[GOP] Co w GOPie piszczy?

Forum o ważnych wydarzeniach komunikacji poza regionem łódzkim.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Wow, nie dość, że musicie się nauczyć, które wagony są z jakiego miasta, to jeszcze opanowujecie pochodzenie pantografów. Moje uszanowanie Obrazek
Peter
Niemowa
Posty: 8
Rejestracja: ndz 20:31, 26 paź 2008
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Peter »

W Mysłowicach produkują te pantografy a w tej chwili są 4 zajezdnie więc nie jest to aż taki problem Obrazek O tyle jest może trudniej, że w odróżnieniu od Waszego systemu numeracji nie dodaje się z przodu w numerze taborowym cyfry oznaczającej konkretną zajezdnię.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Linia nr 12 Chorzów - Siemianowice Śląskie zlikwidowana...
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1046
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

No i 12 nie wróci, bowiem zdemontowano pierwszy fragment torów...
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

1.03.2009 - kolejna cięcia, tym razem bez fizycznego wycofania tramwajów z jakiegokolwiek fragmentu:

Linia 22 zmniejszenie częstotliwości z 20 do 10 minut.
Linia 27 skrócona do granic Sosnowca i Będzina - wycofanie linii z odcinka w Będzinie
Linia 28 Wycofanie większości kursów z Będzina
---
Rkp uciekł z Katowic i wszystko się rozlatuje
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Komentarz do debaty z 2.4.2009 nad losem komunikacji tramwajowej w Gliwicach

Prezydent Frankiewicz przekazał przez media swoje oczekiwania odnośnie debaty – że spodziewa się, iż będzie to dyskusja na argumenty (GW, Batalia o tramwaje ma się odbyć na argumenty, 31.03.2009). Niestety mieszkańcom, zwolennikom pozostawienia i rozwoju komunikacji tramwajowej nie było dane przedstawić podczas debaty szerszych analiz, koncepcji i merytorycznych argumentów.

Spotkanie rozpoczęła multimedialna prezentacja pana prezydenta trwająca ok. 20 min, w której przedstawiono wyłącznie argumenty za likwidacją komunikacji tramwajowej. W dalszej części mogliśmy obejrzeć jeszcze jedną prezentację przekonującą nas o nieefektywności tramwajów.

Niestety, mieszkańcy byli w gorszej sytuacji - po pierwsze mieli do dyspozycji źle działający mikrofon, ich wypowiedzi były źle słyszalne. Po drugie wyznaczono 3 min limit czasu wypowiedzi, co uniemożliwiało przedstawienie jakiejkolwiek pogłębionej analizy.

Po trzecie przedstawicielom OKOT i PKM nie pozwolono skorzystać z rzutnika (mieliśmy przygotowaną prezentację). Najpierw asystent prezydenta obsługujący sprzęt komputerowy zwyczajnie odmówił – „nie ma takiej możliwości”. Potem, kiedy przedstawicielka OKOT i PKM wyszła na środek sali i głośno zapytała czy można przedstawić prezentację, po chwili konsternacji, bojąc się oficjalnie, wobec 300 zgromadzonych osób odmówić – pozwolono zainstalować prezentację na komputerze. Asystent prezydenta skwitował te działania słowami: „ale jesteście uparci”. Potem próbował jeszcze przekonywać, że nie da się przedstawić prezentacji, ponieważ mównica jest na jednym końcu Sali, a klawiatura komputera na drugim (pilota nie było) i nie będzie się dało przewijać slajdów. To miało być ostatecznym powodem odmowy pokazania naszej prezentacji.

Po długich pertraktacjach problem został rozwiązany – slajdy miała przewijać jedna osoba z OKOT i PKM, a omawiać je – druga. Ostatecznie, mając czas wypowiedzi ograniczony do 3 minut zrezygnowaliśmy z pokazania całej prezentacji. Pokazaliśmy tylko pierwszy slajd z nazwą komitetu i adresem strony internetowej. Na omówienie przygotowanej przez nas polemiki odnośnie przedstawianych przez magistrat kosztów remontu T oraz naszej koncepcji rozwoju komunikacji tramwajowej w Gliwicach – po prostu nie było czasu.

Pragniemy zwrócić uwagę na następującą sprzeczność - prezydent oczekiwał przedstawienia „dojrzałych analiz”, a nie pozwolił przedstawić żadnej z przygotowanych koncepcji (Stowarzyszenie Moje Miasto też nie miało szans, aby przedstawić szerzej swoje propozycje).

Druga rzecz - prezydent opierał się na opracowaniach przygotowanych przez wysoko opłacanych profesjonalistów, którzy mieli zlecone, aby przekonywująco udowodnić tezę o zasadności likwidacji tramwaju. Mieszkańcy, nawet jeżeli są wspierani przez specjalistów ds. transportu, urbanistyki itp., działają społecznie, własnymi siłami starają się konkurować z urzędową machiną w przygotowaniu profesjonalnego opracowania. Efekt tej rywalizacji jest łatwy do przewidzenia. To jednak nie oznacza, że zwolennicy komunikacji szynowej nie mają racji.

Tezę o wyższości i opłacalności zintegrowanego transportu szynowo-autobusowego da się udowodnić, wystarczy przeanalizować przykłady
innych miast, np. amerykańskich, które dziś odtwarzają infrastrukturę tramwajową (na które to przykłady prezydent zabronił się powoływać. Wystarczy zatrudnić do tego specjalistów, oni z pewnością przygotują prezydentowi przekonujące opracowanie.

Wyreżyserowany w opisany wyżej sposób przebieg wczorajszej debaty
zagwarantował sukces prezydenckich założeń – na zakończenie można
było ogłosić, że tylko strona optująca za likwidacją tramwaju przedstawiła rzeczowe argumenty. Prawda jest taka, że druga strona po prostu nie została dopuszczona do rzeczowej dyskusji. Dany mieszkańcom czas 3 minut na wypowiedź pozwolił jedynie przedstawić szerokie spektrum narzekań na różne niedogodności życia w mieście, te zaś były przez stół prezydencki przyjmowane z uśmieszkami politowania.

To również pragniemy skomentować - władza lokalna powinna z większym szacunkiem traktować społeczne oczekiwania, gdyż otrzymała swój mandat właśnie po to, aby realizować potrzeby społeczne, a nie swoje koncepcje, oderwane od rzeczywistości będącej udziałem mieszkańców.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez gothmucha, łącznie zmieniany 1 raz.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

Obywatelskiego Komitetu Obrony Tramwajów
:lol:

Proste, tramwaj jest u nich zupełnie nieopłacalny z ekonomicznego punktu widzenia, więc powinien być usunięty. Autobus też skutecznie przewozi ludzi ;)
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Niestety postępowanie władz Gliwic wpisuje się w politykę KZK GOP,który też za wszelką cene usiłuje udowodnić wyższość autobusów (złomu) nad tramwajem.W niedgim czasie nie tylko Gliwice ale cała aglomeracja śląska zostanie jak to określił ktoś z uczestników dyskusji komunikacyjną "wiochą" z zakorkowanymi ulicami a w tych korkach ich "wspaniały" i jedyny słuszny środek transportu-autobus od pana Zagozdy albo jakiegoś podobnego "przewoa".

Władze Gliwic pokazują przedstawiając takie argumenty jak są zaściankowe i jak mają krótkowzroczną politykę transportową a może należałoby powiedzieć udawadniają że takowej wogóle nie posiadają.
Próba pokazania że tylko opcja pana prezydenta jest jedyną słuszną przypomina mi niedawną sytuacje (niekomunikacyjną) w Zduńskiej Woli,gdzie prezydent usiłował wmówić mieszkańcom,że jedyna "słuszna" koncepcja promocji miasta to wymyślona przez jego żonę budowa 28 fontann a dziś miasto jest już po pierwszej turze przedterminowych wyborów.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Tramwajowa rewolucja
Maria Olecha

Obrazek

Władze Zabrza i Chorzowa podpisały porozumienie o współpracy z Tramwajami Śląskimi. Miasta biorą udział w dużym unijnym projekcie "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w aglomeracji górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą", dzięki któremu zostaną wyremontowane torowiska, a po szynach będą cicho mknęły nowiutkie, niskopodłogowe tramwaje.

Na realizację całego projektu Tramwaje Śląskie chcą pozyskać z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 100 mln euro. Drugie tyle spółka musi zdobyć sama - stąd pomysł, aby do programu zaprosić śląskie miasta.

- Spółka zawsze cierpiała na brak środków. Dzięki organizacji Euro 2012 w Polsce, nadarzyła się okazja, aby zgłosić projekt, który zakłada zakup 20 wagonów niskopodłogowych, modernizację 85 wagonów i wyremontowanie 60 km torowisk w całej aglomeracji śląskiej. Zostanie też ograniczona emisja hałasu i drgań - mówi Szczepan Wodniok z Tramwajów Śląskich. - Chcielibyśmy pozyskać 100 milionów euro, ale to, jaką sumę otrzymamy z Unii zależy od tego, ile będziemy mieć środków własnych - tłumaczy.

Podpisując porozumienia, gminy zobowiązały się do podwyższenia kapitału spółki Tramwaje Śląskie przez cztery lata poprzez objęcie akcji nowej emisji. Zabrze wyłoży ze swojego budżetu 16 mln zł, a Chorzów 23,5 mln zł. Drugie tyle gminy dostaną z Unii.

Dzięki programowi w Zabrzu zostaną wyremontowane torowiska na trzech odcinkach: na ul. Bytomskiej (od ul. Chrobrego do ul. Drzymały), fragment ul. Wolności od granicy z Gliwicami do ul. Kondratowicza i cała ul. 3 Maja.

- Stawiamy na turystykę poprzemysłową, więc musimy też zapewnić turystom dojazd do poszczególnych zabytków, a tramwaje zatrzymują się przy kopalni Guido i skansenie Królowa Luiza - tłumaczy Dariusz Krawczyk, naczelnik Wydziału Kontaktów Społecznych UM w Zabrzu.

Z kolei w Chorzowie modernizacji doczekają się torowiska, po których jeżdżą tramwaje numer 6 (odcinek przy AKS) i 7 (od granicy z Katowicami do ul. Dąbrowskiego i dalej do granicy ze Świętochłowicami). Co ważne, w Chorzowie w końcu wyremontowane będzie torowisko na ul. Armii Krajowej.

- To jedna z głównych ulic w mieście, a torowisko wymaga remontu od dawna - mówi Marek Kopel, prezydent Chorzowa. - Kwota, którą wydamy na udział w projekcie jest kolosalna, ale musimy skorzystać z tej szansy. Stadion Śląski wciąż walczy o Euro 2012, a my musimy zadbać o komunikację szynową z dworca do stadionu - dodaje Kopel.

Na razie porozumienia podpisały Chorzów i Zabrze. Niebawem zrobi to Sosnowiec, a następne będą: Katowice, Bytom i Ruda Śląska. W projekcie nie wezmą udziału Gliwice. Przypomnijmy, że władze Gliwic nadal zastanawiają się nad losem dwóch linii, które w tym mieście jeżdżą: "jedynki" i "czwórki". Jak się dowiedzieliśmy, decyzja o modernizacji lub ich likwidacji zapadnie w ciągu miesiąca.

100 mln euro chcą pozyskać z Unii Europejskiej Tramwaje Śląskie na realizację projektu

Źródło: POLSKA Dziennik Zachodni
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Gliwice - Pabianice
tak się jakoś rymuje...
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Widać, że sami rządzący nie chcą. Ludzie na TAK a władza robi i tak swoje. Żenua. A kto na nich głosował?... Obrazek Dziadostwo.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Przez duże D
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Tramwaje mają zniknąć z Gliwic po wakacjach
Jacek Madeja

Obrazek

Do końca maja gliwickie władze złożą wniosek do Komunalnego Związku Komunikacyjnego o likwidację linii tramwajowych. Sprawa jest już przesądzona: po wakacjach zastąpią je autobusy.


Obrazek
Fot. Grzegorz Celejewski / AG
Tramwaj na ul. Zwycięstwa będzie po wakacjach tylko wspomnieniem

Chodzi o linie 1 i 4. Tramwaje wyruszają z Wójtowej Wsi, przecinają centrum Gliwic, skąd dalej jadą do Zabrza i Rudy Śląskiej. Magistrat policzył, że tylko w tym roku do połączenia będzie musiał dopłacić 3 mln zł. Jeszcze gorzej ekonomiczne zestawienia wypadały w przypadku planów modernizacji torowiska i taboru, które delikatnie mówiąc są w nie najlepszym stanie. W zależności od zakresu prac, to od kilkudziesięciu do ponad dwustu mln zł. Dlatego prezydent Zygmunt Frankiewicz coraz głośniej zaczął forsować pomysł, by tramwaje zastąpić autobusami.

Propozycja wywołała prawdziwą burzę. Przeciwko planom protestowali mieszkańcy i związkowcy. O krótkowzrocznej polityce miasta mówili specjaliści od transportu z Politechniki Śląskiej.

Grupa mieszkańców śródmieścia wystąpiła nawet z wnioskiem o rozpisanie referendum w tej sprawie. Inicjatywa skończyła się fiaskiem. Samorządowcy argumentowali, że trudno będzie ustalić pytanie, na które mieliby odpowiedzieć ludzie, a wyniki nie mogą wiązać prezydenta, który nie podejmuje ostatecznie decyzji w tej sprawie. Formalnie robi to na jego wniosek KZK GOP.

Broni wciąż nie składa Marek Berezowski, radny PiS, znany jako największy antagonista prezydenta Frankiewicza. - O takiej sprawie powinni zdecydować ludzie. Przygotowałem projekt uchwały, w której pytanie nie brzmiałoby, czy jesteś za likwidacją linii tramwajowych, ale czy jesteś za tym, żeby prezydent wystąpił z takim wnioskiem do KZK GOP. Teraz szukam samorządowców, którzy poprą projekt uchwały w takim brzmieniu - mówi Berezowski.

Żeby można go było poddać pod głosowanie, potrzebne jest poparcie 5 samorządowców. Ale póki co, radny nie może nawet liczyć na poparcie kolegów z klubu. - Jesteśmy za referendum, ale składanie takiego wniosku po prostu nie ma sensu. Widać, że prezydent już podjął decyzję, a w radzie ma taki posłuch, że pomysł z góry jest skazany na niepowodzenie - mówi Marek Kopała, szef PiS w gliwickim samorządzie.

Rzeczywiście wniosek o likwidację tramwajów władze Gliwic zamierzają wysłać do KZK GOP jeszcze w maju. I choć tłumaczą, że decyzję ostatecznie podejmuje związek komunikacyjny, to sprawa jest już przesądzona. - Jeśli któreś z miast występuje z takim wnioskiem, to nie mamy innego wyjścia jak tylko przychylić się do propozycji. Tu chodzi o pieniądze. Jeśli ktoś nie ma zamiaru za coś płacić, to przecież nie możemy go do niczego zmuszać - podkreśla Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.

Kiedy tramwaje znikną z gliwickich ulic? Urzędnicy przekonują, że na zorganizowanie transportu autobusowego miasto potrzebuje nie więcej niż 2-3 miesiące. Chodzi o przygotowanie nowych przystanków, ustawienie wiat i wytyczenie zatok dla autobusów. Tak więc autobusy zastąpią tramwaje po wakacjach. - Wtedy wszyscy, którzy głośno protestowali przekonają się, że nic złego się nie stało. Wręcz przeciwnie. Miasto zyska tańszy, wygodniejszy i bardziej punktualny środek transportu - mówi Marek Jarzębowski, rzecznik gliwickiego magistratu.

Prof. Kazimierz Kłosek, kierownik Zakładu Dróg i Kolei Politechniki Śląskiej w Gliwicach uważa decyzję miasta za krótkowzroczną i nieprzemyślaną. Naukowiec przyznaje, że tramwaje są w fatalnym stanie, ale jego zdaniem to miasto powinno je ratować. - Gliwice są chyba jedynym miastem w Polsce, które dobrowolnie rezygnuje z tramwajów. To działanie pod prąd, bo dzisiaj nowoczesny transport miejski opiera się na szynach. One stanowią kręgosłup, a autobusy są tylko dopełnieniem. To się zemści w przyszłości, bo łatwo jest zlikwidować linię tramwajową, ale jej ponowne uruchomienie nie jest już takie proste - mówi Kłosek i dodaje, że winne jest nie tylko miasto, ale też KZK GOP, który jako organizator transportu w regionie nie przygotował wieloletniej polityki transportowej. - I teraz jest jak z saniami ciągniętymi przez konie, które dopadają wilki. Trzeba wyrzucić najsłabszego na pożarcie, w tym wypadku tramwaje. Ale o tym, żeby wcześniej wymienić konie albo nasmarować płozy, nikt nie pomyślał - mówi Kłosek.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6622783,Tramwaje_maja_zniknac_z_Gliwic_po_wakacjach.html

No to pozamiatane.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

W normalnym kraju taki prezydent nie pełniłby już swej funckji...
Czytałem artykuł z jakieś gliwickiej gazety, tam takie brednie mówił, że aż szkoda słów.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Byle tylko to, co wyprawia się w Gliwicach, nie dotarło do Pabianic. Wtedy Dychto powie, że w Gliwicach zlikwidowano tramwaj i dobrze na tym wyszli, to i my go utniemy.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

No to w zasadzie koniec Gliwic...

http://infotram.pl/text.php?from=main&id=24811
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Wybiera się w wyborach takich pierdziuchów i efekt potem widać. A jak zbliżają sie wybory to tylko obiecanki , cacanki a swoje matoł robi.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Gratulacje Gliwicom.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Post autor: MKMLODZ »

Żal mi mieszkańców Gliwic. Może przecież być i tramwaj i autobus, jedno nie koliduje z drugim. Ale po co?! Na co tramwaj?!
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

Wy naprawdę widzieliście sens istnienia zdezelowanej linii tramwajowej, po której poruszała się jedna solówka raz na 20 minut? Wiem, że KZ nie ma być rentowna i takie tam, ale są pewne granice. Autobus też wozi ludzi.
ODPOWIEDZ