[Poznań] Droższe bilety MPK

Forum o ważnych wydarzeniach komunikacji poza regionem łódzkim.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

No właśnie - najpierw tworzymy związek, a potem organy. A nie gadanie, że ZDiT miałby zarządzać w Pabianicach.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

ukalo pisze:ZDiT to akurat w tej kwestii niewiele może...
Faktycznie, rada miejska to uchwala.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

@Kazik: to wręcz rewelacyjny przykład - poza nieszczęsnymi wymaganiami przetargowymi. Integracja taryfowa na obszarze o średnicy hmm... z 70 km robi wrażenie. Szczególnie gdy ceny nie są przywalone jak w tematowym Poznaniu z bani. Za tyle co w Poznaniu 30 min. tu możesz sobie jechać 1h lub do oporu jedną trasą - czyli nieraz o wiele dłużej.

Ale mamy inne przykłady: choćby Trójmiasto, które jest świeżo po wprowadzeniu biletu aglomeracyjnego. Które robi komunikacyjny PR na takim poziomie, jak chyba nikt inny w kraju (ZKM Gdynia, nota bene organizator z prawdziwego zdarzenia). Warszawę, która dogadała się z KolMazem (choć upieram się, że układ KM w Wawie możnaby sporo poprawić, nie wiem jak bo bywam rzadko, ale jest co najmniej nierewelacyjny), nawet takie pipidówy jak Elbląg i Grudziądz, które nie tylko gadają, że stawiają na tramwaje. Możnaby mnożyć.
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

No to ładnie ich powaliło w Poznaniu, ale nadal imienny miesięczny tańszy niż w Łodzi Obrazek
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

px33 pisze: Można utworzyć związek jak KZK GOP - zarządza komunikacją niemal na całym Śląsku (górnym).

Ewentualnie takie coś jak Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, który jest organem miejskim (czy jak to tam się w tym administracyjnym słownictwie nazywa - jutro sprawdzę ;) ). Żadnych związków nie trzeba tworzyć aby zarządzać komunikacją w więcej niż jednej gminie (i zarządzać więcej, niż jednym przewoźnikiem).


SEC pisze:Faktycznie, rada miejska to uchwala.

Hmmm...a ZDiT nie przygotowuje projektu podwyżej? Nie ma ŻADNEJ roli, choćby opiniodawczej, w tej kwestii? Obrazek
ZTM przedkłąda projekt Radzie Miasta, która uchwala, odrzuca, bądź zmienia...
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Głos ma, ale to nie ZDiT (chyba na szczęście) decyzję podejmuje.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

ukalo pisze:Głos ma, ale to nie ZDiT (chyba na szczęście) decyzję podejmuje.

To, że o zmianach w taryfie przewozowej decyduje Rada Miasta jest bezdyskusyjne.
Odnosiłem sie tylko pytająco do stwierdzenie, że ZDiT "niewiele może". Czy oby na pewno?
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Bez zgody rady - tyle co nic.
Motorniczy
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: pn 14:09, 18 gru 2006
Lokalizacja: Łódź, Żubardź

Post autor: Motorniczy »

Minęły czasy biletów ulgowych za 45 groszy...
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

ukalo pisze:Bez zgody rady - tyle co nic.

A w praktyce? Ktoś wie jak to bywa z Radą, czy radni zgłaszają dużo obiekcji, wprowadzają poprawki do projektu, czy "przyklepują" propozycję ZDiTu ?
(i czy w Łodzi ZDiT proponuje ceny, czy tylko opiniuje?)

Dla ścisłości - tylko pytam...
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Z tego co pamiętam, to bywało już, że rada odrzucała pomysły zmian taryfy. A najbardziej kontrowersyjny - likwidacja taryfy czasowej - chyba nawet nie trafił pod głosowanie. Ale tu już dobrze, by wypowiedział się ktoś kto wie dokładnie, pamięć zawodna bywa.
ODPOWIEDZ