[Warszawa] 53 autobusy Scania dla Warszawy

Forum o ważnych wydarzeniach komunikacji poza regionem łódzkim.
mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

[Warszawa] 53 autobusy Scania dla Warszawy

Post autor: mamadoo »

...Zakup szwedzkich autobusów przez PKS Grodzisk Mazowiecki jest wynikiem podpisanej w lutym 2007 r. umowy na świadczenie usług przewozowych przez PKS w ramach sieci ZTM na obszarze południowej Warszawy i przyległej strefy podmiejskiej...Umowa ta ma obowiązywać w latach 2007–2016. Wyłoniony w...przetargu PKS Grodzisk Mazowiecki zaoferował najniższą stawkę za wozokilometr...Umowa między PKS Grodzisk Mazowiecki a Scanią opiewa na dostawę autobusów, podzespołów i części, dostarczenie wyposażenia dla zaplecza diagnostycznego i serwisowego oraz objęcie autobusów autoryzowanym serwisem na okres 10 lat. Do września Scania ma dostarczyć jeszcze 43 nowe wozy...Autobusy są w pełni klimatyzowane i wyposażone w system monitoringu przestrzeni pasażerskiej...
Cały tekst i zdjęcia.
Ja się zastanawiam czy w Łodzi kiedykolwiek linie miejskie będą obsługiwane przez prywatnych przewoźników wybieranych w przetargach. Może obecność konkurencji pozwoliłaby uniknąć w jedynym i słusznym MPK Łódź takich wpadek jak zakup autobusów nieprzystosowanych dla niepełnosprawnych?
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Ajent w Łodzi oznaczałby albo zwiększenie liczby brygad, albo obkrojenie przychodów MPK. Wyobrażasz sobie taką rewolucję w Łodzi? Obrazek
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Albo utworzenie jakiś nowych linii, pewnie peryferyjnych. Co jest równie prawdopodobne jak powyższe Obrazek
mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

Post autor: mamadoo »

geograf pisze:Ajent w Łodzi oznaczałby albo zwiększenie liczby brygad, albo obkrojenie przychodów MPK. Wyobrażasz sobie taką rewolucję w Łodzi? ;)
I jedno i drugie byłoby korzystne dla pasażerów.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Wiem, że byłoby korzystne dla pasażera.
Ale niekorzystne dla budżetu ZDiT i miasta, zatem sam rozumiesz.

A wolę utwarzania nowych linii widać w pączkującyh co rusz nowotworach z A i B na prawo od numeru.
Ech! Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

a co jest złego w wariantach? Wydaje mi się, że żadna ze zmian w ostatnich latach poza 80tką nie jest kontrowersyjna. A niestety nie można tworzyć linii zewsząd dowsząd, czasem wariant wystarczy - szczególnie jeśli dobrze skomunikuje się go z innymi liniami. I dla mnie tu tkwi problem łódzkiej KM - nie w za małej ilości linii a w niewydolności rozkładów.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

rkplodz pisze:a co jest złego w wariantach?

Spójrz na rozkład 69, który sprowadzony do absurdu, to się może przekonasz. I pomyśl, że jesteś kimś spoza Łodzi albo wyjątkowo rzadko korzystasz z KM i próbujesz sprawdzić rozkład w internecie (toto szczególnie).

W tym przypadku może lepsza byłaby nowa linia, typowa dowozówka, z wysoką częstotliwością (przynajmniej w godzinach zmian) ?

Co tu dużo mówić: łamane są reguły łódzkiego systemu 'mało linii, ale często', ale wcale nie zmierzamy w stronę 'dużo bezpośrednich, ale rzadziej'. A jak widać - tworzenie wariantów z ogromną ilością kursyw, podkreśleń, pogrubień i kolejnych kolumn z czasami przejazdu staje się powoli łódzką specjalnością.

Niewydolność rozkładów- to znaczy?
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

no co do opracowania rozkładów w necie to rzeczywiście jest porażka, chyba system prezentacji rozkładów dopuszcza max 2 warianty - i tu się rodzi problem, np. chcesz sprawdzić rozkład 69 z Rokicińskiej to musisz przeszukać tabelkę 69/69A i oddzielnie B. Ale dopiero na 69 staje się to problematyczne, a na pewno dałoby się to uprościć - na pozostałych wariantach rozkłady są czytelne (choć problem pojawia się też na 60tce z racji kursów w różnych wariantach, tu przesadzili z ich ilością, nie przeczę).

Określiłem tak nieskoordynowanie rozkładów ze sobą. O ile nie ma problemu przy tramwajach (w dzień roboczy, bo w soboty-niedziele nieraz tak) - to przy rzadziej kursujących liniach autobusowych - i owszem. Nie umiem podać jakichś konkretów z pamięci, ale sporo ich wypisuje SEC dotyczących jego okolicy.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nie będę się rozpisywał na temat FATALNEGO UŁOŻENIA ROZKŁADÓW, powiem tylko jak sobię wyobrażam numerację m.in. 70.

Niech będzie poprostu 70. Kursy do Ptaka są oznaczone na rozkładach, autobusy mają wyświetlacze, a kierowcy Ikarusów i tak bardzo często nie zmieniają tablic. Z kolei 69 - nie mam nic przeciwko, aby było coś takiego na wyświetlaczu: 69 Kusocińskiego (linijka niżej): przez Nowe Sady.
jacub
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: śr 14:46, 04 lip 2007
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: jacub »

Wracając do tematu - Warszawa podpisała kolejną umowę z PKS Grodzisk Mazowiecki.
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/14576/__Polska-Kolejne-autobusy-Scania-OmniCity-w-Warszawie.html
ODPOWIEDZ