Strona 3 z 3

: śr 16:21, 27 maja 2009
autor: Grzesiek
Cóż za "światli" włodarzesą w tych Gliwicach-tylko pogratulować.
@msq:zdezelowana linia? a czy słyszałeś o takim czymś jak dofinansowanie remontu ze środków unijnych?,wystarczy tylko chcieć,ale cóż władzom Gliwic jakoś to się w głowach nie mieści.

: śr 16:31, 27 maja 2009
autor: msq
Ty naprawdę myślisz, że Unia rozdaje pieniądze od tak?

: śr 17:38, 27 maja 2009
autor: Grzesiek
Akurat na inwestycje transportowe można stosunkowo łatwo pozyskać środki unijne,konieczne jest oczywiście przedstawienie solidnego projektu no i wkład własny,ale od tego są właśnie władze miast.Jeżeli ktoś chce to może w Gliwicach mamy natomiast z góry ustalone założenie,że tramwaj jest "zły" a kolejne działania władz miały za wszelką cene doprowadzić do potwierdzenia tej tezy,powiem więcej moim zdeaniem decyzje tatmtejszy prezybent podjął już na samym początku a wszystko co było potem to tylko gra pozorów.

: śr 17:39, 27 maja 2009
autor: o3r
Parafrazując pewnego górala - ten co to wymyślił, myślał d*** a nie głową Obrazek

: czw 07:35, 28 maja 2009
autor: M.C.
Najłatwiej powiedzieć: zdezelowane - likwidujmy.
Tylko, że ktoś najpierw doprowadził do takiego stanu. Rzecznik UM w Gliwicach pyta ile pieniędzy można pompować w tramwaj. Jakoś nie widać efektów tego pompowania.

: czw 15:26, 28 maja 2009
autor: Kazik
msq pisze:Wy naprawdę widzieliście sens istnienia zdezelowanej linii tramwajowej, po której poruszała się jedna solówka raz na 20 minut? Wiem, że KZ nie ma być rentowna i takie tam, ale są pewne granice. Autobus też wozi ludzi.

Mnie zastanawia, jakim cudem ponad stutysięcznemu miastu wystarczyły taka linia.

: czw 16:22, 28 maja 2009
autor: rkplodz
prawdopodobnie 14 czerwca będę w Gliwicach żegnać tramwaje. Może ktoś jest chętny?

: czw 18:46, 28 maja 2009
autor: Michał
Z tego co wiem, to w Gliwicach mamy dwie linie, 4 to skrócona wersja "1" i kursuje również co 20 minut, co daje częstotliwość 10. Na 4 jest większość składow. Tramwaj przebiega przez całe miasto i dodatkowo łączy Gliwice z dość sporym Zabrzem. Trzeba raz, porządnie wyłożyć kasy, resztę pokryć kasą z unii i zmodernizować linię, zachęcić ludzi do korzystania z tramwaju. Chętnych nie braknie. Ale po co? Wytnijmy, bo się nie opłaca...

: czw 19:04, 28 maja 2009
autor: Grzesiek
Najgorsze jest to że podobny tok rozumowania jest zaraźliwy,do likwidacji tramwajów coraz mocniej dąży prezydent Będzina,choć w tym przypadku z inspiracji związkowców TŚ zbierane są już podpisy w sprawie odwołania tego "mądrego" człowieka ze stanowiska.
Jak tak dalej pójdzie to za kilka lat Śląsk pozostanie bez tramwaju z ubóstwianymi autobusami,stojącymi w wielokilometrowych korkach.

: czw 19:42, 28 maja 2009
autor: prof_klos
A jakie autobusy są na Śląsku, każdy wie. Obrazek

: sob 14:07, 30 maja 2009
autor: Peter
Witam!

Jeżeli chodzi o Gliwice to prezydent Frankiewicz uprawia swoistego rodzaju dyktaturę w tym mieście, ale z drugiej strony mieszkańcy go też wybierają i jest już 16 lat niezmiennie na stanowisku prezydenta miasta.
Faktem jest, że sieć na zachodzie GOPu praktycznie niewiele się zmieniła od 1945r. i mało kto się przejmował jej remontowaniem, rozbudową (pierwsza duża likwidacja w 1983r. dotknęła sieci bytomskiej), stąd też tak wiele odcinków jednotorowych, nieco archaiczne metody prowadzenia ruchu itd. (za Gierka rozbudowano znacznie sieć tramwajową Zagłębia a nie w śląskich miastach). Nie uprawnia to jednak do likwidacji przy pomocy podpisu jednego człowieka praktycznie bez żadnych konsultacji społecznych i załatwieniu sprawy właściwie w jeden dzień w postaci likwidacji majątku wartego miliony złotych. Frankiewicz zresztą od wielu lat chciał te tramwaje zlikwidować, tylko że nie mógł tego zrobić bo były państwowe. Jedyne co się odbyło to ta niby debata zresztą stronnicza moim zdaniem. Można sobie posłuchać jeśli ktoś dysponuje wystarczającą ilością czasu => Zapis debaty + materiały
Jest to bardzo przykre, ale wkrótce się okaże czy linia tramwajowa w Gliwicach była tak niepotrzebna, jeśli chociażby ludzie będą musieli się przesiąść do tramwaju w zajezdni Gliwice by dalej udać się do Zabrza tramwajem i zapłacić drugi raz za bilet? Przesiądą się do innych autobusów jadących bezpośrednio do centrum Zabrza? Szkoda gadać...

Równolegle jednak nastąpiło kilka ciekawszych i pozytywnych wydarzeń.
Odwiedził nas Protram 205 WrAs #2710 i mimo początkowych kłopotów ze skrajnią (brak skosów u dołu pudła) zrobił na mnie pozytywne wrażenie, głównie dlatego, że jest przestronny i nadaje się na przeciętne torowiska. Moim zdaniem dobre tymczasowe rozwiązanie => Relacja foto

W Katowicach wciąż trwa remont odcinka od zajezdni Zawodzie do Rynku.

Kończą się już dostawy żelazek. Jeszcze przybędą 4 sztuki. Ostatnio przybyły #669 i #670 a z gliwickiej zajezdni wyjechał #742 na lawecie do Łodzi. Pewnie jeszcze będą takie remonty w następnym przetargu.
Jednocześnie prowadzi się RK wagonów w ZUR Chorzów, więc stan taboru ulega poprawie i to już widać.

Wczoraj 6 miast GOP podpisało zobowiązanie że złożą się na tramwaje => Gazeta Wyborcza katowice

Pozdrawiam

: pn 05:06, 24 sie 2009
autor: gothmucha
Gliwice bedą pierwszym miastem w Silesii, które będzie miało buspasy. Bili byśmy wszyscy brawo gdyby nie fakt, ze powstają one na (za niedługo) byłych torowiskach tramwajowych. Od 01.09. na trasę wyjadą "najnowocześniejsze z nowoczesnych" autobusy a oto po jakich "nowoczesnych" buspasach pojadą:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cytat wzięty stąd.

: pn 14:09, 24 sie 2009
autor: SzK
A czy te buspasy nie są przypadkiem węższe od autobusów?

: sob 16:09, 29 sie 2009
autor: gothmucha
Urodziny, happening i gliwickie tramwaje

31 sierpnia kończy się 115 letnia historia tramwajów w Gliwicach. Tego dnia zaplanowano happening przed Urzędem Miasta oraz ostatnie urodziny, które odbędą się w gliwickich tramwajach.
Tramwaje kursowały w Gliwicach przez 115 lat. W początkach swojego istnienia były konne, potem parowe, aż w końcu elektryczne. Gliwicki odcinek był fragmentem pierwszej, zbudowanej jeszcze w II połowie XIX w. linii tramwajowej na Śląsku, ciągnącej się aż do Piekar Śląskich.


Ostatni tramwaj linii 4 wyjedzie 31 sierpnia z pętli "Wójtowa Wieś" o godz. 20:04, a tramwaj linii 1 z pętli "Wójtowa Wieś" odjedzie nad ranem o godz. 03:22 1 września br. Później nie będzie już możliwości poruszania się po Gliwicach tramwajami.
Polecamy również: To koniec tramwajów w Gliwicach!

Obrazek

Dlatego też, mimo, że Ireneusz Klisz - miłośnik transportu szynowego, który zawsze marzył, aby pojechać zabytkową N-ką z Chorzowa do Gliwic - ma urodziny dopiero 10 września, jego znajomi oraz rodzina postanowili podarować mu prezent wcześniej. Marzenie Ireneusz Klicza spełni się 31 sierpnia, w ostani dzień kursowania gliwickich tramwajów.

- Zabytkowy tramwaj typu N wraz z solenizantem i jego gośćmi wyjedzie z Zakładu Usług Remontowych w Chorzowie o godzinie 9.00 w poniedziałek, trasą linii 7 i 17 pojedzie do Rudy Śląskiej Chebzie a następnie linią 1 do Gliwic, aż do pętli "Wójtowa Wieś" i z powrotem - informuje Dział Marketingu Tramwajów Śląskich.

Tego dnia również Obywatelskie Komitet Obrony Tramwajów i Promocji Komunikacji Miejskiej w Gliwicach oraz inne stowarzyszenia postanowiły zorganizować akcję symbolicznego pożegnania z tramwajami w Gliwicach.

- Chcemy wspólnie z obywatelami naszego miasta uczcić i zaakcentować ich cywilizacyjne znaczenie nie tylko dla Gliwic, ale dla całego Górnego Śląska - informuje Małgorzata Tkacz-Janik, jedna z organizatorek poniedziałkowej akcji - Obecność transportu tramwajowego, jego zakres i skala, od ponad 100 lat stawiała i stawia nasz region w szeregu najbardziej dynamicznie rozwijających się i nowoczesnych obszarów Europy. Teraz ten dorobek jest zaprzepaszczany i niszczony - dodaje.
Czytaj również: Referendum w sprawie odwołania Frankiewicza przesądzone?

Uroczystość pożegnania tramwajów w Gliwicach, której jednym z programów jest happening z wynajętym tramwajem i muzyką pogrzebową, rozpocznie się o godzinie 14.30 na skwerze przed gliwickim magistrarem. Zobacz szczegółowy program tej akcji tutaj.

Jak zapowiadają organizatorzy tej akcji uroczystość ta będzie też zapowiedzią dalszych działań na rzecz obrony gliwickich tramwajów - Wierzymy, że tramwaj powróci. Dążymy konsekwentnie do referendum, jesteśmy zdeterminowani i mocni wiedzą na temat tego jaki powinien być współczesny transport w metropoliach - wyjaśnia Tkacz-Janik.

Źródło: Moje Miasto Silesia
http://www.mmsilesia.pl/7057/2009/8/29/urodziny-happening-i-gliwickie-tramwaje?districtChanged=true

I jeszcze taka ciekawostka, miejska partyzantka:

http://foto.sadorg.com/index.php?showimage=92#

: sob 17:05, 29 sie 2009
autor: o3r
Cóż, mam nadzieję, że uda się odwołać Frankiewicza. Może będzie to sygnał dla innych, że nie można aż tak działać na niekorzyść swego miasta.

: ndz 14:45, 13 wrz 2009
autor: Peter
Referendum w Gliwicach odbędzie się 8 listopada. Zobaczymy czy frekwencja dopisze.
Na szczęście nie wszyscy mają takie podejście jak Frankiewicz => Link

Jeżeli ktoś jeszcze nie widział to powstała nowa modernizacja w ZUR => Link
Jeżeli chodzi o względy estetyczne to jest chyba wiele do życzenia. Istotą tej modernizacji oprócz oczywiście przetwornicy statycznej, elektrycznie podnoszonego pantografu jest to, że pod tym plastikiem z przodu kryje się normalna blaszana ściana czołowa. Zawsze po wypadku można powrócić do wersji powiedzmy prawie klasycznej, bo z kwadratami Obrazek
Prawdopodobnie jako doczepka do wagonu #699 dołączy później #687, który jest w tej chwili w fazie prac. Debiut #699 niebawem.

Od 14.09.2009r. szykują się zmiany na liniach 6, 11, 13, 16, 17, 19, 30, 39. Pierwszy raz są to zmiany korzystne od wielu lat Obrazek Ciekawe na jak długo.

• Linia 6 - będą same Citadisy, czyli dwanaście wagonów w dni robocze
• Linia 11 - kosmetyka rozjazdu, pozostaje 8 składów 2x105Na w dni robocze
• Linia 13 - wydłużona z powrotem do Chorzowa Batorego
• Linia 16 - będzie jeden Citadis (dotychczas dwa) i pojawią się dwa składy 105Na. Całkiem możliwe, że wepchną tam teraz składy żelazek #693+694 i #783+784
• Linia 17 - 4 pociągi 2x105Na i to z Zajezdni Gliwice zamiast z Bytomia. W ten sposób pierwszy raz w historii przez "tuneliki" w Chebziu będą przejeżdżać składy 2x105Na by włączyć się na trasę 17.
• Linia 19 - dwanaście składów 2x105Na w dni robocze
• Linia 30 - wraca obsługa na bytomski Stroszek
• Linia 39 - kasacja w zamian za same składy na 19. Zmiana na duży plus, bo linia miała zupełnie bezsensowny przebieg

Pojawiło się na You Tube parę w miarę nowych filmików z naszej sieci. Fajnej jest to jakości, chociaż robione z tyłu wagonów. Przynajmniej już widać jakieś remonty. W ramach relaksu można sobie pooglądać Obrazek

Filmowane z drugiego wagonu składu #683+642
Linia 17 - Część 1
Linia 17 - Część 2
Linia 17 - Część 3
Linia 17 - Część 4

Filmowane z drugiego wagonu składu #748+747
Linia 20 - Część 1
Linia 20 - Część 2
Linia 20 - Część 3
Linia 20 - Część 4

Filmowane z wagonu #552
Linia 21 - Część 1
Linia 21 - Część 2
Linia 21 - Część 3
Linia 21 - Część 4
Linia 21 - Część 5
Linia 21 - Część 6

Filmowane z wagonu #518
Linia 22 - Część 1
Linia 22 - Część 2
Linia 22 - Część 3
Linia 22 - Część 4

To tyle chyba z takich ważniejszych informacji Obrazek

Pozdrawiam

: pn 19:22, 14 wrz 2009
autor: SzK
Trzymam kciuki za Gliwice.
Ale obawiam się, że trzeba zrobić bardzo dobrą kampanię,
i to nie związaną tylko z tramwajami, żeby referendum wygrać.

: pn 15:05, 02 sie 2010
autor: Michał
Zobaczcie między 07:30 a 08:30. Jak na Śląsk to nieźle zapierdziela Obrazek