe, a teraz uderzyli w ekologię w postaci wozów gazowych i nawet zainstalowali tablicę elektroniczną w centrum. Tramwaj z miasta, autobusom lżej, chce się rzec...
Re: [Zgierz] MARKAB
: pn 21:43, 02 kwie 2018
autor: Kpc21
prof_klos pisze:Tylko czy staruszka/matka z wózkiem/osoba na wózku inwalidzkim wbije się do busa? Nie ma opcji. Bus to nie komunikacja zbiorowa!
To jaka, jak nie zbiorowa? Indywidualna?
To jak najbardziej transport zbiorowy, ale niespełniający współczesnych standardów.
Re: [Zgierz] MARKAB
: pn 22:11, 02 kwie 2018
autor: prof_klos
A nie ma gdzieś zapisu, że komunikacja zbiorowa musi umożliwić przewóz np. z wózkiem dziecięcym? Jak tego dokonać w Sprinterze? Co innego takie wynalazki jak bus zakupiony przez Markab czy Es-Ka-Es albo nawet O100 City z Głowna. Takie busy to ja rozumiem, nawet Vero pisze się w ich kategorię, ale klasycznym Sprinterom, Vario itp. - stanowcze nie!
Re: [Zgierz] MARKAB
: pn 22:37, 02 kwie 2018
autor: Kpc21
Niestety nie ma takiego zapisu. Są co prawda zapisy w ustawie o transporcie zbiorowym, że plan transportowy powinien brać pod uwagę potrzeby niepełnosprawnych, ale... ciekawe, czy kiedyś doczekamy się wreszcie wdrożenia tej ustawy.
Re: [Zgierz] MARKAB
: pn 22:41, 02 kwie 2018
autor: prof_klos
Wtedy wszystkie autobusy szkolne, PKSy i in. szlag by trafił.
Re: [Zgierz] MARKAB
: pn 22:52, 02 kwie 2018
autor: Kpc21
Nie no, szlag by ich nie trafił, tylko musiałyby się dostosować.
Co do autobusów szkolnych, to zaraz i tak spora ich część zniknie z krajobrazu kraju ze względu na likwidację gimnazjów. Bo nierzadko bywało tak, że podczas gdy podstawówkę dzieci miały w zasięgu dojścia pieszego, to do gimnazjum musiały już dojeżdżać gimbusem (stąd zresztą to określenie). A PKS-y... będzie pewnie tak, że czy to gminy, czy powiaty, czy województwa będą ogłaszać przetargi bądź konkursy o przyznanie koncesji i obsługa taborem niskopodłogowym będzie zapewne liczącym się kryterium w tych przetargach czy konkursach. Ale póki co nie wiemy jeszcze, w jakim kształcie ustawa ostatecznie wejdzie w życie. Z tych PKS-ów i tak już zresztą mało co zostało tak naprawdę.
Re: [Zgierz] MARKAB
: wt 11:37, 03 kwie 2018
autor: STUDI
Po likwidacji torowiska można jezdnię przesunąć na zachód. Będzie miejsce na dwa chodniki, zatoki, dwie ścieżki rowerowe. Pas torowiska jest szeroki. Co do lasu jezdnego nawet jeden to dużo w wielu krajach stosuje się rozwiązanie gdzie korki są zależnie od pory dnia jednokierunkowe. Pas rano w kierunku do Łodzi a po południu w kierunku przeciwnym. Proste i skuteczne. Owszem problem u nas jedynie mentalny tak jak z małymi nisko zawieszonym sygnalizatorami, które w innych krajach socjalistycznych wtedy, już były w latach 80 a u nas?
Re: [Zgierz] MARKAB
: wt 12:38, 03 kwie 2018
autor: Kpc21
Co do sygnalizatorów, to akurat my w skali UE mamy je wyjątkowo duże i dobrze widoczne. W rzadko którym kraju stosuje się np. te czarne ekrany jako tło sygnalizatorów. I w wielu krajach nie są aż tak powszechnie, jak u nas, stosowane sygnalizatory nad jezdnią. Na pewno Niemcy są względem nas pod tym względem w tyle. To samo dotyczy zresztą sygnalizacji akustycznej dla niewidomych - u nas standard, w Niemczech rzadkość.
Niestety nie wszędzie jest tam tak luźno, torowisko (jednotorowe!) to wąski pas terenu, zatoki w wielu miejscach musiałyby powstać kosztem chodników. A jezdnia jest w dobrym stanie i GDDKiA nie ma żadnego powodu, by to przebudowywać.
Ale zobaczymy, w sumie po stronie, gdzie jest torowisko, miejsce na zatoki jest w miejscu torowiska, a po drugiej stronie jest szerokie pobocze + do wykorzystania pasek terenu między krawędzią jezdni a chodnikiem. Dobuduje się zatoki i będzie OK. Nie wiadomo, czy będzie miał kto tam jeździć, ale jak nie będzie miał, to gmina będzie musiała sama zorganizować komunikację.
Re: [Zgierz] MARKAB
: wt 13:13, 03 kwie 2018
autor: STUDI
Kpc21 chodzi o te małe dodatkowe zawieszone nisko by kierowca w stojącej osobówce przy sygnalizatorów widział samą sygnalizację bez dodatkowej gimnastyki. Co do GDKiA to w sumie romijasz się. Przebudowa która oznacza nową podbudowę przy wytyczonej już drodze to taka super pajda dla uczestniczących w inwestycji.