Strona 16 z 19

Re: [Zgierz] MARKAB

: czw 16:38, 26 lip 2018
autor: BB93
Moje propozycje zmian:
https://drive.google.com/open?id=1NA-7j ... sZtMKMWn_3 - opis zmian
https://drive.google.com/open?id=1GgbDK ... p7zMK21BiX - Rozkłady linii 1 - 10
https://drive.google.com/open?id=15NKpA ... iVXRIGF2l4 - Rozkłady linii 11 i 61

Obsługa:
Robocze
1, 2, 3, 5, 6, 8, 61 - MAXI/MEGA
4, 7, 9, 10, 11 - MINI

Wolne
1, 2, 5, 6, 61 - MAXI
3, 4, 7+9, 8, 10+11 - MINI

Re: [Zgierz] MARKAB

: sob 00:15, 28 lip 2018
autor: Turqs
Czyli chcąc jechać spod SDK "Sem" w okolice Sezamu najczęściej jeżdżąca opcja to kółeczko wokół osiedla?

Re: [Zgierz] MARKAB

: sob 13:49, 28 lip 2018
autor: BB93
Tak, ale ogólnie rzecz biorąc to jestem w trakcie robienia korekt, bo dosyć dużo było uwag.

Jeśli chodzi o 1 i 5 to obecna sytuacja powoduje, że albo w stronę centrum albo w stronę osiedla możemy mieć idealnie równy takt. Teraz mam zamiar zaproponować jedynkę jak obecnie, natomiast 5 objazd osiedla w drugą stronę. Chodzi też o to, że proponowana przeze mnie trasa 5 pozwala zaoszczędzić trochę wzkm i dzięki temu dać częściej połączenia w innych częściach miasta.

Re: [Zgierz] MARKAB

: sob 14:21, 28 lip 2018
autor: michalzgierz1989
Ale to jest dopiero projekt czy już celowe ułożenie linii, 11 zamiast do Grotnik to po Zgierzu będzie jeździła

Re: [Zgierz] MARKAB

: sob 15:38, 28 lip 2018
autor: BB93
Projekt mój własny. A 11 to w ogóle jeszcze istnieje? Z resztą zawsze może mieć inny numer. To jest sprawa trzeciorzędna :D

Re: [Zgierz] MARKAB

: sob 15:47, 28 lip 2018
autor: michalzgierz1989
Rozkłady 11 na niektórych przystankach jeszcze wiszą, a czy jeździ to już się nie wypowiem bo nie bywam w tej okolicy w tych godzinach z rozkładu

Re: [Zgierz] MARKAB

: sob 15:52, 28 lip 2018
autor: nowy1212
A ja to bym wprowadził jeszcze jedną zmiane jaką zrobił lub ma zamiar niedługo wprowadzić Poznań wraz z aglomeracją, czyli każdy powiat(?) ma własną numerację. Np. Łódź 1-99, Łódzki Wschodni 200-299, Zgierski 300-399.
Czyli numery w Zgierzu by były nie 1,2,3, a 301, 302, 303 itd. To by poprawiło czytelność dla osób poruszających się po aglomeracji łódzkiej.

Re: [Zgierz] MARKAB

: sob 17:04, 28 lip 2018
autor: TramMomentyStudenta
Można i tak, ale na razie nie śpieszmy się z tym. Zresztą - w sumie i tak jest na to jakaś szansa, bo wkrótce wybory i na pewno będziemy mieli innego marszałka, który może nawet i zrobi porządek z takową numeracją. Żeby tylko nie było potem chaosu, gdy na przykład będzie chciał wprowadzić osobą numerację także dla linii międzypowiatowych oraz dla linii obsługiwanych przez prywatnych przewoźników (bo PKSy praktycznie zanikają), ale to już jest temat na osobną dyskusję. ;)

Re: [Zgierz] MARKAB

: sob 17:21, 28 lip 2018
autor: nowy1212
Ale to nie marszałek decydować będzie o numeracji. To po prostu porozumienie między gminami/powiatami i tyle. Dzisiaj jest bez sensu, ze po Łodzi jeździ 6 i 6.(MUK). Jeśli da się tego uniknąć w łatwy sposób to warto to zrobić z reszta juz tak zrobiono z Andrespolem, gdzie mamy 201 i 202.

Re: [Zgierz] MARKAB

: sob 23:39, 28 lip 2018
autor: Kpc21
Najważniejsze, by numery nie powtarzały się w obrębie jednej gminy, ew. w gminach sąsiadujących. Pokrywanie się numerów między Zgierzem a Pabianicami nie przeszkadza, ale już tej sytuacji z 6 być nie powinno.

Numeracja dla linii prywatnych też nie jest złym pomysłem, ale ktoś by musiał to koordynować, a nie że każdy przewoźnik sobie wymyśla numer i każdy z bodaj 5 przewoźników kursujących do Piotrkowa będzie korzystał z innego numeru linii.

A tu zawsze będzie bałagan, bo na część linii pozwolenia wydaje marszałek, na część ZDiT, a część tak naprawdę... formalnie nie istnieje, tylko jest połączonymi relacjami dwóch linii. W tym momencie chyba nie istnieje oficjalnie taka linia, jak Łódź-Łowicz czy Łódź-Tomaszów chyba też nie, choć kursy w takich relacjach jak najbardziej się odbywają i nie brakuje im pasażerów.

Re: [Zgierz] MARKAB

: ndz 00:42, 29 lip 2018
autor: BB93
Numerację to sam bym chętnie zmienił, ale nie chcę żeby "zwykli ludzie" się na tym skupiali, bo musiałbym odpowiadać na 3 razy więcej postów na fb niż teraz :D

Re: [Zgierz] MARKAB

: ndz 12:12, 29 lip 2018
autor: Turqs
BB93 pisze: Jeśli chodzi o 1 i 5 to obecna sytuacja powoduje, że albo w stronę centrum albo w stronę osiedla możemy mieć idealnie równy takt. Teraz mam zamiar zaproponować jedynkę jak obecnie, natomiast 5 objazd osiedla w drugą stronę. Chodzi też o to, że proponowana przeze mnie trasa 5 pozwala zaoszczędzić trochę wzkm i dzięki temu dać częściej połączenia w innych częściach miasta.
No i też nad taką opcją myślałem. Tylko, że podstawowa zmiana, to powinno być wprowadzenie taryfy czasowej, bo czasem to się robi kuriozalne gdy w ciągu 20 minut trzeba dwa bilety kasować, bo się na chwilę wysiadło z autobusu coś załatwić i za 10 minut wsiada się w następny żeby przejechać 3 przystanki.

Re: [Zgierz] MARKAB

: ndz 15:16, 29 lip 2018
autor: BB93
W Kutnie na przykład bilet na strefę miejską jest ważny przez 40 minut od skasowania, a na strefę miejską+podmiejską przez 60 minut. U nas po prostu bilet za 1,30/2,60 powinien być biletem godzinnym.

W kontekście moich propozycji to już jestem w połowie ich korekty, bo było dużo głosów przeciwnych moim zmianom. No i wiele na zasadzie "dej autobus, mam chore osiedle" :D

Re: [Zgierz] MARKAB

: ndz 19:16, 29 lip 2018
autor: Turqs
BB93 pisze:W Kutnie na przykład bilet na strefę miejską jest ważny przez 40 minut od skasowania, a na strefę miejską+podmiejską przez 60 minut. U nas po prostu bilet za 1,30/2,60 powinien być biletem godzinnym.
Ja bym zrówał taryfę z łódzką, potem w razie powstania związku komunikacyjnego nie byłoby płaczu o ceny biletów (że strasznie rosną). A na 20-minutowym bilecie dałoby się i tak większość miasta przejechać.

Re: [Zgierz] MARKAB

: ndz 19:53, 29 lip 2018
autor: TramMomentyStudenta
Turqs pisze: Ja bym zrówał taryfę z łódzką, potem w razie powstania związku komunikacyjnego nie byłoby płaczu o ceny biletów (że strasznie rosną). A na 20-minutowym bilecie dałoby się i tak większość miasta przejechać.
Można i tak, ale jak na Zgierz, to wydaje mi się, że nie ma na razie takiej potrzeby.

Re: [Zgierz] MARKAB

: ndz 20:27, 29 lip 2018
autor: BB93
Ja bym zrobił jedną taryfę dla całego Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego włączając w to wszystkie komunikacje gminne, miejskie i inne cuda w powiatach brzezińskim, łódzkim wschodnim, pabianickim i zgierskim. Powinien być jeden organizator, który ogłaszałby przetargi. Oczywiście też wspólna numeracja, SIP (przez początkowy okres na zasadzie, że dechy za szybą w jeden wzór w przypadku jakichś linii gminnych), wspólny wzór rozkładów i jedna strona z rozkładami i wyszukiwarką.

Podział na strefy można zrobić taki jak jest w Czechach. Jedna gmina = jedna strefa. Wtedy po prostu miesięczne na jedną/dwie/… strefy. Wiadomo, że dla ludzi np. z Ozorkowa byłoby drożej ale to byłoby chyba najbardziej sprawiedliwe.

Re: [Zgierz] MARKAB

: ndz 23:05, 29 lip 2018
autor: Kpc21
W GOP też chyba mają strefy równe gminom. Są bilety na jedną gminę, na dwie gminy i tak dalej.

Co do komunikacji gminnych i innych cudów, to problem jest taki, że ludzie jeżdżący teraz za darmo musieliby płacić.

W Głownie zrezygnowano z opłat dlatego, że... gdyby miasto miało kupić czytnik do łódzkich Migawek (żeby móc honorować WBA), kosztowałoby to je drożej, niż wynoszą zyski z biletów w kilkuletniej perspektywie.

Re: [Zgierz] MARKAB

: pn 00:48, 30 lip 2018
autor: Turqs
Kpc21 pisze: W Głownie zrezygnowano z opłat dlatego, że... gdyby miasto miało kupić czytnik do łódzkich Migawek (żeby móc honorować WBA), kosztowałoby to je drożej, niż wynoszą zyski z biletów w kilkuletniej perspektywie.
Jak masz jeden - dwa autobusy, to tak też można.

Re: [Zgierz] MARKAB

: pt 12:16, 03 sie 2018
autor: BB93
Aktualne propozycje zmian dostępne są na fb - strona Komunikacja w Zgierzu i okolicach.

Łatwiej mi jest ogarniać "płacze i lamenty" w jednym miejscu ;) Lenistwo robi swoje.

Re: [Zgierz] MARKAB

: czw 23:18, 13 gru 2018
autor: michalzgierz1989
Od 17 Grudnia autobusy 61 wracają na swoją stałą trasę z przed remontu ulicy Okólnej, dodatkowo od 1 Stycznia część przystanków na trasie w Łodzi, będzie na żądanie