[Warszawa] Tramwaje
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
[Warszawa] Tramwaje
Dzis ok. 15 na regionalnej 3-ce w telewizji wypowiadał sie prezes Warszawskich Tramwai ,ze mają w najbliższym czasie 40 km torów nowych do położenia i 40 km. do wyremontowania oraz zakupić ok 200 sztuk wagonów niskopodłogowych. To są założenia ambitne i bliskie realizacji.
Linia 41
To chyba najlepszy wątek dla tej informacji...
23 września będzie w Warszawie kursować linia tramwajowa 41 (w godzinach 15-20) na trasie Woronicza - Wyścigi.
Jest to jedna z "atrakcji" komunikacyjnych w związku z imprezą Livebox Generation Show i koncertem Duran Duran na terenie Torów Wyścigów Konnych na Służewcu.
---
Teraz parę faktów:
Linia 41 w latach 1998-2004 kursowała w okresie "cmentarnym" na trasie Cmentarz Wolski - Kielecka. W latach 1985-1996 była to linia okresowa kursująca w dni robocze w szczycie na trasie Żerań FSO - Kawęczyńska (nieco za Dw. Wschodnim).
Oznaczenia 4X pojawiło się w roku 1985 zamiast "bisów". Przetrwało do końca 2005 roku, kiedy to zlikwidowano linie 44, 45. Linia 46 została zawieszona na wakacje 2005 i z nich nie wróciła.
Cały post piszę, gdyż mam jakiś sentyment do tramwajów 4X
23 września będzie w Warszawie kursować linia tramwajowa 41 (w godzinach 15-20) na trasie Woronicza - Wyścigi.
Jest to jedna z "atrakcji" komunikacyjnych w związku z imprezą Livebox Generation Show i koncertem Duran Duran na terenie Torów Wyścigów Konnych na Służewcu.
---
Teraz parę faktów:
Linia 41 w latach 1998-2004 kursowała w okresie "cmentarnym" na trasie Cmentarz Wolski - Kielecka. W latach 1985-1996 była to linia okresowa kursująca w dni robocze w szczycie na trasie Żerań FSO - Kawęczyńska (nieco za Dw. Wschodnim).
Oznaczenia 4X pojawiło się w roku 1985 zamiast "bisów". Przetrwało do końca 2005 roku, kiedy to zlikwidowano linie 44, 45. Linia 46 została zawieszona na wakacje 2005 i z nich nie wróciła.
Cały post piszę, gdyż mam jakiś sentyment do tramwajów 4X
Chciałbym dodać parę słów na temat problemu 13N w Warszawie. Otóż problem nie jest taki prosty, jak moze się wydawać. Tramwaje Warszawskie są spółką poszkodowaną przy rozdzielaniu pieniędzy. Większość środków trafia na budowe warszawskiego metra. Drugim problemem jest utrudniona zdolność kredytowa, gdyż umowe na wozokilometry TW podpisują co roku, wynika z tego, ze dla banków nie jest to wystarczająca gwarancja. Jeszcze jedna, ważna sprawa. Tak duża ilość wagonów 13N to spadek po systemie socjalistyczny. Przez niemal 10 lat Konstal produkował te wagony właściwie tylko dla Warszawy (nieliczne sztuki trafiły do Katowic+kilka prototypów). Razem trafiło ich do d. MZK Warszawa 835 sztuk. To dużo. I wydaje mi się, że wymiana tej ilości taboru (w tej chwili jest ich w ruchu ok. 200 wagonów) nie byłoby prostym zadaniem dla przedsiębiorstw komunikacyjnych w państwach Europy Zachodniej. Zostaliśmy ze starzejącym się spadkiem po tow. "Wiesławie". Jednak w tym momencie 13N nie są największym problemem TW. Większy problem stanowią tramwaje 105N z lat 1975-76, których właściwie nie opłaca się nawet remontować.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
odp
Ja i tak wolę tramwaje wąsko torowe tak jak w Łodzi. Dziwnie mi to wyglada gdy tor jest szeroki.
Re: odp
Adam1022 pisze:Ja i tak wolę tramwaje wąsko torowe tak jak w Łodzi. Dziwnie mi to wyglada gdy tor jest szeroki.
Chyba żaden, ale ja napisałem, że wolę warszawskie bo są szybsze, ok?
A tak przy okazji: czy to, że w Łodzi tory są wąskie ma jakiś wpływ na to, że się szybciej gną? I czy jak były szerokie, ale powyginane to też by tak bujało?
Tramwaje Warszawskie jeżdżą szybciej, gdyż przez ostatnie lata poczyniono ogromne inwestycje w infrastrukture (chociaż nadal jest jeszcze duuużo do zrobienia) po trochu kosztem inwestycji w tabor, co widać na przykładach typowych dla Warszawy zdarzeń typu "wóz w wóz". Oczywiście, możnaby jeździć po Warszawie tramwajem jeszcze szybciej, ale to już kwestia sterowania ruchem i uprzywilejowania na wielu trasach samochodów (tramwaj musi długo czekać na zmiane świateł).
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
A ile ma Warszawa wagonów tramwajowych i ile linii bo tego akurat nie wiem???
www.ztm.waw.pl - dla chcacego nic trudnego ...
Wszystkie informacje są zawarte na stronie www.tramwar.republika.pl Polecam!
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Rzeczywiście świetna strona o T.W. Tabor, historia, Zajezdnie. opis linii. Najbardziej mi się podoba opis każdej zajezdni z układem torowym . Tego mi brakuje w łódzkim MPK.
Stronka to taka encyklopedia warszawskich tramwajów. Nieskromnie się przyznam, ze i ja mam swój mały udział w tej stronie, co zostało odnotowane wśród podziękowań Do stron o warszawskich tramwajach, z którymi warto się zapoznać dolicze jeszcze podstrone serwisu stowarzyszenia SISKOM http://siskom.waw.pl/kp-bustram.htm . Zawiera ona niektóre projekty, które TW zamierza realizować w najblizszych latach-linie z Żerania na Winnice i Nowodwory i Trasę Mostu Północnego.
Szczególną cechą łódzkiej i podłódzkiej sieci tramwajowej jest nietypowy, bardzo wąski rozstaw torów (1000 mm), który powoduje trudności z adaptacją współczesnych konstrukcji napędów. Miejska linia nr 10, jest obsługiwana przez nowoczesne Cityrunnery, które jednak nie rozwijają nawet połowy możliwej prędkości, ze względu na stan i rozstaw torów
i jeszcze:
Likwidowane systemy charakteryzowały się węższym prześwitem toru (1000 mm - normalnotorowy prześwit to 1435 mm), co przy złym stanie torowisk znacznie ograniczało prędkość tramwaju.
Źródło: Wikipedia
Wg tych tekstów rozstaw torów ma znaczenie, jeżeli chodzi o prędkość tramwajów.