[GOP] Likwidacja linii tramwajowych

Forum o ważnych wydarzeniach komunikacji poza regionem łódzkim.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

[GOP] Likwidacja linii tramwajowych

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Z końcem marca zlikwidowano na G.Śląsku dwie linie tramwajowe 8 i 25. I w ten sposób miasta Piekary Śl. oraz Wojkowice i Gródziec straciły połączenia tramwajowe z resztą miast.Zastąpiono je autobusami które wcale nie pasują do wąskich uliczek oraz czas przejazdu sie wydłużył.Smutne to ale degradacja linni tramwajowych w kraju postępuje.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Na szczescie w nie calym kraju. Linie skasowano przez głupote i sposób myslenia podobny do wystepujacego w Pabianicach Obrazek
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

G.Ś.likwidacja

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Tzna.mozę nie w całym kraju ale więcej jest przypadków likwidacji niż budowania nowych linii .
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Cytat z prasy lokalnej (na Śląsku):

Sprawa kursowania tramwaju linii 25 nie jest jeszcze przesądzona. I choć tramwaj nie jeździ już od kwietnia, tory na szczęście wciąż są w dobrym stanie.
Powodem likwidacji linii - według KZK GOP - były kwestie finansowe. Od dwóch miesięcy pasażerowie korzystający z tramwaju linii 25 jeżdżą autobusem. Nie wszyscy są z tego rozwiązania zadowoleni. Wprowadzony zamiast tramwaju autobus nie do końca spełnił oczekiwania. Jego trasa nie pokrywa się bowiem z trasą tramwajową. Dlatego Radosław Baran, prezydent Będzina skierował pismo do prezesa zarządu Tramwaje Śląskie SA., w którym zwrócił się o rozpatrzenie możliwości zawarcia bezpośredniej umowy pomiędzy spółką Tramwaje Śląskie SA. a gminami Będzin i Wojkowice na obsługę tej linii tramwajowej. Okazuje się, że możliwe jest rozwiązanie problemu.

- Mamy pomysł linii zamkniętej, która jeździłaby od przystanku w okolicy Pałacu do przystanku Grodziec - kopalnia. Dalsza trasa nie jest możliwa, ponieważ Wojkowice wycofały się z negocjacji. Podczas wspólnych rozmów z Tramwajami położyliśmy nacisk na tradycje historyczne związane z tą linią. Dlatego do jej obsługi wykorzystany byłby zabytkowy tabor, który spełniałby jednocześnie rolę promocyjną dla miasta - mówi Radosław Baran.

Tramwaj nie kursowałby oczywiście tak często jak poprzednio, ale w tzw. godzinach największych napełnień.

- Takie rozwiązanie na pewno byłoby bardziej ekonomiczne od kursów taborem tradycyjnym - wyjaśnia prezydent.

Jednocześnie autobus, który został wprowadzony zamiast tramwaju, kursowałby nadal.

Zainteresowanie takim rozwiązaniem potwierdził dyrektor wykonawczy Bolesław Knapik z Tramwajów Śląskich SA.

- Jesteśmy teraz na etapie liczenia kosztów, trzeba będzie też sprawdzić kwestię zasilania. Zbieramy również informacje na temat dostawy elementów, wymaganych do przystosowania tramwaju do tego, aby spełniał wymogi bezpieczeństwa - dodaje dyrektor Knapik.

Tego typu rozwiązanie jest całkiem realne. Podobne tramwaje jeżdżą na przykład w Bytomiu na linii 38
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

To rozwiązanie jak najbardziej funkcjonuje, kursuje wagon typu 4N wykonując ze 4-5 par kursów na dobę, i generalnie linia jest kuriozalna. Więcej można wygrzebać w www.wpk.katowice.pl .
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Oto fragment znaleziony na forum Śląskich Miłośników:
"O likwidacji linii do Wojkowic, i pozostawieniu pewnego jej odcinka obsługiwanego liniowo eNkami (!)":

Nie sądzicie chyba, że ~50 letni tramwaj udający wóz z okolic 1900 roku, jeżdżący 4 razy na dzień po ogryzku w miarę porządnej (w porównaniu do łódzkiego 43 ) linii tramwajowej jeżdżącej nie tak dawno co 30 minut jest jednak porażką?

Oto jak nas dostrzegają na Śląsku Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

wpk.katowice.pl pisze: 31 grudnia 2006 r. około godziny 15:10, do zajezdni w Będzinie zjechał pociąg 251, obsługiwany przez przebudowany na tramwaj historyczny wagon roboczy 4N nr 20.

"Zabytkowa" N-ka kursowała od 26 czerwca br. na trasie Będzin Muzeum - Grodziec Kopalnia, na podstawie umowy pomiędzy gminą Będzin, a Tramwajami Śląskimi. Przypomnijmy, że organizowana przez KZK GOP linia tramwajowa 25 (na trasie Dąbrowa Górnicza - Wojkowice) przestała kursować 31 marca 2006 roku, a w jej miejsce uruchomiona została (wydłużona do pętli w Bobrownikach) linia autobusowa o tym samym numerze.

Powodem zawieszenia linii, będącej formalnie przewozem zamkniętym (tylko takie przejazdy Tramwaje Śląskie organizować mogą poza umową z KZK GOP) było najprawdopodobniej niskie zainteresowanie "historycznym tramwajem" wśród okolicznych mieszkańców, co z kolei wynikało z braku jakiejkolwiek informacji na w większości nie oznaczonych, dawnych przystankach linii 25.

Zdjęcia i takie tam: http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=218
ODPOWIEDZ