[Poznań] Droższe bilety MPK

Forum o ważnych wydarzeniach komunikacji poza regionem łódzkim.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

[Poznań] Droższe bilety MPK

Post autor: geograf »

Bilety MPK droższe od 26 lutego

Najbardziej odczujemy podwyżki cen imiennych sieciówek. Za miesiąc jazdy autobusami i tramwajami zapłacimy 81 zł.
Podwyżki uchwaliła rada miasta jeszcze w grudniu ubiegłego roku. Ale nowe ceny zaczną obowiązywać dopiero 14 dni po ukazaniu się uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. MPK planowało sprzedawać bilety po nowych cenach od 1 lutego, ale okazało się, że na publikację uchwały o podwyżkach trzeba jeszcze poczekać. Jak informuje Anna Czuchra z biura prasowego Urzędu Wojewódzkiego, nastąpi to w poniedziałek 11 lutego.

- Jeżeli faktycznie tak się stanie, to nowy cennik będzie ważny po upływie 14 dni "vacatio legis", czyli 26 lutego - mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK. - Natychmiast po publikacji uchwały planujemy szeroką akcję informacyjną dla pasażerów o nowych cenach - dodaje.

Komunikacja miejska w Poznaniu była dotąd jedną z najtańszych w Polsce. Teraz dorównamy innym miastom, zwłaszcza jeśli chodzi o bilety miesięczne. Za imienną sieciówkę na 30 dni, która teraz kosztuje 65 zł, od 26 lutego trzeba będzie zapłacić aż 81 zł. Z kolei sieciówka na 30 dni na okaziciela będzie kosztować 112 zł (dziś 88 zł).

Podobnie jak dotychczas, pasażer, który zdecyduje się na zakup biletu na kilka miesięcy, może liczyć na rabat, nawet do 30 proc. (w przeliczeniu na miesiąc). - Szanujemy naszych stałych klientów. Rabat nie będzie jednak już tak znaczny jak obecnie - zastrzega Gajdzińska.

Dlatego warto zaopatrzyć się w bilet na kilka miesięcy jeszcze przed podwyżkami. Sieciówkę po starych cenach można będzie kupować do ostatniego dnia przed wejściem w życie nowego cennika - czyli do 25 lutego.

Z oferty MPK znikną poza tym bilety 10-minutowe. Zastąpią je 15-minutowe za 2 zł. Bilet na pół godziny ma kosztować 3,60 zł. Wraz z nowym cennikiem znikną też bonifikaty na bilety jednorazowe. W kioskach nie znajdziemy już bloczków biletowych "10+1 gratis".

Zdrożeją też bilety 1-godzinne z 4,50 zł do 5,80 zł, jak i 24-godzinne z 11,40 do 13,20 zł i tygodniowy z 26 zł do 32 zł.

Podwyżki cen biletów mają pokryć dziurę w budżecie MPK. W ubiegłym roku przewoźnik wykazywał, że brakuje mu 30 mln zł.

Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań

Dosyć spora ta podwyżka.
Z 65 zł za miesiąc na 81 złote, czy z 2,6 zł za 30-minut na 3,6 zł.
Ostro.
Ceny nie był zmieniane "aż" od 2005 roku ;)

Ciekawe kiedy w Łodzi będą podwyżki...

stare ceny
nowe ceny
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

"komunikacja miejska w Poznaniu była dotąd jedną z najtańszych w Polsce" - buahaha, chyba nie w jednorazówkach
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

3,6 za pół godziny?! Dobry dowcip.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

ZDiT w Łodzi pójdzie pewnie w ślady Poznania...
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

ZDiT to akurat w tej kwestii niewiele może...
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

ja przepraszam, ale nie mogę się otrząsnać. Chyba kogoś powaliło. Za PÓŁ GODZINY JAZDY, czyli zasadniczo ok. 7-9 km przy PEŁNYM wykorzystaniu biletu, 3,60?!?!?!
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 3 razy.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

@Kazik: 2,60 PRZED podwyżką.
http://www.mpk.poznan.pl/bilety_nowe.html
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

To chyba będziemy mieć najdroższe bilety w Polsce, w dodatku nie uprawniające do podróży po miastach ościennych (uważam, że ZDIT powinien płacić za komunikację miejską zarówno w Zgierzu jak i Pabianicach i na 43 przejazdy powinny odbywać się na zasadach identycznych jak łódzkie - powinno się włączyć miasta ościenne do sieci ŁLTZ)
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Ale miasta ościenne to już nie działka ZDiT...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

To jak niby ma się tworzyć jakakolwiek aglomeracja jeśli w tej aglomeracji jest 6 rodzajów biletów (Łódź - ZDiT, Pabianice -MPK, Pabianice - MZK, Zgierz - MPK, Zgierz - MUK, 43 - TP)? Kto ma głowę do tego, kiedy skasować dodatkowy bilet i gdzie go dostać? Jednym z celów projektu ŁTR była integracja taryfowa. To jest do zrobienia (przykładem jest Warszawa, gdzie na bilecie okresowym ZTM można podróżować koleją po terenie miasta), chociaż oczywiście wymaga pewnych ustępstw i porozumień (np. co do rozdzielania wpływów z biletów - ZDiT raczej nie przejmie kontroli nad komunikacją miast ościennych).
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Podnieśli cenę biletu o 1zł (jeden złoty)?
no nieee
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Czy ja napisałem że jest dobrze? Ja tylko zauważam, że ZDiT niewiele w tej sprawie może.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ja tylko zauważam, że ZDiT niewiele w tej sprawie może.
Może wiele, ale to wymaga odpowiednich chęci. Na przykład Pabianice to IMO sprawa odpowiedniej perswazji i pewnych ustępstw (bo KM to z grubsza deficytowa sprawa) i ZDiT mógłby nawet przejąć organizację tamtejszej komunikacji.
Poza tym by trzeba było na jakieś 2 miesiące przed integracją taryf zmierzyć (ale porządnie) potoki pasażerskie, np. instalując w kilkunastu wozach pabianickich.
Ale zamiast się tym zająć, prościej zlikwidować odcinek trasy tramwajowej i wybudować niepotrzebny drugi pas zamiast tamtych torów...
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Nie, nie mógłby.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

np. instalując w kilkunastu wozach pabianickich.

Ale co? ;)

@Ukalo: mógłby, ale gminy musiałyby się porozumieć, trzebaby zmienić status ZDiT i tak dalej. Ale to realne.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Jakim sposobem organ UMŁ miałby zawiadywać komunikacją w sąsiednim powiecie?
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Owszem, gdyby GMINY się porozumiały, to można by powołać organ organizacyjny. Ale nie może nim być wydział Urzędu MIASTA Łodzi.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ale co? Wink
Bramki liczące pasażerów, zjadło mi ;)
Jakim sposobem organ UMŁ miałby zawiadywać komunikacją w sąsiednim powiecie?
Można utworzyć związek jak KZK GOP - zarządza komunikacją niemal na całym Śląsku (górnym). Dałoby się to przełożyć na łódzkie warunki, tylko by trzeba było trochę zmienić ideę (np. nie organizować przetargów na jeżdżący złom za 3zł/wzkm)
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

To chyba nie jest dobry przykład, zresztą jest tu kompetetny człowiek, by się wypowiedzieć
ODPOWIEDZ