[Poznań] Solaris Hybrid w Poznaniu

Forum o ważnych wydarzeniach komunikacji poza regionem łódzkim.
jacub
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: śr 14:46, 04 lip 2007
Lokalizacja: Pabianice

[Poznań] Solaris Hybrid w Poznaniu

Post autor: jacub »

Przedstawiciele Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu Sp. z o.o. podpisali z firmą Solaris Bus & Coach S.A. umowę na zakup autobusu z napędem hybrydowym - Solaris Urbino 18 Hybrid.

Będzie to pierwszy w Polsce pojazd komunikacji publicznej z tak nowoczesnym napędem. Ekologiczny Solaris wyjedzie na ulica Poznania w październiku tego roku.

Firma Solaris z siedzibą w Bolechowie k/Poznania, jako pierwszy producent w Europie, rozpoczął seryjną produkcję i sprzedaż autobusów z napędem hybrydowym. Premiera Solarisa Urbino Hybrid odbyła się we wrześniu 2006 roku podczas targów pojazdów użytkowych w Hanowerze.


Hybrydowy napęd Solarisa Urbino Hybrid, to połączenie technologii tradycyjnego silnika spalinowego Diesla z silnikami elektrycznymi.


Autobusy hybrydowe marki Solaris są wyjątkowo przyjazne środowisku. Właściwości napędu sprawiają, że jazda autobusem hybrydowym jest bardzo komfortowa i ekonomiczna, a im większe natężenie ruchu tym większe korzyści z zastosowanie napędu hybrydowego.


Solaris Urbino Hybrid zakupiony przez MPK Poznań, to w pełni niskopodłogowy autobus przegubowy o długości 18 metrów, który na pokład będzie mógł zabrać ponad 140 pasażerów.


Od momentu premiery Solarisy Urbino z napędem elektryczno-dieslowskim zakupiły takie miasta jak: Drezno, Lipsk i Bochum w Niemczech oraz Lenzburg w Szwajcarii. W realizacji są kontrakty z przewoźnikami z Bremy, Monachium i Hanoweru.


- Solaris Urbino Hybrid zakupiony przez MPK Poznań, będzie ósmym w Europie i pierwszym w Polsce, tak nowoczesnym i przyjaznym środowisku autobusem. Jest to kolejny krok na drodze do popularyzacji tego innowacyjnego w transporcie publicznym rozwiązania. Myślę, że autobus z napędem hybrydowym w taborze poznańskiego MPK, to jeden z elementów, którym stolica Wielkopolski będzie mogła pochwalić się przed uczestnikami międzynarodowej konferencji klimatycznej, która odbędzie się w grudniu br. Sądzę także, że poznański autobus hybrydowy, będzie przykładem i zachętą dla przewoźników z innych miast naszego kraju, a decyzję o zakupie autobusów hybrydowych pomogą podjąć ceny paliw na światowych rynkach - mówi Solange Olszewska wiceprezes Solaria Bus & Coach S.A.


- Poznań zawsze uchodził za miasto nieustannie dążące do rozwijania trendów proekologicznych. Nie jest zatem przypadkiem zbieżność terminu zakupu autobusu hybrydowego z tegoroczną konferencją klimatyczną i związanymi z nią obchodami Roku Klimatu i Środowiska w Poznaniu. Warto również zauważyć, że zakup "hybrydy" był możliwy dzięki zaangażowaniu i pomocy ze strony Urzędu Miasta Poznania oraz współpracy z Gminnym Funduszem Ochrony Środowiska w Poznaniu i uzyskanej w efekcie tego unijnej dotacji - komentuje Prezes MPK Poznań Wojciech Tulibacki.


Autobus z napędem hybrydowym Solaris Urbino Hybrid, w październiku 2006 podczas targów Transportu Publicznego Transexpo w Kielcach, otrzymał złoty medal dla najlepszego produktu. W listopadzie ubiegłego roku magazyn branżowy "Design News Polska" przyznał grupie inżynierów firmy Solaris tytuł konstruktorów roku za opracowanie i wdrożenie do produkcji autobusu hybrydowego.


W lutym br. firma Solaris Bus & Coach wspólnie z Politechniką Poznańską, otrzymała główną nagrodę w konkursie Marszałka Województwa Wielkopolskiego "I-Innowacyjna Wielkopolska", za opracowanie i zastosowanie w autobusie miejskim napędu hybrydowego.


W taborze poznańskiego MPK do tej pory jeżdżą już 143 autobusy z Bolechowa, w tym 65 autobusów marki Solaris. Hybrydowy autobus będzie 66 pojazdem, którego symbolem jest zielony jamnik.


- Jamnik dlatego, że jest długi jak autobus, ma krótkie łapki ponieważ nasze autobusy są niskopodłogowe, zwierzątko jest zielone ponieważ symbolizuje ekologiczność Solarisów. Dodatkowo jamnik, którym oznaczamy autobusy ma dwa serduszka, tak jak autobus który posiada silniki spalinowe i elektryczne. - wyjaśnia znaczenie symbolu Solange Olszewska.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Tak w nawiązaniu do powyższego to powiem, że w czwartek 27 marca 2008 w specjalnym dodatku "LTS" (Logistyka, Transport, Spedycja) do "Rzeczpospolitej" ukazał się ciekawy artykuł dotyczący właśnie autobusów hybrydowych.
Chciałem dać skan, ale znalazłem artykuł również w internecie:
http://www.rp.pl/artykul/19470,111989.html
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Solaris Bus & Coach pisze:Hybrydowy Solaris w Warszawie
15.09.2008

W poniedziałek 15 września, na terenie zajezdni Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie przy ul. Ostrobramskiej odbyła się prezentacja autobusu z napędem hybrydowym - Solaris Urbino 18 Hybrid.

Pokaz połączony był z przekazaniem MZA pierwszych Solarisów Urbino z tegorocznego kontraktu na dostawę 150 autobusów.

W czerwcu br. Prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz Prezes Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie Mieczysław Magierski podpisali z przedstawicielami firmy Solaris Bus & Coach S.A. umowę na dostawę 150 autobusów miejskich marki Solaris Urbino.

Kontrakt wart 168 milionów złotych dotyczył zakupu 80 sztuk autobusów przegubowych Solaris Urbino 18 i 70 sztuk autobusów 12-metrowych Solaris Urbino 12. Pierwsze autobusy przyjechały do stolicy we wrześniu tego roku. Dostawa wszystkich 150 zakończy się do stycznia 2009.

Teraz Solaris Bus & Coach chce zainteresować Miejskie Zakłady Autobusowe, swoją innowacyjną na europejskim rynku autobusowym konstrukcją, jaką jest Solaris Urbino 18 Hybrid - autobus z napędem hybrydowym.

Premiera pierwszego pojazdu tego typu odbyła się w 2006 roku. Od tego momentu hybrydowe Solarisy jeżdżą już w Dreźnie, Bochum, Lipsku, Bremie, Hanowerze, Monachium (Niemcy) i w szwajcarskim Lenzburgu. W październiku do grona właścicieli autobusów hybrydowych dołączy MPK Poznań.

Warszawa to jeden z kolejnych potencjalnych nabywców ekonomicznego i ekologicznego autobusu.

Solaris Urbino 18 Hybrid zaprezentowany w Warszawie posiada niewielki silnik spalinowy oraz dwa silniki elektryczne, zasilane z baterii umiejscowionych na dachu pojazdu. Baterie nie wymagają ładowania z zewnątrz, ponieważ gromadzona jest w nich energia powstająca podczas hamowania autobusu.

Zastosowanie tak innowacyjnego napędu daje korzyści zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne. Niezależny instytutu badawczy TÜV SÜD Auto Cz s.r.o., przeprowadził w Pradze badania, porównując zużycie paliwa Solarisa Urbino 18 Hybrid oraz Solarisa Urbino 18 z tradycyjnym silnikiem Diesla. Wyniki testów dowiodły redukcję zużycia paliwa o 23,8 % w cyklu SORT1 (cykl miejski), 23,4 % w cyklu SORT2 (cykl podmiejski) oraz 22,9 % w cyklu SORT3 (cykl mieszany). - Poprzez kolejne optymalizacje pracy elementów napędu umożliwimy, w najbliższym czasie, dalsze ograniczenia zużycia paliwa - zapowiedział Krzysztof Olszewski.

Mniejsze zużycie paliwa to także mniejsza emisja szkodliwych dla środowiska substancji:

* do 39% mniejsza emisja NO2,
* do 97% mniejsza emisja cząstek stałych,
* do 90% mniejsza emisja CO,
* do 90% mniejsza emisja związków węglowodorów,
* ogólna mniejsza emisja CO2.

Oszczędność zużycia paliwa przez Urbino 18 Hybrid, przy wysokich cenach surowców energetycznych, zapewnia zwrot poniesionych kosztów (hybryda jest droższa od tradycyjnych autobusów o około 140 tysięcy euro) po 6 - 7 latach przy przeciętnym przebiegu 60.000 km rocznie.

- Tym samym Solaris Urbino 18 Hybrid jest nie tylko liderem w kwestii ekologii, lecz także ekonomiczności - mówi Krzysztof Olszewski, pod którego kierownictwem inżynierowie Solarisa stawiają kolejne kamienie milowe w rozwoju rynku autobusowego.

Testowany Solaris Urbino 18 Hybrid będzie jeździć w Warszawie do 2 października. Autobus będzie kursować na jednej z linii przebiegających przez "Trakt Królewski".
Artykuł o tym jest też w dzisiejszym warszawskim wydaniu dziennika "POLSKA". Gazeta napisała, że wóz będzie jeździł na linii nr 116.
http://warszawa.naszemiasto.pl/wydarzenia/898353.html

Ładne malowanie :D Szkoda tylko, że to już jesień a nie wiosna - wówczas pasował by idealnie ;)Obrazek

http://www.solarisbus.pl//busmania,aktualnosci,0,449.html

Foto z "POLSKI"
Obrazek
Elegancki kierowca - nie ma co :D
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kuba, łącznie zmieniany 4 razy.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
ODPOWIEDZ