[Warszawa] Tramwaje

Forum o ważnych wydarzeniach komunikacji poza regionem łódzkim.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

[Warszawa] Tramwaje

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Dzis ok. 15 na regionalnej 3-ce w telewizji wypowiadał sie prezes Warszawskich Tramwai ,ze mają w najbliższym czasie 40 km torów nowych do położenia i 40 km. do wyremontowania oraz zakupić ok 200 sztuk wagonów niskopodłogowych. To są założenia ambitne i bliskie realizacji.
BartStep
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: czw 19:36, 25 sie 2005
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: BartStep »

Nic dziwnego, skoro mają tyle 13N Obrazek
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Nic dziwnego, przeciez to stolica ...
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Linia 41

Post autor: SzK »

To chyba najlepszy wątek dla tej informacji...

23 września będzie w Warszawie kursować linia tramwajowa 41 (w godzinach 15-20) na trasie Woronicza - Wyścigi.

Jest to jedna z "atrakcji" komunikacyjnych w związku z imprezą Livebox Generation Show i koncertem Duran Duran na terenie Torów Wyścigów Konnych na Służewcu.

---
Teraz parę faktów:
Linia 41 w latach 1998-2004 kursowała w okresie "cmentarnym" na trasie Cmentarz Wolski - Kielecka. W latach 1985-1996 była to linia okresowa kursująca w dni robocze w szczycie na trasie Żerań FSO - Kawęczyńska (nieco za Dw. Wschodnim).
Oznaczenia 4X pojawiło się w roku 1985 zamiast "bisów". Przetrwało do końca 2005 roku, kiedy to zlikwidowano linie 44, 45. Linia 46 została zawieszona na wakacje 2005 i z nich nie wróciła.

Cały post piszę, gdyż mam jakiś sentyment do tramwajów 4X Obrazek
TLG
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: ndz 20:09, 08 paź 2006
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: TLG »

Chciałbym dodać parę słów na temat problemu 13N w Warszawie. Otóż problem nie jest taki prosty, jak moze się wydawać. Tramwaje Warszawskie są spółką poszkodowaną przy rozdzielaniu pieniędzy. Większość środków trafia na budowe warszawskiego metra. Drugim problemem jest utrudniona zdolność kredytowa, gdyż umowe na wozokilometry TW podpisują co roku, wynika z tego, ze dla banków nie jest to wystarczająca gwarancja. Jeszcze jedna, ważna sprawa. Tak duża ilość wagonów 13N to spadek po systemie socjalistyczny. Przez niemal 10 lat Konstal produkował te wagony właściwie tylko dla Warszawy (nieliczne sztuki trafiły do Katowic+kilka prototypów). Razem trafiło ich do d. MZK Warszawa 835 sztuk. To dużo. I wydaje mi się, że wymiana tej ilości taboru (w tej chwili jest ich w ruchu ok. 200 wagonów) nie byłoby prostym zadaniem dla przedsiębiorstw komunikacyjnych w państwach Europy Zachodniej. Zostaliśmy ze starzejącym się spadkiem po tow. "Wiesławie". Jednak w tym momencie 13N nie są największym problemem TW. Większy problem stanowią tramwaje 105N z lat 1975-76, których właściwie nie opłaca się nawet remontować.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Ja i tak wolę tramwaje wąsko torowe tak jak w Łodzi. Dziwnie mi to wyglada gdy tor jest szeroki.
pan xy
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: pn 09:11, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pan xy »

Ale warszawskie tramwaje są szybsze...
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Jeśli nawet to jaki ma to związek z szerokością rozstawu szyn?
pan xy
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: pn 09:11, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź

Re: odp

Post autor: pan xy »

Adam1022 pisze:Ja i tak wolę tramwaje wąsko torowe tak jak w Łodzi. Dziwnie mi to wyglada gdy tor jest szeroki.

Chyba żaden, ale ja napisałem, że wolę warszawskie bo są szybsze, ok?
A tak przy okazji: czy to, że w Łodzi tory są wąskie ma jakiś wpływ na to, że się szybciej gną? I czy jak były szerokie, ale powyginane to też by tak bujało?
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Nie napisałeś, tak pytam. Z tego co wiem zużycie nie ma większego związku z rozstawem, ale fachowcem nie jestem. A w Warszawie to mają proste bo ponoć remontują Obrazek
pan xy
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: pn 09:11, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pan xy »

fajnie mają. chociaż w łodzi też czasami jeżdżą szybko. ostatnio 8ka zacrzaniała, a dzis widzialem pedzace 15ki... Obrazek
TLG
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: ndz 20:09, 08 paź 2006
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: TLG »

Tramwaje Warszawskie jeżdżą szybciej, gdyż przez ostatnie lata poczyniono ogromne inwestycje w infrastrukture (chociaż nadal jest jeszcze duuużo do zrobienia) po trochu kosztem inwestycji w tabor, co widać na przykładach typowych dla Warszawy zdarzeń typu "wóz w wóz". Oczywiście, możnaby jeździć po Warszawie tramwajem jeszcze szybciej, ale to już kwestia sterowania ruchem i uprzywilejowania na wielu trasach samochodów (tramwaj musi długo czekać na zmiane świateł).
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

A ile ma Warszawa wagonów tramwajowych i ile linii bo tego akurat nie wiem???
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

www.ztm.waw.pl - dla chcacego nic trudnego ...
TLG
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: ndz 20:09, 08 paź 2006
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: TLG »

Wszystkie informacje są zawarte na stronie www.tramwar.republika.pl Polecam!
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Rzeczywiście świetna strona o T.W. Tabor, historia, Zajezdnie. opis linii. Najbardziej mi się podoba opis każdej zajezdni z układem torowym . Tego mi brakuje w łódzkim MPK.
TLG
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: ndz 20:09, 08 paź 2006
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: TLG »

Stronka to taka encyklopedia warszawskich tramwajów. Nieskromnie się przyznam, ze i ja mam swój mały udział w tej stronie, co zostało odnotowane wśród podziękowań Obrazek Do stron o warszawskich tramwajach, z którymi warto się zapoznać dolicze jeszcze podstrone serwisu stowarzyszenia SISKOM http://siskom.waw.pl/kp-bustram.htm . Zawiera ona niektóre projekty, które TW zamierza realizować w najblizszych latach-linie z Żerania na Winnice i Nowodwory i Trasę Mostu Północnego.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Mnie się wydaje, że na 1423mm mniej buja, nawet jak są zużyte, więc może jeżdżą szybciej
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Kazik pisze:Mnie się wydaje, że na 1423mm mniej buja, nawet jak są zużyte, więc może jeżdżą szybciej

chyba 1435mm, w 1423 to król Jagiełło nadał Łodzi prawa miejskie :P
Myszon
Stały bywalec
Posty: 291
Rejestracja: pt 16:55, 21 lip 2006
Lokalizacja: Hollyłódź
Kontakt:

Post autor: Myszon »

Szczególną cechą łódzkiej i podłódzkiej sieci tramwajowej jest nietypowy, bardzo wąski rozstaw torów (1000 mm), który powoduje trudności z adaptacją współczesnych konstrukcji napędów. Miejska linia nr 10, jest obsługiwana przez nowoczesne Cityrunnery, które jednak nie rozwijają nawet połowy możliwej prędkości, ze względu na stan i rozstaw torów

i jeszcze:
Likwidowane systemy charakteryzowały się węższym prześwitem toru (1000 mm - normalnotorowy prześwit to 1435 mm), co przy złym stanie torowisk znacznie ograniczało prędkość tramwaju.

Źródło: Wikipedia

Wg tych tekstów rozstaw torów ma znaczenie, jeżeli chodzi o prędkość tramwajów.
ODPOWIEDZ