Strona 2 z 3

: pn 12:34, 24 gru 2007
autor: rkplodz
a no w sumie... zapomniałem, że to Łódź i tu dziwne zasady panują... Chociaż pewnie musiał nastąpić jakiś akt zgody na obniżenie stawek na te 4,20 czy ile to tam jest za przeguba. Chyba nie jest tak że ZDiT płaci ile ma akurat ochotę, tylko opiera się to na jakichś umowach.

: pn 12:41, 24 gru 2007
autor: ukalo
Wiesz, właścicielem MPK jest miasto. Prezes oczywiście może się na umowę nie zgodzić. A miasto może odwołać prezesa.

: pn 14:22, 24 gru 2007
autor: rkplodz
No i co to zmienia? Jeśli ZDiT zażyczyłby sobie płacić 1,99 za kilometr to prezes też ma się zgadzać w imię nieodwoływania?:>

: pn 14:29, 24 gru 2007
autor: mig
Zgodzi się na wszystko bo to nie byle jaka posadka, to o czym mówisz to jakaś idylla.

: pn 14:56, 24 gru 2007
autor: rkplodz
nie, to co ja mówię to nie idylla, tylko to, co dzieje się przy normalnym układzie przewoźnik -> organizator.

: pn 15:03, 24 gru 2007
autor: mig
To chyba nie tutaj. Jakby się prezes nie zgodził to wiadomo, że kończy pracę i jest następny, którego wsadzają na stołek pod warunkiem, że zgadza się na niższą stawkę. Taka rzeczywistość, w Łodzi za mało jest wolnego rynku w publicznej KM. Nikt z prywaciarzy nie zgodziłby się przecież na takie grosze, w przeciwieństwie do spółki gminnej, która jest jakby pod ścianą Obrazek

: pn 15:05, 24 gru 2007
autor: rkplodz
ale inne miasta jakoś potrafią rozwiązać ten problem. Nie mogę ciągle myśleć: "W Łodzi jest źle i zawsze tak będzie". Kiedyś przecież musi być normalnie.

: pn 15:11, 24 gru 2007
autor: ukalo
Potrafią, bo chcą.

: pn 15:29, 24 gru 2007
autor: Arturro 70a
Ale jakim cudem KORO na 58 i 58A, a TP na 97 się utrzymują i ciekawe za jaką stawkę, chyba niższą niż MPK.

: pn 15:50, 24 gru 2007
autor: ukalo
Nie sądzę, by za niższą. Ponadto obsługują mniej obciążone linie - gdzie (przynajmniej teoretycznie) łatwiej utrzymać tabor.

: wt 02:55, 25 gru 2007
autor: o3r
Poza tym Koro utrzymuje się jeszcze z przewozów autorkarowych. Ale fakt faktem, że poniżej kosztów by raczej nie jeździli.

: wt 13:16, 25 gru 2007
autor: Arturro 70a
Ale skoro jeździ za stawkę identyczną jak MPK to dlaczego MPK nie obsługuje 58?

: wt 15:41, 25 gru 2007
autor: o3r
Ponoć kiedyś zrezygnowali, a Koro chciało, czy coś takiego. Ale to raczej plotka. A jak to się stało, że TP obsługuje 97?

: wt 18:12, 25 gru 2007
autor: mig
Łatwiej jest utrzymać mniejsze przedsiębiorstwo, poza tym firma taka jak Koro nie stawia sobie tak ambitnych celów jak MPK (wymiana i remont taboru i inne inwestycje).
Prędzej czy później będzie u nas ajent bo MPK już niedługo będzie mieć poważny problem z kierowcami i ZDiT będzie zmuszony rozpisać przetarg na obsługę linii bo "swoja" spółka nie wyrobi.

: wt 23:59, 25 gru 2007
autor: px33
Tylko mam nadzieję, że ten hipotetyczny ajent to będzie jakaś porządna firma (jak w Warszawie), a nie PKS Łódź z 15-letnimi O405G.

A TP obsługuje 97 chyba dlatego, że w swoim czasie MPK nie miało wozów mini.

: śr 01:14, 26 gru 2007
autor: SEC
px33 pisze:Tylko mam nadzieję, że ten hipotetyczny ajent to będzie jakaś porządna firma (jak w Warszawie), a nie PKS Łódź z 15-letnimi O405G.
A kto inny za tak niską stawkę?

: śr 14:54, 26 gru 2007
autor: mig
PKS to się lepiej o siebie martwi a nie o linie miejskie bo sam nie grzeszy stanem taboru i ilością kierowców.

: śr 16:57, 26 gru 2007
autor: Chandler
SEC pisze:
px33 pisze:Tylko mam nadzieję, że ten hipotetyczny ajent to będzie jakaś porządna firma (jak w Warszawie), a nie PKS Łódź z 15-letnimi O405G.
A kto inny za tak niską stawkę?

Obstawiałbym PKS Myślenice, względnie PKS Nowy Targ Obrazek
Przy okazji wracamy do tematu wątku, od którego dyskusja "odrobinkę" odbiegła ;)

: śr 12:54, 09 sty 2008
autor: jacub
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne –Łódź Sp. z o.o. kupiło ponad 82% udziałów w Przedsiębiorstwie Komunikacji Samochodowej Myślenice, płacąc gminie Myślenice, która była właścicielem PKS-u 2,1 mln zł. Umowa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 r.
Myślenicki PKS został przejęty przez gminę w 2004 roku, w ten sposób uniknięto włączenia go do podobnego przedsiębiorstwa w Krakowie. Dzięki temu zabiegowi uratowano wówczas 160 miejsc pracy. Aktualnie PKS w Myślenicach zatrudnia 163 osoby, dysponuje 75 pojazdami, w tym 72 autobusami. Miesięcznie autobusy przejeżdżają ok. 460 tys. km, m.in. na trasach do Krakowa, Szczawnicy, Zakopanego.
.........
PKS Myślenice sp. z o.o. funkcjonuje na rynku w oparciu o ponad 50-letnie doświadczenia. Podstawowym przedmiotem działalności jest świadczenie usług w zakresie przewozów osobowych. Przedsiębiorstwo oferuje 68 regularnych linii w ramach rozkładu jazdy oraz 30 linii związanych z przewozem młodzieży szkolnej. Działalność przewozowa obejmuje swoim zasięgiem przede wszystkim teren powiatu myślenickiego oraz obsługę komunikacji pomiędzy powiatem a miastem Kraków. Wykonuje również regularne połączenia do Zakopanego, Szczawnicy, Koniny, Szczyrzyc, Góry Jana, Kamienicy i Wadowic. Komunikacja nieregularna prowadzona jest zarówno na terenie całego kraju jak i za granicą.
Dodatkowa działalność polega na świadczeniu usług w zakresie:
- wynajmu autobusów
- naprawy i diagnostyki pojazdów
- najmu lokali oraz powierzchni reklamowych
- mycia i sprzątania pojazdów
- detaliczną sprzedaż paliw.
Przedsiębiorstwo PKS w Myślenicach rozpoczęło działalności 1 stycznia 1966 roku jako jeden z dziewięciu Oddziałów Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa PKS w Krakowie. Przedmiotem jego działania było wówczas zarówno prowadzenie komunikacji autobusowej jak i przewóz ładunków i spedycja. Oddział dysponował 108 jednostkami transportowymi, a zatrudnienie wynosiło 327 osób. W początkowym okresie działalności firmy dworzec autobusowy ulokowany był na myślenickim rynku. Ze względu na wzrost zapotrzebowania na usługi związane z przewozem osób, podjęto decyzję o budowie nowego dworca. W 1974 r. został oddany do użytku obecny budynek dworca przy ul. Słonecznej. W dniu 07.06.1990 r. Minister Transportu i Gospodarki Morskiej na mocy Zarządzenia nr 46 dokonał rozdzielenia przedsiębiorstwa państwowego Krajowa Komunikacja Samochodowa w Warszawie i z dniem 1 lipca 1990 roku powołał do życia Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej w Myślenicach. Od 1 października 1996 roku organem założycielskim został Wojewoda Małopolski. Zarządzeniem nr 314/02 z dnia 31 października 2002 roku Wojewoda Małopolski ustanowił od dnia 07 listopada 2002 r. zarząd komisaryczny nad przedsiębiorstwem. Począwszy od 1.01.2005 r. przedsiębiorstwo państwowe PPKS jest przedmiotem leasingu pracowniczego przez spółkę celową zawiązaną 24.04.2004 r. Współwłaścicielami PKS spółka z o.o. jest Gmina Myślenice.

źródło: MPK Łódź

: pt 20:59, 18 kwie 2008
autor: Ventlan
http://infobus.pl/text.php?id=17227 pisze:MPK Łódź przejmuje małopolskie PKS-y

Łódzkie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne finalizuje zakup PKS-u z Nowego Targu. Jest już właścicielem myślenickiego PKS-u i zapowiada, że na tym nie koniec. - Dużej firmie łatwiej przetrwać - tłumaczą łodzianie.

W ciągu najbliższych trzech miesięcy łódzkie MPK (odpowiednik krakowskiego) przejmie PKS Nowy Targ. - Trwają ostatnie uzgodnienia umowy. Do trzech miesięcy podpiszemy umowę i zakończymy proces przekazywania nowotarskiej firmy łodzianom - mówi rzeczniczka wojewody małopolskiego Małgorzata Woźniak. O sprzedaży PKS-u z Nowego Targu zdecydowało Ministerstwo Skarbu, które było do tej pory jego właścicielem.

To już drugi zakup łódzkiego przewoźnika w Małopolsce. Na początku roku przejął on 82 proc. udziałów w PKS Myślenice za 2,1 mln zł od gminy Myślenice. - Uratowaliśmy w ten sposób 160 miejsc pracy i dworzec leżący przy zakopiance. A doświadczenie łodzian pomoże zredukować koszty naszego PKS-u - mówiły władze Myślenic. Łódzkie MPK zobowiązało się też do budowy nowego dworca autobusowego w Myślenicach. Zajmie on tylko część działki, na której teraz zatrzymują się autobusy. Na pozostałym terenie kupcy z Myślenic planują galerię handlową.

Jakie będą zobowiązania w Nowym Targu, jeszcze nie wiadomo. Jednak i w tym przypadku MPK Łódź nie przejmie 100 proc. przedsiębiorstwa, tylko utworzy spółkę ze Skarbem Państwa. Skarb wniesie PKS w Nowym Targu, natomiast MPK pieniądze. Łodzianie zobowiązali się też do wprowadzenia programu inwestycyjnego oraz do utrzymania zatrudnienia na dotychczasowym poziomie przez najbliższe trzy lata. Związki zawodowe PKS-u wynegocjowały również pakiet socjalny. Ani wojewoda małopolski, ani łodzianie nie chcą zdradzać szczegółów kontraktu przed jego podpisaniem.

Po co przewoźnikowi z Łodzi takie zakupy? - Budujemy w ten sposób dużą, stabilną finansowo firmę. MPK zajmuje się zresztą nie tylko przewozami, bo również wykonujemy prace remontowe na torach w wielu miastach Polski, oraz remontujemy tabor. Generalnie chodzi o to, żeby zarabiać - mówi rzecznik łódzkiego MPK Marcin Małek. Wyjaśnia, że na zewnętrznych kontraktach MPK jest w stanie zarobić tyle, że w ciągu trzech ostatnich lat wymieniło 120 autobusów na nowe (wszystkich ma 400), a w tym roku kupuje kolejne 50. - Na przejęciu PKS Nowy Targ mamy zyskać zarówno my, jak i oni. Nie będziemy z tej firmy wyciskać pieniędzy jak cytryny. Ona ma zacząć przynosić dochody - patrzy optymistycznie w przyszłość Małek. - Wielkiej firmie zawsze łatwiej negocjować tańsze kontrakty, choćby na dostawy paliwa czy części. Dlatego nie wykluczam, że jeśli pojawi się okazja, będziemy kupowali jeszcze inne tego typu firmy - zakłada rzecznik.

(...)