[Wawa] Tramwajem do Ząbek

Forum o ważnych wydarzeniach komunikacji poza regionem łódzkim.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

[Wawa] Tramwajem do Ząbek

Post autor: geograf »

Ostatnio odżył temat budowy linii tramwajowej podmiejskiej do Ząbek.
Pojawiło się kilka artykułów w lokalnej prasie, był materiał w Kurierze, a teraz pojawiły się dalsze szczegóły (w tym techniczne), na stronach SISKOMu.

Szybki tramwaj, rzadkie przystanki i planowana, docelowa częstotliwość: 3 minuty.
Robi wrażenie, szczególnie jeśli porównać to z Pabianicami, czy Zgierzem...
Dla porównania:
Pabianice: ok. 70,5 tys. mieszkańców
Zgierz: ok. 58 tys. mieszk.
Ząbki: ok. 24 tys. (i wciąż rośnie).

Wygląda na to, że w końcu samorządy się dogadają i wybudują nową trasę.
Żeby w Łodzi była taka wola przynajmniej do remontu istniejących tras...
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Tam to maja fajnie. W Łodzi po za ŁTR nic pewnie nowego się nie doczekamy choc ŁTR nie jest nową linią tylko modernizacją jednej z głownych arterii łódzkich.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Oj, nie mają tam, jak napisałeś, fajnie - być może będą mieli, ale to dopiero za ileś lat.

Ciekawe tylko ile planowanych w Warszawie inwestycji (transport szynowy) zostanie zrealizowanych, a ile pozostanie marzeniami.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Ostatnia wieść niesie, że tramwaj na Parchomin i do Wilanowa spadł z listy inwestycji miejskicj do 2013 Obrazek
W tym samym czasie miasto coraz usilniej wpycha ludzi przez przesiadki do tramwajów, zupełnie nie inwestując w nie.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Problem jeszcze w przepustowości głównych ciągów i ogólnie zdolności przewozowej. Między 7-mą a 8-mą na niektórych przystankach trudno się wcisnąć do tramwaju. Szczególnie widać to na trasie W-Z z której zabrano autobusy i sporo ludzi przesiadło się do tramwajów, i mimo, że jest ich tam rano 50 / h, co jest pewną granicą płynności ruchu, to

A jeśli jest rezerwa przepustowości (Al.Jana Pawła) to ucina się kilka kursów w godzinie największego szczytu - przed wakacjami częstotliwość linii 17/16/19/33/ wynosiła tam 5/10/10/10, teraz 6/12/12/12.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Poruszyłeś dwie sprawy.
1) Trasa WZ. Przepustowość trasy jeszcze nie doszła do granicy (55 kursów/h), co najwyżej jest problem z przepustowością niektórych linii.
Wydzielenie trampasa spowodowało, iż ludzie zamiast stać w korku dobrowolnie wybierali tramwaje, co poskutkowało wydzieleniem z praskiej części 190 linii 390 (dostała w tyłek Górczewska, niestety). Obecnie i w 190, i w 410 wieją pustki na Moście.
2) Zmniejszenie podaży miejsc na JP II (i nie tylko tam) spowodowane jest odejściem od niedawnej reformy linii tramwajowych Obrazek
Uruchomili 46, muchowozowe (i to jeszcze częstsze) 32... Jednak wieść niesie, że w styczniu wróci takt 5/10 Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Szkoda, że Łodzianie tak chętnie nie wybierają tramwaju. Korki na Kilińskiego, Narutowicza, Wierzbowej i Zielonej są ogromne. Tramwaje linii 1 stoją na łuku Narutowicza/Kilińskiego po kilka minut, żeby w ogóle wjechać z Narutowicza na Kilińskiego Obrazek.
Z roku na rok przybywa w Łodzi samochodów. To widać szczególnie w centrum. Najgorsze jest to, że każdy wiezie jedną osobę (najczęściej), a każdy jeden samochód to dłuższy korek. Marzeniem pozostanie chyba wprowadzenie przez ZDiT ograniczenia ruchu kołowego na Kilińskiego i pozostawienia tam głównie samych tramwajów.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

geograf pisze:Poruszyłeś dwie sprawy.
1) Trasa WZ. Przepustowość trasy jeszcze nie doszła do granicy (55 kursów/h), co najwyżej jest problem z przepustowością niektórych linii.
Wydzielenie trampasa spowodowało, iż ludzie zamiast stać w korku dobrowolnie wybierali tramwaje, [...]
Z liczbą 55 pozwolę się nie zgodzić.
Obecnie przy 50 kursach / h na przystanku Ratusz w kierunku Woli mamy wąskie gardło.
geograf pisze: Uruchomili 46, muchowozowe (i to jeszcze częstsze) 32...

Cóż, trzeba było coś dać w zamian za autobusy.
A że to "co 6 minutowe" 32 jeździ puste na połowie trasy to już efekt uboczny.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

SzK pisze: Z liczbą 55 pozwolę się nie zgodzić.
Obecnie przy 50 kursach / h na przystanku Ratusz w kierunku Woli mamy wąskie gardło.

Masz rację :)
Obecnie jest maks. 49 w porannym i 50 w popołudniowym szczycie. Przed otwarciem Jerozolimskich było więcej kursów. Wąskie gardło spowodowane jest skręcającą i blokowaną 4. Chyba, że masz inne spostrzeżenia.
Cóż, trzeba było coś dać w zamian za autobusy.
A że to "co 6 minutowe" 32 jeździ puste na połowie trasy to już efekt uboczny.

W więcej niż połowie trasy. Przydatne jest tylko między Ratuszem i Wileńskim. Lepiej było wzmocnić wykastrowane 23, przynajmniej Wola by skorzystała, ale komuś w ZTMie wybitnie zależy na tej linii (która blokuje swoim skrętem Karcelak, tworząc tam wąskie gardła).
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Dokładnie o 4-kę mi chodziło.

Jeśli chodzi o trasę 23 to skrócenie trasy nie jest całkiem bez sensu.
- Bródno - Bemowo jest linia 2
- Bródno - Ratusz jest linia 4
- Bródno - metro - jest linia 1 rano momentami nawet co 3(!) minuty

Może byłoby lepiej
23 Czynszowa - Bemowo w takcie 6/15/15
(Wbrew pozorom tamta odnoga na Stalową generuje całkiem ładny potok pasażerów.)
32 Ratuszowa ZOO - Plac Narutowicza w takcie 12/15

Może jeszcze czwórka wróci na Stalową Obrazek
Ciekawe co wykombinują w ZTM-ie...
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

32 powinno iść do natychmiastowego ukatrupienia. Jedna linia mniej na Karcelaku, a od razu byłoby tam dużo płynniej.
Niestety, w ten weekend montują automatyczną zwrotnicę przy ZOO, więc pewnie szybko nie zrezygnują ze stałej obsługi tej pętli Obrazek
Skracając 23 do Ratuszowej pozbawiło się połączenia Pragi Północ i Bródna z bliską Wolą.
1 jeździ w takcie 3-3-6, w tej 6-minutowej dziurze jedzie "dwójka", dając piękną koordynację zrano do metra.
W ZTMie mają nawał pracy. Jak wspomniałem od nowego roku mają wrócić stare takty, ma też być sporo zmian w rozkładach podmiejskich. Oby już skończyli z tą biegunką pomysłów na ulepszanie sieci połączeń...
ODPOWIEDZ