[Wawa] Autobus gigant ruszy na Tarchomin

Forum o ważnych wydarzeniach komunikacji poza regionem łódzkim.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

[Wawa] Autobus gigant ruszy na Tarchomin

Post autor: geograf »

Dziennik pisze: Autobus gigant ruszy na Tarchomin

19,5-metrowe wozy mają być ratunkiem na zapaść komunikacji

Już we wtorek warszawiacy będą mogli pojechać autobusem gigantem. Mercedes CapaCity ma 19,5 metra długości. Tego typu pojazd jeszcze nigdy nie jeździł nie tylko po stołecznych, ale i po krajowych ulicach.
Przez dwa tygodnie będzie testowany na jednej z tarchomińskich linii przyspieszonych. Na jakiej? Jeszcze nie wiadomo. Jednak nawet gdyby te wozy zostały kupione, i tak nie rozładują korków.
- Te wielkopojemne pojazdy chcemy wysyłać na trasy, gdzie mieszka najwięcej osób, a nie ma połączenia tramwajowego - mówi Adam Stawicki, rzecznik Miejskich Zakładów Autobusowych. - Po testach z CapaCity ogłosimy przetarg na dostawę tego typu długich wozów. Nie będzie
ich dużo, na początek około dziesięciu - dodaje. Ta dziesiątka mogłaby ruszyć na trasy nie wcześniej niż za rok.
Tarchomin jako miejsce dla testów CapaCity wybrano nieprzypadkowo. To właśnie stąd najtrudniej dostać się do centrum miasta. Mimo bus-pasa ulica Modlińska pęka w szwach i wozy stoją w ogromnych korkach. Receptą na ich rozładowania byłaby docierająca do Tarchomina linia tramwajowa lub kolejki metra. Na to w najbliższym czasie mieszkańcy nie mają co jednak liczyć.
Przypomnijmy, że już w ubiegłym roku Tramwaje Warszawskie szykowały się do budowy wydłużenia linii tramwajowej z Żerania FSO na Modlińska w kierunku osiedli mieszkaniowych na Tarchominie. Że te plany nie wypalą, „Dziennik" pisał już na początku grudnia. Wczoraj nasze informacje potwierdził oficjalnie Michał Dąbrowski, doradca dyrektora ZTM Leszka Ruty. - W najbliższym czasie nie ma szans na tramwaj z Żerania na Tarchomin - mówi. - Ale to nie nasza wina. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaplanowała przebudowę węzła na Modlińskiej przy Auchan. Musimy dostosować się do tych planów, a swoje odłożyć - dodaje. Problem w tym, że modernizacja tego węzła, co ujawnił nam Michał Dąbrowski, ma nastąpić dopiero w 2015 roku. - Może uda nam się linię tramwajową do Tarchomina poprowadzić szybciej. Wciąż tę sprawę traktujemy priorytetowo - twierdzi Dąbrowski.
O metrze na Tarchomin nikt teraz już nie mówi, choć inwestycja znajdowała się w programie wyborczym prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz. Jej zastępca Jacek Wojciechowicz w grudniu 2006 r. zlecił zarządowi metra analizę odgięcia trasy podziemnej kolejki i puszczenia jej nie do Huty, a na nowe osiedla za Wisłą. Wycofano się jednak z tych obietnic, gdyż kontrakty na budowę stacji na Bielanach były już podpisane. Wszystko wskazuje na to, że mieszkańcom Białołęki w nadchodzących latach będzie musiał starczyć tramwaj kursujący na projektowanym moście Północnym. Dotrze on do osiedli leżących na północ od ulicy Obrazkowej i do Winnicy. Nastąpi to jednak nie szybciej niż na przełomie lat 2010 i 2011.
Jak nieoficjalnie powiedział nam jeden z ratuszowych urzędników, planowany autobus CapaCity ma „udobruchać" mieszkańców Tarchomina. Ten pojazd na czterech osiach (tradycyjne przegubowce mają trzy) na pewno utknie jednak w korkach. - Wprowadzenie CapaCity do ruchu nie zwalnia miasta z obowiązku stworzenia na Tarchomin komunikacji szynowej - mówi Robert Człapiński, prezes Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej.

Obok artykułu umieszczono ramkę:
Liczba miejsc
CapaCity - 194
Inne autobusy - ok. 150 (dokładnie: MAN - 150, Solaris - 155, Ikarus - 160)
Długość
CapaCity - 19,5 m.
Pozostałe przegubowce - 18 m.
Liczba drzwi
CapaCity - 4
Inne przegubowce - 4
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Inne autobusy - ok. 150 (dokładnie: MAN - 150, Solaris - 155, Ikarus - 160)
Czyżby ci państwo nie wiedzieli, że istnieje MAN LC GX2, który także ma 19,5 (około) metra i jest podobny w konstrukcji?
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

MAN GXL ma chyba 20,25m, co nie zmienia faktu, że Kodeks Drogowy dopuszcza max. 18.75. Wobec tego oba (CapaCity i MAN) muszą jeździć z specjalnym pozwoleniem.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

No proszę. Mieszkańcy Tarchomina chcą tramwajów! Za to w Łodzi na osiedlu Olechów-Janów powstaje komitet przeciwko budowie linii tramwajowej...
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

@SEC: Co to za komitet się tworzy bo ja pierwszy raz o nim słyszęObrazek Mógłbym prosić o podanie szczegółów? Chciałbym wiedzieć komu i czemu mam się sprzeciwiać Obrazek
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

A kiedyś pisali o tym w gazetach. Na forum też gdzieś było.
Ogólnie chodzi o to, że jakaś grupa ludzi uważa, że tramwaj przyniesie same szkody. Hałas, itp. Jakieś brednie w stylu EI.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

SEC pisze:No proszę. Mieszkańcy Tarchomina chcą tramwajów!

Akurat oni najchętniej widzieliby I linie metra u siebie Obrazek
Chcą tramwajów (a jeśli już one, to najchętniej jako dowózka do metra na Hucie), bo sytuacja w autobusach tam bywa naprawdę dramatyczna.
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

A to takie smutne, że chcą metra?(nie znam sytuacji, więc pytam)
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Nie tyle smutne, co nieodpowiedzialne było ze strony HGW obiecywać im przedłużenie I linii metra, gdy od początku planowano szybki tramwaj - dowozówkę przez Most Północny.
rafal_ost
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: pn 12:04, 24 wrz 2007
Lokalizacja: Złotno/Retkinia
Kontakt:

Post autor: rafal_ost »

Mercedes w końcu jeździ na linii E4 (Pl. Wilsona - Nowodwory). Na razie z przyklejonym na stałe numerem linii i nadanym trochę od czapy numerem taborowym 910. Wygląda... hm, interesująco - szczególnie dwuosiowa doczepa...
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

rafal_ost pisze:Mercedes w końcu jeździ na linii E4 (Pl. Wilsona - Nowodwory).

A w weekendy jeździł na 510.
Niestety, nie miałem kiedy się przejechaćObrazek
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

Zarzucam link do galerii zdjęć autobusu giganta na Wirtualnej:

http://wiadomosci.wp.pl/gid,9563853,kat,32834,galeriazdjecie.html?ticaid=153b4&_ticrsn=3
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Bros, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ